Mode & Beauty alle pijlers

Mode & Beauty kletstopic

18-11-2012 11:05 1023 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben je geïnteresseerd in mode en beauty en ben je ( bijna) dagelijks te vinden op deze pijler kom dan gezellig mee kletsen!
Ik betaal doorgaans ook echt weinig voor mijn kledingstukken. Ik heb heel veel, wat het duurder maakt ;P maar per stuk geef ik niet veel uit.

Ik heb één keer een dure repro jurk gekocht. Maar 80% van mijn kleding is vintage en kringloop... waarbij een vintage jurk gemiddeld 20-25 euro kost. Dus om de kosten hoef je het niet te laten. Je moet alleen weten waar te zijn en hoe te shoppen. En ik denk dat je dat zeker kunt leren!

Een personal shopper heb je weinig aan als je een klein budget hebt, gezien je ze sowieso al een riant bedrag voor de diensten an sich moet betalen en een personal shopper meestal in gemiddeld/hoog segment shopped.... Het zou ook wel wazig zijn als je een personal shopper 250 euro voor een dagje betaalt terwijl je shopbudget 100 euro is ofzo :D
Dat zou nogal krom zijn inderdaad, FD. Ceci, voor een spijkerbroek betaal ik hooguit 20 euro, anders vind ik het te duur. Laatst een mooie LTB gekocht voor 2,95, tweedehands.

Ik heb zojuist mijn comfy platte simpele zwarte laarzen omgewisseld voor spacy laarzen met naaldhakken, en mijn warme sjaal verwisseld voor een vintage strakke zwarte kralen halsketting (erfstuk van mn oma) en bijpassende armband. En een lange zwarte touwketting met een metalen zwaard, uit mn gothic periode. Haar ingevlochten enmn fabulous vintage bontjas erbij. Zeer Kate Moss al zeg ik het zelf.

Ik kán het wel. Maar ik vergeet elke keer om goed te kijken naar wat ik allemaal heb (en dat afgelopen jaar met 8kilo meer ineens een heleboel niet meer paste heeft mijn stijl ook geen goed gedaan) nu niet meer zeuren over dikkig en die triumph dress heb ik lekker ook aan
dit is het jurkje wat ik gekocht had, ik heb hem in het bruin:

quote:missdaisyduke schreef op 06 februari 2013 @ 22:46:

dit is het jurkje wat ik gekocht had, ik heb hem in het bruin:

[afbeelding]hmm ik kan blijkbaar geen plaatjes meer plakken???
vreemd.
Hmmmm ik zal eens kijken of ik een plaatje kan plakken....

....... (uit Parade's End waar ik ook een blogje over heb gepost)

Klinkt goed je outfitje van gisteren, hoe ziet je jas er uit?

Ik heb net dat filmpje gekeken van Valerio en Dennis die weëen krijgen toegediend om te ervaren hoe een bevalling is. Ik heb ge-gierd van de lach... wat hilarisch. Vooral Dennis die blijft zeggen 'dit is de mooiste dag van mijn leven' wanneer Valerio crepeert van de pijn....
quote:fiftiesdarling schreef op 06 februari 2013 @ 15:11:

Ik betaal doorgaans ook echt weinig voor mijn kledingstukken. Ik heb heel veel, wat het duurder maakt ;P maar per stuk geef ik niet veel uit.

Ik heb één keer een dure repro jurk gekocht. Maar 80% van mijn kleding is vintage en kringloop... waarbij een vintage jurk gemiddeld 20-25 euro kost. Dus om de kosten hoef je het niet te laten. Je moet alleen weten waar te zijn en hoe te shoppen. En ik denk dat je dat zeker kunt leren!

Waar had je eigenlijk je to-die-for trouwjurk (die groene) vandaan?

missdaisyduke, je link is niet goed... hij verwijst nergens daar. Denk dat dat het probleem is.

Ik heb een behoorlijk afwijkende maat en verhoudingen, wat shoppen lastiger maakt. Eén van de redenen dat ik wel wat repro's in de kast heb hangen.
hi ladies,

ja de link doet het niet idd, nou ja jammer, ik kan hem niet vinden. Het is een bruine met in het midden een panterprintje.

FD: De jas is een A-lijn model met ballon mouwen, heel gaaf. Ik draag er een brede zwarte riem om zodat hij mooi mijn taille accentueert, maar ook zonder riem is hij erg mooi. Wel wat veel jas, weinig meisje zeg maar, maar omdat hij zo over the top is is dat niet storend.

De kraag kan gewoon plat of omhoog gedragen worden. Omhoog is het echt zo'n high fashion feel.

Oh en hij is gemaakt van wasbeertjes, dus soort grijs/beige met donkerder strepen erin (verticaal).

Ceci, hier ook afwijkende maat. Broeken zijn standaard te lang, en heel vaak krijg ik mijn heupen er niet in die zijn heel breed in verhouding met mijn taille.

Aan de bovenkant het probleem dat mijn buste er niet in past want die is ook weer groot in verhouding met schouders en taille.

Zo gek want eigenlijk, he, eigenlijk, heb ik gewoon een (bijna)perfect zandloperfiguur, dat is toch wat veel mensen willen?? (ik zeg bijna perfect omdat mijn heupen breder zijn dan de borstomvang)

In normale winkels wordt er maar weinig kleding verkocht die echt goed past op zo'n lijf. Dat vind ik wel eens erg jammer. In Duitsland is wel meer kleding te vinden voor de meer 'Hollandse' (duitse) vrouw.
Ik heb me er maar bij neergelegd dat veel jurken en blousjes niet gemaakt zijn op dames met borsten... de reden dat ik de Zara, Mango & co vermijd. Alleen bij river island kan ik nog wel eens slagen en dan vintage. Vaak hebben die jurken meer ruimte voor een volle boezem, hoewel de taille dan nog vaak te los zit... gelukkig kan een riem veel doen.

Het aangekomen-probleem ken ik... daardoor past een hoop van m'n garderobe nu net niet meer. Bezig om het er weer af te krijgen.
Zo wat hebben jullie veel gekletst zeg... En hallo Ceci, leuk dat je hier ook komt! Darling heel erg bedankt voor de link, ik ga eerst kijken of ik ze nu in de stad kan vinden. Een vriendin vertelde dat ze heeft gezien bij een boetique met wat aparte kleding in verschillende kleuren. Ik zou het liefst eerst willen passen en kijken of mij een petticoat staat. @ miss d ik heb ook een zandloperfiguur en ik kan bijna nooit perfect zittende broeken vinden. Daarom draag ik meer jurken, rokken met een riem, echt een uitkomst. Ik baal ervan dat ik geen leuke vintage zaak in de buurt heb, en Ceci dat groene kant jurk van Episode klinkt prachtig
Ja ik draag ook liefst een jurk. Rokken vind ik iets moeilijker te combineren maar draag ik af en toe wel. Een petticoat staat je vast en zeker ALW je een zandloper bent, lorenne! Ik vind het zó mooi en vrouwelijk.

Gisteren in een vrij roekeloze bui, een hoop kleding op wehkamp besteld, is net binnengekomen dus ik ga zo even uitgebreid passen. Ook is mn chi nano stijltang binnen, die wilde ik al zó lang! Ik laat jullie weten hoe hij bevalt
Dames wat doe ik toch fout qua broeken betreft. Ik draag ze op het werk, werk in een winkel en dan kan ik niet met strakke jurkjes aan komen zetten als ik vracht moet lossen en klanten moet helpen. Alleen het zit gewoon nooit fijn. Ik vind skinny jeans mooi, maar het is nooit skinny. Na een paar uren zit het al niet fijn meer. Hoe strak ik de broek ook kocht , hoe moeilijk ik hem ook aan kreeg. Laatst zelfs een broek gekocht die ik niet dicht kreeg, gewoon omdat ik wist van "straks krijg ik hem vast en zeker wél dicht". En ja hoor nu krijg ik hem dicht en zakt hij bij het kruis nogal. Een riem op aan hoeft niet , daar zakt hij niet af. Maar bij het kruis word hij zo flubberig en dat maakt zon raar geluid als je loopt want je hoort je broek tegen elkaar aan komen.

Ik baal er van. De broek is mooi, van object. Heeft me 80 euro gekost. Normaal h&m broeken. Maar zelfs deze broek heeft dus niet fijne kwaliteit. Terwijl hij heerlijk zit maar dat flubberig kruis en dat geluid, is vervelend!

Is dat broek (jeans) eigens?
Ik ken het probleem met jeans, Cookie-Dough... 1 van de redenen waarom ik ze bijna nooit meer draag. De enige 2 die goed zitten zijn een bordeauxrode skinny met een erg hoge taille van River Island en een Dr. Denim. Die laatste is wel een aanrader als het om jeans gaat, hij loopt namelijk nauwelijks uit en bij het wassen krimpt ie weer tot zijn oorspronkelijke vorm (niet in de droger doen!)
Ceci, Ja dat ze krimpen tot oorspronkelijke vorm heb ik met andere broeken ook maar na even dragen zo weer uitgelopen. Ik heb een broek in maat 25 van de hm zelfs die loopt heel erg uit dat ik denk "hoe kan dit". Sowieso een 25 is een XS ? Oh en de broek van object is 26 en die ging eerst niet dicht maar nu ook met gemak.

Het zit ook gewoon nooit fijn, dat rotkruis. Bah. Maar heb nog geen andere dingen gevonden wat op mijn werk kan wat niet bloot, en gewoon netjes is en fijn zit.

Ik ga eens naar die merken van jou kijken.
Die jurk was van de Episode online, toen het nog de oude webshop was Ceci.... lekker cheap ;)
Dat is dan wel de mooiste vondst die je ooit gedaan hebt denk ik.
Nou ik ben erg benieuwd naar jullie fashion finds , kunnen jullie geen foto's plakken , en waar kopen jullie vintage kleiding ?
Hebben die winkels Episode en Laura Dols en nog eentje met G ook een webwinkel? Ik kijk af en toe op vintage webshops maar ik zie echt geen leuke dingen. En de trouwjurk van Darling was inderdaad prachtig! En de schoenen ook!
Deze foto gaat op zó veel fronten mis.... (H&M)

quote:Lorenne schreef op 07 februari 2013 @ 21:01:

Hebben die winkels Episode en Laura Dols en nog eentje met G ook een webwinkel? Ik kijk af en toe op vintage webshops maar ik zie echt geen leuke dingen. En de trouwjurk van Darling was inderdaad prachtig! En de schoenen ook!

Laura Dols wel.

Ik denk dat je Giensch bedoelt? Die heeft geen webshop.
Hihi ik laat de vintage praat maar over aan het vintage topic. Misschien dat die dan weer wat leven ingeblazen krijgt!
Nou dan maar ontopic. Wat een vreselijke foto van H&M... ik hou van katten maar niet van die outfit.

Verder heeft Steps flinke uitverkoop op het moment, heb al aardig toegeslagen.

nieuwe collectie... prachtige kleur

De paarse rok is super mooi, jammer genoeg al uitverkocht :((

De nieuwe collectie is inderdaad erg mooi, wel klein vind ik. Ik ga altijd naar de winkel, online is mijn maat erg snel weg..
Kleding! Ik word er zo blij van

Ik wou mezelf voor de carnaval wat donkerder verven. Ik wist dat de kleur chocola vaak rood/paars bevat, ik denk leuk valt op. UItwasbaar 28wasbeurten. We gaan het proberen. En al weer pakt donker niet op blond. Terwijl normaal als je donker op donker blond pakt zie je toch wel verschil maar nu weer niet. En laatst met niet uitwasbare verf ook niet. Alleen mijn uitgroei werd donker en de rest van mijn haar niet :S , ik begrijp er niets van..

Daisyyy ? Weet jij hoe dat zit toevallig?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven