Meubelhoes ofzo?

06-02-2013 08:36 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een nieuw, tweedehands bankstel.

Op zich mooi, maar de kleur staat me niet 100% aan en bovendien; het is kunstleer.

Elk nageltje dat Poes er per ongeluk in zet, zie je.

Dus om langer van mijn bank te kunnen genieten wil ik er iets over doen.

Nou zag ik van die elastische meubelhoezen.... Sluiten die echt mooi over je bankstel heen?

Of kan ik beter iets anders nemen?

Ik vind van die meubelhoezen met strikken enzo om te janken zo lelijk, het moet er bij voorkeur strak overheen zitten.

Grand foulards lijken mij afgrijselijke stofvangers.

En waar in de winkel zou ik die kunnen kopen? Dat ze ze op voorraad hebben liggen, zeg maar?

Wie heeft ervaring, wat is nou echt praktisch als overtrek/overleg ding over je bank?

(en ik moet steeds denken aan dat stel van die reclame met dat bubbeltjesplastic )
marels wijzigde dit bericht op 06-02-2013 08:38
Reden: spellen blijft lastig
% gewijzigd
668, the neighbour of the Beast
Echt praktisch is een andere bank kopen. Hoezen zitten nooit strak (tenzij ze speciaal voor die bank gemaakt zijn).
Grand foulards (Leen Bakker heeft grote, in verschillende kleuren) vind ik niet meer stof vangen dan een stoffen bank. Ik frut de overgebleven zijstukken onder de bank en ook kan ik ze op de bank tussen de rug en zitting proppen, waardoor ze strak zitten. En desnoods haal je ze er af en toe van af en klop je ze uit. Ik was ze sowieso regelmatig.

Een kennis van mij had ook zo'n elstissche hoes, zat voor geen meter, ging iedere keer los en glibberde op de zitting.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Is het IKEA? Zij maken passende hoezen voor 'hun' banken namelijk.

Is een andere bank een optie?
Mja, maar ik zoek dus een handige oplossing die NIET een andere bank kopen is

Het hoeft niet superstrak te zitten, maar een deken ofzo glijdt continue van zijn plek af, daar word ik naar van.

Het moet gewoon goed zitten en niet overdreven gek rimpelen.
Maar als je 'losse' stof op een nepleren bank doet, dat glijdt toch enorm? Dat heeft geen grip.
Ik zag laatst wel een 'easy DIY' bank-hoes voorbij komen op Pinterest..... zou dat iets zijn?
Nee, het is geen Ikea.

En het is zo'n soort model:

Ongeveer. Met vrij hoge rugleuning.
quote:SeptemberGirl schreef op 06 februari 2013 @ 08:45:

Maar als je 'losse' stof op een nepleren bank doet, dat glijdt toch enorm? Dat heeft geen grip.

Klopt. Dat probleem heb ik nu met de dekens waarmee ik hem af dek dus.

Daarom ben ik ook nog niet zo grand-foulard achtig.

Zijn er niet van dat soort dingen in anti-slip?

Oh, en heb je grand foulards ook in éénpersoons? Ik heb een driezitsbank en twee fauteuils.
Als je zeker weet dat je de bank nooit meer zonder hoezen wilt gebruiken kun je er klittenband in zetten, dan plak je de ene helft op de bank en de andere helft op je hoes. Dan schuift het minder. Dubbelzijdig tapijt tape kan ook maar dan kan de hoes er niet meer af. Zit wel flink strak.
Zou zoiets bijvoorbeeld niet werken:

klik
Maar ik dacht maar; zo'n elastische hoes zit strakker dan een grand foulard dus het blijft wel schuiven maar het is minder storend, zeg maar.
Ik lees net ergens dat die meubelhoezen kneiterdun zijn. En nog duur ook. Ervaring, iemand?
quote:Marels schreef op 06 februari 2013 @ 08:50:

klik

Wat lelijk eh... bijzonder!

Het lijkt me vreselijk glibberen en je krijgt natuurlijk nooit die dingen zo om de leuningen en kussens: 1x zitten en het is los.

Toen ik nog een ledelook-bank had, deed ik een dunne bezemsteel bovenop de grand foulard, en drukte die dan tussen rugleuning en zitting, bleef goed zitten.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

klik

Ik ken die meubelhoezen wel, een vriendin had ze op haar oude bank. Het moet maar net je smaak zijn uiteraard, maar met wat leuke kussentjes ofzo erbij is het wel te doen toch? Het zit niet glibberig en je krijgt ze echt wel goed strak om je bank en je leuningen. Af en toe verschuiven ze wel, maar dat heb je bij elke meubelhoes of grand foulard lijkt me.

Oh ja, die zij had waren echt niet dun. Wat ze gekost hadden weet ik niet.

klikHet werkt iig op de bank en fauteuil waar ze het op showen. (Doet me denken aan, wat is het, jaren 80 bikini's?) Zijn de kussens op je nieuwe bank los?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ik vind die ook heel lelijk Hiem, maar je hebt ze ook in het gewoon effen. Ik heb maar het eerste geplakt wat ik tegen kwam
Nope, vaste kussens. De hoes moet er dus in één keer over.

Na ja, zum Leen Bakker maar
Suc6! Een nieuwe 2e-hands bank is wel heel leuk. Hadden wij afgelpen jaar ook, moesten alleen de huur van de boederlbak betalen, maar de gulle gever had een aanhanger geleend en dus hoefde ik geen boedelbak te betalen, en dus zijn dochter en ik met het uitgespaarde geld naar de Ikea gegaan en hebben de bank leuk opgepimpt.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Als het echt gaat schuiven kun je misschien een houtje touwtje verbinding proberen. Het houtje maak je dan vast in de plooien van de bank en het touwtje gedeelte maak je vast aan de hoes.
quote:himalaya schreef op 06 februari 2013 @ 09:16:

[...]

Wat lelijk eh... bijzonder!

Het lijkt me vreselijk glibberen en je krijgt natuurlijk nooit die dingen zo om de leuningen en kussens: 1x zitten en het is los.

Toen ik nog een ledelook-bank had, deed ik een dunne bezemsteel bovenop de grand foulard, en drukte die dan tussen rugleuning en zitting, bleef goed zitten.Of bij de bouwmarkt van die geribbelde plastic buizen halen, die zijn flexibel. Die zitten ook bij mijn Ikeabank.

Waarom heb je een bankstel gekocht waarvan de kleur én het materiaal je niet aanstaan? Ook tweedehands is er toch keuze genoeg om iets te vinden dat dichter bij je wensen/smaak komt?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Kat, tjek je mail ;)
De kleur vind ik best te pruimen. En het materiaal ook, tot ik merkte dat het wel erg snel beschadigd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven