klaagtopic storingen

04-02-2013 22:17 669 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Aangezien wij heel goed begrijpen dat het heel vervelend is dat het forum er steeds uitligt, willen we in dit topic jullie de gelegenheid geven om hierover te klagen. Daardoor blijft het centraal moderatortopic ook overzichtelijk zodat er geen dingen blijven liggen.

We vertrouwen erop dat jullie het netjes houden, wij lezen mee en geven zoveel mogelijk door aan de technische dienst.

met vriendelijke groet,

Het Viva Moderator Team
Maar dan wil je wel de vuile was binnen houden. Het komt niet echt lekker over als je naar adverteerders communiceert dat je je website bij een poepbedrijf hebt dat niet levert waar in feite de adverteerders voor betalen.
We begrijpen dat de technische storingen van de afgelopen avonden heel vervelend voor jullie zijn. Op dit moment wordt de capaciteit uitgebreid en dat kost wat tijd. Jullie kunnen ons helpen om dit zo snel mogelijk op te lossen door te laten weten wanneer het forum er bij jullie uitligt en met welke melding.

Voor nu onze excuses voor het ongemak.

Vriendelijke groet,

Moderatorteam Viva

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Niet alleen vervelend voor de forummers, maar vooral voor de adverteerders

En het is altijd 'savonds als het druk bezocht wordt. Dus daar ligt het dan aan, of niet?
Maar WAAROM kost dat dan tijd? Het is toch gewoon een paar extra servers huren?
quote:yasmijn schreef op 06 februari 2013 @ 10:36:

En het is altijd 'savonds als het druk bezocht wordt. Dus daar ligt het dan aan, of niet? Echt hoor, je moet het voorkauwen en in hun bek uitspugen.
Vanaf 17.00uur ligt het er uit
En hoe moeten we t melden mod? Als t forum eruit ligt?
quote:yasmijn schreef op 06 februari 2013 @ 10:36:

En het is altijd 'savonds als het druk bezocht wordt. Dus daar ligt het dan aan, of niet?

Ja, dat zegt Mod in feite ook, de capaciteit wordt uitgebreid, dus die was/is niet voldoende.

En waarom het lang duurt? Je moet de hele boel dan wel fatsoenlijk overzetten naar die nieuwe/extra servers. Bij React (?) hebben ze waarschijnlijk meer te doen dan alleen het Viva Forum bijhouden. En dan heb ik het nog niet over de dingen die daar fout bij kunnen gaan, waar je als TD pas achter komt als het aantal bezoekers piekt.
Ik begrijp dat wij ingezet worden als testers? Ok, hoe kunnen wij de pizza's declareren?
Nog maar even dan, capaciteitsproblemen kan je voorkomen door extra capaciteit standby te hebben. Of een failover, dus een server die het overneemt als de huidige de geest geeft. Een paar x per jaar test je dan of die overgang nog werkt. Op die manier wordt downtime zoveel mogelijk beperkt. Redundancy noemen ze dat. Heel normaal hoor voor een bedrijf waarvan de inkomsten afhankelijk zijn van systemen.

Misschien een risicoanalyse op de systemen uitvoeren zodra eea opgelost is?
Gelazer begint weer. Verbinding verbroken, geen topics kunnen aanklikken en veel witte bladzijdes. Ik blijf cookies en geschiedenis veriwijderen.
quote:Peacy schreef op 06 februari 2013 @ 10:38:

En hoe moeten we t melden mod? Als t forum eruit ligt?

rooksignalen richting Hoofddorp? Een topic op het Libelleforum? Mailen?
"Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end."
Zolang er hier met 2 maten gemeten wordt, er te pas en te onpas zgn. moeilijke vragen worden verwijderd , we als kleuters behandeld worden, werk ik nergens aan mee!
quote:DeeDee86 schreef op 06 februari 2013 @ 13:45:

[...]

rooksignalen richting Hoofddorp? Een topic op het Libelleforum? Mailen?

Ja, maar, hey, ik probeer na te denken.

Rooksignalen naar Hoofddorp vanuit mij, worden hele hoge en zware rooksignalen.
Het is me vandaag nog niet gebeurd dat de site 'under construction' was maar ik juich niet te vroeg.

Prijs de dag niet voor het avond is ensoow..
quote:ModeratorViva schreef op 06 februari 2013 @ 10:34:

We begrijpen dat de technische storingen van de afgelopen avonden heel vervelend voor jullie zijn. Op dit moment wordt de capaciteit uitgebreid en dat kost wat tijd. Jullie kunnen ons helpen om dit zo snel mogelijk op te lossen door te laten weten wanneer het forum er bij jullie uitligt en met welke melding.

Vriendelijke groet,

Moderatorteam VivaIk heb het al meermalen gezegd, maar nog maar een keer dan: het is niet iets van 'de afgelopen avonden', het gebeurde in december al. Niet zo idioot vaak als nu, maar toch. Het had waarschijnlijk geholpen als er toen al wat aan gedaan was.
quote:Rara70 schreef op 06 februari 2013 @ 13:49:

Zolang er hier met 2 maten gemeten wordt, er te pas en te onpas zgn. moeilijke vragen worden verwijderd , we als kleuters behandeld worden, werk ik nergens aan mee!Misschien moeten ze weer wat mensen persoonlijk benaderen, zoals toen voor een aantal gebruikers het forum echt continu strooptraag (10 seconden minstens wachten tot welke pagina dan ook geladen was) was. Mijn Rituals gezichtverzorgingspakket is inmiddels wel weer aan vervanging toe
Ik snap het s'eau oui s'eau niet. Zo lang loop ik hier nog niet mee, maar het komt mij voor dat het hier twee jaar geleden 's avonds nog veel drukker was dan nu. En toen had ik dit soort gepiemel nooit, terwijl ik toen ook nog lijdende was aan een nog langzamer computertje dan ik nu heb.
quote:gypsygirl-1 schreef op 06 februari 2013 @ 14:47:

Het is me vandaag nog niet gebeurd dat de site 'under construction' was maar ik juich niet te vroeg.

Prijs de dag niet voor het avond is ensoow..

Bij mij ook niet, maar ik heb wel al een paar keer de melding gehad dat het Viva-forum mijn niet kent en dat ik daarom een bepaald topic niet mag lezen.

Dusss ik juich ook nog lang niet.
Deze dus:

Oeps...

Terug

[ Er is een fout opgetreden. ]

We kunnen u deze pagina niet tonen - Er kon geen bericht worden gevonden

En dan gaat het hier dus gewoon over het Mod-topic.
quote:Goldielocks schreef op 06 februari 2013 @ 19:04:

[...]

Bij mij ook niet, maar ik heb wel al een paar keer de melding gehad dat het Viva-forum mijn niet kent en dat ik daarom een bepaald topic niet mag lezen.

Dusss ik juich ook nog lang niet.Probeerde je te refreshen op een bericht dat verwijderd is? Want dat is geen storing, dat is gewoon wat je in beeld krijgt als er een bericht (of topic) verwijderd is.
Leuk hoor, zo'n klaagtopic.

Maar waarom zie ik hier niet één reactie van een mod?

Of roepen we hier maar een eind in de ruimte?
quote:Beeldig schreef op 06 februari 2013 @ 19:20:

[...]

Probeerde je te refreshen op een bericht dat verwijderd is? Want dat is geen storing, dat is gewoon wat je in beeld krijgt als er een bericht (of topic) verwijderd is.Hoe kan ik nou weten dat ik op een verwijderd bericht klik?
Geen dank voor de uitleg.
En voor een reactie van de moderator hoef je maar een paar posts terug te scrollen. quote:ModeratorViva schreef op 06 februari 2013 @ 10:34:

Vriendelijke groet,

Moderatorteam Viva

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven