Gezondheid alle pijlers

Stem veranderd na zwangerschap

03-02-2013 19:18 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal!

Zowel mijn moeder als vriend zeggen dat sinds mijn bevalling in december mijn stem is veranderd. Hij is lager en het kost me moeite om hard te praten of op een andere manier kracht te zetten. Ik had altijd een 'lieve stem' maar nu schijn ik nogal volwassen te klinken. Wat op zich niet erg is, maar toch vind ik het een vreemd verschijnsel!

Zijn er anderen die dit ook hebben gehad en hoe komt dit? Ik heb overigens niet bovenmatig geluid gemaakt tijdens mijn bevalling, wel héél hard gepuft
This is not kosher!
Ik studeer logopedie, maar durf je niet te zeggen wat dit is.. ik ben wel benieuwd of anderen dit herkennen en wat het zou kunnen zijn. Interessant!

Sorry, kan even niets voor je betekenen maar lees wel mee..
Het zou kunnen dat door je zwangerschap (hormonen) je schildklier wat trager werkt, en je stem daardoor lager (hees) is.

Misschien iets om uit te laten sluiten door een huisarts, of kijk eens of je meerdere symptomen van een traagwerkende schildklier herkend.
Ik herken het!

Ik ben sneller hees na de zwangerschap en kan ook minder lang achter elkaar hoog zingen (minder adem). Tijdens de zwangerschap kon ik trouwens helemaal de hoogste noten niet halen, terwijl ik normaal gesproken een sopraan ben die heel hoog kan zingen. Dat kan ik nu dus wel weer, maar met die 'gebreken' die in de eerste zinnen van mijn post staan.
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
Wat ik wel weet trouwens is dat de stem rond de menstruatie veranderd- dus heel vreemd lijkt het me niet
@Summerdee, bizar he! Mijn moeder zei het al een week na de bevalling en vriend merkte het vandaag op dat ik zo anders praat.

@Jamsie, kan een trage schildklier ook voor een zenuwachtig gevoel in buik, oorsuizen en gebrek aan eetlust zorgen?
This is not kosher!
Geen idee of een trage schildklier voor een zenuwachtig gevoel in je buik en/of oorsuizen kan zorgen. Gebrek aan eetlust denk ik wel, van een te snelle schildklier voel je je vaak opgejaagd, door een te langzame gaan veel processen in je lichaam langzamer (spijsvertering etc) Misschien moet je zelf even

googlen op symptomen, om te kijken of je nog meer herkent!

succes!
@Jamsie, ik maak morgen een afspraak met de huisarts. Herken veel klachten van de symptomen, bedankt voor je post!
This is not kosher!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven