Knutseltopic part 2

15-09-2012 10:42 2935 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat wij weigeren naar Libelle verbannen te worden.

Omdat wij trots zijn op onze suftruttigheid.

Omdat wij zweren bij trolley, driekwartsbroek en leren rugzakje.

Omdat wij schilderen, kleien, punniken en kantklossen toevallig heel erg cool vinden.

Omdat wij niet bang zijn om mutsig te zijn, we zijn er trots op!

Omdat wij trotse knutselmutsen zijn.

Daarom hier alweer het tweede knutseltopic.

Nieuwe knutselaars zijn uiteraard altijd welkom. We zijn geen geheim besloten genootschap.

In deel 2 zit er zelfs een heuse Mutsenmeet aan te komen; de knutselmutsen gaan naar de CreaDoe beurs in Utrecht!

Voorwaarden om mee te gaan:

- een trolley

- een rugzakje

- een driekwartsbroek

- kort rood haar want dat is zo lekker makkelijk

- een abonnement op Libelle

- minstens vijf jaar Huishoudbeurservaring.

Voldoet u aan deze voorwaarden?

Stuur een mail met aanmeldingsgegevens naar marelsmarels@gmail.com, en tante Marels houdt u op de hoogte van de ranzige details
668, the neighbour of the Beast
Oh ja, luiewijvensteek, daar heb ik ook ooit van gehoord ja! Haha, grappige naam.

Ik heb weer iets stoms gedaan. Heb me opgegeven voor een meeloopdag op de opleiding waar ik over denk (voor Persoonlijk begeleider spec. doelgroepen), maar dat is morgen al. Oke, so far so good; doe ik. Nu zie ik net op het uitgeprinte bericht dat er een andere datum op staat (er was namelijk nog een mogelijkheid, maar dat is pas in maart).

Dus ik heb het niet goed aangevinkt op de website bij het aanmelden. Stom! Zou ik toch gewoon kunnen gaan? Het lijkt me nou niet echt een opleiding waarvoor het storm gaat lopen, toch? Ik heb trouwens een hekel aan dat moeten aanmelden, waar is dat goed voor?
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Hm, oplossing bedacht (of eigenlijk man). Gewoon opnieuw aangemeld en de nieuwe aanmelding met goede datum (morgen dus) uitgeprint. Dus ik ga morgen gewoon!
Ev, mannen zijn zo slim met die dingen. Reactie van mij zou net als die van jouw zijn.

Alle DRIE sjaals zijn klaar op tijd voor carnaval
Hier even vluchtig bijgelezen; veel gebeurd hier!

Manlief zie je met de dag slinken (eh, de zwelling bedoel ik dan ), en hij begint al wat (weliswaar onverstaanbare) praatjes te krijgen dus dat is een goed teken!

Verder; heeeeeeeeeeeeeeeeeeel toevallig, Ev!!!!!

Onze 'lijntjes' lopen weer opvallend synchroon!

Ik heb me in een (doordachte) opwelling vrijdag ingeschreven en aangemeld voor een bep. opleiding (na lang wikken en wegen bleek het 'ineens' een situatie van "nu-of-anders-een-jaar-wachten", post-hbo, 2,5 jaar. Dat moest met spoed en er was een intake-toelatingsgesprek gepland op uiterlijk gisteren. Het is allemaal behoorlijk adhoc, 100 km reizen, stevig gesprek, weinig zenuwen (ook omdat ik zo druk bezig was geweest met verbrijzelde kaak van manlief en alles daaromheen; geen tijd gehad voor voorbereidingen/zenuwen).

Gisteren de uitslag; ben aangenomen! a.s. maandag is de eerste lesdag al. Eerste jaar zijn de lesdagen op maandagen; dan ben ik meestal vrij.

Na een zeeeeer lange periode van bezinning en twijfel, nu ineens een stroomversnelling.

De opleiding schijnt zéér intensief en confronterend te zijn; vandaar het toelatingsgesprek ook; wilden weten of ik wel ehm...stabiel genoeg was denk ik. Zo voel ik me wel. Kreeg er wel zin in en voel me 'opgewassen' voor deze stap. Heb bewust niet teveel verteld over afgelopen therapie-gedoe, het gekwakkel met antidepressiva etc. Was heftig, maar ben nu toe aan nieuwe stap.
Ikbenik, wat een goed nieuws van jouw front. Met manlief gaat het beterder, wens hem nog wel sterkte met het verdere herstel (en jij ook als verzorgster)

Maar ook goed nieuws voor een opleiding zeg. Sommige dingen kun je beter niet vertellen zoals anti-depressiva. Je bent toch al stabiel genoeg en daar gaat het om.

Gisterenavond dacht ik, ga eens serieus breien ipv oefenen...Nou ja dat doe ik dus ook. Ben met een sjaal bezig voor mezelf van het soort garen wat ik ook voor mijn moeders sjaal heb gemaakt. Het eind resultaat zet ik hier wel neer of het lelijk is of niet...
@Steph, wat ben je goed bezig met die sjaals!

@EV, Die MRI heb je ook weer achter de rug. Ik ben benieuwd van de van de open avond vindt vanavond!

@Ak, Wat een leuke doosjes. Rijg je die zijkanten kraaltje voor kraaltje aan elkaar?

@Kanon, De stof voor de tas komt bij Ikea vandaan Je date klonk leuk, gaan jullie snel weer afspreken?

@Chat, Die luiewijvensteek heb ik moeten googelen, maar dat ziet er wel mooi uit. Dat zou ik ook nog kunnen, steken laten vallen ben ik heel goed in

IBI, Fijn dat het beter gaat met je man, praatjes zijn altijd een goed teken. En wat verrassend, dat je op zo'n korte termijn begint met een opleiding. Dat is vast wel even omschakelen denk ik.

Hier ook Bea gezien, samen met opa die nu aan zijn vierde staatshoofd begint. Heb gezegd dat hij niet echt zuinig op ze is Vond het een mooi moment, wat bijna teniet gedaan werd door die stomme speech van Rutte. A moment in history!
En een apart berichtje voor Snjo!

Heel heel heel erg bedankt voor de wantjes

Ik kreeg even een rolberoerte, want de envelop zat open in de brievenbus.... Gelukkig zaten er twee paar schattige rood-groene wantjes in! Ik heb ze meteen bij de kerstspullen gelegd, nadat ik mijn moeder een foto gewhat'sappt had. Ze vond ze heel erg leuk.
Wow Ibi, wat goed van je, wat stoer! Dat verdient een

Ik wil je alvast heel veel succes wensen!

(En ook goed nieuws over je man. Gelukkig.)

Hier zit ik nog bij te komen, net terug van een teleurstellende ochtend. Eigenlijk de schuld van die school. Ik had er in mijn eerdere mail nog wel duidelijk bij gezet wat mijn leeftijd en insteek was voor de meeloopdag..

kom ik me daar terecht in een klas vol met knappe, frisse, jonge meiden en jongens (oke, van deze laatste categorie maar drie), van de leeftijd van mijn dochter dus.

Ik voelde me tótaal niet op mijn plek. Het ging dus ook over de dagopleiding. Na de introductie heb ik de docent aangesproken en verdere info gevraagd over de richting ervaringsdeskundigheid. Dat ziet er dus ook wel anders uit, is een qua leeftijd gemengde groep en is een deeltijd-opleiding.

Wat me nu te doen staat is een sollicitatie schrijven naar *de instelling hier in de buurt*. Ik ga dit denk ik samen met mijn coach doen, volgende week zie ik hem. Ik moet gewoonweg weten of ik dit echt kan gaan doen, er gaat nog een heel intakegebeuren aan vooraf trouwens.

Oh ja! En de Vriendin vandaag, denk ik. Straks in de winkel kijken, of misschien krijg ik 'm wel met de post!
Even een plaatje van een stroomversnelling, speciaal voor jou, Ibi. Ik ben natuurlijk ook heel benieuwd wat voor opleiding het is, wil je dat vertellen? Of anders even in een mailtje? Hé, ik ben hier helemaal blij voor je!

quote:Elmervrouw schreef op 30 januari 2013 @ 11:22:

Hier zit ik nog bij te komen, net terug van een teleurstellende ochtend. Eigenlijk de schuld van die school. Ik had er in mijn eerdere mail nog wel duidelijk bij gezet wat mijn leeftijd en insteek was voor de meeloopdag..

kom ik me daar terecht in een klas vol met knappe, frisse, jonge meiden en jongens (oke, van deze laatste categorie maar drie), van de leeftijd van mijn dochter dus.

Ik voelde me tótaal niet op mijn plek. Het ging dus ook over de dagopleiding. Na de introductie heb ik de docent aangesproken en verdere info gevraagd over de richting ervaringsdeskundigheid. Dat ziet er dus ook wel anders uit, is een qua leeftijd gemengde groep en is een deeltijd-opleiding.

Wat vervelend! Zo heb je natuurlijk geen goede indruk. Ik doe zelf een deeltijdopleiding en kan wel zeggen dat het onderwijs echt heel anders is dan bij de voltijdopleidingen. Mijn groep is klein (10 mensen) en iedereen is ruim volwassen, vaak moeder en soms al bijna oma. Dat geeft een leuke dynamiek in de groep. Je zou misschien kunnen vragen of je een dag mee kunt lopen met de deeltijdgroep.

Succes met solliciteren!
.
EV, wat erg zeg dat je in zo'n groep terecht kwam. Daar hadden ze idd opmoeten letten. Hoe reageerde de groep waar je in terech kwam erop?

Kat, leuke wake-up voor je op de toilet.

Twee sjaals zijn opgehaald, tante was erg blij. Ik heb iets voor Unicef gevraagd.

Ben benieuwd wat de reactie van mij collega morgen zal zijn dat ook die al af is.
Oja, EV ik ben straks naar de supert geweest maar je lag er nog niet. Morgen even teruggaan, meestal is dat tijdschrift er wel op woensdag.
Wat veel geschreven! Kijken of ik op iedereen kort kan reageren!

@ikbenik, fijn om te horen dat het met man weer beter gaat. Wat is de verwachting? Duurt het nog lang en knapt hij helemaal op? Wat goed van je van die opleiding. Gaat inderdaad wel heel snel allemaal ineens, zo moet je het nog plannen, zo kun je maandag beginnen! Maar voordeel is dat je niet zenuwachtig wordt!

@EV, balen dat het bij jou zo tegenviel.. Ik kan me voorstellen dat je je opgelaten voelde. Nu maar je blik richten op de sollicitatie, hopelijk heb je daar een positievere ervaring!

@ bootje, wat fijn dat jij geen eenzame wantjes hebt. Wat zijn ze leuk hè? Ik geniet van de leuke verhalen over je opa en jij, klinkt als een heel bijzondere band!

@ kat, wat een leuke foto. Poes kijkt ook zo fijn eigenwijs, van "wat heb ik gedaan dan?"

@ Steph, jij bent echt fanatiek met je sjaals bezig! Goed! En nu ook nog leren breien, voor je het weet kun je ervan leven

Volgens mij heb ik het belangrijkste gehad... Hier is het de ziekenboeg, een voor een worden we geveld door virussen van allerlei soort... Oudste gaat morgen weer naar school, ik ga weer aan het werk maar dat zal met hulp van veel paracetamol moeten, en man blijft hoogstwaarschijnlijk thuis... De jongste heeft nog nergens last van, maar ik verwacht dat dat niet lang zal duren...
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Ik heb het tijdschrift wél al

Kon niet wachten op de post (bleek er later trouwens ook niet bij te zijn), dus heb het gekocht bij de supermarkt. Jawel, hier in het zuiden was het er dus wel al.

Leuk hebben ze het gedaan (behalve dan mijn leeftijd erbij zetten). Mijn glaswerk komt mooi uit en de hond ook. Over mezelf zeg ik maar niets.

Heel leuk, die foto met de poes!!

Sam is ook zo dol op papier!

Sterkte met de ziekenboeg, Akakia.

De groep reageerde eigenlijk helemaal niet, vanmorgen. Ik voelde me zo opgelaten. Heb wel een beetje een indruk gekregen van vakken etc. maar de deeltijdopleiding is idd heel anders dan deze opleiding, dat legde die leraar ook uit. Je moet in kortere schooltijd evenveel doen als bij de dagopleiding.

Halverwege de 30 heb ik al ooit een deeltijdopleiding gedaan (MBO-IW), dus ik heb wel ervaring met een gemengde groep van verschillende leeftijden. En nu zou er dan het 'ervaringsdeskundig aspect', met wat bijbehorende begeleiding en rekening-houden-met ook bijkomen. Dat is wel fijn, want ik had destijds met de opleiding natuurlijk ook last van 'mijn verleden', alleen durfde ik toen nergens over te praten (behalve dan een enkele keer met een lerares, met wie ik nu nog steeds af en toe contact heb).
IBI: wat goed dat je aan die opleiding mag beginnen

Steph: nog even en dan kan jij ook wantjes breien :-) goed bezig!!!

Aka: Sterke met je ziekenboeg.

EV: balen dat je dag zo anders was dan verwacht. Fijn wel dat die docent nog wel tijd voor je nam.

Bootje: fijn dat de wantjes hun doel hebben bereikt

Leuk katje heb jij zeg Chat.

Hier zomaar ineens een rl de afgelopen dagen: maandag na het werk eerst wat spullen naar de kringloopwinkel gebracht en me daarna aangemeld voor vrijwilligerswerk. En gisteren werden de balkondeuren gerepareerd (jeeee, geen tocht meer) en heb ik eindelijk m'n medische gegevens bij de huisarts afgeleverd (loket is open tussen 8 en 12).... mag ik volgende week gelijk langskomen voor een kennismakingsconsult (dáár zat ik op te wachten ).
Snjókorn falla, á allt og alla
Akakia, sterkte met de ziekenboeg daar

Snjo, ik en wanten breien ben al blij dat het met die sjaal gaat. Volgende project zit in mijn hoofd. (tas breien van Zpagettti garen helaas is het wel duur garen).
Snjokorn, wat super dat je je hebt aangemeld voor vrijwilligerswerk. Is het niet te veel dan voor je?

Trouwens waarom een kennismakingsgesprek voor een HA. Ik heb sinds december een andere HA maar geen kennismakingsgesprek.

Gelukkig toch het niet meer bij je (en dat deed het hoor).
.
@Chat Wat een schatje! Als ze stout zijn, zijn ze zo mogelijk nog schattiger Ik zag dat het weer vrijdag en zaterdag beter wordt. Gelukkig heb je nog leuke dingen voor de boeg! Wat vind je ervan dat je man een maand thuis is?

@Ak Ik ben dol op mijn opaatje. Hij heeft me gisteren nog geweldig geholpen met het opruimen van de kelder. Na 6 jaar is eindelijk al het bouwpuin weg. Jeej! Nu hebben we echt een balzaal van een kelder (30m2?)

Sterkte met je ziekenboeg, hoop dat iedereen snel weer beter is.

@Snjo Ik moest ook op kennismakingsconsult komen toen ik hier kwam wonen, dat heb ik toen toch maar afgewimpeld. Ik moest al een heel formulier over mezelf invullen, dat leek me genoeg. Hoefde nog net mijn bh-maat niet op te geven

Ik ga vandaag oppassen op een kleuter van 5 en een ukkie van 1,5. Ik ben benieuwd. Hou mezelf maar voor dat als ik 14 ernstig dementerende bejaarden kan wassen, verzorgen, voeden en entertainen het met twee kleintjes ook wel moet lukken voor een middagje. Toch ?
EV, ik heb gisteren het interview in de Vriendin gelezen, hier lag hij al wel in de winkel. Ik maak een heel heel heel diepe buiging voor je.

Wat jij hebt meegemaakt is werkelijk afschuwelijk en ik heb bewondering voor de manier waarop jij je leven nu vorm geeft.

Nogmaals, een diepe buiging.
EV, ik ga straks naar het winkelcentrum om de vriendin te kopen. Nu ik weet dat hij er is heb ik er wel een ritje door de regen voor over (hoewel ik toch stiekem hoop dat het droog wordt).

Bootje, als je de zorg van 14 dementerenden kan dragen lukt dat je zeker met voor 2 kinderen. Houdt je ons op de hoogte?

Voor de mensen die nieuwsgierig waren naar mijn date. Zaterdagavond zie ik hem weer. Voelt best onwerkelijk, ineens uit het niets weer een leuke man die interesse in me heeft. Wel erg leuk!
Kanon, wat stoer dat je voor mij door de regen gaat. En dank, Bootje. En sterkte vandaag met die kindjes!

Hier flinke huilsessie gehad vanmorgen bij therapeute. Nieuws gehad dat alles overhoop gooit, heeft met *de situatie* te maken. Kan het hier niet openlijk neerzetten om begrijpelijke redenen. Ik heb trouwens voor mijn therapeute kopietjes gemaakt van het interview, ze herkende mij niet heel erg in de foto's. Ik vind mezelf er ook wel heel jong uitzien en vraag me af of ze wat gefotoshopt hebben, want zo jong zie ik er irl echt niet uit in mijn gezicht. Ik bedoel, je ziet er echt wel mijn leeftijd en zorgen aan af, zeg maar.
Sjno, leuk je weer eens hier te zien. Wat voor vrijwilligerswerk ga je doen? Een kennismakingsgesprek heb ik volgens mij nog nooit gehad met een huisarts, kan me voorstellen dat je daar niet echt op zit te wachten.

Kanon, wat leuk, je date!!
Bootje, volgens mij zijn ouderen juist makkelijker te verzorgen dan twee kinderen. Ouderen zijn juist sneller stil en kinderen......

Kat, een maand je man thuis? Is hij de rustzelfe of juist het tegenovergestelde.

EV, hier ook een huilsessie hoor. Ik wist niet waar je kinderen waren en hoe ze er ook kwamen maar dit moet als moeder zijnde heel erg zijn

Gelukkig heb je wel je dochter ergens (zet ik hier maar niet neer).

Ook een buiging van mij.

Je ziet er idd jong op de foto ook al ken ik je irl niet maar als je die leeftijd hebt en er zo uitziet is dat knap.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven