Wij gaan voor een derde kindje! - deel 2

18-12-2012 22:28 3019 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oké dan gaan we hier verder!

Linkje naar eerste topic "Wij gaan voor een derde... wat enorm spannend"

Tabel is weer up to date. Als er iets niet goed staat of veranderd kan worden, let me know.

naamleeftijdandere kindjesNOD/

zwanger?uitgerekend opbijzonderhedenPipoo35meisje (3,5) jongen (2) 1 mei 2013 7 mei Pipoomeisje geboren!! 4500 gramEmma3940jongen (9) meisje (2,5) 17 mei 2013 25 mei Emmazoon geboren!! 3300 gram en 51 cm 4Hellokitty 31meisje (7) jongen (5) 26 mei 2013 4 juni H4Kzoon geboren!! 4700 gram Mirremara34meisje (5) jongen (4) 6 juni 2013 17 juni Mirremeisje geboren!! 4430 gram en 52 cm Suusm33jongen (7,5) meisje (4)8 juni 2013

geslacht verrassing 15 juni Suusmeisje geboren!! 4150 gram en 53 cmNonovrouw34meisje (5) meisje (3) 26 juni 2013 20 juni Nonomeisje geboren!! 2985 gram IsisVG35jongen (5) jongen (3,5) 1 augustus 2013 29 juli Isiszoon geboren!! 3860 gram Franses 35jongen (5) meisje (3) 10 augustus 2013 23 juli Franseszoon geboren!! 2772 gram Suzy197736jongen (3) jongen (1)12 september 2013zwanger geworden via IVF. 20-weken echo helemaal goed! VK geslacht verklapt: waarschijnlijk een jongetje!Andjo36jongen (7) meisje (4) 24 september 2013 20-weken echo goed! Het is een meisje.Zonnestraal32meisje 6) meisje (3)29 september 201320-weken echo goed! Geslacht blijft nog even een verrassingLisje7736jongen (5,5) jongen (3)22 augustus 2013vanaf nu gaan we er écht voor, spannend!!

niet meer actief...

Enkie30meisje (3) meisje (1) 31 mei 2013 7 juni Enkiemeisje geboren! Lily3032jongen (4) jongen (1,5)12 juni 2013

geslacht verrassing 19 juni Lilymeisje geboren! Carmen 38jongen (3) jongen (1)Uitslag vlokkentest helaas niet goed.... heel veel sterkte lieve Carmen
Zo was ik veel te vroeg in slaap gevallen en ben ik nu klaarwakker. Dus dacht ik tijd voor een buikfoto 25 wk
Balen Suus een tweedehands wagen compleet via mp is dan misschien goedkoper.

Sterkte andjo, zomerz en carmen met de kwaaltjes. Geef af en toe maar toe aan de moeheid en laat je lekker door je man in de watten leggen en hem extra tijd met de kids geven, zodat je zelf kan bijkomen.

Visje misschien is het deze ronde wel gewoon raak. Ovu testen en klussen op de dagen van je eisprong moet toch genoeg zijn. ik duim voor je..
Ha 4hk > waar jij al niet zin in hebt 's nachts, haha. Daarna wel weer lekker in slaap gevallen?

Mooi buikje hoor, super leuk!
Erg he Suus, maar dat fototje had ik wel eerder op de dag gemaakt hoor. Ik slaap niet met mijn schoenen aan Ik werd wakker en kon de slaap niet meer vatten. Heb het momenteel erg druk op het werk. Dus ik heb zelfs nog even gewerkt vannacht en daarna kon ik om 2 uur wel weer lekker knorren. Alleen dan is 7 uur wel weer vroeg. Gaaaaaap!
Wow mooie buik H4K!! Ik dacht dat die van mij al best groot was, maar die van jou is volgens mij nog een stukje groter. Heel mooi! En voor de rest ook zo slank nog

Heeft iemand ervaring met een Mutsy? En dan met welke uitvoering? De slider en de rider, bekend bij iemand? Ik ben gisteren ook wat gaan kijken naar kinderwagens op MP, had eerst een Bugaboo maar die vind ik zo laag (ondanks dat ik klein ben) en ze vragen daar echt de hoofdprijs voor op MP, ongelooflijk (en mensen bieden dat dus ook gewoon). Vriendin heeft een Mutsy en dat is een fijne wagen, vindt zij, maar zij is wel heel lang. Ik heb eigenlijk geen idee. Ik wil eigenlijk niet meer dan 200 euro uitgeven aan een tweedehands wagen, hij hoeft nog maar 1 ronde mee, maar hij moet er nog wel een beetje acceptabel uit zien natuurlijk. Ik kan wel een maxicosi krijgen van iemand, maar wsl. dan niet met de juiste adapters, dus die moeten dan bij de kinderwagen zitten. Of gewoon een complete set. Iemand nog een tip voor een ander fijn merk misschien?

Ik ben gisteren lekker in bad gegaan met dochter, een heet bad met veel Therme badolie erin, en sinds dat moment is mijn pijnlijke verrekte spier bijna over!! Gisteren kon ik haast nog niet op of neer, maar sinds dat bad en vroeg naar bed (22.30 is voor mij vroeg) is het bijna weg, fijn!! Alleen als ik dus zo vroeg naar bed ga lig ik om 5.00 al wakker, da's weer het nadeel. De kleine was druk aan het trappelen en ik voel 's nachts ook vaak de hand van man op mijn buik, die geniet daar blijkbaar ook zo van. Mijn dochter krijgt er ook geen genoeg van "knuffelen met mijn buik". En vanochtend zat zij op de bank, met haar eigen buik ontbloot, een beetje hemels over haar buikje te aaien, en hoorde ik haar zeggen tegen zoon die naast haar zat "kom S.. wil je even met de baby knuffelen? Kom maar, voel maar, hij schopt een beetje" Zo schattig! Haar pop noemt ze sinds gisteren ook "mijn kindje" ipv "mijn pop". Dat wordt een tweede moedertje hoor, heel lief. Die betrokkenheid zie ik bij zoon echt helemaal niet, die heeft er niet zoveel mee, alhans niet op die manier.

Nou collega is nog steeds ziek, pfff de hele week alweer, dus ik ga maar eens aan de slag. Wordt weer een drukke dag.

Andjo, sterkte met de lamlendigheid!
Wow Emma, wat schattig. Té leuk gewoon!! Dat is ook wel het extra leuke deze keer vind ik, dat je de baby krijgt met het hele gezin.

Wij hebben een wandelwagen van Easy Walker (waar ik dus nu een bak op probeer te vinden) en vind ik super lekker lopen. Hij is echt heel soepel. Dat werd ons ook verteld met de aankoop, dat hij door een zuchtje wind bij wijze van spreke al aangeduwd wordt. Helaas heb ik dat lekkerlijk ondervonden toen dochter ruim 2 jaar was. Zij zat in de wagen en ik zag iets bij ons achter op straat liggen en zette de wagen met haar erin dus neer (alleen niet op de rem...). Ik draai me om, pak hetgeen ik op straat zie liggen en ga weer naar haar terug (echt paar seconden later) en ..... de wagen met dochter erin was weg. Je zult het niet geloven (ik krijg nog de kriebels), maar zag wagen dus net in sloot rijden. Door de wind meegenomen. Ik spring dus in sloot en hou wagen met dochter boven water (ze was half nat, gelukkig niet kopje onder), maar kwam er met geen mogelijkheid uit. Dus om hulp roepen en god zij dank kwam er hulp. Verre buurvrouw heeft ons eruit gehaald. Dochter schreeuwde het voornamelijk uit omdat ze de buurvrouw niet kende en die bovenop haar dook, haha. Van het wateravontuur heeft ze geen last gehad. Ik wel, was de hele dag overstuur en huilerig. Vond het zo erg. Maar goed. Weet niet of ik je nu warm maak voor de wagen ;) Het is verder een toppertje hoor, maar dus altijd op de rem zetten.
Op dinsdag is mijn dochter altijd bij mijn moeder. Toen ik haar kwam halen zei mijn moeder “ehh… kan het zijn dat ze de naam van de baby al weet? Ik hoor haar de hele dag door een naam zeggen tegen de poppen, ik dacht ik zeg het je even, want dan verklapt ze het wel”. Ja hoor, dacht ik, daar heb je het al. Maar toen ik vroeg welke naam ze dan noemde zei ze Timo! Zo heet die van mijn vriendin hihi en zo heten idd al dochters poppen ook en ook de “baby in haar buik”. Dus dan ga ik er maar vanuit dat ze onze naam nog niet heeft verklapt. Al sluit ik niet uit dat dat nog eens gaat gebeuren, eigenlijk niet zo handig om het er zo open en bloot met haar over te hebben gehad. Dat snapt zij nog niet natuurlijk. Zoon kan al wel heel goed een geheim bewaren, die zal het niet verklappen.

Carmen, nog even in reactie op jou, ik ben ook echt heel blij en dankbaar dat ik al een dochtertje heb hoor, zeker! Het is ook zo leuk om die verschillen te zien, en om het beide te ervaren. Ik realiseer het me misschien te weinig, maar daar ben ik echt heel blij mee. Maar aan de andere kant komen daar ook júist die sterke gevoelens van voorkeur vandaan, ik weet nu wat ik stiekem leuker vind…. Natuurlijk, uiteindelijk gaat het om je KIND natuurlijk, ongeacht het geslacht, dat weet ik ook wel, en als je er duidelijk voor kiest nog een kind te ‘nemen’ dan moet dat geslacht veel minder uitmaken. Maar bij ons was dat natuurlijk allemaal al anders begonnen, veel twijfelachtiger, en toen we eenmaal hadden gekozen om er toch voor te gaan heb ik blijkbaar iets teveel gedacht van “okee dan, we doen het, maar laat het dan in godsnaam wel een meisje zijn…”. Heel raar om te lezen voor velen denk ik, maar zo werkte het bij mij helaas wel (bij man dan weer totaal niet). Ik kan ook jaloers zijn op mensen die, ook al moeten ze even wennen aan een ander geslacht als ze hadden verwacht/gehoopt, wél heel snel die knop weten te vinden en hem om kunnen zetten! Dat is natuurlijk zoals het hoort, ik ben hier de uitzondering Gelukkig kan ik het hier af en toe opschrijven, dat helpt nog steeds en voor de rest van de wereld houd ik het gewoon lekker voor me. Het komt wel goed, ik vertrouw daar ook op. Maar toch lekker dat ik het af en toe nog even ergens “hardop” kan zeggen (al kan ik me voorstellen dat jullie er ook weleens moe van worden onderhand, maar dan sla je mijn posts maar over hihi).
aha, crosspost
Word er niet moe van hoor!! Lekker hier schrijven. Is toch fijn?
Cross met Suus, maar ohhh wat een verhaal!! Wat erg, in de sloot nog wel Gelukkig goed afgelopen Ach ik denk dat iedereen wel van die blunderverhalen heeft met zijn/haar kinderen. Ik heb dat ook een keer gehad met zoon in de wandelwagen, ik had er toen een van X-Adventure, zo'n driewieler. We liepen in de stad en hij had ergens een ballon gekregen. Op een gegeven moment liet hij die los en ging ik, zonder ook die wagen op de rem te zetten, achter die ballon aan! Toen ik me weer omdraaide was de wagen met zoon erin verder gereden en zo van de stoep af met dat enkele voorwiel, en omgeklapt. Hij lag helemaal ondersteboven mensen erbij enzo. Gelukkig zat hij dus goed in zijn gordels en had zijn hoofdje niets geraakt. Ik schaamde me kapot! Dat gebeurt je ook geen tweede keer natuurlijk. Alhoewel, ik herinner me nog een keer met zoon in de buggy, we moesten even snel een heel klein stukje dus niet de gordels dicht gedaan, waarop ik per ongeluk tegen iets aan reed (paaltje of opstaande steen oid) en het wagentje dus blokkeerde en zoon zo ongeveer werd gelanceerd en een meter verder neer kwam. Oeps!! Gelukkig ook niets aan overgehouden, maar de blikken van omstanders zeiden genoeg
haha, oh, wat erg en herkenbaar. Ach ja, iedereen heeft dat wel en gelukkig loopt het vaak goed af. Ik voelde me ook vreselijk daar in die sloot. Was er het liefste zelf zo snel mogelijk uit gekropen, maar dat lukte dus niet. En dus moest ik er wel mensen bij roepen, anders had ik ongezien het huis in kunnen sneaken.... was beter geweest.

Ben benieuwd of de anderen ook zo'n lekker leesbaar blunder-verhaal hebben.
Oh Suusm, wat een gebeurtenis. Lijkt me vreselijk om mee te maken, gelukkig dat het goed is afgelopen.

Ik heb wel vaak zo'n horrorscenario in mijn hoofd over dat ik perongeluk met de kinderen het kanaal in zou kunnen fietsen waar we bij wonen of dat ik de wandelwagen van het dijkje af laat rollen. Of dat een gek de kinderwagen een zetje geeft bij het water of op het perron. Etc.

Kleine ongelukjes zijn genoeg gebeurd inmiddels, ook deels op momenten dat je wel even beter had kunnen opletten. Grotere, engere, ongelukken gelukkig niet. Wel een keer bovenop de wandelwagen beland in de bus toen de buschauffeur hard moest remmen. Dat leverde gelukkig alleen schade aan de wandelwagen op.
Ik ga zaterdag even kijken bij deze kinderwagen Mutsy, hij lijkt me wel mooi eigenlijk, en de prijs is aantrekkelijk. Ze belde me vanmiddag op en hij is 4 jaar oud en maar voor 1 kindje gebruikt (ze kon er alleen geen afstand van doen...). Nou dat klinkt goed, op de foto's ziet hij er goed uit, eens kijken of het ook echt wat voor me is.
Wat een verhalen over omvallende kinderwagens/buggies! En jeetje...die sloot! Ik heb ook zo'n soort verhaal wat ik ook echt verschrikkelijk vond...Oudste nog maar een week of 2 oud, stukje gewandeld met de kinderwagen, zet 'm op de rem voor onze deur draai me om om met de sleutel de benedendeur te openen, draai me weer om naar de kinderwagen en zie m de stoep afrijden :( Viel ook ondersteboven en baby viel er dus uit! Gelukkig had ze echt helemaal niets en gleed ze er met haar voetjes eerst uit (en niet op haar hoofd) en krijste keihard. Nadat ik haar meteen had opgepakt en tegen me aan hield, kon ik ook alleen maar denken "ik hoop dat niemand dit gezien heeft" want je voelt je heel even de allerslechtste moeder ooit.

@Emma: die kinderwagen ziet er super uit!

@4HK: mooie buik hoor! Ook alweer groot, (stelt me ook weer gerust...die van mij blijft ook maar groeien!)

Hier nog steeds erg moe na die griep...ben gewoon weer naar mijn werk, maar 's avonds echt afgepeigerd. Zou vanavond met een vriendin wat gaan doen, maar denk dat ik toch maar op de bank blijf en de afspraak een paar dagen verzet, wil eigenlijk liever een avond vroeg naar bed. Er komt bij dat ik gisteravond nog werk moest doen, dus daardoor nog vermoeider.

Sterkte aan iedereen met kwaaltjes!!!
Wat is er weer veel geschreven! Ik neem me elke dag voor om 's avonds te reageren, maar ben dan steeds helemaal kapot!! Ik begin een beetje bang te worden dat het de hele zwangerschap zo zal blijven.. Maar ik ben zaterdag pas 14 weken, dus nog even hoop houden.

@Carmen en Andjo, gefeliciteerd met jullie mooie kloppende hartjes! Wel balen dat jullie nu ook last van kwaaltjes beginnen te krijgen. Ik leef met jullie mee! Wat jij noemde andjo (geloof ik), dat het lijkt of je maaltijd halverwege je slokdarm blijft hangen, daar heb ik nu nog het meeste last van (naast de extreme vermoeidheid). Ik zou willen dat dát eens over ging! Vaak krijg ik er pas na het avondeten last van, ondanks dat ik dan expres heel weinig eet, en dan blijf ik er tot de volgende ochtend last van hebben. Maar soms (zoals vandaag, blégh) heb ik er al na het middageten last van. Ik vind het zo'n rotgevoel!! Het komt geloof ik door maagzuur, maar de maagzuurmedicatie die ik ervoor heb gekregen werkt niet..

@Nono, nog een meisje erbij, wat ontzettend leuk! Maar natuurlijk nog fijner dat alles goed is! Ben ook wel benieuwd naar de naam..

@Visje, ik duim heel hard voor je dat het deze keer is gelukt! En dat je nu voor de laatste keer aan het wachten bent.

@emma, ik had inderdaad gelezen op het forum dat jij naar de nubtheorie had gevraagd bij jouw vk, en toen ben ik gaan googelen wat dat was. Zo kwam ik ook op het idee om er naar te vragen, de echoscopist kwam er niet zelf mee. Maar 60% kans op een jongen, is natuurlijk maar een fractie meer dan de 50% die het eerder was... We zullen zien!

@isis, bedankt voor je Rome-tip, helaas had ik toen net al geboekt! We gaan namelijk over 2 weken al! Heb er super zin in, maar ben ook wel nerveus, omdat we voor het eerst samen weg gaan, zonder kids, en dan ook nog zo ver weg! We gaan wel elk jaar met een grote groep vrienden naar een groot festival, maar dat is dan in belgie. Daarbij logeren de kids bij mijn schoonouders (3 nachten), terwijl ze normaal bij mijn ouders logeren als we meerdere nachten weg gaan. Maar schoonouders waren dus echt wel aan de beurt, en zij en de kinderen hebben er wel zin in, dus...

Dan is er een beetje de angst dat man en ik niets meer tegen elkaar te zeggen hebben als er geen kids of vrienden omheen zijn, maar dat zal wel meevallen.. Er worden trouwens nu overal wedjes gemaakt, op mijn werk en in de familie, dat man (die niet officieel mijn man is ) mij in Rome ten huwelijk gaat vragen, wat wij beiden erg irritant vinden. We willen namelijk wel ooit trouwen, maar hebben wel bepaalde ideeën over hoe de bruiloft er dan uit moet zien, met bijbehorend prijskaartje. De afgelopen jaren was er geen geld voor (ik weet het, niet romantisch!) en dat zal de komende jaren zeker zo blijven!

Ik heb wel nu een heel luxe 4 sterren hotel geboekt, in een buurt die niet in het centrum is, maar met wel veel restaurantjes er omheen. De laatste keer dat we samen weg waren is inmiddels 5 jaar geleden, toen ik zwanger was van zoon, dus het mocht wel weer, vond ik!

Misschien heb ik dit al verteld, maar toen ik 30 wk zwanger was van dochter, zouden we ook een weekje samen naar Rome gaan. De avond voor vertrek maakte ik me ineens heel druk dat we geen voogdijschap voor zoon hadden geregeld, voor het geval dat ons vliegtuig neer zou storten. We besloten om een briefje achter te laten met onze wensen, maar toen kreeg ik plots harde buiken... Regelmatig... Uiteindelijk zijn we naar het ziekenhuis gegaan en bleek ik ww te hebben! Het weekje Rome werd toen omgezet naar een weekend ziekenhuis-opname, en uiteindelijk kwam alles vanzelf weer goed. Geen weeënremmers nodig gehad, geen ontsluiting, en dochter bleef zitten tot de uitgerekende datum. Maar Rome hebben we dus niet meer gezien!

Nu hebben we een goede vriend en mijn zus gevraagd of zij voogd willen zijn. Het staat nog niet officieel vast, dat doen we als nr 3 er is, maar we laten wel een brief achter waar de voogden vanaf weten, waarin onze wensen staan.

Hebben jullie trouwens voogdij geregeld voor jullie kinderen? Ik vond (en vind) het heel moeilijk om daarover na te denken en daarover een beslissing te maken. Hopen dat er nooit voogden nodig zullen zijn voor onze liefjes....
Oh Nono, wat ook een vreselijk verhaal. Vind mijn slootverhaal er niets bij ;) Haha! Dat gevoel van 'als niemand mij maar gezien heeft' is ook zo herkenbaar. Moest wel lachen toen ik je verhaal las hoor (al hoewel het natuurlijk wel erg was)

Franses > morgen reageer ik even op je voogdij-vraag. Nu lekker op bed (en dan moet ik even niet meer aan zulke dingen denken. Snap je onrust helemaal!)

Truste!
Ja Nono, dat is idd ook wel een blunder verhaal Gelukkig had je baby niks. Was de rem kapot?

Hier kwam ik een keer thuis uit mijn werk, ik weet niet meer hoe oud dochter was, maar nog best wel klein, ik denk 3 of 4 maanden. En toen trof ik mijn man aan, zittend aan de keukentafel, de tranen over zijn wangen! Hij had haar vast maar zij zat ook helemaal onder de rode vlekken (van het huilen, bleek later, maar het leek op het eerste gezicht heel wat). Bleek dat hij samen met haar van de trap was gevallen. Van boven naar beneden. Hij was uitgegleden, had zich niet vast omdat hij met 2 handen haar vast had ofzo, en toen heeft hij haar ook nog losgelaten zodat zij echt om en om en om naar beneden is gerold. OMG wat erg! En ik werd nog kwaad ook, op hem, in eerste instantie. Maar hij had het er al heel erg moeilijk mee, voelde zich heel erg schuldig, dus moest het er niet teveel inwrijven. Maar jeetje wat een schrik. Hij had zelf wat schaafplekken maar gelukkig leek dochter niets te hebben verder. We hebben de HAP gebeld en kregen voor de zekerheid een wekadvies, maar met haar was eigenlijk niets aan de hand, dus gelukkig met een sisser afgelopen. Maar tjonge jonge, dat was schrikken zeg. Ik heb het nog dagenlang voor me gezien, dat beeld, hoe dat eruit moet hebben gezien, mijn arme babytje dat zo naar beneden is gedonderd, vreselijk!! Gelukkig had hij net die trap opnieuw gestoffeerd met dikke vloerbedekking en hebben we beneden een houten vloer, dus nog wel iets van vering, beter dan een houten trap en/of een stenen vloer oid, maar toch.... Ik houd me ALTIJD vast aan de leuning, óók als ik een kind of een baby draag. Altijd. Hij nu dus ook, denk ik. Pfff!

Ik kom morgen wel weer even terug, ga nu lekker slapen.
Poehee, gelukkig lopen dit soort ongelukken ook vaak goed af... van de trap vallen, brrr. Toen ik zwanger was van de eerste hebben we anti-uitglijstrips op de trap geplakt.

Gisteren dochter met koorts opgehaald van het kdv. Om 18.15 sliep ze binnen een halve minuut. Gisteravondlaat was het 39,5 en heeft ze de rest van de nacht als een warm kacheltje tussen ons in gelegen. Nu is ze wel weer redelijk normaal, maar nog wel 37,7, dus ik verwacht dat het wel weer gaat oplopen.De griep heeft hier dus ook toegeslagen, denk ik.
Oei wat een verhalen allemaal....

Zal er ook eentje opbiechten

Ook zo'n klassieker waarvan je eerst denkt "hoe kun je dat laten gebeuren".

Jongste was 6 maanden en ik was hem aan het verschonen, toen de oudste mijn aandacht vlak achter me trok, ik draai me om en... Hoor een doffe plof en daar ligt jongste op de grond, met bleek koppie van schrik en begon gelukkig heel hard te huilen. Mijn god, mijn hart stond even stil, voelde me zó schuldig en raakte echt even in paniek. Nóóit deed jongste pogingen tot omrollen op het aankleedkussen, maar nu dus wel...

Met huilende baby, die erg bleek zag en inmiddels ook huilende peuter kon ik niet echt in paniek zijn. Het was na 17 uur en vriend was nog op zijn werk. Hem gebeld en hij zei dat ik maar gauw naar hem toe moest komen, hij zou ons wel aanmelden bij de SEH.

Tsja en de gevolgen wist ik wel; jonge baby, gevallen van hoger dan 80 cm, betekent opname ter observatie. Jakkes. Voelde me zo'n slechte moeder.... Niet alleen een val, maar ook een etmaal in het ZH. Godzijdank was alles goed met hem, zat stralend in zijn bedje te lachen naar elke dokter en elke verpleegkundige.

@ voogdij; lastig iets is dat hè.

Bij ons is mijn moeder dat. Zij is jong en gezond en zorgt nu al vaak voor ze. Vertrouw erop dat zij de juiste beslissingen zal nemen.

Zelf zijn wij voogd voor ons neefje en de tweede op komst, van zusje van mijn vriend.

Pipoo, beterschap voor je meisje!
@ Pipoo > balen zeg en wat sneu voor je dochter. Beterschap en hopelijk krijgen jullie het niet allemaal.

@ Emma, wat een vreselijk verhaal. Ik kan me jou goed voorstellen dat je eerst ook nog boos bent, maar voor je man was het natuurlijk ook vreselijk. Gelukkig is het verder allemaal goed gegaan.

Ik vanochtend voor controle bij vk geweest. Was gezellig (had de leukste van de drie ) en alles was goed. Niets aangekomen (nu met 23 weken 8,5 kilo, dus ook wel voldoende...) en verder alles picobello.

Gisteravond ook zo iets leuks > zoon van 7,5 jaar (dus cool en stoer en niet al te veel met baby bezig als anderen erbij zijn) legde zijn hoofd op mijn buik om te kijken of hij de baby hoorde. En toen schopte de baby heel hard.... je had hem moeten zien!! Hij vond het geweldig, dus gelijk nog een keer en ja hoor, weer een schop tegen zijn wang. Hij was apetrots. Vanochtend vertelde hij het direct aan zijn vader (die er gisteravond niet bij was dus) en ook tegen de oppas. Zó trots. Hij is er nu alleen wel van overtuigd dat het een jongen is, want is nu al een voetballer!!

Nu snel aan het werk!
@ Isis > we posten tegelijk. Jakkes, wat erg hè? Hoor je toch nog wel geregeld die verhalen. Een ongelukje zit dan in een klein hoekje. Maar gelukkig ook alles goed.

@ Voogdij > we hebben niets geregeld, wel vaak over gesproken. We gaan 1 of 2 keer per jaar samen een weekendje weg (meestal wel in Nederland) trouwens. En eigenlijk zouden we zoiets wel moeten regelen maar blijft erbij. Zou niet weten wie ik het meest geschikt vindt (wel heel veel die ik niet geschikt vind...) Mijn ouders zouden het 't beste kunnen doen en daar zijn de kids het liefst, maar ik vind dat dat geen gezonde situatie zou zijn (ik bedoel bij ons, niet voor Isis ofzo hoor), maar kan ik hier niet verder uitleggen.
Jeetje Isis, nu je dat zo schrijft bedenk ik me dat zoon bij mij ook een keer van de commode is gevallen. Dat had ik alweer verdrongen schijnbaar, maar nu komt het weer boven. Ook zo eng was dat, hij was wel iets ouder volgens mij want hij kon al zitten. Ik bukte toen even links naast de commode (wsl. om de luier weg te gooien) en toen ik omhoog kwam zag ik hem in mijn ooghoek nog net voorover aan de rechterkant van de commode afduvelen. Hij viel op zijn hoofd en zijn lichaampje sloeg toen door naar achteren, over de kop dus en ik zag dat nekkie helemaal uitgestrekt... mijn hart stond idd stil!! Wat vreselijk. Gelukkig begon ook hij meteen te huilen en ik daarna dus ook. Ik wist niet wat ik moest doen, heb man gebeld pm het op te biechten en toen ook de huisarts, en ik denk ook het advies gekregen om hem elk uur wakker te maken, maar het is al even geleden dus weet het niet meer zo goed. Gelukkig heeft 'ie er niets aan over gehouden.

He getver, er komt nu meteen weer een ongeluk in me op, maar nu met dochter weer. Anderhalf jaar geleden tijdens een weekendje Centerparcs, waar we net waren aangekomen aan het einde van de middag. Na installatie in het huisje gingen we nog even midgetgolven, in zo'n indoor gebeuren. Zoon was aan de beurt en dochter, die nog niet zo lang liep, liep een beetje in het rond. Het was daar nogal donker binnen. Op een gegeven moment, man wilde al bijna met dochter naar het huisje gaan maar zoon wilde zijn ronde nog even afmaken, zagen we dat dochter vlak naast zoon stond te kijken, en toen opeens stijl achterover viel languit op de vloer. Wat er precies was gebeurd hadden we zelf niet gezien, maar bij het uithalen met die stalen golfclub had zoon dochter dus geraakt, vol tegen haar hoofd, vlak boven haar oog. Afijn, paniek, dochter opgeraapt, naar het restaurantgedeelte gehold, haar op die balie neergelegd en daar zagen we dus een HELE grote bult boven haar oog verschijnen, die helemaal wit was, haar oog zat half dicht, echt heel eng. En zij krijsen natuurlijk. Meteen personeel erbij, EHBO en zelfs directie opgeroepen, mensen kwamen aangesneld met theedoeken en ijsklontjes en later ijszakken etc.. Zoon ook in tranen. Ze hebben de dokter voor ons gebeld (maar de dichtstzijzijnde arts zat op 30 km en het was al vrijdagavond inmiddels).... en ook advies gekregen om te blijven koelen en elk uur wekken. De zwelling werd gelukkig niet erger daarna, maar het heeft een aantal dagen geduurd voor het helemaal weg was. We hebben bijna geen foto's van dat weekend want ze zag er wérkelijk niet uit. Toen het de volgende dag wel goed met haar ging zijn we wel gewoon leuke dingen gaan doen (naar het zwembad enzo) maar we werden het hele weekend continue aangestaard, ze had een heel heel misvormd hoofd met dat ei op haar voorhoofd en een verdikte neusbrug. Arm arm kind... Thuis naar de huisarts geweest, maar het ergste was toen al voorbij. En nadat de zwelling weg was kreeg ze nog 2 blauwe ogen (de zgn "blauwe bril") kortom ze is er wel een poosje gehavend door geweest. Gelukkig nu niets meer van te zien. Ook dit verhaal was ik alweer half vergeten, maar met al die enge verhalen komt het weer helemaal boven, brrrrr
oh jakkes, wat een verhaal ook. En zo sneu!!
Bah wat een nare dingen. Ik heb ook zoiets stoms. Toen de oudste 14 maanden of zo was had ik haar na het douchen blood in m'n armen (ik had wel kleren aan en haar in een hydrofielluier), klimt ze zo omhoog en wurmt zich uit m'n armen. Ze viel zo achterover op de grond. Begon gelukkig ook gelijk te huilen. Ik was zoooo geschrokken en voelde me zo schuldig. Gelukkig had ze nog geen bult op haar hoofd. Natuurlijk wel elk uur gewekt, maar ze had er echt niets van. Alleen ik had er een trauma bij .

Ze is ook een keer bijna gestikt, toen ze zich verslikte, maar daar kon ik niets aan doen. Ze was 1,5 of zo denk ik en verslikte zich in een klein stukje zacht fruit. Gelukkig raakte ik niet in paniek, maar bedacht heel rustig wat ik moest doen en handelde direct (lang leven de kinder EHBO). Pas toen zij begon te huilen en het er uit was voelde ik alle paniek en heb ik ook even hard gehuild met haar in m'n armen.

De voogdij hebben wij nog niet officieel geregeld. We hebben er al wel afspraken over. Onze kinderen gaan dan in principe naar zwager en z'n vrouw en aanders naar mijn broertje en zijn vriendin. We hebben dit wel zelf op papier gezet en getekend, maar dit is officieel niet geldig. Dus we moeten ook nog steeds naar de notaris. Wel weet iedereen om ons hen het. Kinderen van zwager komen bij ons als er wat met zwager en schoonzus gebeurd. Nu maar hopen dat ze er eventueel ook 3 willen, anders moeten we toch wat anders regelen, maar ik verwacht dat ze dat prima zullen vinden.

Suus, wat schattig van je stoere vent.

Pipoo, beterschap met je moppie.

Franses, heerlijk zeg over 2 weken al naar Rome.

Emma, wat schattig van je dochter. En gelukkig dat ze jullie naam nog niet verklapt heeft. Mijn oudste had haar eigen ideeen over hoe de tweede moest heten, die namen vertelde ze ook tegen iedereen, ha ha.

Nono, voel je je al wat beter? Griep, zwanger en zo'n vol programma, pfff. Ik hoop dat je tussendoor wel af en toe een heel klein beetje kunt bijkomen.

.
Suus, wat aandoenlijk van je zoon!

Mijn jongens zijn natuurlijk stukje jonger, maar met name de oudste (juist de stoerste en meest jongensachtige) is enorm knuffelig. Hij vindt het nu al leuk mijn buik te aaien en fluistert bij mijn navel allerlei lieve dingen. De jongste is vooral knuffelig met papa, maar zegt regelmatig dat hij zo graag wil dat de baby uit mijn buik komt omdat hij de baby kusjes wil geven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven