Geld & Recht alle pijlers

Onvoorstelbare gierige acties II

30-08-2012 21:56 3027 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou, dat er zoveel verhalen zouden zijn, had ik nooit kunnen vermoeden, wat een gierigheid, geslepenheid en onbeschoft gedrag heb ik de laatste tijd gelezen.

Gelukkig hebben we er nu wel plezier om . Krijg je toch nog iets terug.....

Deel 2 dus.

Ik zou heel graag de ergste acties op een rij willen zetten, maar helaas heb ik daar de tijd niet voor.

Maar, spui verder! En laat ons meegenieten van het leed dat gierigheid heet.

Hier is deel 1: Hilarische gierige acties deel 1
Een bruiloftsreceptie openbaar? Daar heb ik nog nooit van gehoord. Je wordt vaak of voor de heledag uitgenodigd ( receptie + feest) of voor alleen het feest.

De tijd van de receprie staat dan vaak wel.op de kaart als mededeling. Maar dat betekend niet dat je daar dan ook maar,zomaar bij mag zijn.

Als het bruidspaar je bij de receptie wil hebben hadden ze je wel uitgenodigd.

Moet er niet aan denken dat als ik ga trouwen jan en alleman masr op mijn receptie kan komen terwijl ik ze niet hebt uitgenodigd daarvoor.
@ derpina, een jaar met zo'n knieperd noem ik toch niet snel klaar met hem zijn?

Onbegrijpelijk dat je geen alarmbellen had als hij constant geen geld had.
quote:Italie_Meisje schreef op 29 januari 2013 @ 12:46:

Een bruiloftsreceptie openbaar?

Waar lees jij dat het openbaar was dan?

Bovendien het was niet in NL, maar in Australie...
Er is natuurlijk wel een verschil tussen een receptie en een ceremonie..
Er stond ook in het stukje van Starshine dat de ceremonie openbaar was en niet de receptie.
Italie_meisje, niet de receptie maar de ceremonie in het stadhuis is openbaar. Als de receptie niet op je uitnodiging staat ben je niet uitgenodigd, maar de ceremonie (stadhuis en evt kerkdienst) staan er volgens mijn altijd op en mag iedereen komen als ze willen.
Ik bedoel de ceremonie ( is dat niet het zelfde? Ik noem dat de receptie, dacht dat het twee namen voor hetzelfde was).

@ london, was reactie op de post van starshine, kan niet qouten met mobiel.

Ging dus niet over een specifieke bruiloft.
Soms sturen mensen een kaart met daarin de ceremonie vermeld, en een klein kaartje erbij met daarop de uitnodiging voor tevens de avond.

Ga je dan naar de ceremonie en heb je geen avondkaartje dan heb je geen gat maar ben je gewoon niet voor alles uitgenodigd.
quote:Italie_Meisje schreef op 29 januari 2013 @ 12:54:

@ london, was reactie op de post van starshine, kan niet qouten met mobiel. Ging dus niet over een specifieke bruiloft.Oke
Nee, meestal is het: ceremonie in stadhuis, evt kerkdienst, receptie met drankjes en felicitaties, eten met daggasten, avondfeest met nog meer drankjes en felicitaties.
quote: *

* Ik bedoel de ceremonie ( is dat niet het zelfde? Ik noem dat de receptie, dacht dat het twee namen voor hetzelfde was).

@ london, was reactie op de post van starshine, kan niet qouten met mobiel.

Ging dus niet over een specifieke bruiloft.

Receptie en ceremonie zijn idd twee verschillende dingen.
Wat is dan de receptie precies?

Je hebt dus de ceremonie en het feest. Waar zit die receptie dan?

Sorry voel me nu een domme koe haha.
Een receptie is een soort middagfeest.

Hapje,drankje, felicitatie.

Vaak wat bedeesder dan een avondfeest. Een beetje het idee dat oma en mensen met kleine kinderen op de receptie komen en de feestbeesten gaan s avonds.

Lang niet iedereen doet beide op zijn bruiloft hoor. Ik had ook alleen een receptie. Ik was zwanger en vond de dag wel lang zat zo.
Receptie is meer thee, koffie, taart, geschikt voor families met kinderen omdat het 's middags of vroeg op de avond is. Feest is met drankjes, hapjes, een band/dj en dansen. De receptie kan overgaan in het feest, en je kan ook drank serveren tijdens je receptie, dus nee, er is niet enorm veel verschil.
Wat Starshine zegt dus
Maar back on topic: die voetballer! Dat je het nog een jaar met hem uitgehouden hebt!
Bedank voor de uitleg. Weer wat geleerd.

Kende het niet. Ik ken alleen de varianten heledag en avond.

Wel slim zo'n receptie vooral als je geen lange dag wilt.
Vermelding van de ceremonie en uitnodiging voor het feest vind ik een heel gangbare uitnodiging. Maar in mijn eerdere post bedoel ik de variant vermelding of expliciete uitnodiging voor ceremonie, uitnodiging voor receptie, gat, uitnodiging voor feest. Dat type uitnodiging stoort me enorm. Het leidt ertoe dat ik twijfel of het wel de bedoeling is dat ik kom ("is het geen hint") en als dat wel de bedoeling is, leidt het ertoe dat ik me ergens 2 uur in een cafetaria moet vermaken - in theorie, in praktijk kies ik het bruiloftsonderdeel dat me het beste uitkomt. Het idee van een bruiloft is dat je het samen viert, niet dat je mensen wegstuurt en later terugverwacht.
moonlight: Hoezo is een comfortabele slip aandoen ook een must tijdens een wandeling? En als het die avond nou op meer uitloopt?
Ik vind die bruiloften met die gaten ook heel raar. Nodig dan mensen alleen voor het feest uit, of voor de receptie als dat het laatste onderdeel is.
Ja die gaten zijn raar, dat begrijp ik. Wij hebben onze bruiloft zoveel mogelijk aaneengesloten gehouden.

Eerst foto's, toen lunch voor familie, ceremonie, receptie, diner voor familie. Geen gaten.
Ik ga eind van dit jaar trouwen en wij hebben ook een gat voor mensen die naar de ceremonie en het feest willen komen (er is heen receptie) maar niet met ons dineren. Nu waren wij van plan om een activiteit voor hen te plannen, zoals een stadswandeling of rondvaart (ze komen niet uit de buurt en kennen de stad waarin wij trouwen niet goed), maar iedereen die ervan hoort, raadt ons dat juist af! Ze zeggen dat ze zichzelf wel vermaken en liever hun eigen plan trekken. Wij gaan dus ook iets organiseren.

Ik ben benieuwd of wij na de bruiloft dus terug gaan komen in verhalen op dit topic
Misschien gekke vraag maar waarom mogen die mensen niet mee eten?

Ze komen niet uit de buurt dus kunnen niet thuis eten, wat betekent uit eten. Wat weer geld kost ( cadeau kost ookgeld). Je jaagd deze mensen dus gewoon op kosten.

Ze zijn blijkbaar wel belangrijk voor je anders had je ze niet voor de ceremonie uitgenodigd.

Vind dat zo raar: je mag komen bij het ja woord en het feest. Maar verder zoek je het maar uit.

Heel eerlijk gezegd zou ik dan alleen komen op het feest.
Of kiezen die mensen zelf ervoor om te komen naar de ceremonie en is het niet op uitnodiging, dan kan ik mij er nog iets bij voorstellen want dan kiezen ze er zelf voor om te komen.
quote:Miriammm schreef op 29 januari 2013 @ 15:03:

Ik ga eind van dit jaar trouwen en wij hebben ook een gat voor mensen die naar de ceremonie en het feest willen komen (er is heen receptie) maar niet met ons dineren. Nu waren wij van plan om een activiteit voor hen te plannen, zoals een stadswandeling of rondvaart (ze komen niet uit de buurt en kennen de stad waarin wij trouwen niet goed), maar iedereen die ervan hoort, raadt ons dat juist af! Ze zeggen dat ze zichzelf wel vermaken en liever hun eigen plan trekken. Wij gaan dus ook iets organiseren.

Ik ben benieuwd of wij na de bruiloft dus terug gaan komen in verhalen op dit topic Ik had ook een 'gat' van twee uur in mijn bruiloft. Ik heb toen op onze persoonlijke bruiloftsite aangegeven waar de restaurantjes waren (bruiloft was midden in het centrum van een mooie stad). Dat ging helemaal prima, geen gemopper gehoord.
Ik trouw ook dit najaar en wij doen de gehele bruiloft op 1 locatie (ceremonie, diner, feest, slapen). Ik heb er zelf altijd een hekel aan om op een bruiloft uitgenodigd te zijn maar niet voor het hele programma.

Ik heb het een keertje gehad en de bruid legde me wel uit dat het toch vanwege de kosten was geweest dat niet iedereen kon meedineren. Dat snap ik op zich nog wel (ik weet tenslotte nu zelf ook wat het kost). Maar dan nog.. ik mocht met mn date dus rijden naar de dichtsbijzijnde stad (15 min), een parkeerplek zoeken, parkeergeld betalen en moest maar even iets te eten zoeken en 2 uur later weer terug zijn. Bovendien kon ik smiddags bij de toost en tijdens het eten niet drinken, want ik moest nog terug naar de feestlocatie (en slaaplocatie) rijden.

Ik had nog liever bij het bruidspaar 40/50 euro neergelegd voor het eten. Ik was het geld nu namelijk ook kwijt voor een ander eettentje en had er een hoop meer gedoe van, dan wanneer ik op de locatie had mogen mee-eten.

Voor onze eigen bruiloft hebben we ervoor gekozen om de avondgasten niet specifiek ook voor de ceremonie uit te nodigen, juist omdat het dan een beetje lullig is als wij daarna op die locatie gaan eten (bbq-en) en zij eigenlijk niet mee mogen/kunnen eten, maar ergens anders zelf eten moeten gaan zoeken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven