Geld & Recht alle pijlers

Minder Wajong

06-02-2013 17:29 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Klopt het dat het nettobedrag van de Wajong-uitkering in 2013 minder is geworden? Ik heb in januari en februari ongeveer 10 euro minder ontvangen dan in 2012.
Ja klopt.
Ja dat klopt.
Oke, thanks...zowat alles wordt duurder en krijg je nog minder :(.
klopt ik ook.

Ben er 13 euro op achteruit gegaan.
Mijn Wao uitkering is ook 12 euro minder geworden. Had ik er net weer een beetje bij, maar was voor korte duur helaas.

Bezuinigingen..

Ook van de kaalste kippen wordt geplukt.
Volgens mij klopt het, want ik heb ook 13 euro minder gekregen.
Ja klopt. De wwb uitkeringen zijn ook zoiets gedaald.
Hoeveel krijg je nou netto uitbetaald? Neem aan dat dat redelijk standaard is?
Word dr ff niet vrolijk van :(. Ik krijg al minder huurtoeslag (omdat ik in 2011 een halfjaar heb kunnen werken), moet vanaf dit jaar studieschuld gaan terugebetalen. Heb mijn autootje (toch best zuinige Twingo) al de deur uit gedaan om maar iets te besparen.
Vincent ik kreeg 922,85 netto Wajong in februari.
Is er geen inkomensgrens voor het terugbetalen van je studielening?
quote:julius schreef op 06 februari 2013 @ 18:39:

Is er geen inkomensgrens voor het terugbetalen van je studielening?

Volgens mij niet!

Mijn zus is huisvrouw/mama, haar man werkt dus alleen. Ook zij moet afbetalen. Is wel maar iets van 50 euro per maand geloof ik.

Begrijp me niet verkeerd, ik kan me heel goed voorstellen dat 50 euro veel is als je weinig inkomsten hebt!
dit zijn nare dingen voor de mens.
it's a big club and you ain't in it
Ja, dat gebeurt naar draagkracht. Maar DUO had als peiljaar belastingjaar (verzamelinkomen) van 2011 genomen, omdat 2012 bij hun nog niet bekend was. Toen had ik werk, dus dat inkomen ligt bruto 5000 hoger dan in 2012 (heel jaar werkloos). Ze zijn nu aan het herberekenen, sinds november. Zolang dat nog in behandeling is moet ik toch hun berekening terugbetalen, 88 euro per maand.
quote:_ninthe_ schreef op 06 februari 2013 @ 18:41:

[...]

Volgens mij niet!

Mijn zus is huisvrouw/mama, haar man werkt dus alleen. Ook zij moet afbetalen. Is wel maar iets van 50 euro per maand geloof ik.

Begrijp me niet verkeerd, ik kan me heel goed voorstellen dat 50 euro veel is als je weinig inkomsten hebt!In geval van je zus kiest ze daar natuurlijk zelf voor.
quote:Snoopy80 schreef op 06 februari 2013 @ 17:40:

Oke, thanks...zowat alles wordt duurder en krijg je nog minder :(.Is niet alleen met Wajong hoor, geldt voor zowat iedereen in NL.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Fame, weet ik wel. Baal er alleen even flink van. Sinds ik afgestudeerd ben (2010) ben ik 2 keer 9 maanden aan het werk geweest via een werkervaringsplek. De overige maanden alleen wat kunnen freelancen en werk gezocht dus. Sinds 2009 zit ik dus in de Wajong. Heb hard gewerkt om mijn Hbo-diploma te behalen en toch nog thuiszitten.
quote:_ninthe_ schreef op 06 februari 2013 @ 18:41:

[...]

Volgens mij niet!

Begrijp me niet verkeerd, ik kan me heel goed voorstellen dat 50 euro veel is als je weinig inkomsten hebt!Er wordt gekeken naar gezamenlijk inkomen, dus niet alleen naar het inkomen van je zus. Als haar man ook een studieschuld moet afbetalen, dan is daar geloof ik wel een aparte regeling voor, maar daar kan DUO haar alles over vertellen.
quote:Snoopy80 schreef op 06 februari 2013 @ 18:34:

Vincent ik kreeg 922,85 netto Wajong in februari.Dit is per 4 wk? of maand?
Per maand. Hoezo?
Het schijnt dat je iets meer zorgtoeslag krijgt.En daardoor is de wajong iets minder.
Ik ook met WWB, schijnt dat de zorgtoeslag iets meer is geworden.
Ok, mosterd!!
quote:Beeldig schreef op 06 februari 2013 @ 18:56:

Per maand. Hoezo?Scheelt een extra uitbetaling per jaar he. 12x4 = 48 en niet 52

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven