Gezondheid alle pijlers

Ik ben dus zwanger, help!

07-02-2013 16:29 103 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik hoop dat het niet erg is dat ik mijn post iets heb aangepast. Ik wil geen mensen verdrietig maken, want ik besef ook wel dat veel vrouwen zwanger willen worden en mijn 'gezeur' niet kunnen hebben.

Ik ben dus zwanger, anderhalf jaar geleden gestopt met de pil, niet met de intentie om meteen te gaan proberen, maar mocht het gebeuren zou een kindje in ons leven welkom zijn. Ik zit inmiddels in mijn 7e week ( denk ik ) en er overheerst een gevoel van angst. Wat is het probleem nou eigenlijk, nou waarschijnlijk de veranderingen die komen gaan. Kan ik nog wel sporten, uitgaan, reizen? Hoe gaat het straks met mijn onbezorgde leventje? Ook ben ik bang voor dikker worden, leuke kleding dragen enz...

Het is zelf zo erg dat ik dus denk, wil ik het eigenlijk wel? Ben ik hier wel klaar voor? Ik bedoel, we leven in een tijd waarin je het terug kan draaien, maar dat voelt zo stom. We waren er zelf bij toen ik zwanger werd.

Een ander issue is dat mijn man voor zijn werk ontzettend veel weg is, en dat precies aan het eind van dit jaar. En dan sta ik er dus alleen voor. Ook wonen we in het buitenland zonder 'opa's en oma's. Ik weet wel dat er nooit een 'goede timing' is om een gezin te starten.. maar ik voel me dus best rot.

Nogmaals sorry als mijn verhaal nogal zeurderig overkomt, of als ik iemand beledig.
Maar dan nog Ninthe, om er ook maar eens een dooddoener in te gooien, je hoéft niet te reageren/lezen op topics die je pijn doen/niet trekt.
@ star, dat klopt. Het hoeft niet....
quote:_ninthe_ schreef op 07 februari 2013 @ 18:28:

[...]

Het is voor sommigen misschien moeilijk voor te stellen, maar het is best wel eens moeilijk als iemand die 'zomaar' zwanger word roept dat ze het dan maar laat weg halen omdat het niet uit komt, terwijl je zelf al jaaaaren probeert een kind te krijgen.Ja natuurlijk is dat rot, maar misschien moet je je zelf dan beetje beschermen en dit soort onderwpen niet meer openen?
quote:_ninthe_ schreef op 07 februari 2013 @ 18:39:

@ star, dat klopt. Het hoeft niet....Ik snap ook best dat je er verdrietig van wordt, maar hoop dat je ook wel snapt waarom er tegengas komt op de opmerking.
Je hebt de volgende opties:

* het kind krijgen en het zelf opvoeden

* het kind krijgen en ter adoptie aanbieden

* overtijdsbehandeling

* nog even twijfelen en dan abortus.

Dat is het wel zo'n beetje.
quote:Star schreef op 07 februari 2013 @ 18:41:

[...]

Ik snap ook best dat je er verdrietig van wordt, maar hoop dat je ook wel snapt waarom er tegengas komt op de opmerking.

Dat snap ik heel goed. Ik denk ook niet dat ik het had begrepen als ik dit nu niet zelf had meegemaakt.

Ik kan er op dit moment heel goed mee om gaan, maar voelde even de noodzaak om de onbegrepen reacties 'te verdedigen' .

Natuurlijk heeft TO niks aan zulke opmerkingen, maar ik snap de gedachte achter die reacties wel heel erg goed, en dat wilde ik even verwoorden.

Ik draaf een beetje door en zal jullie niet meer lastig vallen hierzo.

TO, ik kan je geen advies geven, maar wil je wel even sterkte wensen met je besluit.
quote:_ninthe_ schreef op 07 februari 2013 @ 18:46:

[...]

Dat snap ik heel goed. Ik denk ook niet dat ik het had begrepen als ik dit nu niet zelf had meegemaakt.

Ik kan er op dit moment heel goed mee om gaan, maar voelde even de noodzaak om de onbegrepen reacties 'te verdedigen' .

Natuurlijk heeft TO niks aan zulke opmerkingen, maar ik snap de gedachte achter die reacties wel heel erg goed, en dat wilde ik even verwoorden.

Ik draaf een beetje door en zal jullie niet meer lastig vallen hierzo.

TO, ik kan je geen advies geven, maar wil je wel even sterkte wensen met je besluit.
quote:lilalinda schreef op 07 februari 2013 @ 17:49:

[...]

er is geen enkele relatie tussen het ondergaan van aan abortus en later verminderde kans op een zwangerschapNee, maar wel tussen het feit dat TO er eerder blijkbaar moeite mee had dat het in haar ogen heel lang duurde voor ze zwanger was. Als ze het nu laat weghalen en een paar jaar later toch kinderen wil, zou het zomaar kunnen dat het dan nóg heel veel langer duurt of helemaal niet lukt. niet door de abortus, maar omdat ze al eerder heeft geprobeerd zwanger te raken en het toen ook lang duurde.
quote:lilalinda schreef op 07 februari 2013 @ 18:07:

[...]

Ja maar, draai het eens om:

vind jij Echt, dat TO nu zo'n stabiele indruk maakt, dat jij met een gerust hart kunt zeggen: word jij maar lekker moeder?

Ik niet namelijk.Ik vind dat ze er heel goed over moet nadenken wat ze wil.
quote:Magz schreef op 07 februari 2013 @ 18:48:

[...]

Nee, maar wel tussen het feit dat TO er eerder blijkbaar moeite mee had dat het in haar ogen heel lang duurde voor ze zwanger was. .Dat is de kern. Ze was nog niet heel lang bezig, nog niet 'problematisch' lang.
quote:lilalinda schreef op 07 februari 2013 @ 18:58:

[...]

Dat is de kern. Ze was nog niet heel lang bezig, nog niet 'problematisch' lang.Ik wou alleen maar duidelijk maken dat er niet werd gezegd dat er een verband bestaat tussen abortus en onvruchtbaarheid. Niet of ze inderdaad lang bezig was of niet.
Als jij en je man het erover eens zijn dat jullie op dit moment geen kind willen, dan is een overtijdbehandeling de beste optie, lijkt me zo.

Maar wat ben je ongelofelijk dom bezig met het wel/niet zwanger (willen) worden.
quote:Naski schreef op 07 februari 2013 @ 19:33:

Maar wat ben je ongelofelijk dom bezig met het wel/niet zwanger (willen) worden.Vind ik dus ook. Jaaaaaaren geleden had ik zo'n gigantische kinderwens, dat het mij niet uitmaakte waar of wanneer ik dat kind zou krijgen!
Er was toch een tijdje terug een topic van een vrouw die graag kinderen wilde maar dat ging niet vanzelf, dacht dat ze niet zwanger kon worden en het eigenlijk op had gegeven. En die toen ineens toch zwanger was maar toen ineens helemaal niet meer wilde omdat ze besefte dat ze geen moeder was en omdat ze een andere route ingeslagen was met haar leven.

Hoe is dat topic afgelopen? Misschien kan iemand het naar boven halen en heeft TO er iets aan om een (ongeveer) vergelijkbare situatie te lezen?
Zeg maar Spijker.
[quote][message=13941115,noline]Spijk-er schreef op 07

Hoe is dat topic afgelopen?

Zij heeft abortus gepleegd.

[/url]
Dit is het topic wat ik bedoelde, misschien heeft TO er iets aan:

Flink verdriet om ongeplande zwangerschap/abortus overweging
Zeg maar Spijker.
Echt, ik ben er zo op tegen om je kind maar weg te laten halen omdat het 'even niet goed uitkomt'. Zorg dan dat je niet zwanger raakt, gebruik pil en condoom, hoe groot is dan de kans dat het toch fout gaat?

TO is iemand die dus wel kinderen wilde en bij wie het niet zo makkelijk ging. Wees blij dat het nu wel gelukt is en probeer in oplossingen te denken voor wat betreft het feit 'dat het nu eigenlijk niet goed uitkomt'. Als je het weg laat halen en je wil over twee jaar wel kinderen en het gaat weer niet zo makkelijk, denk dan serieus dat je het er wel moeilijk mee zal hebben. Je had immers al een kind kunnen hebben.
Het komt wel wat ongeloofwaardig over allemaal, TO zegt niet 'nu weer even niet' maar daadwerkelijk 'Ik wil helemaal nog geen kind en mijn man en ik zien het nog niet zo zitten om een gezin beginnen.' Dat zeg je niet als je wel al een probeerperiode erop hebt zitten.
Je wilde een baby maar nu weer niet 'omdat het niet uitkomt'.

Abortus is geen voorbehoedsmiddel.

Zorg maar dat het uitkomt dan. Laat je man maar proberen iets te regelen met zijn werk. Of jij. Zoek een nanny/au pair. Vraag je ouders in de laatste maand over te komen. Creche.

Ik woon ook in het buitenland, ook zonder familie, net zoals bijna iedereen die ik ken. That's life as an expat babe. Adem in, en stel je niet aan.
Ik woon in de VS.

Na een aantal dagen alles laten bezinken heb ik mijn post iets aangepast. Ik hoop dat er ietsje beter naar voren komt hoe ik me nu voel. Misschien herkent iemand dit?

Bedankt voor de reacties.
Suckerpunch,

Ik herken je verhaal wel hoor, in iets mindere mate heb ik dit ook gehad. Je wilt graag een kindje en als het dan zo ver is zie je allemaal beren op de weg. Volgens mij heeft het ook met je hormoonsverandering te maken. Nu zit je wel in een andere positie (in het buitenland ed) maar ik denk dat je het even tijd moet geven. Mijn man werkt ook in ploegendienst en is soms de gehele week s avonds aan het werk, ik stond er dan ook alleen voor (kinderen zijn nu groter). Maar als het zo ver is ben je sterker dan je denkt. Ga je alvast richten op de leuke dingen, zoals kleertjes kopen, namen verzinnen, je gaat dan steeds meer wennen aan het idee.
quote:lilalinda schreef op 07 februari 2013 @ 17:49:

[...]

er is geen enkele relatie tussen het ondergaan van aan abortus en later verminderde kans op een zwangerschapDat klopt, maar er is wel relatie dat als je abortus hebt ondergaan dat de volgende uit te willen dragen zwanger een grotere kans is op vroeggeboorte of complicaties. artikel

Voor de rest sluit ik mij aan bij de rest. Een kind krijgen is zo ontzettend ingrijpend dat het niet voor te stellen is als je nog geen kinderen hebt. Het wordt dubbel zo lastig als jij of je partner niet achterstaan dat het kindje komt (schijnt dat veel stellen waar de 1 niet het kind van tevoren wilde binnen 5 jaar na geboorte scheiden). Kan je de veiligheid voor een stabiele leefomgeving garanderen? Want naast liefde heeft een kind vooral veiligheid nodig om te kunnen groeien zowel mentaal als fysiek.
Bedankt voor je verhaal dt1968.

Ik voel me al ietsje beter, maar nog wel met ups en downs. Ik ga deze week met een professional praten over mijn gevoelens. Gelukkig kan ik het er ook erg goed met mijn partner over hebben!
Zwanger zijn hangt samen met allerlei chliche's. Het is een wondertje, je moet dankbaar zijn, dolgelukkig, andere vrouwen kunnen geen kinderen krijgen en nu doe jij dit, bla bla.

Feit is: je kunt je gedachtes en gevoelens niet altijd sturen. Hoe harder je er tegen vecht , hoe rotter je je voelt. Accepteer dat je nu even in de war bent, misschien geeft dat wat rust..
Dit is heel normaal hoor, dat zijn nou je hormonen... Die zullen nog wel een poosje blijven. En het is ook niet altijd geweldig om zwanger en moeder te zijn. Ja, je zult er zeer waarschijnlijk iets aan moeten doen om weer in vorm te komen, en je gaat kleren door je huis gooien omdat je ze nog niet past na de bevalling. Je kan idd minder makkelijk weg met een kind want je moet er iemand voor gaan regelen die oppast. Er zullen dagen en nachten komen dat je kind huilt en je niet weet wat er is en als je man er dan niet is kan dat zwaar zijn... Maar: je behoefte om weg te gaan, uit te gaan word minder, ( spreek voor mezelf), als je je kind uit bed haalt krijg je een lach die het allemaal waard maakt, als je kind bang is ben jij degene die het bij de hand neemt en hem of haar bjjstaat bij alle leuke en minder leuke dingen in het leven. Het is een verantwoordelijke baan, moeder zijn, maar je kunt het, probeer dat zelfvertrouwen te krijgen. Houd ook in gedachten dat op dit moment je hormonen heel erg aanwezig zijn, en laat je daardoor niet gek maken. Ik wens je een fijne zwangerschap en wat al eerder is gezegd: ga lekker shoppen voor je kindje, een babykamer maken enz. Sterkte en succes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven