Werk & Studie alle pijlers

Heb ik het recht?

01-02-2013 13:20 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lekker, ik kom net thuis met twee hele mooie punten: een 3 en een 4.

Nu geeft school mij géén kans om dit cijfer hoger te maken, en mis ik gewoon 2 studiepunten. Minder.

Heeft mijn school nu de plicht om mij deze cijfers te laten herkansen? Zijn hier speciale regels\ wetten voor? Ik kan niks op internet vinden namelijk..
quote:Louba schreef op 01 februari 2013 @ 13:31:

Joh TO, misschien had je wat beter moeten leren. Wat eerder moeten beginnen, wat beter moeten begrijpen welke gevolgen onvoldoendes hebben.

In elk geval nu niet de school aanklagen omdat ze je onrecht hebben aangedaan. Zoek het eerst eens bij jezelf. Ik had me de ogen uit mijn kop geschaamd met deze cijfers...En gelukkig lijken we niet allemaal op jou. Ik wilde alleen weten of hier een speciaal iets voor was om te kijken wat er gedaan kan worden om het toch tot een redelijk gemiddelde te brengen. Maar nogmaals. Je hoeft niet te reageren.
Vannilla, heb je het opleidingsregelement er nou al bij gepakt??
Vanilla...zoek gewoon uit wat je school/hbo/uni hier zelf voor geregeld heeft. En wat je docent verwacht.

En voor de toekomst: zoek dit het liefst uit VOOR het tentamen.
Ik herhaal mezelf nog maar eens:

TO om welke opleiding gaat het, dan kan ik kijken of ik wat voor je kan vinden.
quote:vannilla schreef op 01 februari 2013 @ 13:35:

[...]

En gelukkig lijken we niet allemaal op jou. Ik wilde alleen weten of hier een speciaal iets voor was om te kijken wat er gedaan kan worden om het toch tot een redelijk gemiddelde te brengen. Maar nogmaals. Je hoeft niet te reageren.Maar dan moet je wel even zeggen welk schooltype je zit, anders kan niemand daar toch antwoord op geven?

[...]

En gelukkig lijken we niet allemaal op jou. Ik wilde alleen weten of hier een speciaal iets voor was om te kijken wat er gedaan kan worden om het toch tot een redelijk gemiddelde te brengen. Maar nogmaals. Je hoeft niet te reageren.

1. Wat staat erover in het examenreglement?

2. Vraag je docent om een herkansing

3. Dien een klacht in dat je geen herkansing krijgt

4. Als het besluit je niet aanstaat, dien je een klacht in bij de opleidingscommissie

5. Als je de herkasning krijgt: leer het van tevoren.

Beter?
Precies! Op de uni mocht ik alles herkansen. Op de middelbare mocht ik in 3 jaar tijd 3 schoolonderzoeken herkansen maximaal. Verschilt nogal.
Even in examen en tentamenreglement van je opleiding kijken.

[...]

En gelukkig lijken we niet allemaal op jou. Ik wilde alleen weten of hier een speciaal iets voor was om te kijken wat er gedaan kan worden om het toch tot een redelijk gemiddelde te brengen. Maar nogmaals. Je hoeft niet te reageren.Dat is er, en het heet doubleren...

[...]

En gelukkig lijken we niet allemaal op jou. Ik wilde alleen weten of hier een speciaal iets voor was om te kijken wat er gedaan kan worden om het toch tot een redelijk gemiddelde te brengen. Maar nogmaals. Je hoeft niet te reageren.

Daar ben je te laat mee.

vroeger beginnen met studeren, beter plannen, niet rekenen op een herkansing,

In het grote-mensen-leven heb je ook meer plichten dan rechten. Jouw plicht was te studeren, en een voldoende halen. Lukt dat niet dan ligt de schuld bij jezelf, niet bij degene die je geen herkansing geeft.

*vermoed dat TO 2 vakken heeft laten zitten met het idee daar toch wel een herkansing voor te krijgen, en dan daar op gemakkie voor gaan zitten.*

vermoeden 2: topicopening weg
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Goh Vannilla, mss moet je gewoon eens reageren op mensen die je wat vragen om je te helpen. In plaats van verder te mopperen op mensen die je (terecht) voor de gek houden.

Had je mss ook met je toets kunnen doen, kijken wat wel mogelijk is ipv mopperen over rechten en een te veel aan toetsen (wat je al lang van te voren wist)!
Examenreglement. Daar staat het in. Maar als je je energie liever steekt in boos zijn vanwege reacties die je niet aanstaan, dan in het lezen van het examenreglement, succes verder dan.
Ik geef het op hoor , heb nu 3x gevraagd welke opleiding het om gaat.

Maar blijkbaar schaamt TO zich nogal voor haar opleiding, want ze durft hem niet te noemen?
quote:Orzoo schreef op 01 februari 2013 @ 13:25:

Dat verschilt bij mij op de uni per vak. In principe is er altijd herkansing maar de voorwaarden kunnen verschillen.

Soms mag je cijfers onder een 4 niet herkansen en soms zijn er nog aanvullende voorwaarden zoals voldoen aan de aanwezigheidsplicht en op tijd inleveren van alle opdrachten.

Kortom: examenregelement, cursusomschrijving, digitale leeromgeving weten het antwoord.Aangezien ze schrijft over 'school' denk ik niet dat het een Uni betreft zomaar.
quote:camomille schreef op 01 februari 2013 @ 13:48:

[...]

Aangezien ze schrijft over 'school' denk ik niet dat het een Uni betreft zomaar.Het kan vanalles zijn, van een hbo economie tot de kappersopleiding, zullen we een polletje doen?
Ik gok op middelbare school, nichtje heeft laatst ook toetsweek gehad op de Havo. Die heeft alleen wel betere cijfers gehaald.
Ik denk ook middelbare en dan wil ik extra punten als het vmbo is!
Nou het gaat wel over studiepunten, die kreeg ik niet op de middelbare.
In 'mijn' tijd mocht je alleen twee examenvakken herkansen na je examen als dat cijfer niet TE laag was. Alle schoolonderzoeken waren simpwel weg 'one strike - you're out'
Loepje zegt dat ze de 18 al voorbij is.
quote:sonane schreef op 01 februari 2013 @ 13:52:

Die hebben volgens mij niet zoveel toetsen (vakken) in een toetsweek

Ik denk Havo
TO geef dan eens antwoord op de vraag welke opleiding je doet, welk niveau. Maakt nogal een verschil namelijk!
Komt wel goed, schatje!
@vannilla: Wat ben jij een ongelooflijke chagrijn. Ik vind het onbeschoft dat je hulp wilt maar niet bereid bent om de vragen te beantwoorden van de mensen die willen weten wat voor opleiding/niveau je doet en dus wél serieus reageren. Ook ik wilde dit vragen, maar door je korte lontje stel ik mijn vraag toch maar niet... Ik snap dat je baalt van je cijfers, maar dat hoef je niet op ons af te reageren. Dank je.
quote:sonane schreef op 01 februari 2013 @ 13:52:

10 toetsen in 1 week op het VMBO?

Lijkt me sterk.
quote:levkronski schreef op 01 februari 2013 @ 14:00:

[...]

10 toetsen in 1 week op het VMBO?

Lijkt me sterk.

Met een aantal herkansingen uit de vorige toetsweek

Maar had al begrepen dat vmbo niet zo'n goede gok was. Ben toch wel heel benieuwd wat het echt is..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven