Geld & Recht alle pijlers

Buitenlands telefoonnummer

02-02-2013 13:07 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Misschien staat het hier niet goed hoor maar dan hoor ik het wel.

Ik ben net gebeld door een raar buitenlands nummer. Omdat ik vrienden in het buitenland heb wonen beantwoorde ik mijn telefoon toen deze ging. De naam van die vriend stond niet in het scherm maar omdat hij vaker van nummer verandert dacht ik dat hij het misschien was. Helemaal omdat het met zijn moeder momenteel niet goed gaat.

Lang verhaal kort, het was niet mijn vriend. Verbinding is meteen nadat ik opnam verbroken. Hierop werd opnieuw gebeld en opnieuw werd de verbinding verbroken. Er is nog 2 x gebeld maar die heb ik genegeerd. Ik heb net even op Google gekeken en blijkbaar is het een nummer uit Nigeria.

Ik raak door verhalen die je in de media leest nu toch een beetje verontrust. Tuurlijk kan het iemand zijn die een verkeerd nummer intoetst (4 x achter elkaar??) maar ik ben zo bang dat er meer achter steekt. Al heb ik geen flauw idee wat.

Wat is wijsheid?
Hou in ieder geval je telefoonrekening in de gaten. Misschien kun je checken via internet om te kijken of die telefoontjes je iets hebben gekost.
Niks doen, en niet opnemen. Ze geven het vanzelf op.
Heb net meteen m'n telefoonrekening gecheckt en daar staat (nog) niets raars op.

Penelope, ik heb 2 x de telefoon beantwoord, daarna niet meer.
Niet terugbellen. Dat is namelijk de bedoeling van het meteen ophangen, dat je terugbelt. Zo lang je dat niet doet, is er niets aan de hand. Wel heel irritant natuurlijk.
Je hebt ook niets op marktplaats staan met telefoonnr?
Karlie, terugbellen was ik inderdaad niet van plan.

Redband, nee niets op marktplaats. Mijn telefoonnummer staat niet op internet vermeld.
Waarom neem je op? Je kunt de landcode toch zien? Je hebt nu gezien dat die landcode Nigeriaans is, dus volgende keer niet opnemen. Al mijn vrienden weten dat ik niet opneem als het nummer niet bekend is of geblokkeerd. Dan sturen ze een email vantevoren om te zeggen dat ze dan en dan bellen.
Je kunt toch aan de landcode zien of het 'n land is waar je buitenlandse vriend woont, dus ook al verandert die van nummer, dan nog blijft de landcode gelijk.

Gewoon niet meer opnemen als je gebeld wordt door 'n Nigeriaans nummer, die staan bekend om hun oplichterspraktijken.
Madille, waarom ik opgenomen heb, heb ik in m'n OP uitgelegd. Na 2 x heb ik niet meer opgenomen.
Waar ben je ongerust over dan? Je betaalt toch helemaal geen extra kosten als iemand jou vanuit het buitenland belt?
If at first you don’t succeed, call it version 1.0
Heb ik ook wel een tijdje gehad. Was iem uit Turkije die ook nog eens ging sms-en. Volgens mij zocht die een ticket/visum naar Nederland hehe.
quote:Techniek schreef op 02 februari 2013 @ 13:25:

Madille, waarom ik opgenomen heb, heb ik in m'n OP uitgelegd. Na 2 x heb ik niet meer opgenomen.Ook al verandert je vriend vaak van nummer, je herkent toch de landcode? Of woont ie ook in Nigeria?
"Madille, waarom ik opgenomen heb, heb ik in m'n OP uitgelegd. Na 2 x heb ik niet meer opgenomen."

Woont je vriend in Nigeria dan? Anders slaat de reden in je OP namelijk nergens op. Dat probeerde ik uit te leggen. Ik heb vrienden in verschillende landen. Je kijkt toch eerst waar dat telefoontje vandaan komt?
Weet jij alle landcodes uit je hoofd madille? Indrukwekkend hoor

Techniek, zolang je zelf niet naar dat nummer hdbt gebeld is er volgens mij niks aan de hand.
quote:Sophiaaaaa schreef op 02 februari 2013 @ 13:38:

Weet jij alle landcodes uit je hoofd madille? Indrukwekkend hoor

Nee, maar je kent de landcode van je buitenlandse vriend toch wel?
Madille, nee mijn vriend woont niet in Nigeria en normaal gesproken bellen we ook niet via mobiel maar via Skype. Maar omdat z'n moeder ernstig ziek is zou ik het niet vreemd vinden als hij me nu wél via m'n mobiel zou bellen. Dus ik weet zijn telefoonnummer niet uit m'n hoofd, of zelfs maar z'n landencode. En ik bedoel het echt niet vervelend maar weet jij echt de verschillende landcodes uit je hoofd?

Ik heb zelf niet naar het nummer gebeld. Ik ga er vanuit dat er niks aan de hand is als jullie dat allemaal aangeven en wacht m'n factuur wel af. Allemaal heel erg bedankt voor het reageren.
"Weet jij alle landcodes uit je hoofd madille?"

Wel van waar vrienden wonen ja. En je neemt toch sowieso niet op als je de code niet weet. Heb je binnen een minuut gegoogled hoor. En anders had TO iig de code van haar vriend eens kunnen opzoeken.
Heel gek hoor, maar ik neem de telefoon gewoon op als ik gebeld word. Kan altijd nog ophangen als het me niet bevalt. Ik snap dat hele spastische niet.
Als je het zeker wilt weten kun ne altijd nog even je provider bellen techniek.
quote:Daffodil schreef op 02 februari 2013 @ 13:28:

Waar ben je ongerust over dan? Je betaalt toch helemaal geen extra kosten als iemand jou vanuit het buitenland belt?soms wel als je terg gaat bellen: zie link

http://www.connexie.nl/ac ... buitenlandse-nummers.html
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ja, maar dan bel je dus zelf. En TO geeft aan dat ze dat niet gedaan heeft. Lijkt mij dus dat er geen reden tot bezorgdheid is.
quote:Sophiaaaaa schreef op 02 februari 2013 @ 13:52:

Heel gek hoor, maar ik neem de telefoon gewoon op als ik gebeld word. Kan altijd nog ophangen als het me niet bevalt. Ik snap dat hele spastische niet.Nee, ik ook niet.
Gelukkig, ik ben dus niet de enige. Ik neem dus ook gewoon op als m'n telefoon gaat.
quote:Techniek schreef op 02 februari 2013 @ 14:18:

Gelukkig, ik ben dus niet de enige. Ik neem dus ook gewoon op als m'n telefoon gaat.Ik ook, aangezien mn " ik zie wie er gebeld heeft" niet werkt.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven