Werk & Studie alle pijlers

Heb ik het recht?

01-02-2013 13:20 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lekker, ik kom net thuis met twee hele mooie punten: een 3 en een 4.

Nu geeft school mij géén kans om dit cijfer hoger te maken, en mis ik gewoon 2 studiepunten. Minder.

Heeft mijn school nu de plicht om mij deze cijfers te laten herkansen? Zijn hier speciale regels\ wetten voor? Ik kan niks op internet vinden namelijk..
Ja jeemig had gewoon gezorgd dat je geen 3 en een 4 gehaald had.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Hangt van de regels in het examenregelement van je opleiding af.
Voordat je over rechten begint te schreeuwen zou ik eerst gewoon eens met je docent gaan praten en kijken wat hij zegt.
Als dit al de herkansing was, dan is het helaas.

Je weet van tevoren toch welke consequenties er zijn bij elke toets bij een onvoldoende?
Waarom zouden ze je de kans moeten geven dat te laten herkansen? Het komt over alsof je de school nu verantwoordelijk lijkt te willen houden voor het resultaat dat jij behaald hebt.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Enn schreef op 01 februari 2013 @ 13:21:

Ja jeemig had gewoon gezorgd dat je geen 3 en een 4 gehaald had.Tsja, was het maar zo gemakkelijk. Toetsweek met 10 toetsen. 3 a 4 per dag.. Lastige als je dit nooit gewend bent.
quote:Enn schreef op 01 februari 2013 @ 13:23:

Waarom zouden ze je de kans moeten geven dat te laten herkansen? Het komt over alsof je de school nu verantwoordelijk lijkt te willen houden voor het resultaat dat jij behaald hebt.Omdat de vorige jaren dat wel normaal was..
Oh ok.
Schoolregelement?
Je bent zelf een theepot
Dat wist je van tevoren. Je had om tips kunnen vragen en op tijd kunnen beginnen met leren.
Als je nou zou aan komen met een 5.4 of zo. Maar echt een 3? Dan geloof ik dat je toch echt veel te weinig gedaan hebt en gevoelsmatig zeg ik dan eigen schuld dikke bult, geen herkansing.

Wat voor opleiding volg je eigenlijk? voortgezet onderwijs, beroepsonderwijs, universiteit?
quote:vannilla schreef op 01 februari 2013 @ 13:24:

[...]

Omdat de vorige jaren dat wel normaal was..In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst. Ook hier. Wie weet zijn de schoolregels wel veranderd.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Dat verschilt bij mij op de uni per vak. In principe is er altijd herkansing maar de voorwaarden kunnen verschillen.

Soms mag je cijfers onder een 4 niet herkansen en soms zijn er nog aanvullende voorwaarden zoals voldoen aan de aanwezigheidsplicht en op tijd inleveren van alle opdrachten.

Kortom: examenregelement, cursusomschrijving, digitale leeromgeving weten het antwoord.
Mss handig als je even aan geeft wat voor school/opleiding je doet en wat er in de examenreglementen staat, die je aan het begin van het jaar uitgereikt hebt gekregen?
quote:Tsja, was het maar zo gemakkelijk. Toetsweek met 10 toetsen. 3 a 4 per dag.. Lastige als je dit nooit gewend bent.10 toetsen.... 3/4 per dag x 5 (is week) = 15 tot 20 toetsen... Ik zie hier een rekenwonder...
quote:Louba schreef op 01 februari 2013 @ 13:26:

[...]

10 toetsen.... 3/4 per dag x 5 (is week) = 15 tot 20 toetsen... Ik zie hier een rekenwonder...
quote:Louba schreef op 01 februari 2013 @ 13:26:

[...]

10 toetsen.... 3/4 per dag x 5 (is week) = 15 tot 20 toetsen... Ik zie hier een rekenwonder...Zal wel geen studie hogere wiskunde zijn idd
Middelbare school? Staat in je PTA!
quote:moccagourmet schreef op 01 februari 2013 @ 13:28:

[...]

Zal wel geen studie hogere wiskunde zijn idd Ik vraag om advies. Zit niet te wachten op dit soort berichten. Dus als je iemand leuk voor schut wil zetten doet dat dan a.u.b ergens anders. Ik heb even het gemiddelde genomen.
Waarom zou je nog een kans moeten krijgen? Je hebt twee onvoldoendes, dus je beheerst de stof niet.

Bij ons was van tevoren duidelijk of een herkansing mogelijk was, en dat was maar zelden. Dus je leerde goed en zorgde dat je voldoendes haalde. Of je bleef zitten, had je het jaar erna weer genoeg kansen.

Niet miepen, gewoon leren.
quote:vannilla schreef op 01 februari 2013 @ 13:29:

[...]

Ik vraag om advies. Zit niet te wachten op dit soort berichten. Dus als je iemand leuk voor schut wil zetten doet dat dan a.u.b ergens anders. Ik heb even het gemiddelde genomen.Prima, ik probeer vanaf nu dan goed advies te geven. Wat voor opleiding doe je, wie weet kan ik wat voor je opzoeken?
Joh TO, misschien had je wat beter moeten leren. Wat eerder moeten beginnen, wat beter moeten begrijpen welke gevolgen onvoldoendes hebben.

In elk geval nu niet de school aanklagen omdat ze je onrecht hebben aangedaan. Zoek het eerst eens bij jezelf. Ik had me de ogen uit mijn kop geschaamd met deze cijfers...
quote:vannilla schreef op 01 februari 2013 @ 13:29:

[...]

Ik vraag om advies. Zit niet te wachten op dit soort berichten. Dus als je iemand leuk voor schut wil zetten doet dat dan a.u.b ergens anders. Ik heb even het gemiddelde genomen.

Dan nog klopt het niet druif. Je hebt 2 toetsen per dag gehad waarschijnlijk en gewoon niet goed geleerd.

Oh en zeggen wat mensen wel of niet mogen schrijven op een openbaar forum is ook vrij kansloos...
Nou, nou.

Iedereen haalt weleens een onvoldoende. Echter is iedereen die ik ken ook op de hoogte van hoe het zit met de herkansing.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven