Planning reis West-Amerika

04-02-2013 18:43 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Allemaal,

Ik heb eerdere topics hierover gezien met tips over de route.

Hieronder de route die ik in gedachte heb te gaan doen samen met mijn vriend en twee vrienden in een camper.

Ik hoor graag jullie tips en reacties:)

1. : San Francisco /

2. San Francisco / Dag in SF/ alcatraz, golden gate bridge, peer 39, fishermans warf

3. Carmel/Monterey / ophalen camper en in de avond haven

4. : Santa Barbara / 17 mile drive, Hearst castle, wijngaard, strand

5. : Los Angeles / Dag LA / Rodeo drive, Griffith Observatory, Venice, Sunset Blvd

6. Los Angeles (Anaheim) / Universal Studios

7: Palm Springs / Door LA komen en bezoeken Palm Springs en Yoshua tree

8.: Phoenix /

9. : Grand Canyon/ rijden naar via Oak Creak

10. : Grand Canyon / dag in GC / Shoe Bend

11. Page / Lake Powell en Antelope Canyon

12.: Bryce Canyon / Ampfitheater en Hoodoos

13. Zion /

14. : Zion / Zion Canyon Scenic Drive

15. : Las Vegas / rijden naar LV en avond daar

16. : Las Vegas / dag in LV

17.: Death Valley / Rijden door Death Valley

18. : Mono Lake / zout meer Sierra Nevada

19. : Yosemite NP / Via Tioga Pass (Highway 120)

20. Yosemite NP / Dag in Y NP

21. San Francisco

22.: San Francisco camper terug brengen

23. San Francisco

24.: Amsterdam
Verkijk je niet op de afstanden: op een aantal dagen zal je zeker meer dan 4 uur moeten rijden als ik je schema zie. Ik zou de raad om een paar rustdagen in de lassen zeker in overweging nemen, er is zoveel moois te zien en het is zo zonde om van alles door de tijdsdruk maar een heel klein beetje te zien (even uitstappen, fotootje maken, ijsje eten en weer de camper in).
Ik denk dat je dit schema niet zelf hebt verzonnen, maar overgenomen uit een reisgids.

Het is een heel erg druk schema. Je hebt amper de tijd om een wandeling te maken of om op je gemakje op een rots te zitten en wat rond te kijken.

Zéker met een camper doe je er lang over om van de ene naar de andere plek te komen. Je komt dan bijvoorbeeld om drie uur 's middags in een park aan en moet er de volgende dag weer op tijd weg om naar de volgende bestemming te jakkeren.

Ik raad je aan om nog eens kritisch naar het schema te kijken.

Je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om vanuit een andere plaats naar huis te vliegen. Heen naar SF, terug uit LV of LA bijvoorbeeld. Dat scheelt veel kilometers.

Wij hebben 4 van zulke rondreizen gemaakt en planden per park/stad minstens 2, vaak zelfs 3 overnachtingen in. Je doet dan weliswaar minder plaatsen aan,het rondje wordt kleiner maar je geniet intensiever.
Ik weet dat het krap is, we hebben het niet eens uit een reisgids, maar zelf verzonnen, maar wel met voorbeeldrouters erbij.;)

@ amaris. terugvliegen vanuit een andere plaats kan niet meer, vluchten zijn al geboekt;)

Maar ik ga er nog eens kritisch naar kijken en hier en daar wat weghalen;)
Als je wat schrapt, blijft het een schitterende reis, waar je met volle tuigen van zult genieten.

Kijk eens op www.allesamerika.com Daar staan veel voorbeelden van goed uitgedachte routes.
Bedankt voor de tips iedereen:)

We hebben de route wat aangepast

Bij dag 7 hebben Joshua tree eruit gehaald. scheelt een stuk rijden.

Bij dag 8 gaan we ipv Phoenix naar Kingman.

dat scheelt een heel stuk omrijden en daardoor is het de dag erna een heel stuk korter naar Grand Canyon

En we hebben her en der een rustdag ingepland:)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven