Geld & Recht alle pijlers

Fout adres??

05-02-2013 23:27 29 berichten
Enkele jaren geleden hebben wij een woning gekocht. De eigenaar was failliet (eigen bedrijf) en de woning moest verkocht worden. Nu wonen wij er alweer een poosje met veel plezier.

Nu staat hij op tal van websites met zijn oude, dus ons huidige adres. Dat vinden we al vervelend maar okee. Maar... Nu worden er facturen naar ons gestuurd voor gedane werkzaamheden voor zijn bedrijf. Wat zouden jullie doen?? Als we retour afzender doen dan mist degene die werkzaamheden heeft verricht inkomsten. Want, de vorige eigenaar is "kwijt".

Daarbij heb ik weinig zin in eventuele deurwaarders omdat ons adres aan zijn bedrijf gekoppeld staat op internet.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou even GBA controleren of jullie de enige personen zijn die ingeschreven zijn op jullie adres. Als dat zo is, zou ik me er verder niet druk om maken hoor. Een deurwaarder krijg je dus niet op de stoep. Hup zo de kliko in met die post. Misschien niet zo netjes voor die bedrijven, maar dat is toch echt de schuld van de vorige bewoner.
quote:PlofKipje84 schreef op 06 februari 2013 @ 09:23:

NummerZoveel, curator weet ik niet. De factuur die binnenkwam is van werkzaamheden die kort geleden zijn uitgevoerd. Dus geen oud zeer (dan had ik het ook niet erg gevonden, kan gebeuren)Oef, realiseer jij je wel dat je daarmee het briefgeheim schendt. Het is in NL strafbaar om post te openen die niet voor jou bedoeld is.
Kun jij de gegevens vinden van de vorige bewoner? Weet je waar hij huist? Kun je hem bereiken?

Als het werkzaamheden zijn van ná het faillissement dan zullen het voor hem 'nieuwe' bedrijven zijn waar hij mee in zee gaat, want de 'oude' bedrijven zullen dat vaak niet doen (omdat ze hun geld neit hebben gehad). De kans is dus groot dat hij expres het verkeerde adres heeft afgegeven.

Ik zou proberen te achterhalen waar hij zit en hem opbellen met de vraag zijn adres te veranderen. Doet hij dat niet is er sprake van oplichting.... Maar misschien is het wel allemaal een misverstand!
Alle reacties Link kopieren
quote:NummerZoveel schreef op 06 februari 2013 @ 14:10:

[...]

Oef, realiseer jij je wel dat je daarmee het briefgeheim schendt. Het is in NL strafbaar om post te openen die niet voor jou bedoeld is.

In dit geval van TO zou ik daar niet zo zwaar aan tillen. Het lijkt erop dat de vorige bewoner (of iemand anders) bewust haar adres gebruikt (misbruikt). In de wetenschap dat de facturen naar een fout adres gaan.

TO: GBA nakijken en alle post retour afzender. Kunnen die het zelf verder uitzoeken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven