Geld & Recht alle pijlers

Onvoorstelbare gierige acties II

30-08-2012 21:56 3027 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou, dat er zoveel verhalen zouden zijn, had ik nooit kunnen vermoeden, wat een gierigheid, geslepenheid en onbeschoft gedrag heb ik de laatste tijd gelezen.

Gelukkig hebben we er nu wel plezier om . Krijg je toch nog iets terug.....

Deel 2 dus.

Ik zou heel graag de ergste acties op een rij willen zetten, maar helaas heb ik daar de tijd niet voor.

Maar, spui verder! En laat ons meegenieten van het leed dat gierigheid heet.

Hier is deel 1: Hilarische gierige acties deel 1
Inderdaad, de erfenissen mogen wat mij betreft wel verkassen naar een apart topic. Het verpest dit topic een beetje, helemaal als je het dan gaat hebben over gulle acties ipv gierige.
Terug naar de gierige acties, ik heb er nog een.

Jaren geleden was ik op een bruiloft waarbij kosten noch moeite gespaard waren. Geweldige locatie in the middle of nowhere (geen frietkraam in de buurt te bekennen), prachtige kleding, heel mooie auto, dure dresscode voor de gasten, noem het maar op. Wat er niet was, was eten voor de gasten. De gastenlijst was al bewust zo klein mogelijk gehouden. Dat mag iedereen zelf weten, maar de helft van een gezin uitnodigen is.... opmerkelijk, zeker als je de reden erbij verteld, maar dat is modern denk ik dan maar. Er was geen taart, er waren geen hapjes en er was dus nergens gelegenheid om zelf wat te bestellen. Enkele gasten zagen dit van tevoren aankomen -zij wel- en langzaam zag je groepjes naar de parkeerplaats lopen om hun zelf meegebrachte boterhammetjes omstebeurten op te eten . Iedereen was zo moe van de honger dat het de meest stille bruiloft was waar ik ooit ben geweest. Toen er uiteindelijk een buffetje werd neergezet, was, ongelogen, alles binnen 15 minuten op. Gezellig tafelen.

Als cadeautip werd geld gevraagd, natuurlijk.
moonlight: Hoezo is een comfortabele slip aandoen ook een must tijdens een wandeling? En als het die avond nou op meer uitloopt?
Dit is wel heel bizar Perzika. Ik zou echt nooit, maar dan ook helemaal nooit naar een bruiloft gaan als ik van tevoren wist dat ik mijn van huis meegenomen boterhammen op een parkeerplaats op zou moeten eten. Ik ben eigenlijk heel nieuwsgierig wat het "slag" van het bruiloftspaar is en van de mensen op de parkeerplaats.
Rondom modaal, bedoel je dat? Tweeverdieners, ze zijn 'laat getrouwd' en waren beiden al jaren aan het werk. Ze komen uit een prima milieu. Aan de gasten kon ik ook niets vreemds opmerken, maar ik kende er niet veel; ik was met iemand mee. Maar als je gasten zelf brood meenemen naar je bruiloft, zul je de jaren ervoor wel naam hebben gemaakt met je feestjes.

Toevoeging: die bruid en bruidegom ben ik nog een keer tegengekomen op een ander feestje. Tijdens een Oud en Nieuwviering had iemand bedacht dat we een spelletje 'oud & nieuw' konden doen. De spelregels zijn dat iedereen twee cadeautjes meeneemt: één moet je kopen in de winkel (voor het afgesproken bedrag van 10 euro) en één is een cadeautje dat je zelf ooit gekregen hebt, maar niet wil hebben - grappig. Nooit spelen met lieden van wie je het oorspronkelijke cadeautje gekregen hebt. Iedereen zou wat te drinken meenemen en het is natuurlijk duidelijk wie geen drank mee had genomen.

Er zijn wat opdrachten en dobbelstenen en iederen eindigt met twee cadeautjes. Zonder schaamte zei de bruid dat de uit-de-winkelcadeautjes die ze hadden meegenomen (die al duidelijk onder het afgesproken bedrag lagen) óók uit de kast kwamen. Maar ze waren nog niet gebruikt en dus 'als nieuw'.
anoniem_170993 wijzigde dit bericht op 27-01-2013 13:03
Reden: Toevoeging
% gewijzigd
moonlight: Hoezo is een comfortabele slip aandoen ook een must tijdens een wandeling? En als het die avond nou op meer uitloopt?
Als je weet dat het een feest is zonder eten dan neem je toch geen brood mee, dan eet je gewoon voor dat je gaat thuis.

Is toch niet zo raar?
quote:marjorette schreef op 27 januari 2013 @ 12:59:

Als je weet dat het een feest is zonder eten dan neem je toch geen brood mee, dan eet je gewoon voor dat je gaat thuis.

Is toch niet zo raar?De daggasten waren uitgenodigd van 10 tot 10. Er werd niet vermeld dat er geen eten zou zijn (behalve dat heel kleine buffet).
Vroeger hadden wij een hele handige buurman. Hij kluste voor de hele straat en was altijd bezig. Zo heeft hij ook veel huizen in de straat voorzien van een mooie verflaag.

Helaas is de man tijdens een van zijn klussen gevallen en overleden. De overburen kwamen de buurvrouw condoleren en vroegen in één adem door of ze de verf niet voor een zacht prijsje konden overnemen....
Oke, duidelijk. Ik haalde het niet uit je post dat de uitnodiging voor de hele dag was.

Bij de hele dag en avond hoort natuurlijk wel eten bij.
quote:FullHouse, 21 minuten geleden

Vroeger hadden wij een hele handige buurman. Hij kluste voor de hele straat en was altijd bezig. Zo heeft hij ook veel huizen in de straat voorzien van een mooie verflaag.

Helaas is de man tijdens een van zijn klussen gevallen en overleden. De overburen kwamen de buurvrouw condoleren en vroegen in één adem door of ze de verf niet voor een zacht prijsje konden overnemen....Om te huilen echt!
I am surrounded by morons
Jeetje fullhouse.

Hoe aso! Had ze een blik verf naar hun hoofd gegooid, alles over ze heen. Zo van: alstublieft veel plezier ermee.
ik ben zelf gierig geweest van de week, geheel per ongeluk..

ergens gegeten en ik had gepind om te betalen en pas toen we al weer lang en breed buiten stondenkwamen we er erachter dat we geen fooi hadden achtergelaten.. oeps.

Volgende week ben ik weer in dezelfde tent en dan zal ik wel een dubbele fooi achterlaten.
Ik heb ooit een vriend gehad die heel gierig was maar vond dit blijkbaar heel normaal.

Als hij bij iemand kwam eten dan gaf hij altijd van tevooren wat hij allemaal lust. Zo zei hij een keer dat hij spaghettie met veel gehakt vlees en veel saus het lekerste vind.

Op een gegeven moment was er beurt aan hem om ons uit te nodigen voor een etentje.

Hij serveerde spaghettie zonder vlees en met een klein bakje saus dat miss genoeg was voor maar 2 personnen en wij waren met een groep van 6 mensen.

O ja, hij vroeg ook nog een bijdrage van ons al dit koste natuurlijk geld. Terwijl wij nooit een bijdrage van elkaar vragen.

Is trouwens geen vriend meer van ons.
quote:newimprovedkitty schreef op 27 januari 2013 @ 13:37:

ik ben zelf gierig geweest van de week, geheel per ongeluk..

ergens gegeten en ik had gepind om te betalen en pas toen we al weer lang en breed buiten stondenkwamen we er erachter dat we geen fooi hadden achtergelaten.. oeps.

Volgende week ben ik weer in dezelfde tent en dan zal ik wel een dubbele fooi achterlaten.Is dat gierig dan? Ik geef nooit fooi in Nederland.
@perzika, in zo'n geval zou ik dus niet gaan als bruiloftsgast. Als bruidspaar hoef je niet te zorgen voor exclusief eten maar er moet wel voldoende zijn voor alle gasten! Dat kan dus ook door een goede broodmaaltijd, met een stevige soep, salades etc.

Het is volgens mij ook gebruikelijk op een bruiloft dat het eten wordt bijgevuld tot iedereen genoeg heeft gehad.

Ik ben ooit ook op zo'n feest geweest. En daar is een gedeelte van de daggasten gewoon met de auto naar de supermarkt gegaan om eten te halen. Een ander gedeelte heeft eten besteld op de locatie (hadden jullie dat niet kunnen doen) en is dat daar gaan opeten (niet tot genoegen van het bruidspaar maar die hadden echt pech gehad...)
Ik geef in restaurants enzo altijd fooi, tenminste als ik tevreden ben.

In het buitenland niet altijd. Dat ligt aan het land. In veel landen zit de fooi er al bij in.
Eten op een bruiloft hoeft inderdaad niet duur te zijn en ik ben de laatste die in andermans portemonnee wil kijken als het gaat om feestjes geven. Ik ben niet getrouwd, maar ik zou liever in een tuin/goedkope zaal/openbaar park gaan zitten met onbeperkt goedkope broodjes, soep en heel veel gezelligheid dan in een prachtig restaurant (met auto, kleding, visagie en noem het maar op) met knorrige/knorrende gasten. Ik snap die mentaliteit echt niet - maar daar heb ik op bruiloften wel vaker last van.

Bruiloften met een gat in het midden (uitgenodigd als daggast, niet uitgenodigd voor diner, wel uitgenodigd voor het feest) vind ik ook gierig. Het is bijna een 'kom alsjeblieft niet'-hint, ware het niet dat dat ook altijd types zijn die een envelopje op de kaart zetten. Ik zou nog liever in mijn pyjama trouwen dan mensen wegkijken als ik ooit een bruiloft geef.
Ach, ik ken vaag iemand die wilde iedereen uitnodigen voor haar huwelijk, maar het paar had niet zo veel geld. Dus werd de dag verspreid over meerdere locaties, ging het bruidspaar met familie en vrienden pannenkoeken eten (de rest van de gasten moest dus zelf uit eten gaan als ze van ver kwamen of naar huis) en als toppunt hadden ze echt de halve wereld uitgenodigd op hun feest, maar werkten ze met polsbandjes. Dus voor de familie en goede vrienden was drank afgekocht (die kregen dus een bandje), de rest van de gasten moest hun drank aan de bar afrekenen.
anoniem_154454 wijzigde dit bericht op 27-01-2013 17:00
Reden: Tiepvaut
% gewijzigd
Eigen drank betalen op een bruiloft? Belachelijk! En dan ook nog een cadeau verwachten zeker.

Nee ik denk niet dat ik dan kom. Of ik kom wel als het een goede bekende is, maar dan geen cadeau.
quote:gwenhwyfar1989 schreef op 27 januari 2013 @ 17:00:

Ach, ik ken vaag iemand die wilde iedereen uitnodigen voor haar huwelijk, maar het paar had niet zo veel geld. Dus werd de dag verspreid over meerdere locaties, ging het bruidspaar met familie en vrienden pannenkoeken eten (de rest van de gasten moest dus zelf uit eten gaan als ze van ver kwamen of naar huis) en als toppunt hadden ze echt de halve wereld uitgenodigd op hun feest, maar werkten ze met polsbandjes. Dus voor de familie en goede vrienden was drank afgekocht (die kregen dus een bandje), de rest van de gasten moest hun drank aan de bar afrekenen.

Deze komt bij mij met stip binnen in de top 10.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Eigen drank kopen is in andere landen heel gebruikelijk. Het zou mijn keuze ook niet zijn maar toch.

Fooi geef ik wel maar ik let wel op of ik drie gangen heb gegeten en of de serveerster attent was. Anders een of twee euro voor de moeite.
quote:perzika schreef op 27 januari 2013 @ 15:15:

Eten op een bruiloft hoeft inderdaad niet duur te zijn en ik ben de laatste die in andermans portemonnee wil kijken als het gaat om feestjes geven. Ik ben niet getrouwd, maar ik zou liever in een tuin/goedkope zaal/openbaar park gaan zitten met onbeperkt goedkope broodjes, soep en heel veel gezelligheid dan in een prachtig restaurant (met auto, kleding, visagie en noem het maar op) met knorrige/knorrende gasten. Ik snap die mentaliteit echt niet - maar daar heb ik op bruiloften wel vaker last van.

Bruiloften met een gat in het midden (uitgenodigd als daggast, niet uitgenodigd voor diner, wel uitgenodigd voor het feest) vind ik ook gierig. Het is bijna een 'kom alsjeblieft niet'-hint, ware het niet dat dat ook altijd types zijn die een envelopje op de kaart zetten. Ik zou nog liever in mijn pyjama trouwen dan mensen wegkijken als ik ooit een bruiloft geef.

Eens...

Ik snap dat bezuinigen op die manier ook nooit zo.

Zelfde als wanneer je bv. de nieuwste I-phone hebt en kunstnagels maar geen geld om boodschappen te doen voor de rest van de maand.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
quote:perzika schreef op 27 januari 2013 @ 15:15:

sprokkelientje wijzigde dit bericht op 27-01-2013 18:58
Reden: dubbel
% gewijzigd
quote:Broedkippetje schreef op 27 januari 2013 @ 17:22:

[...]

Deze komt bij mij met stip binnen in de top 10.

Mijn idee....ik wist niet eens dat dit kón.

Je waant je dan bijna in een all inclusive oord met die polsbandjes..
Gisteren van nicht trouwens ook een bizar verhaal gehoord over een vriendin van haar.

Vriendin heeft een vriend en kind. Wonen met zijn drieeen in huis van vriend (koophuis). Koophuis staat op zijn naam. Hij heeft het kind niet erkend want - zo redeneert hij - zij wilde eigenlijk het liefste een kind, van hem hoefde het niet zonodig maar hij was de kwaadste niet met zijn zaad.

Hij heeft het kind dus niet erkend want - zo redeneert hij - als ze uit elkaar gaan wil hij het kind gewoon blijven zien in de weekenden enzo maar hij wil er geen stuiver voor betalen want...het is haar kind, zij wilde het zonodig etc..

Het kind heeft dus haar achternaam, zij betaalt alle kosten voor het kind, hij betaalt - hij is de kwaadste niet - per jaar 1 nieuwe winterjas en 2 paar nieuwe schoenen voor het kind.

Daarbij komt ook nog dat mijnheer graag drinkt (lees: hij is eigenlijk alcoholist, heeft wel "gewoon" een baan, functioneert verder redelijk maar toch). Vriendin betaalt de boodschappen, ze hoeft/mag niet meebetalen aan de hypotheek want het is zijn huis. Vriendin betaalt dus ook zijn drank en was het wekelijkse sjouwen met flessen een beetje zat.

Toen "mocht" ze van hem voortaan - hij is tenslotte de kwaadste niet - de boodschappen laten bezorgen door

Appie. Hij betaalde dit voor haar.

Totdat hij een nieuwe smartphone kreeg. Vriendin mocht kiezen...of ze kreeg zijn oude telefoon, maar dan voortaan Appie bezorgservice zelf betalen of ze mocht oude smartphone overkopen voor 100 euro en dan bleef hij Appie betalen.

Echt.....sommige mensen....
Oh ik hoop zo dat je liegt / overdrijft.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven