Geld & Recht alle pijlers

Sparen

08-02-2013 11:55 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben even benieuwd naar of jullie wekelijks of maandelijks sparen,zelf doe ik allebei.
Ik spaar niet meer, de wereld vergaat toch binnenkort
Wat bedoel je precies met wekelijks sparen? Is het niet gewoon afhankelijk van wanneer je je loon krijgt?
Maandelijks, wat ik overhou komt er uiteraard bij.
Zelf doe ik beide niet, ik kijk simpelweg wel wat er over is als ik toevallig aan het telebankieren ben. Als het saldo op de betaalrekening me te hoog wordt dan hevel ik het te veel over naar de spaarrekening. Of mijn man doet dat, net hoe het uitkomt.
Ik zet een net-te-groot bedrag naar de spaarrekening, en boek eventueel kleinere bedragen terug.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Bij mij gaat, wanneer ik mijn salaris binnenkrijg, direct een gedeelte naar de spaarrekening ( gata automatisch). Alles wat ik daarna overhou, gaat aan het eind van de maand, vlak voor de uitbetaling van mijn nieuwe salaris, naar de spaarrekening. Dat laatste komt niet vaak voor, maar alle beetjes zijn meegenomen.
ik zou zeggen, sla deze pijler er eens op na, staan 100 topics over sparen.
Op dit moment kan ik even niet sparen, maar wat ik spaarde altijd maandelijks. Ik maakte iedere maand een overzichtje met daarin de vaste inkomsten en uitgaven en het bedrag wat dan overbleef zette ik op de spaarrekening.
Interessant topic dit
Goed topic, lekker kort
Ik denk niet dat TO nog terugkomt. Hoe lang zou de OP blijven staan??
Ik spaar ook, bij mijn kinderen
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Ik zet elke maand exact het bedrag wat ik aan salaris ontvang, op mn BETAALREKENING (had eerst spaarrekening getypt). Wat aan het eind van de maand overblijft gaat naar de spaarrekening. Daarna begin ik dus weer met het bedrag aan salaris.
Ik spaar dagelijks :S

Nee serieus waarom zou je wekelijks en maandelijks sparen? Er gaat maandelijks een vast bedrag naar de spaarrekening, soms stort ik bij als ik meer overhoud en soms haal ik er iets af. Maar het totaalbedrag neemt wel toe.
Goh...en je dacht dit onderwerp is vast nog nooit besproken hier?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Enn schreef op 08 februari 2013 @ 12:40:

Goh...en je dacht dit onderwerp is vast nog nooit besproken hier?Nee uuurrzjineel dit idd.
quote:tulpje21 schreef op 08 februari 2013 @ 12:37:

Ik zet elke maand exact het bedrag wat ik aan salaris ontvang, op mn spaarrekening. Wat aan het eind van de maand overblijft gaat naar de spaarrekening. Daarna begin ik dus weer met het bedrag aan salaris.Huh?
quote:_BAM_ schreef op 08 februari 2013 @ 14:04:

[...]

Huh?

Ah gelukkig, ik ben niet de enige blonde hier

Dit snap ik ook niet!
ik ga verteren, anders pakt de staat het toch van je af; ze zitten nu met hun grijpgrage vingers in het appeltje voor de dorst van de ouderen en ik weet heel zeker; binnenkort gaat de belastingvrije grens voor iedereens spaargeld omlaag tot 2000 euro en van de rest kunnen ze nog meer kansarmen naar Nederland importeren.
it's a big club and you ain't in it
quote:rionyriony schreef op 08 februari 2013 @ 14:39:

ik ga verteren, anders pakt de staat het toch van je af; ze zitten nu met hun grijpgrage vingers in het appeltje voor de dorst van de ouderen en ik weet heel zeker; binnenkort gaat de belastingvrije grens voor iedereens spaargeld omlaag tot 2000 euro en van de rest kunnen ze nog meer kansarmen naar Nederland importeren.*aluhoedje pakt*
quote:paque_pink schreef op 08 februari 2013 @ 14:40:

[...]

*aluhoedje pakt*wat zei dr Phil hier ook alweer over: "de beste voorspeller voor toekomstige gedrag is het gedrag in het verleden". Of zoiets. En ik voeg toe: als het ongestraft kan gebeuren zal het steeds erger worden.
it's a big club and you ain't in it
quote:tulpje21 schreef op 08 februari 2013 @ 12:37:

Ik zet elke maand exact het bedrag wat ik aan salaris ontvang, op mn spaarrekening. Wat aan het eind van de maand overblijft gaat naar de spaarrekening. Daarna begin ik dus weer met het bedrag aan salaris.Duidelijk!
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Ik doe elke week mijn zakgeld in mijn spaarvarken.
Tulpje wat je hier opschrijft is dat je elke maand je hele maandsalaris op je spaarrekening zet en dan ook nog eens wat overblijft erbij. Je hebt de kip met de gouden eieren gevonden geloof ik! Of bedoel je alleen de middelste zin: je spaart wat je aan het eind van de maand over hebt van je salaris?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven