Geld & Recht alle pijlers

Onvoorstelbare gierige acties II

30-08-2012 21:56 3027 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou, dat er zoveel verhalen zouden zijn, had ik nooit kunnen vermoeden, wat een gierigheid, geslepenheid en onbeschoft gedrag heb ik de laatste tijd gelezen.

Gelukkig hebben we er nu wel plezier om . Krijg je toch nog iets terug.....

Deel 2 dus.

Ik zou heel graag de ergste acties op een rij willen zetten, maar helaas heb ik daar de tijd niet voor.

Maar, spui verder! En laat ons meegenieten van het leed dat gierigheid heet.

Hier is deel 1: Hilarische gierige acties deel 1
quote:gwenhwyfar1989 schreef op 27 januari 2013 @ 17:00:

Ach, ik ken vaag iemand die wilde iedereen uitnodigen voor haar huwelijk, maar het paar had niet zo veel geld. Dus werd de dag verspreid over meerdere locaties, ging het bruidspaar met familie en vrienden pannenkoeken eten (de rest van de gasten moest dus zelf uit eten gaan als ze van ver kwamen of naar huis) en als toppunt hadden ze echt de halve wereld uitgenodigd op hun feest, maar werkten ze met polsbandjes. Dus voor de familie en goede vrienden was drank afgekocht (die kregen dus een bandje), de rest van de gasten moest hun drank aan de bar afrekenen. niet waar dit kan toch niet waar zijn?
Wij hebben dus te goed gezorgd voor onze gasten op onze bruiloft blijkbaar we hadden daggasten (ouders/broer/ en beste vrienden) daar hadden naast een goed verzorgde lunch en taart ook nog een daggasttasje voor met oa sultana`s en flesje water. S`avonds als feest een BBQ gedaan (voor iedereen dus). Er waren dus geen "gaten" want het was duidelijk of je daggast was of avondgast. Eten en drinken genoeg voor iedereen!

Blijkbaar is dat dus niet normaal
Ik vind er niets onfatsoenlijks aan, nummerzoveel. Was het maar zo dat hij er voor niks heenrijdt, dat zou z'n verdiende loon zijn. Hij heeft mij nodig om er binnen te komen, dus hij gaat echt niet op eigen houtje.

Ik denk niet dat ik iedereen 'officieel' ga informeren. De helft van de groep weet al dat ze te veel hebben betaald omdat ze daar zelf al min of meer achter waren. Voor de rest zal het ongetwijfeld ter sprake komen. Het leukste zou zijn als ik zijn 'I'm entiteled to it' (hij zei het een paar keer) achter elkaar zou monteren, maar dat mag dus niet
quote:IsabellaJosephine schreef op 28 januari 2013 @ 10:17:Ik zou vrijdag iets met hem gaan doen en daar heeft hij al voor betaald gelukkig (althans, dat had ik ingehouden van het totaalbedrag voor het weekend). Heb tegen hem gezegd dat hij maar moet zien of hij gaat, maar dat ik hem niet hoef te zien. Volgens mij weet hij niet waar het is, dus ik heb al iemand anders uitgenodigd

Dus hij heeft betaald om iets te gaan doen met jou, en nu mag hij niet mee en jij laat iemand anders op zijn kaartje gaan?

Iets zegt me dat die actie van hem met dat huisje niet uniek is. Hij is niet de enige die raar met vrienden en geld omgaat.

Als hij trouwens vorig jaar op dat huisjesweekende geld verloren heeft, hoezo heb jij daar niks mee te maken? Jij gaat wel mee, maar als iemand niet betaalt is dat niet jouw probleem? En de organisator mag elk jaar op eigen risico weer een huisje boeken en maar afwachten of hij het geld krijgt?
quote:ginevra schreef op 28 januari 2013 @ 17:55:

[...]

Dus hij heeft betaald om iets te gaan doen met jou, en nu mag hij niet mee en jij laat iemand anders op zijn kaartje gaan?

Ik heb gezegd dat hij maar moet kijken of hij gaat, maar ik ga er vanuit dat ik niks hoor en er dus een plek vrij is. Als hij wel gaat wordt het dus niet erg gezellig. Maat goed, technisch gezien heb ik dus zelf voor zijn kaartje betaald (of eigenlijk de hele groep).

Iets zegt me dat die actie van hem met dat huisje niet uniek is. Hij is niet de enige die raar met vrienden en geld omgaat.

Als hij trouwens vorig jaar op dat huisjesweekende geld verloren heeft, hoezo heb jij daar niks mee te maken? Jij gaat wel mee, maar als iemand niet betaalt is dat niet jouw probleem? En de organisator mag elk jaar op eigen risico weer een huisje boeken en maar afwachten of hij het geld krijgt?Ik was er vorig jaar niet bij dus ik zie niet hoe ik daar iets mee te maken heb.
Isabelle, je zegt ook; " Diegene wil rijden, dus da"s dan mooi gecompenseerd".

Hoe bedoel je dat?
OK, als je er niet bij was vind ik het wat anders. Hoe heeft de rest van de club dat opgepakt dan, dus degenen die er wel bij waren? Hebben die meebetaald om zijn tekort aan te vullen?
Rara, ik bedoel dat diegene dus gratis gaat maar dat het voor mij dus mooi uitkomt dat hij wil rijden.

Ginevra, ik heb geen idee hoe het vorig jaar is gegaan. Hij vroeg mij gisteren in de discussie of ik het dan normaal had gevonden als hij iedereen vorig jaar om meer geld had gevraagd (ja, tenzij hij het zelf stom heeft aangepakt met boeken en iets moest annuleren ofzo), dus ik vermoed dat ze het niet wisten. Van wat ik weet waren er een stuk of 8 man mee, genoeg om voor die prijs voor het huisje te betalen in ieder geval, dus ik snap eigenlijk niet hoe hij er geld op heeft kunnen verliezen.
Ik vind het niet kunnen dat jij een kaartje laat betalen door iemand, deze niet mee laat gaan, dat kaartje vervolgens weg geeft zodat jij gratis vervoer hebt.

Hou de eer aan jezelf en betaal die man zijn kaartje terug!
Rara, als hij wil gaan houd ik hem niet tegen. Dat betekent wel dat hij eerst contact met mij moet opnemen omdat ik de voucher heb. Degene die wil gaan bood zelf aan om te rijden, ik vind het zelf ook geen probleem.
Maar hij heeft wel voor dat kaartje betaald. Dan kun je het niet maken dat maar zomaar weg te geven.

Ook al heeft hij te veel gevraagd voor dat weekendje. Dat staat los van elkaar.

Ik.vind dat je hem dan zijn geld terug moet geven en niet zomaar zijn kaartje aan een ander geven.

Dan ben je geen haar beter als hij.
Ik weet niet of ik het daar mee eens ben, maar ik snap je punt.
Ik snap niet dat je het daar niet mee eens bent.

Je gebruikt een kaart die niet van jou is en geeft hem zonder toestemming zomaar weg.

Kijk eens naar de situatie zoals een buitenstaander dat zou doen ipv oe je erin staat met alle emoties.
Isabelle ik snap je wel. Hij heeft onder valse voorwendselen geld van jou gevraagd. Dan voelt hey nu raar om hem wel dat geld van het kaartje terug te geven, terwijl jij waarschijnlijk kunt fluiten naar je geld.
Wow dit topic loopt nog steeds!
DTEEZ!
Ja dit topic is heerlijk. Ik dacht een nieuwe gierige actie dus kwam gelijk spieken!
quote:IsabellaJosephine schreef op 28 januari 2013 @ 18:20:

Rara, als hij wil gaan houd ik hem niet tegen. Dat betekent wel dat hij eerst contact met mij moet opnemen omdat ik de voucher heb. Degene die wil gaan bood zelf aan om te rijden, ik vind het zelf ook geen probleem.

Maar wat doe jij dan als hij wel mee wil gaan????

Wat zeg je tegen diegene die in zijn plaats meegaat en ook zou rijden??
Ik heb geen motto.
Over de bruiloft met een gat erin, ik ken dat maar dat vind ik niet raar of erg gierig. Daggasten zijn voor de hele dag uitgenodigd. De andere gasten krijg een een uitnodiging met daarop de mededeling wanneer de ceremonie is en de expliciete uitnodiging voor het feest savonds. Het was onze keus om ook overdag bij de ceremonie te zijn. Bij een andere bruiloft hebben we er ook wel eens voor gekozen om alleen savonds naar het feest te komen. Allebei geen probleem.
precies. De ceremonie is in principe openbaar, dus iedereen moet de keus krijgen daarheen te gaan (tenzij het voorbeeld van de hele grote familie en het kleine zaaltje).

Dus als je een uitnodiging krijgt voor het feest vanaf 20.00 uur dan wordt je daar gewoon verwacht. Dat de ceremonie om 14.00 uur is staat erbij als mededeling en je moet zelf weten wat je daarmee doet.
quote:Italie_Meisje schreef op 28 januari 2013 @ 18:45:

Ik snap niet dat je het daar niet mee eens bent.

Je gebruikt een kaart die niet van jou is en geeft hem zonder toestemming zomaar weg.

Kijk eens naar de situatie zoals een buitenstaander dat zou doen ipv oe je erin staat met alle emoties.Als hij niet wil gaan, zou ik hem het geld teruggeven min het bedrag dat ik teveel heb betaald voor dat weekendje.
Ik heb een tijdje wat gehad met een voetballer.

Vol trots liet hij steeds zien wat hij spaarde in de maand en hoeveel hij verdiende.

Als ik bij hem ging eten had hij geen tijd om boodschappen te doen of dat ik eten mee wou nemen. Prima.

Toen hij zijn verjaardag vierde heb ik hem een een weekendje mee genomen ik heb alles betaald het was immers mijn cadeautje aan hem. Maar op mijn verjaardag heb ik geen cadeautje gehad. Dat valt dan toch een beetje tegen.

Na verloop van tijd viel het me op dat hij nooit geld bij had!

Als we gingen lunchen betaalde ik, uit eten betaalde ik. Hij wachtte net zo lang tot dat ik zei van of we de rekening mochten.

Of hij zei ' ik heb geen geld bij'.

Als we ergens heen gingen reden we overigens ook in mijn auto. Hoewel de club de meeste benzine kosten toch wel betalen.

Zijn telefoon ging kapot ik had net een nieuwe telefoon. Dus hij mocht mijn oude telefoon lenen tot hij een nieuwe zou kopen.

Die telefoon heb ik nooit meer terug gezien.

Zo blijf je wel rijk ja! Ik was ook snel met hem

klaar.
gewoon een uitvreter die voetballert...

Hoelang heb je uiteindelijk nog een relatie met hem gehad?
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Ik had teveel ergernissen hem hoor en ik had niet voor hem gekozen omdat hij voetballer was.

Toch een jaar ongeveer.

Toen het over was heeft hij een paar keer zielig voor de deur gestaan. En voor het eerst geld

aan me uit gegeven door een kaartje te sturen haha.
Oef, die polsbandjes....

Dacht je dat alleen de Nederlanders "Ons bin zûnig" zijn?

Zo iets hebben wij ook een keer meegemaakt op het avondfeest van een pasgetrouwd stel (Hij een Amerikaan, zij een Australische). De familieleden e.d. kregen ook een bandje om en konden onbeperkt (*) drinken en eten. Het avondfeest begon om 20:00. Het eerste halfuur waren de drank/hapjes voor iedereen gratis, maar daarna kreeg je aan de bar te horen dat je moest betalen voor je drank. Zelfs voor de minihapjes die het cateringpersoneel rondbracht moest voor worden betaald.

(*) Onbeperkt was toch niet zo onbeperkt, want toen blijkbaar het gereserveerde (drank/eet)budget voor de famileleden overschreden was, werd het feest abrupt afgebroken om 21:30, i.p.v. 24:00 uur.

Later heb ik nog vernomen van een vriendin die daar werkte, dat het pasgetrouwde stel nog stennis heeft lopen schoppen, omdat ze geld terugwilde hebben van de zaalhuur (want ze hadden het feeest eerder afgebroken en dus niet gebruik gemaakt van de vooraf gereserveerde uren tot middernacht). Dat de zaalhuur per dagdeel gaat en niet per uur, dat ging er maar niet in. Uiteindelijk hebben ze toch nog korting gekregen, omdat de pa v.d. bruid nogal invloedrijk was en heeft gedreigd met een rechtzaak (met bijbehorende zwartmakerij) als ze niet met geld over de brug zouden komen....
Oh, vind het trouwens prima, dat je een budgetbruiloftsfeest geeft en iedereen moet het zelf weten hoe hij/zij zijn/haar bruiloft wil geven, maar een tip: laat even van te voren je avondgasten weten, dat ze hun eigen portemonnee mee moeten nemen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven