Obese - 2013
dinsdag 29 januari 2013 om 10:40
Obese begint zondag weer! Wie gaat het ook weer trouw kijken?
Vanaf zondag 3 februari gaan zes nieuwe kandiaten, met de steun van presentatrice Wendy van Dijk, aan de slag met de overtollige kilo’s in een nieuwe reeks ‘Obese’ bij RTL 4.
De kandidaten
Ruben (222 kg), Michel (222 kg), Stanley (227 kg), Amanda (138 kg), Lilian (171 kg) en Tamara (163,5 kg) zijn de zes nieuwe deelnemers die de kans krijgen om hun levensstijl drastisch te veranderen. Mede door het succes van de eerste serie, die ook hun ogen heeft geopend, zien zij zelf in dat het zo niet langer kan.
Zwaar traject
Wendy verrast ze met de boodschap dat zij degenen zijn die het zware traject van 300 dagen ingaan. Zij hebben nog een hele lange weg te gaan en weten inmiddels wat ze te wachten staat. Lukt het ze om het tij te keren en een nieuw levensritme te vinden, waardoor ze in ieder geval uit de gevarenzone stappen en gezonder door het leven kunnen?
Vanaf zondag 3 februari gaan zes nieuwe kandiaten, met de steun van presentatrice Wendy van Dijk, aan de slag met de overtollige kilo’s in een nieuwe reeks ‘Obese’ bij RTL 4.
De kandidaten
Ruben (222 kg), Michel (222 kg), Stanley (227 kg), Amanda (138 kg), Lilian (171 kg) en Tamara (163,5 kg) zijn de zes nieuwe deelnemers die de kans krijgen om hun levensstijl drastisch te veranderen. Mede door het succes van de eerste serie, die ook hun ogen heeft geopend, zien zij zelf in dat het zo niet langer kan.
Zwaar traject
Wendy verrast ze met de boodschap dat zij degenen zijn die het zware traject van 300 dagen ingaan. Zij hebben nog een hele lange weg te gaan en weten inmiddels wat ze te wachten staat. Lukt het ze om het tij te keren en een nieuw levensritme te vinden, waardoor ze in ieder geval uit de gevarenzone stappen en gezonder door het leven kunnen?
dinsdag 29 januari 2013 om 11:49
Ik weet niet of ze het perse leuk vinden om op tv te komen. Ik denk
dat ze het ook uit wanhoop doen, omdat ze het zien als laatste kans.
Ik denk dat die mensen al niet door de selectie komen. Je moet wel enthousiast zijn en graag voor een camera staan anders komt het niet over.
De vrouw die op mijn sportschool komt vindt het echt leuk hoor, om op tv te komen.
dat ze het ook uit wanhoop doen, omdat ze het zien als laatste kans.
Ik denk dat die mensen al niet door de selectie komen. Je moet wel enthousiast zijn en graag voor een camera staan anders komt het niet over.
De vrouw die op mijn sportschool komt vindt het echt leuk hoor, om op tv te komen.
.
dinsdag 29 januari 2013 om 11:50
quote:jacjes schreef op 29 januari 2013 @ 11:48:
[...]
Ten dele heb je gelijk. Maar als je eerlijk bent, weet jij ook dat ze de mensen het liefst zo dik mogelijk hebben omdat dat ze betere, lees sensatiegerichte, tv geeft. Hoe dikker ze zijn, hoe meer mensen hun meningen hebben en gaan kijken. Het gaat tenslotte allemaal om de kijkcijfers. Daar maken ze het programma voor, niet om mensen te helpen. Want daar heb je geen camera's bij nodig namelijk.en dat laten ze dan presenteren door size-zero Wendy
[...]
Ten dele heb je gelijk. Maar als je eerlijk bent, weet jij ook dat ze de mensen het liefst zo dik mogelijk hebben omdat dat ze betere, lees sensatiegerichte, tv geeft. Hoe dikker ze zijn, hoe meer mensen hun meningen hebben en gaan kijken. Het gaat tenslotte allemaal om de kijkcijfers. Daar maken ze het programma voor, niet om mensen te helpen. Want daar heb je geen camera's bij nodig namelijk.en dat laten ze dan presenteren door size-zero Wendy
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
dinsdag 29 januari 2013 om 11:50
quote:jacjes schreef op 29 januari 2013 @ 11:48:
[...]
Ten dele heb je gelijk. Maar als je eerlijk bent, weet jij ook dat ze de mensen het liefst zo dik mogelijk hebben omdat dat ze betere, lees sensatiegerichte, tv geeft. Hoe dikker ze zijn, hoe meer mensen hun meningen hebben en gaan kijken. Het gaat tenslotte allemaal om de kijkcijfers. Daar maken ze het programma voor, niet om mensen te helpen. Want daar heb je geen camera's bij nodig namelijk.
Of ze laten iemand van 120 kg zien "als deze persoon het kan, kan jij het ook!"
Ik denk wel dat er met iemand van 220 kg meer 'eer' te behalen valt. Die kan vaak minder goed bewegen, valt sneller af, enzovoorts.
[...]
Ten dele heb je gelijk. Maar als je eerlijk bent, weet jij ook dat ze de mensen het liefst zo dik mogelijk hebben omdat dat ze betere, lees sensatiegerichte, tv geeft. Hoe dikker ze zijn, hoe meer mensen hun meningen hebben en gaan kijken. Het gaat tenslotte allemaal om de kijkcijfers. Daar maken ze het programma voor, niet om mensen te helpen. Want daar heb je geen camera's bij nodig namelijk.
Of ze laten iemand van 120 kg zien "als deze persoon het kan, kan jij het ook!"
Ik denk wel dat er met iemand van 220 kg meer 'eer' te behalen valt. Die kan vaak minder goed bewegen, valt sneller af, enzovoorts.
Later is nu
dinsdag 29 januari 2013 om 11:52
quote:Sophiaaaaa schreef op 29 januari 2013 @ 11:50:
Omdat er mensen zijn die de deelnemers uitlachen moet het programma maar niet gemaakt worden? Klinkt net alsof je dikke mensen heel ver weg moet stoppen en ze vooral niet in deze buitenwereld moet laten komen.Wat is dat nou weer voor een conclusie. Ik vind het alleen vervelend dat ze een programma maken op die manier. En dat dikke mensen er, in mijn ogen, te kijk worden gezet. En ik ben daar niet de enige in. Wat ik al eerder aangaf, ik ben zo'n dik mens, dus ik weet hoe het werkt in de buitenwereld.
Omdat er mensen zijn die de deelnemers uitlachen moet het programma maar niet gemaakt worden? Klinkt net alsof je dikke mensen heel ver weg moet stoppen en ze vooral niet in deze buitenwereld moet laten komen.Wat is dat nou weer voor een conclusie. Ik vind het alleen vervelend dat ze een programma maken op die manier. En dat dikke mensen er, in mijn ogen, te kijk worden gezet. En ik ben daar niet de enige in. Wat ik al eerder aangaf, ik ben zo'n dik mens, dus ik weet hoe het werkt in de buitenwereld.
dinsdag 29 januari 2013 om 11:53
quote:Sophiaaaaa schreef op 29 januari 2013 @ 11:50:
Omdat er mensen zijn die de deelnemers uitlachen moet het programma maar niet gemaakt worden? Klinkt net alsof je dikke mensen heel ver weg moet stoppen en ze vooral niet in deze buitenwereld moet laten komen. je trekt alles uit zijn verband, het gaat er niet om dat je dit niet zou moeten uitzenden, het gaat er om dat je mensen ook een beetje privacy moet gunnen en voor mij zou dat idd zijn het niet naakt wegen, maar in een sportbroek en shirt bijv
Omdat er mensen zijn die de deelnemers uitlachen moet het programma maar niet gemaakt worden? Klinkt net alsof je dikke mensen heel ver weg moet stoppen en ze vooral niet in deze buitenwereld moet laten komen. je trekt alles uit zijn verband, het gaat er niet om dat je dit niet zou moeten uitzenden, het gaat er om dat je mensen ook een beetje privacy moet gunnen en voor mij zou dat idd zijn het niet naakt wegen, maar in een sportbroek en shirt bijv
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
dinsdag 29 januari 2013 om 11:56
quote:impala schreef op 29 januari 2013 @ 11:54:
jij weet alleen hoe het voor jezelf werkt. Jij wil niet op tv. Nou prima toch. Maar anderen wel, ook al kun jij je dat niet voorstellen.Ik kan me dat inderdaad niet voorstellen. Maar misschien is dat omdat ik zelf weet hoe het is om dik te zijn en het feit dat mensen daardoor constant een mening over je hebben. Of te menen dat ze wel weten hoe jij in elkaar zit.
jij weet alleen hoe het voor jezelf werkt. Jij wil niet op tv. Nou prima toch. Maar anderen wel, ook al kun jij je dat niet voorstellen.Ik kan me dat inderdaad niet voorstellen. Maar misschien is dat omdat ik zelf weet hoe het is om dik te zijn en het feit dat mensen daardoor constant een mening over je hebben. Of te menen dat ze wel weten hoe jij in elkaar zit.
dinsdag 29 januari 2013 om 12:00
quote:jacjes schreef op 29 januari 2013 @ 11:51:
[...]
Ja, want dat laat het contrast dan nog wat extra zien.Jij bent zelf dik (dat zeg je) en daarom kijk jij daar anders tegenaan dan iemand die geen overgewicht heeft. Jij neemt dit persoonlijk op. Geeft niet, maar dan kan jij niet onbevangen naar dit programma kijken. Net zoals mensen die niet naar wrede natuurfilms kunnen kijken (zoals ik) omdat ze liever niet zien dat dieren elkaar dood maken en opvreten. Ik vind dat dus onnodige programma's. Ik hoef dat niet te zien en heb daar deze mening over. Jij wil eigenlijk niet naar dikke blote mensen kijken en hebt daar jou mening over. Is toch prima? Zolang deze mensen zichzelf aanmelden en er zelf voor kiezen zie ik het probleem niet. En het programma moet toch de waarheid weergeven en laten zien dat deze mensen dik zijn en zullen afvallen en dat kan je nou eenmaal beter zien als ze bloot zijn en niet als ze aangekleed zijn.
[...]
Ja, want dat laat het contrast dan nog wat extra zien.Jij bent zelf dik (dat zeg je) en daarom kijk jij daar anders tegenaan dan iemand die geen overgewicht heeft. Jij neemt dit persoonlijk op. Geeft niet, maar dan kan jij niet onbevangen naar dit programma kijken. Net zoals mensen die niet naar wrede natuurfilms kunnen kijken (zoals ik) omdat ze liever niet zien dat dieren elkaar dood maken en opvreten. Ik vind dat dus onnodige programma's. Ik hoef dat niet te zien en heb daar deze mening over. Jij wil eigenlijk niet naar dikke blote mensen kijken en hebt daar jou mening over. Is toch prima? Zolang deze mensen zichzelf aanmelden en er zelf voor kiezen zie ik het probleem niet. En het programma moet toch de waarheid weergeven en laten zien dat deze mensen dik zijn en zullen afvallen en dat kan je nou eenmaal beter zien als ze bloot zijn en niet als ze aangekleed zijn.
dinsdag 29 januari 2013 om 12:01
Ik kan me dat inderdaad niet voorstellen. Maar misschien is dat omdatik zelf weet hoe het is om dik te zijn en het feit dat mensen daardoor constant een mening over je hebben. Of te menen dat ze wel weten hoe jij in elkaar zit.
doe je zelf toch ook? Dingen invullen voor een ander.
Niet elke dik mens denkt als jij. Kijk maar naar sophiaaa.
doe je zelf toch ook? Dingen invullen voor een ander.
Niet elke dik mens denkt als jij. Kijk maar naar sophiaaa.
.
dinsdag 29 januari 2013 om 12:01
Reactie op Duvelke:
Wel obese genoeg waarschijnlijk maar ik kan me voorstellen dat als er 100 mensen zich aanmelden dat ze daar de zwaarsten van selecteren. Ze hadden waarschijnlijk ruim keuze uit mensen die meer dan 200 kilo wegen. Net als dat ze een lange mensen show maken dat ze daar ook de mensen selecteren die langer zijn dan 2.10 m ipv van mensen die 1.90 m zijn. Die laatste zijn ook redelijk lang maar er zijn nog langere mensen.
Wel obese genoeg waarschijnlijk maar ik kan me voorstellen dat als er 100 mensen zich aanmelden dat ze daar de zwaarsten van selecteren. Ze hadden waarschijnlijk ruim keuze uit mensen die meer dan 200 kilo wegen. Net als dat ze een lange mensen show maken dat ze daar ook de mensen selecteren die langer zijn dan 2.10 m ipv van mensen die 1.90 m zijn. Die laatste zijn ook redelijk lang maar er zijn nog langere mensen.
Poep, wie heeft jou gescheten?
dinsdag 29 januari 2013 om 12:04
quote:beautyfly schreef op 29 januari 2013 @ 12:00:
[...]
Jij bent zelf dik (dat zeg je) en daarom kijk jij daar anders tegenaan dan iemand die geen overgewicht heeft. Jij neemt dit persoonlijk op. Geeft niet, maar dan kan jij niet onbevangen naar dit programma kijken. Net zoals mensen die niet naar wrede natuurfilms kunnen kijken (zoals ik) omdat ze liever niet zien dat dieren elkaar dood maken en opvreten. Ik vind dat dus onnodige programma's. Ik hoef dat niet te zien en heb daar deze mening over. Jij wil eigenlijk niet naar dikke blote mensen kijken en hebt daar jou mening over. Is toch prima? Zolang deze mensen zichzelf aanmelden en er zelf voor kiezen zie ik het probleem niet. En het programma moet toch de waarheid weergeven en laten zien dat deze mensen dik zijn en zullen afvallen en dat kan je nou eenmaal beter zien als ze bloot zijn en niet als ze aangekleed zijn.Nee, dat vind ik een beetje onzin. Ik heb niks tegen blote dikke mensen. Veel blote dikke mensen zijn zelfs mooi in mijn ogen. Ik ken geweldige foto's van blote dikke mensen waar ik zelfs graag naar kijk. Maar dat is heel wat anders dan dit programma, waar dikke mensen gewoon -in mijn ogen ja- te kijk worden gezet. Maar wij mogen daarin van mening verschillen. Enne.. ook ik kijk niet graag naar dat soort natuurprogramma's hoor
[...]
Jij bent zelf dik (dat zeg je) en daarom kijk jij daar anders tegenaan dan iemand die geen overgewicht heeft. Jij neemt dit persoonlijk op. Geeft niet, maar dan kan jij niet onbevangen naar dit programma kijken. Net zoals mensen die niet naar wrede natuurfilms kunnen kijken (zoals ik) omdat ze liever niet zien dat dieren elkaar dood maken en opvreten. Ik vind dat dus onnodige programma's. Ik hoef dat niet te zien en heb daar deze mening over. Jij wil eigenlijk niet naar dikke blote mensen kijken en hebt daar jou mening over. Is toch prima? Zolang deze mensen zichzelf aanmelden en er zelf voor kiezen zie ik het probleem niet. En het programma moet toch de waarheid weergeven en laten zien dat deze mensen dik zijn en zullen afvallen en dat kan je nou eenmaal beter zien als ze bloot zijn en niet als ze aangekleed zijn.Nee, dat vind ik een beetje onzin. Ik heb niks tegen blote dikke mensen. Veel blote dikke mensen zijn zelfs mooi in mijn ogen. Ik ken geweldige foto's van blote dikke mensen waar ik zelfs graag naar kijk. Maar dat is heel wat anders dan dit programma, waar dikke mensen gewoon -in mijn ogen ja- te kijk worden gezet. Maar wij mogen daarin van mening verschillen. Enne.. ook ik kijk niet graag naar dat soort natuurprogramma's hoor
dinsdag 29 januari 2013 om 12:05
quote:Sophiaaaaa schreef op 29 januari 2013 @ 12:00:
Ik ben ook zo'n dik mens en ik weet ook hoe het werkt in de buitenwereld. Ik weiger me echter daardoor voor mezelf te gaan schamen of mezelf als negatieve sensatie te gaan zien.Goed dat jij dat zo kan zien. Dat meen ik. Ik ben zelf nog niet zover. En kan me dus echt plaatsvervangend ongemakkelijk voelen. Niet omdat ik me voor mezelf schaam, maar gewoon omdat ik misschien niet zoveel zelfvertrouwen heb.
Ik ben ook zo'n dik mens en ik weet ook hoe het werkt in de buitenwereld. Ik weiger me echter daardoor voor mezelf te gaan schamen of mezelf als negatieve sensatie te gaan zien.Goed dat jij dat zo kan zien. Dat meen ik. Ik ben zelf nog niet zover. En kan me dus echt plaatsvervangend ongemakkelijk voelen. Niet omdat ik me voor mezelf schaam, maar gewoon omdat ik misschien niet zoveel zelfvertrouwen heb.
dinsdag 29 januari 2013 om 12:06
quote:impala schreef op 29 januari 2013 @ 12:01:
Ik kan me dat inderdaad niet voorstellen. Maar misschien is dat omdatik zelf weet hoe het is om dik te zijn en het feit dat mensen daardoor constant een mening over je hebben. Of te menen dat ze wel weten hoe jij in elkaar zit.
doe je zelf toch ook? Dingen invullen voor een ander.
Niet elke dik mens denkt als jij. Kijk maar naar sophiaaa.Nee, dat maak jij ervan, ik geef aan hoe IK het voel. Geen mens is hetzelfde. Ook dikke mensen niet
Ik kan me dat inderdaad niet voorstellen. Maar misschien is dat omdatik zelf weet hoe het is om dik te zijn en het feit dat mensen daardoor constant een mening over je hebben. Of te menen dat ze wel weten hoe jij in elkaar zit.
doe je zelf toch ook? Dingen invullen voor een ander.
Niet elke dik mens denkt als jij. Kijk maar naar sophiaaa.Nee, dat maak jij ervan, ik geef aan hoe IK het voel. Geen mens is hetzelfde. Ook dikke mensen niet
dinsdag 29 januari 2013 om 12:07
Ik liep laatst door de stad en toen vond iemand het nodig om me uit te schelden voor vetklep. Het enige wat ik toen kon denken was "jeetje wat sneu dat jij de behoefte voelt een ander onderuit te schoffelen. Zegt meer over jou dan over mij". Je hoeft je niet alles persoonlijk aan te trekken. Het leven is zoveel leuker als je het gewoon van je schouders laat glijden en je van jezelf mag zijn wie je bent zonder je daardoor te schamen.
dinsdag 29 januari 2013 om 12:10
quote:jacjes schreef op 29 januari 2013 @ 11:48:
[...]
Ten dele heb je gelijk. Maar als je eerlijk bent, weet jij ook dat ze de mensen het liefst zo dik mogelijk hebben omdat dat ze betere, lees sensatiegerichte, tv geeft. Hoe dikker ze zijn, hoe meer mensen hun meningen hebben en gaan kijken. Het gaat tenslotte allemaal om de kijkcijfers. Daar maken ze het programma voor, niet om mensen te helpen. Want daar heb je geen camera's bij nodig namelijk.
Da's waar.
Echter, hoe veel instanties ken jij die deze mensen gratis en actief zullen begeleiden voor bijna een jaar lang, en die ze een schop onder hun kont zullen geven als ze dat nodig hebben?
[...]
Ten dele heb je gelijk. Maar als je eerlijk bent, weet jij ook dat ze de mensen het liefst zo dik mogelijk hebben omdat dat ze betere, lees sensatiegerichte, tv geeft. Hoe dikker ze zijn, hoe meer mensen hun meningen hebben en gaan kijken. Het gaat tenslotte allemaal om de kijkcijfers. Daar maken ze het programma voor, niet om mensen te helpen. Want daar heb je geen camera's bij nodig namelijk.
Da's waar.
Echter, hoe veel instanties ken jij die deze mensen gratis en actief zullen begeleiden voor bijna een jaar lang, en die ze een schop onder hun kont zullen geven als ze dat nodig hebben?
dinsdag 29 januari 2013 om 12:11
kijk ik nooit naar. Meestal zijn het heel ander soort persoonlijkheden dan ik die anders reageren op problematiek. Ik denk dan zoiets als niet huilen maar doen. En als ik dat tien keer denk dan wordt het saai. Ze worden trouwens ook heel goed begrepen door anderen dus ze komen niks tekort.
it's a big club and you ain't in it
dinsdag 29 januari 2013 om 12:14
quote:Sophiaaaaa schreef op 29 januari 2013 @ 12:07:
Ik liep laatst door de stad en toen vond iemand het nodig om me uit te schelden voor vetklep. Het enige wat ik toen kon denken was "jeetje wat sneu dat jij de behoefte voelt een ander onderuit te schoffelen. Zegt meer over jou dan over mij". Je hoeft je niet alles persoonlijk aan te trekken. Het leven is zoveel leuker als je het gewoon van je schouders laat glijden en je van jezelf mag zijn wie je bent zonder je daardoor te schamen.Goed dat jij dat zo kan. Zulke dingen gebeuren me gelukkig zelden, maar als ze me gebeuren doe ik ook alsof het me niks doet, maar het raakt me ergens toch wel.
Ik liep laatst door de stad en toen vond iemand het nodig om me uit te schelden voor vetklep. Het enige wat ik toen kon denken was "jeetje wat sneu dat jij de behoefte voelt een ander onderuit te schoffelen. Zegt meer over jou dan over mij". Je hoeft je niet alles persoonlijk aan te trekken. Het leven is zoveel leuker als je het gewoon van je schouders laat glijden en je van jezelf mag zijn wie je bent zonder je daardoor te schamen.Goed dat jij dat zo kan. Zulke dingen gebeuren me gelukkig zelden, maar als ze me gebeuren doe ik ook alsof het me niks doet, maar het raakt me ergens toch wel.
dinsdag 29 januari 2013 om 12:15
quote:Bammetjebam schreef op 29 januari 2013 @ 12:10:
[...]
Da's waar.
Echter, hoe veel instanties ken jij die deze mensen gratis en actief zullen begeleiden voor bijna een jaar lang, en die ze een schop onder hun kont zullen geven als ze dat nodig hebben?Geen, maar die verdienen er dan ook niet dik aan zoals dit programma. Dat geld halen ze er echt wel ruimschoots uit, anders begonnen ze er niet aan..
[...]
Da's waar.
Echter, hoe veel instanties ken jij die deze mensen gratis en actief zullen begeleiden voor bijna een jaar lang, en die ze een schop onder hun kont zullen geven als ze dat nodig hebben?Geen, maar die verdienen er dan ook niet dik aan zoals dit programma. Dat geld halen ze er echt wel ruimschoots uit, anders begonnen ze er niet aan..
dinsdag 29 januari 2013 om 12:16
quote:Sophiaaaaa schreef op 29 januari 2013 @ 12:13:
Als de realiteit van de mensen op tv net zo is als die van mij, waarom zouden anderen dan moeten zeggen dat ze zo niet op tv mogen? Imo geef je dan veel te veel macht aan de asociale lompe horken van deze maatschappij.Natuurlijk mogen ze wel op tv. Alleen hoef ik het niet te zien. En daar ging het om toch. De een vindt het leuk om naar te kijken, de ander niet.
Als de realiteit van de mensen op tv net zo is als die van mij, waarom zouden anderen dan moeten zeggen dat ze zo niet op tv mogen? Imo geef je dan veel te veel macht aan de asociale lompe horken van deze maatschappij.Natuurlijk mogen ze wel op tv. Alleen hoef ik het niet te zien. En daar ging het om toch. De een vindt het leuk om naar te kijken, de ander niet.
dinsdag 29 januari 2013 om 12:19
quote:jacjes schreef op 29 januari 2013 @ 12:04:
[...]Maar dat is heel wat anders dan dit programma, waar dikke mensen gewoon -in mijn ogen ja- te kijk worden gezet.
Ik denk echt dat het bloot wegen gedaan wordt om het psychologische effect dat het heeft op de kandidaat, namelijk de confrontatie aangaan met zichzelf en niet om dikke mensen te kijk te zetten.
Er was laatst een reportage bij Dr Phil over een vrouw van 300+. Zij vermeed elke spiegel, dat was voor haar een manier om haar probleem te ontkennen/bagatelliseren. Ze zei dat ze in deze reportage al haar waardigheid was verloren, maar dat deze confrontatie met zichzelf haar kracht had gegeven om haar probleem aan te pakken.
Ik denk dat dat het effect is wat ze willen bereiken met het bloot wegen.
[...]Maar dat is heel wat anders dan dit programma, waar dikke mensen gewoon -in mijn ogen ja- te kijk worden gezet.
Ik denk echt dat het bloot wegen gedaan wordt om het psychologische effect dat het heeft op de kandidaat, namelijk de confrontatie aangaan met zichzelf en niet om dikke mensen te kijk te zetten.
Er was laatst een reportage bij Dr Phil over een vrouw van 300+. Zij vermeed elke spiegel, dat was voor haar een manier om haar probleem te ontkennen/bagatelliseren. Ze zei dat ze in deze reportage al haar waardigheid was verloren, maar dat deze confrontatie met zichzelf haar kracht had gegeven om haar probleem aan te pakken.
Ik denk dat dat het effect is wat ze willen bereiken met het bloot wegen.