Geld & Recht alle pijlers

Onvoorstelbare gierige acties II

30-08-2012 21:56 3027 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou, dat er zoveel verhalen zouden zijn, had ik nooit kunnen vermoeden, wat een gierigheid, geslepenheid en onbeschoft gedrag heb ik de laatste tijd gelezen.

Gelukkig hebben we er nu wel plezier om . Krijg je toch nog iets terug.....

Deel 2 dus.

Ik zou heel graag de ergste acties op een rij willen zetten, maar helaas heb ik daar de tijd niet voor.

Maar, spui verder! En laat ons meegenieten van het leed dat gierigheid heet.

Hier is deel 1: Hilarische gierige acties deel 1
Overigens snap ik het idd wel als iemand iets van emotionele waarde graag wil hebben, maar dat zou ik dan ook zelf houden en niet verkopen oid.
Als kind van 1 overleden ouder kun je, als je vader of moeder een nieuwe partner krijgt, bij de notaris je kindsdeel vastzetten.

Dat bedrag kan dan niet naar de nieuwe partner gaan bij overlijden van de overgebleven ouder.
Dit topic gaat toch over gierige acties? Ik zie niet in wat dat te maken heeft met dankbaarheid voor een door je ouders zorgvuldig en liefdevol opgebouwde erfenis.
Ik heb een vriendin R. (meer een kennis), die ook zo gierig kan zijn!

Wij (3 andere meiden en ik) zouden eens bij R eten. Zij zat krap bij kas, dus wij hadden boodschappen gehaald en zij zou haar huis beschikbaar stellen.

Aan het eind van de avond, na een zeer geslaagd etentje, gingen de 3 anderen en ik uitrekenen wat we van elkaar kregen. R werd vrijgehouden.

Wilde R van ons allemaal nog een paar euro hebben, want we hadden allemaal gebruik gemaakt van het toilet, de vaatwasser moest aan, het licht en de verwarming stond aan.

Of we daarvoor een kleine bijdrage wilden doen.

Ze maakte niet eens een grapje...
quote:ericito schreef op 23 januari 2013 @ 08:57:

Dit topic gaat toch over gierige acties? Ik zie niet in wat dat te maken heeft met dankbaarheid voor een door je ouders zorgvuldig en liefdevol opgebouwde erfenis.geen idee. Ik zal wel een gier zijn, maar ik zou er ook niet blij van worden als mijn moeder mijn kindsdeel er doorheen jaagt of mij de erfenis door de neus boort omdat ze met een jong blaadje trouwt die er vervolgens met de buit vandoor gaat. (geheel fictief, want mijn ouders zijn uit elkaar). Maar op Viva is het heel bon ton om niks om geld te geven...tja, toen mijn vader overleed was ik er redelijk ziek van dat de erfenis die hij van zijn ouders had gekregen (een paar ton) weg bleek te zijn. Door de jaren uitgegeven aan foute vrienden en wij maar op een houtje bijten omdat meneer geen alimentatie kon/wilde betalen. Had die erfenis als een soort achterstallige betaling best willen hebben, maar het enige wat er was, waren schulden. Lekker dan.
Pop1980, een gulle actie van jullie (haar trakteren op een etentje) werd beloond met een gierige actie van haar. Wat erg...
Ja, erg hè? Ze heeft later nog zo'n soort actie geflikt.

We vierden oud en nieuw bij haar en zij zou de drank regelen, de anderen de hapjes. Prima regeling!

Een week later nodigde ze mij en twee anderen uit om een film te komen kijken. Zij zorgde voor de drank en wat hapjes, of wij ook iets te knabbelen wilden meenemen. Dan waren de kosten eerlijk verdeeld.

Kwam daar in de loop van de avond een heel assortiment aan hapjes tevoorschijn, die wij met oud en nieuw hadden meegenomen. Er waren nog wat afbakstokbrrodjes, nog wat kaasjes etc. Allemaal gekregen hapjes!

Ik ben daar heel boos om geworden, maar R blijft maar niet begrijpen dat ik niet meer wil betalen, "want ik heb toch een goed salaris?"
quote:pop1980 schreef op 23 januari 2013 @ 15:04:

Ja, erg hè? Ze heeft later nog zo'n soort actie geflikt.

We vierden oud en nieuw bij haar en zij zou de drank regelen, de anderen de hapjes. Prima regeling!

Een week later nodigde ze mij en twee anderen uit om een film te komen kijken. Zij zorgde voor de drank en wat hapjes, of wij ook iets te knabbelen wilden meenemen. Dan waren de kosten eerlijk verdeeld.

Kwam daar in de loop van de avond een heel assortiment aan hapjes tevoorschijn, die wij met oud en nieuw hadden meegenomen. Er waren nog wat afbakstokbrrodjes, nog wat kaasjes etc. Allemaal gekregen hapjes!

Ik ben daar heel boos om geworden, maar R blijft maar niet begrijpen dat ik niet meer wil betalen, "want ik heb toch een goed salaris?"

Hilarisch! Sommige mensen zien het gewoon niet hè?

Ik ben eens op vakantie geweest, en daar gingen we vaak met een groepje eten in een restaurant. Ik zamelde altijd het geld in voor de eindafrekening: het was een lokaal Mexicaans restaurant, waar het eten echt geen drol kostte. Met een van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat zwoegende, heel lieve Mexicaanse oudere vrouw die de benen uit haar liep voor onze groep. Een persoon uit ons gezelschap rekende dan tot op de cent uit, wat ze moest betalen (en dan heb ik het over 2,45 GULDEN toen nog voor een hele maaltijd). En dan wilde ze, als ik bijvoorbeeld een dubbeltje niet contant terug kon geven uit het verzamelde geld dat niet als fooi geven, want 'ik betaal toch al???'
quote:Starshine schreef op 23 januari 2013 @ 10:38:

[...]

geen idee. Ik zal wel een gier zijn, maar ik zou er ook niet blij van worden als mijn moeder mijn kindsdeel er doorheen jaagt of mij de erfenis door de neus boort omdat ze met een jong blaadje trouwt die er vervolgens met de buit vandoor gaat. (geheel fictief, want mijn ouders zijn uit elkaar). Maar op Viva is het heel bon ton om niks om geld te geven...tja, toen mijn vader overleed was ik er redelijk ziek van dat de erfenis die hij van zijn ouders had gekregen (een paar ton) weg bleek te zijn. Door de jaren uitgegeven aan foute vrienden en wij maar op een houtje bijten omdat meneer geen alimentatie kon/wilde betalen. Had die erfenis als een soort achterstallige betaling best willen hebben, maar het enige wat er was, waren schulden. Lekker dan.

Rot voor je, dat je vader geen alimentatie wilde betalen. Echt.

Ik vind geld heel prettig. Heel prettig. Ben er dol op zelfs.

Maar ik heb geen enkel recht op de erfenis van mijn ouders.

Nou zijn mijn ouders absoluut echte vrekken: ik kreeg geen nieuwe schoenen als ze te klein waren (te duur!), ik kreeg geen schoolboeken (kijk maar bij een ander mee), geen gymkleding in de goede kleuren (ze denken zeker dat we gek zijn, wat je hebt is goed genoeg!), ik mocht maar drie minuten douchen (in het leger mocht ik maar één minuut met koud water!), en ga zo nog maar even door.

We hebben het hier over mensen die op 53-jarige leeftijd genoeg gespaard hadden om te gaan rentenieren, terwijl ze hun kinderen vertelden dat er geen geld was voor allerlei leuke dingen. Tja.

Ik ben zoals gezegd dol op geld, en ik geniet er van. Ik kan nu pissed zijn als ik geen erfenis krijg, maar ik heb er niets over te zeggen. Ze hebben hun hele leven zitten potten, maar vrienden of kennissen hebben ze niet, ze zien hun kinderen en familie niet of nauwelijks (benzine is ook vaak te duur!).
Volgens mij kan ik trouwens een heel topic vullen met de gierige acties van mijn ouders. Ze zijn alleen niet echt hilarisch...
Fijne ouders Melpomene.

Nee, ik vond ook niet dat ik er recht op had. Ik had er sowieso niet op gerekend, want we wisten al jaren dat hij geel geld weggaf aan 'vrienden'. Toen hij overleed hadden we overigens al lang geen contact meer. Van de uitvaartverzekering kon de crematie nog net betaald worden en dat was dat. Geen 'vrienden' daar gezien btw. Dat waren pas profiteurs.
quote:Starshine schreef op 23 januari 2013 @ 16:27:

Fijne ouders Melpomene.

Nee, ik vond ook niet dat ik er recht op had. Ik had er sowieso niet op gerekend, want we wisten al jaren dat hij geel geld weggaf aan 'vrienden'. Toen hij overleed hadden we overigens al lang geen contact meer. Van de uitvaartverzekering kon de crematie nog net betaald worden en dat was dat. Geen 'vrienden' daar gezien btw. Dat waren pas profiteurs.

Ik ben door mijn ouders zo veel mogelijk onterfd. Wie niet luistert, krijgt niets.

Ik voelde me eigenlijk het meest 'bekocht', toen ik erachter kwam, dat er best (veel) geld was, maar dat ze het liever oppotten dan aan hun kinderen uitgaven. Dat is al jaren geleden, en nu denk ik: ach, zielig als je zo bent. Ik vind het enorm leuk om mensen eens te verwennen en van mijn geld te genieten, hoewel ik heel erg op de penning kan zijn en ook graag lekker vrek.
quote:Melpomene schreef op 22 januari 2013 @ 12:28:

[...]

Tja, da's gewoon pech hebben. Mijn ouders mogen lekker met hun geld doen wat ze willen, laten ze het toch fijn opmaken. Het is niet zo, dat ouders niet aan geld of huis mogen komen, omdat hun kinderen een erfenis móeten krijgen.

Ben het op zich wel met je eens. Maar soms kan het erg wrang voelen wat je ouders (niet) doen, zeker als je al een belaste geschiedenis met ze hebt.

Als je bijvoorbeels als kind veel en vaak hebt moeten opdraven voor problemen of schulden en tegen de tijd dat je ouder dan de pijp uitgaat, gaat brassen met zijn/haar geld bijvoorbeeld.

Ik denk dat je pas in vergelijkbare situaties kunt oordelen. Bij een liefhebbende band kan ik het me idd. ook niet voorstellen dat je dat je ouders aandoet.
quote:schouderklopje schreef op 23 januari 2013 @ 17:07:

[...]

Ben het op zich wel met je eens. Maar soms kan het erg wrang voelen wat je ouders (niet) doen, zeker als je al een belaste geschiedenis met ze hebt.

Als je bijvoorbeels als kind veel en vaak hebt moeten opdraven voor problemen of schulden en tegen de tijd dat je ouder dan de pijp uitgaat, gaat brassen met zijn/haar geld bijvoorbeeld.

Ik denk dat je pas in vergelijkbare situaties kunt oordelen. Bij een liefhebbende band kan ik het me idd. ook niet voorstellen dat je dat je ouders aandoet.Ik heb een belaste geschiedenis. Maar ik vind het nog steeds.
Wat een verhaal, Melpomene! Wat naar om te lezen. Waarom begin je aan kinderen als je er geen schoenen voor wil kopen, vraag ik me af, is dat dan een kwestie van 'condooms zijn te duur'? 'We moesten wel seks hebben want dan kon de verwarming uit'? Lijkt me een wrange ontdekking, dat het geld er wel was.
moonlight: Hoezo is een comfortabele slip aandoen ook een must tijdens een wandeling? En als het die avond nou op meer uitloopt?
'Zuinigheid met vlijt bouwt huizen als kastelen'. Alles wat je niet uitgeeft kun je sparen.

Maar 'een doodshemd heeft geen zakken'.

Mijn man is erg van de eerste, heeft zo zijn voordelen. Als ik vind dat het wel wat losser kan, pluk de dag enzo, roep ik 'iets met zakken' en dan bekijken we het opnieuw.
Wat erg Melpomene. Mijn vriend heeft ook zo'n vader. Had altijd een hele goede baan en schepte daar graag over op. Altijd nieuwe auto's en meneer heeft 2 kasten vol nieuwe pakken en schoenen, maar voor zijn kinderen kon niks.

Mijn vriend moest op d wachtlijst voor een beugel via school (buitenland) erwijl hij het makkelijk kon betalen Omdat (logisch) de armere kinderen eerst gingen heeft hij tot zijn 17e moeten wachten.

Laatst zou hij mij 4 dagen naar mijn werk brengen en mijn vriend heeft hem hiervoor 50 euro gegeven. (ritje van 10 minuten) De eerrste dag werd ik ziek en moest ik naar het ziekenhuis. Hij stond erop me te brengen Het ziekenhuis is naast mijn werk. Hij wilde ook wel wachten maar moest parkeergeld hebben. Heb ik hem 8 euro in kleingeld gegeven. Die hij nooit in de parkeermachine gedaan heeft want hij is in de auto blijven zitten. Op de terugweg (ik ging die week niet meer werken) vroeg hij me 20 euro voor benzine. Om vervolgens voor 10 euro te tanken. Mijn vriend kwam hier natuurlijk achter en nu spreken ze elkaar al 3 weken niet meer

Het jammere is dat hij echt niet inziet dat zijn hele familie van hem begint te walgen en hem uit de weg gaat.
Een gulle actie waar ik aan moet denken bij de discussie over kindsdeel/erfenis:

Mijn opa is ook zo iemand die het geld wel heeft na jaren oppotten, maar het absoluut niet (voor zichzelf of mijn oma) uit wil geven. Waarom mooie kleding kopen als je toch meestal gewoon thuis zit? En de oude mokken met oren en butsen eraf worden nog goed gebruikt. Daar drinken ze immers al jaren uit, waarom nieuwe kopen?

Maar goed, hij geeft al jarenlang ieder jaar met kerst een envelop aan al zijn kinderen (dat zijn er 7) met daarin ca. 300 EUR, en aan al zijn kleinkinderen (10 stuks) met 100 of 150 EUR. Dat is zijn manier om de erfenis alvast belastingvrij uit te delen, zeg maar.
Wat blurred zegt herken ik. Oma hier is ook echt van de generatie 'ons bin zuunig'. Maar het is belasting-technisch voordeliger om nu al af en toe wat uit te delen dan straks pas als ze er niet meer is. En ik ben altijd heel erg blij met die envelopjes :-)
Je hebt idd geen recht op een erfenis, maar ik denk dat veel mensen uit zichzelf redeneren. En als je zelf wel vindt dat je iets voor je kinderen moet/wilt achterlaten dan is het moeilijk te begrijpen dat jouw ouders dat niet voor jou willen.

Mijn vader heeft niet alleen geen erfenis, maar waarschijnlijk zadelt hij me ook nog op met de kosten van zijn uitvaart want te gierig voor een uitvaartverzekering.

Oh en nu is hij doof aan het worden want te zuinig voor een gehoorapparaat.
Nou, geen recht op een erfenis is natuurlijk betrekkelijk. Op het moment dat een ouder overlijdt, en deze laat na aan de kinderen, dan ontstaat er wel degelijk een (wettelijk) recht. Ook als de langstlevende het vruchtgebruik heeft.

Zolang de beide ouders nog leven, hebben de kinderen uiteraard geen enkel recht mbt tot de bezittingen van hun ouders. En na overlijden van 1 ouder, hebben ze nog steeds geen rechten ten aanzien van de bezittingen van de nog levende ouder.
Misschien een topic over erfenissen een idee?
Jammer dat het al een paar pagina's lang over erfenissen gaat, vond die andere gierige actie verhalen leuker
Biebeliee, hahah ik bedoelde dus hetzelfde

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven