VRLK

06-01-2008 21:09 13668 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie zwijgt stemt toe
Sjonge, iedereen in de opvangstress. Wij kregen vandaag telefoon dat er voor Schurk plek is op het kdv dat onze 2e keus was. Nou ja, dan dat maar, want op kdv van 1e keus komt gewoon geen plek vrij.

Nou zou het nog mooi zijn als Boefje in datzelfde gebouw naar de bso zou kunnen (zitten geintegreerd), maar dat was onduidelijk. Ze gaan er nu een 2e bso naast bouwen, waar we hem meteen ook maar voor hebben aangemeld. Wat een gemiep zeg. Compleet anders dan destijds regelen van kdv in Neverland, dat was zo gepiept.

Maar afijn, de eerste stap is gemaakt en die was ook het meest 'dringend'.

Drop, jouw inrichtplannen klinken erg leuk, dus ik sluit me aan bij de rest: dat zou je moeten kunnen dealen met Veters weekend weg.

Hier vandaag zware werkdag met stomme meeting die ik wil verdringen, want wat een geneuzel.

Leuk toen ik thuiskwam was een roos van de jongens voor de trouwdag, een boeket van vent en een TomTom cadeau. Fijn, die wilde ik graag hebben!
Gefeliciteerd Athena! Met je jubileum en je TomTom
Nee hoor Athena, hier geen opvangstress. Als ik nu andere dagen zou willen gaan werken, hebben Mootje-Jootje direct plek. Zelfs op dinsdag en donderdag. (Ben je al jaloers?)
Met het OV, Lien. Drie uur met het OV... wat een reis om de wereld. Terug is GW me komen halen.

Over opvang gesproken.

Iemand net die talkshow van Katja & Sophie gezien?

Yvon Jaspers en Femke Halsema waren er en het ging over vrouwen aan de top in combinatie met moederen. Vond het een leuke uitzendingen en véél herkenning.
Ik ga in de OR

En wat betreft de OR. Mijn ervaring is meer andersom. Managers die niet van tegenspraak houden, vrezen de OR.

Ze vinden het lastig, omdat de OR vaak iets kan tegenhouden, omdat ze zelf dingen niet goed doordacht hebben \\:-)//

Hier eigenlijk wel goede ervaringen met de OR, maar ik werk sowieso voor een leuke organisatie.

Gisteren trouwens gehoord, dat mijn manager de organisatie gaat verlaten. Was er echt een beetje ondersteboven van eerlijk gezegd.

Birckenstocks zijn hip, maar dan moet je ze ook wel in een hippe kleur kopen, natuurlijk! Zilver ofzo.

Morgen gezellig een dagje naar de Pimpelfamilie, met de gehele Elyfamilie. Heb er zin in!

Morrie, shelter ziet er heerlijk uit. Ik vond banaan en babybjorn allebei fijn. Zo'n shelter zou ik zelf wel in willen liggen.

Wind, weekendje klinkt heerlijk. Ik zou gaan voor Reykjavik. Rome kun je ook tijdens vakantie bezoeken, toch?

Wij zijn nog aan het dubben voor huwelijksreis (lees: paar dagen weg na bruiloft) doen we dat met of zonder kinderen?
Ik ga naar boven. We hebben sinds gisteren een heuse sportkamer, met stepper, trilplaat (lekker ) crosstrainer en buikspierdinges.

Nu nog gaan gebruiken

Maar vanavond dus heel gemotiveerd beginnen!

Welterusten
Wij zijn getrouwd toen Apie 8 maanden was en zijn een paar dagen met zijn tweeën weggeweest, gewoon in NL en we hebben genoten, Ely. Natuurlijk hadden we dat ook gedaan met Apie erbij maar het is ook leuk om even q-time met elkaar door te brengen.

Is er ruimte om het beide te doen? Dus ook iets met het hele gezin?

Net realisatie momentje dat Aap en ik elkaar in september alweer jaar kennen. Het voelt veel korter en ben nog steeds zo verliefd!

Gefeliciteerd met jubileum Athena! Hopelijk doet dat die suffe vergadering snel vergeten!
truste! Lekker hoor die sportdingen! Lijkt me relaxed om dat thuis te hebben. Ik ben benieuwd hoe het je bevalt en of je het vaak zal gebruiken. Veel plezier morgen bij PimpelFam!
Een jaar Nathje, dat is niet lang .

Dat het bij jullie ook zo'n gedoe is met die opvang zeg. Vreemd dat er niemand opstaat die dat eens even in goede banen gaat leiden.

Het vervelende vind ik nog dat ik van plan was andere baan te zoeken en had overlegd met Harrie dat dat ook best wel wat verder van huis mocht zijn, dat we er dan ook wel weer uit zouden komen met school Schorrie enzo. Maar nu met die nso onzekerheid durf ik eigenlijk nog niet echt te bedenken hóe we dat dan gaan regelen. Ik heb nog zitten denken aan gastouderopvang, maar zolang ik niet zeker weet of dat wel vergoed blijft, durf ik daar ook niet echt aan.

Ik ga zo de gordijnen halen voor Schorries kamer. Leuk, ik hoop dat ze goed zijn..... Daarna gaat Harrie ze ophangen, en dan gaat hij ook de lamp ophangen. Hoera.

Athena, gefeli met trouwdag. Mooie cadeaus heb je gekregen.
Nou, zeker kort. Knap ook, hoe dan die kinderen er toch gekomen zijn.

Pft, gister iets te laat naar bed gegaan en de jongens waren erg vroeg wakker vanmorgen. Ben een beetje gaar...
Mogge! Ik moest ook lachen om dat jaar. Knap om in pakweg driekwart jaar twee kinderen op de wereld te zetten! Alhoewel, ik heb dat ook gedaan . Maar zij konden nog niet meteen op 16" fietsen.

Vent was gisteravond om 0.30u thuis van werk, moest weer 'bugs' wegwerken bij project. Ik word er zo langzamerhand tureluurs van zeg. Als al dat overwerk nou uitbetaald werd..... Maar uitbetaald of niet, we krijgen er allebei langzamerhand flink de balen van. Hij ziet de kinderen op deze manier nauwelijks 's avonds (dit was de vierde avond op een rij dat hij na 21u thuiskwam). Hij is nu met ze naar zwemles. Ik ga booschappen doen. Geen barbecue vanavond, we gaan uit eten met 5 vrienden. Iedereen heeft oppas geregeld, lekker even uit zonder de kinderen.
Als ik het zo hoor ben ik blij dat wij Pebbeltjes uit school zelf kunnen opvangen. en gisteren hadden we het erg druk en heeft Pebblo ze uit school gehaald en meegenomen naar de winkel. Maar goed, we zijn wat dat betteft misschien wel geluksvogels dat we dat zo flexibel kunnen opvangen.

Ik heb gisteren Katja en Sophie met een half oog gezien en vond Yvon Jaspers vooral in het begin erg tuttig.

Ik heb een hysterisch kind boven. Is echt nieuw voor mij. Ik ga met hem (Klein Pebbeltje) om 14 uur naar Floddertje. Vriend van ons kwam net Groot Pebbeltje ophalen. Ging even met hem de stad in en daarna naar de film. Klein Pebbeltje was boos dat hij niet mee mocht, wilde niet meer naar Floddertje en ook met Vriend de stad in. Ontaarde in een hysterische driftbui, Ik heb hem maar opgepakt en boven neergezet. Vriend wilde hem meenemen en om 14 uur bij theater aan mij overdragen omdat hij het zielig vind. Ik heb geweigerd, hoewel ik het ook best zielig vind. Hij is oprecht overstuur.

Maarja, 't moet natuurlijk niet zo zijn dat je met een hysterische bui je zin kan krijgen. Toch?

Hij zei vorige week tegen mij: "mama, iedereen vind mij schattig". Ik vroeg waarom hij dat dacht en hij zei dat iedereen dat altijd zegt. Met ondeugende blik in blauwe ogen, bos blonde krullen en beetje verlegen houding krijgt hij veel aandacht en veel gedaan. Tijd voor een pas op de plaats... Aan zijn aaibaarheidsfactor kunnen we niets doen, maar we moeten wel oppassen dat het geen verwend ventje word.

Hij brult nog steeds, ga even kijken.
Daar kun je zeker blij mee zijn Pebbles, het scheelt een hoop gedoe. Gelukkig kan Harrie bij ons ook wel wat flexibeler zijn qua werktijden, dus uiteindelijk zal het vast wel goedkomen. Echter, ik zou het ook gewoon leuk vinden voor Schorrie als hij een dagje naar de nso kan, om te spelen met andere kinderen. Mijn vader kan bijvoorbeeld ook best inspringen, maar dan zit dat ventje weer met een volwassene alleen in huis, lijkt me zo saai voor hem na al die jaren kinderdagverblijf.

Die kleine Pebbel heeft al helemaal door het werkt!

Maar jij gaat dus vandaag naar Floddertje, ik ben erg benieuwd hoe het is.

Ben aan het frobelen voor bruiloft vriendin, het wordt best leuk, een kookboekje. Of had ik dat al verteld?

Schorrie is lekker zelf aan het spelen, heerlijk hoor, het zal wel weer wennen zijn als we er straks een baby bij hebben....
hahaha, het moet natuurlijk 7 jaar zijn lekker suf!

Hoe is het nu met kleine Peb? Grappig dat hij dat zei over het schattig zijn. Ik hoop dat hij bijdraait en dat jullie het gezellig hebben samen!

Ik ga zo met Japie naar de HA-post. Die is sinds gister niet fit en ligt alleen maar te pitten, op ons wel te verstaan en als hij wakker is huilt ie. Verder steeds koortsaanvallen en we hebben nog steeds geen idee waar dit vandaan komt. Het zekere voor het onzekere dus naar de HA.

Hoe zijn de gordijnen geworden Morrie? En hoe staat je lamp?
De gordijnen zien er goed uit, al twijfel ik nog wel over de lengte (ze lijken best kort). Maar ze hangen nog niet, Harrie is nog niet thuis van zijn werk, dus ik weet nog niet hoe het daadwerkelijk staat. Net als de lamp dus, hangt ook nog niet.

Arme Japie, steeds koortsaanvallen is zo naar en vermoeiend. Steeds huilen ook zielig, het is niet te hopen dat hij ergens pijn heeft.
Hij speelt op school ook hoor Morrie, dus hij komt ook 5 dagen p/w met kindjes in contact .
Ja ik weet ook niet wat er met hem is. Hij ligt nu op Aap te pitten (en Aap dus ook). Ik ben wel blij als een HA even naar hem kijkt om enge dingen uit te sluiten, je weet maar nooit met zo'n kleintje.

Lastig verhaal altijd gordijnen, bij ons klopte toevallig de maat ook niet toen we velours gordijnen hadden bij de HEMA maar toen bleken ze te kort omdat ze niet volgens opgegeven maat waren gemaakt. Dat werd netjes hersteld trouwens. Je kunt ook met die haakjes bovenaan het gordijn nog een beetje stellen, als je die hebt tenminste.

Hej Lien, jij ook hier?
Jup, maar nu oogjes toe, want moe moe moe.
Misschien valt het mee hoor, als je ze zelf bij het raam houdt dan kun je het ook niet goed zien. Ik hoop dat Harrie zo thuiskomt, ik wil zien hoe het staat!
Goh, ik denk ik ga eens kijken hoe het werkt met zwemles enzo, zie ik dat dat gewoon 56 euro per 5 weken kost (2 keer per week zwemmen). Er van uitgaande dat je een jaar bezig bent met een A diploma is dat al zowat 600 euro in een jaar! Nooit aan gedacht eigenlijk, dat dat zo duur was.
Hangen de gordijnen en de lamp al?

Lekker geslapen, Lien?

Pebbles, hoe was Floddertje?

Hier saaie dag gehad want moest van 10 tot 16 naar school.

Net samen film gekeken op de laptop in bed want allebei gaar.

En nu... niks eigenlijk. Goh, mijn zaterdagavond ziet er íets anders uit dan een aantal jaren terug
Het is hier echt reuze gezellig, maar ik ga nu echt.
Ik heb net een documentaire over George Michael gekeken. Iemand anders het ook gezien? Ik was erg onder de indruk. Die man kan echt wel wat!

Gordijnen en lamp hangen. En Harrie en ik zijn nog bij elkaar. Nog net.
Ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe anderen Floddertje vonden of gaan vinden, dus vertel eens Pebbles?

En Morrie, eindelijk een hangende lamp en misschien ook gordijnen?

Wij hebben een rustig dagje gehad. Wat spullen gehaald voor Boefjes 'grote' bed (waaronder een - hoe kan het ook anders - Carsdekbed; het is wat mij betreft nu echt klaar met Carsmeuk hier in huis ). 's Middags belden zusje en zwager of ze even langs konden komen, want zuslief was het spuugzat en moest uitgelaten worden . 't Arme kind loopt nog steeds met een enorme buik, kon ook vrijdag nog niet gestript worden omdat de boel nog te dicht zat en zit inmiddels in het medische circuit met elke dag naar zkh voor ctg en vruchtwateronderzoek. Als ze morgen niet bevalt wordt het dus een medische ziekenhuisbevalling ipv de poliklinische die ze van plan waren. Heb echt een beetje met haar te doen.
Nee, niet gezien Morrie. Maar dat hij echt goed is, vond ik al wel, gezien de live dvd die we van hem hebben en waarop hij akoestisch live gewoon zo goed zingt. Alsof het studiomateriaal is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven