Geld & Recht alle pijlers

Onvoorstelbare gierige acties II

30-08-2012 21:56 3027 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou, dat er zoveel verhalen zouden zijn, had ik nooit kunnen vermoeden, wat een gierigheid, geslepenheid en onbeschoft gedrag heb ik de laatste tijd gelezen.

Gelukkig hebben we er nu wel plezier om . Krijg je toch nog iets terug.....

Deel 2 dus.

Ik zou heel graag de ergste acties op een rij willen zetten, maar helaas heb ik daar de tijd niet voor.

Maar, spui verder! En laat ons meegenieten van het leed dat gierigheid heet.

Hier is deel 1: Hilarische gierige acties deel 1
Wat erg, dat verhaal over die bruiloft van die collega in dat kasteel! Ik zou me helemaal kapot schamen als ik een ceremoniemeester zou hebben die zich zo zou gedragen tegen mensen.

Bij ons op de bruiloft waren wat familieleden van mijn man die we zelf helemaal niet hadden uitgenodigd omdat we het bewust klein hielden, mijn schoonmoeder had bepaald dat ze erbij moesten zijn en ze uitgenodigd. Vond ik wel wat vreemd van haar, maar ze hebben wel gewoon taart en koffie gekregen (en de hele huwelijksvoltrekking moest wachten omdat zij te laat waren, dat vond ik wel minder).
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
quote:perzika schreef op 31 januari 2013 @ 16:05:

Ik stond een keer buiten te roken en bood een kennis die gezellig was meegelopen ook een sigaret aan. "Dank je!" zei hij en hij stopte de sigaret in zijn eigen pakje. Zonder in die pauze te roken.Zo zie je maar dat gegeven niet altijd "gegeven" is en dat je dan zelf mag bepalen wat je ermee doet. Want deze kennis doet niks verkeerd, jij geeft iets, hij pakt het aan, bedankt je en besluit de sigaret te bewaren. Niet gierig maar kan me voorstellen dat het wel apart is.
Ja, soort ongeschreven regel...net als het doorverkopen van gekregen spullen o.i.d
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
quote:alie_mentatie schreef op 31 januari 2013 @ 12:15:

Ik was laatst in de dierentuin, mijn kinderen speelden in de speeltuin. Zit er een meisje met haar ouders te kletsen, hoor ik haar vragen " Mama, ik ben toch vier?" Ja hoor, zegt haar vader, maar in de bus ben je drie! Mijn bek viel open. Is het die paar euro nu echt waard om je kind te leren liegen en je kind te laten zien dat papa en mama soms niet eerlijk zijn en je kind daarbij dan ook nog zo in verwarring te brengen?

Oh, dat hebben wij ook wel eens gedaan

Met mijn neefje van nét een maand vier naar de Efteling. Kinderen van drie gaan gratis, kinderen van vier betalen de volle mep.

Dan dril ik liever mijn neefje vakkundig in het liegen (ik ben écht drie hoor mevrouw ) dan dat ik 30 euro extra aftik bij de kassa.

Gierig, ja. Maar dertig euro is veel geld.

En het werd neefje niet eens gevraagd dus hij hoefde niet eens te liegen.
668, the neighbour of the Beast
Ik ben dus vanaf nu officieel een vrek?
668, the neighbour of the Beast
Nee hoor Marel; hier was tjong ook wel es een jaartje jonger (toen kon dat nog, nu schatten ze hem 2 jaar ouder)
quote:Flashy schreef op 31 januari 2013 @ 14:12:

[...]

Dit is wel een goeie! maar hoe wisten die mensen dan van de bruiloft?Hier staan die zaken nog aangekondigd in het plaatselijke suffertje. Kan ook dat ze toevallig voorbij kwamen toen wij aankwamen met auto, in jurk, etc.. Kwestie van aanschuiven in de zaal. Ik vind het echt zo jammer dat ik niet weet wie het zijn, misschien nog eens uit zoeken via dat plaatselijke suffertje.
quote:CM_89 schreef op 31 januari 2013 @ 18:31:

[...]

Zo zie je maar dat gegeven niet altijd "gegeven" is en dat je dan zelf mag bepalen wat je ermee doet. Want deze kennis doet niks verkeerd, jij geeft iets, hij pakt het aan, bedankt je en besluit de sigaret te bewaren. Niet gierig maar kan me voorstellen dat het wel apart is.'Verkeerd' vind ik een groot woord voor een sigaret, maar ik vind inderdaad niet dat hij in deze situatie ermee had mogen doen wat hij wilde. Als iemand: "Eet je mee?" vraagt, zeg je ook niet: "Leuk! Ik kom zaterdag.".
moonlight: Hoezo is een comfortabele slip aandoen ook een must tijdens een wandeling? En als het die avond nou op meer uitloopt?
quote:Starshine schreef op 31 januari 2013 @ 14:17:

Ik was al 30 en geen student dus ik verwachte gewoon voor het normale tarief te worden aangeslagen. Maar nee, de jongen achter de kassa gaf me zonder vragen een studentenkaartje. Ik heb dat eens gehad in het zwembad.Ik was toen even in de 20, maar werd aangeslagen voor een kinderkaartje (tot 16). Ik verried mezelf echter omdat ik het bedrag voor het volwassenenkaartje gepast had voorbereid.
quote:sprokkelientje schreef op 31 januari 2013 @ 18:33:

Ja, soort ongeschreven regel...net als het doorverkopen van gekregen spullen o.i.d

Oei, dat doe ik dus.

Spullen waar ik niet om heb gevraagd en die ik niet wil hebben verkoop ik.
quote:perzika schreef op 01 februari 2013 @ 01:41:

[...]

'Verkeerd' vind ik een groot woord voor een sigaret, maar ik vind inderdaad niet dat hij in deze situatie ermee had mogen doen wat hij wilde. Als iemand: "Eet je mee?" vraagt, zeg je ook niet: "Leuk! Ik kom zaterdag.".Precies. Als iemand op het werk trakteert voor zijn verjaardag stop je het gebakje ook niet in je broodtrommel voor thuis. Die sigaret is voor in de pauze, het gebak voor op het werk. Of het gierig is weet ik niet, maar het hoort niet.
quote:Italie_Meisje schreef op 29 januari 2013 @ 17:12:

Sorry, ik blijf het raar vinden. Mensen wel uitnodugen voor ceremonie en feest maar ze geen eten kunnen want daar is geen budget voor.

Ik vind dat je als bruidspaar gewoon voor eten moet zorgen als je die mensen zo nodig vind bij de ceremonie.

Nodig ze anders alleen uit voor het feest.

Heb echt nog nooit zoiets mee gemaakt, vind het heel raar.

En tuurlijk zullen mensen op beide komen ze zullen echt niet zeggen: wij.komen niet want we krijgen geen eten.

Als ik ga trouwen nodig alleen een paar mensen uit voor de hele dag, de rest alleen voor het feest.

Die voor de hele dag hoeven dan niet voor hun eigen eten te zorgen.

Eens hoor. Wij hebben het weer anders gedaan. Je kreeg een uitnodiging en was dus gast of niet. We hadden geen daggast, avondgast of wat dan ook. Als je uitgenodigd was mocht je de hele dag komen. Dus ja voor de hele dag hadden we voor alle (ongeveer 100 uitnodigingen dus nog meer gasten) genoeg eten en drinken. Lunch, taart, hapjes, avondeten (een enorm buffet) enz enz. Was geweldig! Had wel gevraagd of ze konden laten weten of mensen wilde laten weten of ze me wilden lunchen en avond eten. Gewoon geen onderscheid met de gasten vond dat zo fijn!

*waarschijnlijk zijn jullie inmiddels wel weer verder maar kon me niet meer inhouden*
Waarom mag je geen gebakje bewaren als iemand trakteert op werk, ik ben iemand die zegt weet je zeker dat je niet wilt, voor later?
Waarom neem je die spullen dan in de eerste plaats aan Caribou?

Of geven mensen jou spullen speciaal voor de verkoop..dat kan ook natuurlijk.

Waar het mij om gaat:

Een vriendin heeft een jurk die ze niet wil/past/miskoop whatever. Zij wil hem weggeven en jij hebt er wel interesse in, past hem en vindt hem leuk.Jij krijgt de jurk maar i.p.v. hem te dragen verkoop je hem op MP, dat was je al van plan toen je hem paste maar dat heb je achterwege gehouden.

Ik vind dit soort dingen not done.

Tenzij je hier afspraken over maakt.
Spullen doorverkopen vind ik ook niet kunnen. Aannemen om te verkopen, dat had ik zelf ook kunnen doen.
Ik heb mijn dochter ook wel eens meegenomen naar Duinrell toen ze 4 was en gezegd dat ze drie was. Ik had ook de buggy mee (ze was nét 4) en is klein van stuk dus lichamelijk was ze ook echt wel soort van 3

Vroeger, volgens mij was ik nog geen 20, ben ik ook wel eens met een vriendin naar een besloten feestje gegaan. We wilden naar de bios in Haarlem en daarvoor nog wat drinken bij Brinkmann (een grand café). Daar bleek dus dat bedrijfsfeestje te zijn en er lagen nog wat ongebruikte badges op een tafeltje van mensen die vast niet meer gingen komen. Hebben we onbeschaamd die badge op gedaan, drankjes en hapjes en hier en daar een beetje meegebabbeld. Dat zou ik volgens mij nu echt niet meer durven.
quote:CM_89 schreef op 01 februari 2013 @ 08:03:

Waarom mag je geen gebakje bewaren als iemand trakteert op werk, ik ben iemand die zegt weet je zeker dat je niet wilt, voor later?

Vind ik ook nooit een punt, je kunt maar geen trek hebben op het moment van trakteren, ik heb het ook weleens bewaard toen ik net mijn brood op had.

Moet door deze actie trouwens ook weer denken aan actie van gierige collega (die ook een keer overgebleven taart voor de nachtdienst doodleuk meenam uit de koelkast "voor thuis")

Ze heeft dus ook een keer met trakteren zonder blikken of blozen om 2 stukken taart gevraagd. Collega die trakteerde en haar nog niet goed kende vond het best, dat is een gulle bourgondische vent die het gezellig vindt als mensen lekker genieten van eten. Hij heeft ook altijd teveel, zodat niet alleen alle 3 de diensten van dat etmaal taart hebben maar mensen ook gerust een tweede stuk mogen nemen.

Maargoed...dat was haar bedoeling niet.

Ze zou die avond visite krijgen en dan kon ze haar bezoek taart aanbieden, hoefde ze zelf niet naar de aldi

Ze bleef maar roepen "ik eet het straks op hoor" terwijl de anderen aten. Maar het ging mooi in aliminiumfolie in haar broodtrommel en zo hup haar tas in. Een collega betrapte haar hierop toen iedereen weer aan het werk was en toen zij ze dit langs haar neus weg.
ik bescheur me om sommige verhalen maar sommige zijn ook echt heel erg

ik wil jullie mijn verhaal ook delen:

voor mijn vriend zijn verjaardag had ik een bbq geregeld met vrienden en vriendinnen, 1 vriend van mijn vriend heb ik altijd al moeite mee gehad (lees; ik vind hem een profiteur ) maar ik zette mezelf daarvoor opzij en nodigde hem ook uit...je zag hem nooit of hoorde hem nooit behalve waneer het hem gunstig was...

nog voor het feestje van start was gegaan stond hij al op de stoep, vroeg mij 10x wanneer de bbq aan ging, wan t" hij had heel de dag nog niet gegeten" daar gingen mijn haren al van omhoog staan, maar oke, dat mag de pret niet drukken.

een tijdje later ging de bbq aan en steeds meer mensen begonnen binnen te stromen, legde wat vlees op de bbq en maakte gezellig een praatje, behalve hij, hij heeft letterlijk als een aasgier bij de bbq gehangen en wanneer hij dacht dat mensen hun stukje vlees "vergeten " waren vrat hij het snel op... daarbij goot hij de flesjes bier letterlijk met 1 teug naar binnen(hij zette gewoon zijn slokpijp open) zette het flesje weg en trok een nieuwe open...ik vrat mezelf zo verschrikkelijk op dat ik hem apart heb getrokken en hem heb verteld dat andere mensen ook graag van een stukje vlees en wat te drinken genieten....later die avond was ik het zo beu dat hij zo gierig bleef doen dat ik m weggestuurd heb...ik kon er niet meer tegen
Een kennis had mij laatst meegebraagd voor een dagje weg met gratis bonnen van haar werk. Of ik dan wel even wilde rijden.( 100 km) en ze bij mij kon slapen.. Geen overleg.. Zij had immers de " gratis" bon

In overleg prima, maar nu werd het soort van opgelegd..
Heb vriendelijk bedankt.. Waarom rij je zelf niet en slaap je lekker thuis? Was natuurlijk lekker gr atis dagje zo voor haar..
quote:spieker27 schreef op 01 februari 2013 @ 15:01:

ik bescheur me om sommige verhalen maar sommige zijn ook echt heel erg

ik wil jullie mijn verhaal ook delen:

...ik vrat mezelf zo verschrikkelijk op dat ik hem apart heb getrokken en hem heb verteld dat andere mensen ook graag van een stukje vlees en wat te drinken genieten....later die avond was ik het zo beu dat hij zo gierig bleef doen dat ik m weggestuurd heb...ik kon er niet meer tegenEn wat vond je vriend ervan dat je een vriend van hem (nog wel tijdens de verjaardag van je vriend) eerst de les gaat lezen en daarna zelfs wegstuurt?
quote:Sssenta schreef op 01 februari 2013 @ 15:19:

[...]

En wat vond je vriend ervan dat je een vriend van hem (nog wel tijdens de verjaardag van je vriend) eerst de les gaat lezen en daarna zelfs wegstuurt?

mijn vriend had van andere mensen ook al te horen gekregen dat vriend zich ronduit aso gedroeg , toen ik hem had aangesproken was dat natuurlijk wel eerst na overleg met vriend. maanden voor dit gebeuren was er ook al een voorval geweest waarbij mijn vriend hem al een keer heeft verteld dat wij geen opvanghuis waren en dat hij niet langs hoef te komen wanneer hij alleen maar kosteloos kan eten en drinken. die kerel begon ons kapitalen te kosten, kwam langs wanneer hij wist dat we gingen eten, en een bedankje of een keer een fles drinken of iets dergelijks zat er nooit in...

*edit* ik ga er trouwens ook wel vanuit dat als mensen ,nadat er vriendelijk verzocht is om even rustig aan te willen doen met je schranspartij omdat andere mensen de kans niet krijgen om iets te eten, zich toch wel iets of wat in kunnen houden....
anoniem_173507 wijzigde dit bericht op 01-02-2013 15:33
Reden: ipv een nieuwe post te openen
% gewijzigd
quote:sprokkelientje schreef op 01 februari 2013 @ 08:04:

Waarom neem je die spullen dan in de eerste plaats aan Caribou?

Of geven mensen jou spullen speciaal voor de verkoop..dat kan ook natuurlijk.

Nee, het gaat om kado's, voor verjaardagen en zo, over het algemeen boeken.

Die lees ik en dan gaan ze in de verkoop.

Mijn huis slibt dicht als ik alles moet bewaren wat ik krijg en daar heb ik geen zin in.
quote:Marels schreef op 31 januari 2013 @ 20:51:

Ik ben dus vanaf nu officieel een vrek? Nee, gewoon een dief. Is toch gewoon diefstal?
Ik hou het op fraude. Maar ik vind het niet heel ernstig allemaal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven