Gezondheid alle pijlers

Ik ben dus zwanger, help!

07-02-2013 16:29 103 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik hoop dat het niet erg is dat ik mijn post iets heb aangepast. Ik wil geen mensen verdrietig maken, want ik besef ook wel dat veel vrouwen zwanger willen worden en mijn 'gezeur' niet kunnen hebben.

Ik ben dus zwanger, anderhalf jaar geleden gestopt met de pil, niet met de intentie om meteen te gaan proberen, maar mocht het gebeuren zou een kindje in ons leven welkom zijn. Ik zit inmiddels in mijn 7e week ( denk ik ) en er overheerst een gevoel van angst. Wat is het probleem nou eigenlijk, nou waarschijnlijk de veranderingen die komen gaan. Kan ik nog wel sporten, uitgaan, reizen? Hoe gaat het straks met mijn onbezorgde leventje? Ook ben ik bang voor dikker worden, leuke kleding dragen enz...

Het is zelf zo erg dat ik dus denk, wil ik het eigenlijk wel? Ben ik hier wel klaar voor? Ik bedoel, we leven in een tijd waarin je het terug kan draaien, maar dat voelt zo stom. We waren er zelf bij toen ik zwanger werd.

Een ander issue is dat mijn man voor zijn werk ontzettend veel weg is, en dat precies aan het eind van dit jaar. En dan sta ik er dus alleen voor. Ook wonen we in het buitenland zonder 'opa's en oma's. Ik weet wel dat er nooit een 'goede timing' is om een gezin te starten.. maar ik voel me dus best rot.

Nogmaals sorry als mijn verhaal nogal zeurderig overkomt, of als ik iemand beledig.
In een ander topic waarin je hebt gereageerd vertelde je dat je gestopt was met de pil en je je juist druk maakte dat je nog niet zwanger was. Je bent toch zelf gestopt? Dus ja logisch dat je dan zwanger bent.. snap je topic dus nie helemaal
Dit is jouw reactie in dat topic :

Hoi! Nou ik had dit topic ook wel kunnen openen. Hier hetzelfde verhaal. Augustus 2011 gestopt met de pil met het idee, we zien wel... Nu na een jaar maak ik me ook een beetje zorgen.

Ik ben bij de gyn geweest en hij heeft een echo gemaakt. Hij zei tegen me, nu naar huis want je hebt een eisprong

Ik snap je gevoel.. ik ben ook wel bang dat het ons niet zo spontaan gaat lukken, maar ik wil er ook geen druk op gaan leggen..

dusssss hoe bedoel je?
Da's schrikken.

Hoe lang ben je inmiddels zwanger? En in het land waar je woont, is een overtijdbehandeling daar hetzelfde als in NL? Of zou je naar NL moeten komen?

Als je nog niet heel lang zwanger bent, dan zou ik eerst even de tijd nemen om goed na te denken als ik jou was.
hoe erg kan het zijn als je alles toch goed voor elkaar hebt???

weet je hoeveel mensen er zo graag een kindje willen en niet kunnen?

een abortus zou ik maar heel goed over nadenken, weg is weg..

hoe oud ben je?
Hoe groot is je bezwaar, en is jouw man's bezwaar, om nu aan een kind te beginnen? Zet voor jezelf die overwegingen op een rijtje, hoe sterk en heftig is die nee en waarom? Wat zijn je ideeen en gevoelens bij een abortus. Je bent heel kort over tijd, dus een abortuspil behoort tot de mogelijkheden. Ook waar jij nu woont?
Als je oud genoeg bent om (onveilige) seks te hebben moet je ook maar oud genoeg zijn om de consequenties te dragen.

En daarbij, kan je echt niet zelf bedenken wat je opties zijn?
quote:flower263 schreef op 07 februari 2013 @ 16:31:

In een ander topic waarin je hebt gereageerd vertelde je dat je gestopt was met de pil en je je juist druk maakte dat je nog niet zwanger was. Je bent toch zelf gestopt? Dus ja logisch dat je dan zwanger bent.. snap je topic dus nie helemaalEhm TO, toch gepland zwanger?
Is het getal in je nick je geboortejaar? Heb je de zaken een beetje voor elkaar en wil je wel ooit kinderen?

En hoe zit het met het stoppen van anticonceptie en je zorgen maken over niet zwanger kunnen worden?
In jouw geval denk ik er dus weer heel anders over dan normaal. In september maak je je nog doodongerust omdat je na een jaar nog STEEDS niet zwanger bent en je daardoor best in paniek bent en ga je daarvoor zelfs naar de Gyn en nu BEN je zwanger en komt het ineens allemaal niet zo uit en hebben jullie er nog niet zo'n zin in? Vaag, echt heel vaag.
Ja ik wil je ook wel helpen hoor maar ik denk dat een arts daar beter in is. Breinaalden is zo oldskool.
Als je geen kind had gewild had je anticonceptie moeten gebruiken.
quote:SpringDing schreef op 07 februari 2013 @ 16:34:

Als je oud genoeg bent om (onveilige) seks te hebben moet je ook maar oud genoeg zijn om de consequenties te dragen.

En daarbij, kan je echt niet zelf bedenken wat je opties zijn?

Tuurlijk, gewoon maar even een kind krijgen omdat je nou eenmaal sex hebt gehad. Letterlijk eigen schuld dikke bult. Goede geweldige reden om een kind om de wereld te zetten. NOT!

Ben blij dat mensen hun opties overwegen, als ze echt geen kind willen. Een kind moet zeer gewenst zijn, dat wens je een kind toch toe. Potdorie zeg, wat is dit voor reactie!?
flower dat is indd beetje raar als je toch stopt met de pil weet je wat de gevolgen kunnen zijn.. vreemd..

springding helemaal met je eens..
Dus je bent gestopt met de pil om zwanger te worden, maar nu je het bent, is het geen goede beslissing (meer)?

Ik zou eerst naar je huisarts of hoe het in jou land is geregeld en dan nadenken of je het wil houden, of wil laten weghalen. En als je het wil laten weghalen, op welke manier dit nog kan.

En ga daarna weer aan de pil.
quote:flower263 schreef op 07 februari 2013 @ 16:33:

Dit is jouw reactie in dat topic :

Hoi! Nou ik had dit topic ook wel kunnen openen. Hier hetzelfde verhaal. Augustus 2011 gestopt met de pil met het idee, we zien wel... Nu na een jaar maak ik me ook een beetje zorgen.

Ik ben bij de gyn geweest en hij heeft een echo gemaakt. Hij zei tegen me, nu naar huis want je hebt een eisprong

Ik snap je gevoel.. ik ben ook wel bang dat het ons niet zo spontaan gaat lukken, maar ik wil er ook geen druk op gaan leggen..

dusssss hoe bedoel je?Echt erg dit! Je bent bewust met de pil gestopt en nu ga je piepen omdat je zwanger bent
Raar verhaal..

En dan nog iets. Als je niet zwanger wilt worden zijn daar hele makkelijke middeltjes voor }0:

De pil of condoom bijv. maar begrijp uit de reacties hierboven dat je met de pil al aardig bekent bent.
quote:clarins, 37 seconden geleden

Tuurlijk, gewoon maar even een kind krijgen omdat je nou eenmaal sex hebt gehad. Letterlijk eigen schuld dikke bult. Goede geweldige reden om een kind om de wereld te zetten. NOT!

Ben blij dat mensen hun opties overwegen, als ze echt geen kind willen. Een kind moet zeer gewenst zijn, dat wens je een kind toch toe. Potdorie zeg, wat is dit voor reactie!?

Le-zen.

Ik zeg toch niet dat ze het kind moet houden? Ik zeg dat ze de consequenties onder ogen moet zien.

Ik krijg echt jeuk van dit soort piep-topics.
Dus wil je nou wel of niet een kind...?
Some flies are too awesome for the wall
quote:SpringDing schreef op 07 februari 2013 @ 16:39:

[...]

Le-zen.

Ik zeg toch niet dat ze het kind moet houden? Ik zeg dat ze de consequenties onder ogen moet zien.

Ik krijg echt jeuk van dit soort piep-topics.Dat doet ze nu toch? Als het topic klopt tenminste. Ze overweegt de opties en informeert hiernaar. Dus doet ze wat jij vindt dat ze moet doen.
Waarom ben je in paniek ten gevolge van deze zwangerschap, nadat je bewust gestopt bent met de pil en je angst had dat je niet spontaan zwanger zou kunnen worden...?

Is er iets waardoor deze zwangerschap niet helemaal gewenst is? Jouw man is wel de vader van het kind...? (Sorry als ik je hiermee beledig, maar is de eerste vraag die in me opkomt...)
TO, woon je in een buitenland met een beetje normale abortus wetgeving?
Volgens mij heeft de natuur al gekozen voor haar..
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
anyway, abortus is een keuze die er is denk ik (weet niet in welk land je woont) maar ik vind het wel superdom dat je wel eerst stopt met de pil en dan nu gestrest bent dat je zwanger bent. Genoeg vrouwen die dolgraag zwanger willen worden wat niet lukt, jij stopt met de pil bent zwanger en gaat dan stressen. Ik denk idd dat je er nog niet klaar voor bent want ik vind dit niet erg slim van je.
Lijkt me nogal lastig adviseren als TO in het buitenland woont en wij niet weten welk buitenland. De regels wat betreft abortus zijn nogal verschillend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven