Pinterest

23-12-2012 17:16 148 berichten
Wie is er hier ook lichtelijk Pinterest verslaafd ? Welke categorien volgen jullie ?

Ik volg voornamelijk DIY & Crafts en Food & Drinks.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu al een paar keer wat rondgekeken op pinterest, zie heerlijke plaatjes van (gezond) eten maar geen recept. Moet je daarvoor dan een account aanmaken?
Later is nu
quote:Dreamer schreef op 01 februari 2013 @ 13:33:

Ik heb nu al een paar keer wat rondgekeken op pinterest, zie heerlijke plaatjes van (gezond) eten maar geen recept. Moet je daarvoor dan een account aanmaken?Nee, dat hoeft niet. Als je op het plaatje klikt, zie je als het goed is rechtsboven een link naar de orginele site, waar dan vaak wel het recept op kunt vinden.
Bedankt Friezinnetje! Ik had al e.e.a geprobeerd, maar kwam via pin naar (door-)pin terecht op allerlei andere vage sites. Bij oefeningen met zo'n bal, bijvoorbeeld. En bij betreffende recept kwam ik op een site met allemaal heeeel gespierde vrouwen.

Maar.. nu heb ik het gevonden

Ik moet bij 'moodboards' altijd denken aan tips van Oprah. Misschien dat ik Pinterest daarvoor ga gebruiken..
Later is nu
Aaaargh, ik snap er helemaal niets van!!!

Ik heb me aangemeld, krijg je voorbeelden waar je een bord van kunt 'afkijken' (explore) ik kan kiezen voor het volgen van die personen, wat een kleine K voorbeeldjes zeg.. maar kom totaal niet bij het openen van iets of mijn eigen board? > foutmelding

'exploort' gefrustreerd verder
Later is nu
foutmelding blijft, ik ga maar weer eens wat anders doen
Later is nu
OKé.. ik ben even aan 't rondneuzen geweest.. ik begrijp de verslaving
Later is nu
Pinterest hebb ik op de een of andere manier nooit echt aan meegedaan. Ik zie het hier en daar nog weleens voorbij flitsen op internet maar voelde me nooit geneigd om het ook te doen.
Hallo allemaal,

Even een vraagje over Pinterest: ik heb een account aangemaakt, maar kan zelf geen foto's uploaden/plakken. Als ik rechtstreeks upload, dan krijg ik de melding 'afbeelding niet geldig'. Weet iemand wat ik fout doe? Ik snap er niks van en kan nu alleen maar plaatjes kijken.
Heb pinterest ook ontdekt, door dit topic! Geweldig, alleen wel erg verslavend.

Nog een vraag over Cooqx. Klopt het dat er vaak geen recepten bij staan? Zie hele mooie foto's, met bijv. de naam preigehaktschotel, maar kan verder nergens het recept ontdekken...
Een wijs persoon leert meer door het stellen van een domme vraag dan een dom persoon leert van een wijs antwoord.
Hier ook een lichtelijk verslaafde!

Reizenenzo, soms, als je op de foto klikt dan ga je naar een andere website (waar de foto oorspronkelijk vandaag komt) en op die site staat dan vaak wel het recept. Even doorklikken dus!

Philein, vreemd! Zijn de bestanden die je dan uploadt misschien te groot? Ik heb het wel eens gehad en nadat ik het plaatje in mijn computer een andere naam gaf, lukt het wel. Geen idee waarom nu wel maar het lukte in ieder geval!
Oeps.... lezen Gaby, lezen! Je hebt het over een andere site, reizenenzo! Excuses!
Ah, zal dat eens doen. Wel jammer dat niet overal recepten bijstaan, lijkt me toch erg handig voor een receptensite. :-)
Een wijs persoon leert meer door het stellen van een domme vraag dan een dom persoon leert van een wijs antwoord.
Hmm, ik snap het ook niet zo. Moet ik afwachten tot iemand foto's re-pint ofzo? Ik snap het idee erachter nog niet zo.
Ik wacht niet ot iemand een foto van mij re-pint ;). Ik re-pin zelf juist foto's! Ik heb borden aangemaakt (mapjes) en in elk mapje sla ik dus de foto's op die mij aanspreken. Zo heb ik een mapje met 'doe het zelf' 'dingen die je met een naaimachine kan maken' 'Kinderknutsels' maar ook 'Tattoo's' enzovoort.

Ik zie het dus meer al een groot idee-boek maar dan in foto-vorm. En die sla ik dan op, niet op mijn computer maar gewoon lekker op Pinterest, zo kan ik het altijd weer vinden!

Iets duidelijker zo?
Het gebeurt mij om de zoveel minuten dat de site eruit knalt. Irritant, want als ik bijvoorbeeld net iets wil repinnen kan ik dat na opnieuw opstarten niet meer terugvinden. Bekend probleem? Ligt misschien aan ipad?
quote:kneupke schreef op 24 februari 2013 @ 16:15:

Het gebeurt mij om de zoveel minuten dat de site eruit knalt. Irritant, want als ik bijvoorbeeld net iets wil repinnen kan ik dat na opnieuw opstarten niet meer terugvinden. Bekend probleem? Ligt misschien aan ipad?Ik kijk ook voornamelijk op de IPad maar nergens last van gelukkig.
Mag ik wat vragen? Ik heb mij aangemeld bij Pinterest onder de naam MV maar ik kom er niet in. Ik krijg als begin een wit vlak met

Create your first board.

En eronder dan allerlei keuzes.

Geen idee wat ze ermee bedoelen maar wat ik ook aanklik, er gebeurd niets. En onderaan staat ook geen knop van annuleren of kruisje of wat dan ook, ik kom niet verder dan dat beeld.

Heeft iemand een idee wat ik fout doe? Of wat ik kan doen?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik weet niet precies wat je doet MV, maar een board is de plek waar je afbeeldingen op 'vastpint'. Dat heb je dus nodig om gebruik te maken van Pinterest dus ik denk dat je niet verder komt voordat je een board hebt aangemaakt. Als ik me goed herinner doe je dat simpelweg door een titel te verzinnen en op 'create board' o.i.d. te klikken. Zie je die optie?

Als je er voor de recepten komt: wees voorbereid op een heleboel baksels à la: koekjes met pindakaas gedoopt in ijs met chocolade en gesmolten marshmallow.

Er staan ook wel echt lekkere recepten op maar sommige mensen hebben niet zo'n goed gevoel voor dosering.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
Hoi, bij deze op een ouder topic even een vraagje over pintererst, speciaal voor de kenners:

Als ik zelf een nieuwe pin toevoeg (bijvoorbeeld van een bruidsjurk) komt deze dan automatisch onder de 'pijler' (in dit geval wedding dresses) te staan? Zodat andere die de pijler bekijken mijn foto zien? Je kunt namelijk niet aangeven onder welke pijler je de pins wil laten vallen. Plus als ik de foto een andere naam geef (bijvoorbeeld plaatje ipv wedding dress) hoe weet de site dan dat hij onder wedding dress moet komen? Of zitten er kaboutertjes alle foto's onder te verdelen? ;)
Op het moment dat jij een bord maakt, geef je (volgens mij )

aan onder welke pijler het valt.
Bekijk de dingen eens van een positieve kant
Ja dat klopt, je moet dat zelf aangeven, je pins worden niet automatisch ingedeeld!
O ik zie dit nu voor het eerst dat pinterest! Echt mooie dingen staan daarop! leuk. Zal het later ook eens bekijken!
Ja is inderdaad leuk! Staan vaak ook gewoon erg handige dingen op!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven