Wat is dat toch?

05-02-2013 18:17 45 berichten
Niet dat ik hier veel ben maar wat ik hier veelal lees, welk onderwerp ook komen steeds, in mijn ogen, 3 dingen terug in het "felle".

Namelijk de eeuwige "strijd" tussen:

1- Mensen mét en mensen zónder kinderen (en de reden waarom de kinderlozen ze niet hebben schijnt niet uit te maken...)

2- Het eeuwige getroella tussen mensen met een huurwoning en zij met een koopwoning

3- Mensen mét schulden/uitkeringen/toeslagen en mensen zónder enige schulden/uitkeringen/toeslagen

Ik vul de bekende vooroordelen niet in, die weten we zo langzamerhand wel...

Daar hebben we allemaal onze mening over, begrijpelijk want een ieder leeft naar zijn eigen hachje dan wel persoonlijke lichamelijke kunnen ( zie punt 1) en financieën.

Maar waarom altijd die eeuwige strijd tussen, bij alle drie de punten, en de harde discussie tussen de partijen?

Ik beleef het als: heb je een koopwoning, zijn de huurders zo jaloers als de pest. Heb je kinderen, zijn de kinderlozen zo jaloers als de pest (en geen ouder die bedenkt dat er ook mensen zijn die ze niet KUNNEN krijgen). Heeft iemand tig leningen lopen dat kan die vast niet met geld omgaan. Heb je een uitkering dan moet je maar gaan werken. Etc etc etc oeverloos etc..

Kortom, al die vooroordelen en zo, waar komen ze vandaan, is het idd pure afgunst of jaloezie dat een ander het beter heeft en is het altijd iemand's schuld dat-ie in de schuldsanering zit?

Waarom altijd een mening zonder dat je weet hoe wat en waarom?

Hoewel ik zelf als eerste toegeef me ook vaak zat schuldig te maken aan bepaalde vooroordelen (en ja, ik heb een koophuis, ongewild helaas geen kinderen en het financieel goed, geen enkele toeslag laat staan schuld en zo, dan is dat alvast duidelijk ) maar het intrigeert me wel waarom "we" allemaal zo snel oordelen.

Kom er maar in, ik duik alvast onder, sterker nog, ik meng me niet in deze ( overigens ludiek bedoelde) discussie, zet hem enkel op gang.

Kernvraag:

Zijn we niet allemaal een beetje teveel "ik"?
quote:Éowyn_68 schreef op 05 februari 2013 @ 18:54:

[...]

Ow, huh? Die zag ik niet aankomen. Ik dacht altijd dat je als kinderloze geen mening mocht hebben over opvoeding en kinderen. Maar dat 'we' in discussies als jaloers worden gezien, neuh, nooit iets van gemerkt.

Je bent trouwens ook nog vergeten:

- wel of geen crash dieet

- wel of niet dagelijks douchen, elke dag schone handdoek

- wel of niet je huisdier ter adoptie afstaan

- je kat wel of niet naar buiten laten

- to dasty or not to dasty

Ja hé, dan kun je heel dat forum hier wel ter discussie stellen (hé...!!!!)

En dan vooral dat Dasty geneuzel, dat mág ik dus echt en absoluut niet gebruiken van mijn keuken-vloeren-en badkamermeneer, big no-no voor duur spul (, maar dat ter zijde )

(oh, en katten horen binnen gehouden te worden, katten zijn zeer gevaarlijk volgens Australische wetenschappers (en ik wil ze niet in mijn tuin).
Jezus 3x?

Das wel veul ste veul

3dubbel dus
Alle reacties Link kopieren
Okay, jouw humer is niet helemaal de mijn, maar ik kan je volgen geloof ik.

Komt ie:

quote:thaorchid schreef op 05 februari 2013 @ 19:00:

[...]

katten zijn zeer gevaarlijk volgens Australische wetenschappersHeb je daar een bron van?
*proest* Secondhandsuus

Wat heerlijk dat ik preventief al het woord "ludiek" heb gebruikt in de OP.
quote:Éowyn_68 schreef op 05 februari 2013 @ 19:03:

Okay, jouw humer is niet helemaal de mijn, maar ik kan je volgen geloof ik.

Komt ie:

[...]

Heb je daar een bron van? Lees jij geen kranten/teletekst, NOS journaal???
Oeps, het was dus een Nieuw-Zeelandse onderzoeker die dat zei (maar ik sta er wel achter, gezien het aantaal kattendrollen in mijn tuin, dat weer wel)

Was op het nieuws maar bij deze de link http://www.nujij.nl/algem ... uw-zeeland.21167003.lynkx

Maar hé, ik pak dat graag op als niet bepaald kattenliefhebber
Lees ik daar nu al zo'n 12 jaar overheen? Ik heb hier werkelijk nog niets iets gelezen van jaloerse kinderlozen of een vete tussen koop en huur?

Dat wel of geen inkomen komt idd wel regelmatig voorbij. Maar volgens mij is de strekking dan toch vooral dat degenen die kunnen werken dat moeten doen om degenen die het echt niet kunnen via het sociaal vangnet bij te kunnen springen. Absolute intolerantie is er volgens mij alleen tegenover zij die wel kunnen maar niet willen werken en dan verwachten dat de maatschappij hun rekeningen wel betaalt.
Vergeet je de thuisblijfmoeders vs de werkende moeders niet???
quote:NummerZoveel schreef op 05 februari 2013 @ 19:15:

Lees ik daar nu al zo'n 12 jaar overheen? Ik heb hier werkelijk nog niets iets gelezen van jaloerse kinderlozen of een vete tussen koop en huur?

Precies.
Oh, gevaarlijk voor vogeltjes, zegt dát dan.
Wel of geen Mickey mousse op kleding voor volwassenen.
Ik zie het juist niet als jaloers. Juist meer een uitleg dat de keuze die zij gemaakt hebben, of de wijze waarop zij leven de beste is. Bij zij kan ook ik staan.
6 maandengrens voor vaste voeding al geweest?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Hoger IQ dan 100,roken en geldverdeling tussen partners zijn mijn favorieten. Gaat altijd mis. Buitenlanders is ook altijd prijs, of je bent vuig links tuig of een ongelooflijke foute racist en er is absoluut geen nuance te vinden. zalig.
Hahaha!! Nou, het is wel het allerlaaaaatste dat ik als kinderloze jaloers zou zijn op mensen met kinderen hier... Sterker nog, door de vele 'moeilijke kinderen en afgepeigerde ouders' topics hier, word ik er steeds weer aan herinnerd dat ik de juiste beslissing heb genomen om nooooooit aan kinderen te beginnen!!!
'Hoewel ik zelf als eerste toegeef me ook vaak zat schuldig te maken aan bepaalde vooroordelen'

Daarom
Fora draaien juist op meningen over van alles en nog wat. En trekt dus ook mensen aan die die mening wel willen ventileren.

Ben je verder op zoek naar genuanceerd, dan zou ik of accepteren dat je ook andere reacties krijgt en die laten voor wat ze zijn in plaats van júist op díe reacties te focussen of niet direct voor een forum kiezen.

quote:thaorchid schreef op 05 februari 2013 @ 18:17:

Zijn we niet allemaal een beetje teveel "ik"?

Wie moet ik anders zijn?
quote:Primabella schreef op 06 februari 2013 @ 07:40:

Fora draaien juist op meningen over van alles en nog wat. En trekt dus ook mensen aan die die mening wel willen ventileren.

Ben je verder op zoek naar genuanceerd, dan zou ik of accepteren dat je ook andere reacties krijgt en die laten voor wat ze zijn in plaats van júist op díe reacties te focussen of niet direct voor een forum kiezen.

[...]

Wie moet ik anders zijn? touché
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Éowyn_68 schreef op 05 februari 2013 @ 18:54:

[...]

Ow, huh? Die zag ik niet aankomen. Ik dacht altijd dat je als kinderloze geen mening mocht hebben over opvoeding en kinderen. Maar dat 'we' in discussies als jaloers worden gezien, neuh, nooit iets van gemerkt.

Je bent trouwens ook nog vergeten:

- wel of geen crash dieet

- wel of niet dagelijks douchen, elke dag schone handdoek

- wel of niet je huisdier ter adoptie afstaan

- je kat wel of niet naar buiten laten

- to dasty or not to dasty

Hopelijk ben ik niet mosterd maar ik zou nog willen toevoegen;

Wel of niet een nestje kittens `nemen` vs. een asielkat nemen.

Wel of niet koken uit pakjes vs. alleen koken met verse ingredienten
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Taralina schreef op 05 februari 2013 @ 22:41:

Hahaha!! Nou, het is wel het allerlaaaaatste dat ik als kinderloze jaloers zou zijn op mensen met kinderen hier... Sterker nog, door de vele 'moeilijke kinderen en afgepeigerde ouders' topics hier, word ik er steeds weer aan herinnerd dat ik de juiste beslissing heb genomen om nooooooit aan kinderen te beginnen!!!

Groot gelijk hoor! Het is ook afzien als je de pech hebt een kind te krijgen dat slecht slaapt, eet of speelt. Dan is er niks aan die eerste jaren.

Als je dan geen diepgewortelde wens hebt zou ik zeggen: begin er maar niet aan. Dan kan het ook niet tegenvallen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven