Callcenters, callcenteragents enz enz.

27-11-2007 22:29 130 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja, we zijn echt berucht. Mensen gooien de hoorn al op de haak als ze je toontje horen. Je bent een trut en een telefoonterrorist! En toch verkopen bedrijven zo gigantisch veel over de telefoon, van verzekeringen tot tijdschriften, echt alles! Ik ben erg benieuwd hoe er nu eigenlijk over die branche in het algemeen, de mensen die er werken enz word gedacht. Zijn we echt zo gehaat, en zo ja, waarom kopen jullie dan nog steeds zoveel over de telefoon?

En voor de callcenteragents onder ons, voel je je wel eens schuldig als je een oud vrouwtje iets hebt aangesmeerd? Of maakt het je werkelijk helemaal niks uit?
@morzun: je zit voor andere mensen te bepalen of ze iets vervelend mogen vinden. Vindt je dat ook niet een pietsie arrogant van jezelf?

Aan de andere kant: je bent 18. Het verandert nog wel
Chartreuse, ik geloof dat ik dat mag doen wanneer mensen je beoordelen op wat voor bijbaantje je hebt.
quote:ambrosia9 schreef op 27 november 2007 @ 22:46:

kee ik werk nu dus zelf ook bij een callcenter en dat valt me vies tegen, met name omdat ik een product moet verkopen waar ik zelf totaal niet achter sta. Dus als ik er dan achter kom dat ik een alleenstaande bijstandmoeder aan de telefoon heb ben ik een zeer slechte callcenteragent en wimpel ik haar gewoon af.... ik kan het dus gewoon niet. Ik dram trouwens ook niet door 1 x nee is nee, ipv de 3 keer nee die ze willen dat je afwacht. Ik kan er slecht tegen dat als ik gebeld word, de agent niet naar mij luistert maar gewoon zegt als ik het heb uitgelegd, oh dus u wilt geen korting blah blah blah, dan druk ik em dus ook weg.

Ik hoop dat je snel ander werk vindt want dit is onder je maat, werkelijk, ik vind je altijd zo intelligent, sociaal en ruimdenkend overkomen in je postings hier. Kortom, je bent te leuk voor die bloedhonden van supervisors die daar rondsjouwen.

Als je niet meedogenloos aan demente bejaarden en koopverslaafden weet te verkopen en je score is laag, lig je er in deze branche heel snel uit. Het is een baantje dat geen zekerheid biedt, je best wel uitput , frustreert en niet goed betaalt, het bungelt ergens onderaan de arbeidsmarkt.

Sterkte
Beetje oud topic zie ik, maar ik probeer het maar...

Momenteel ben ik in de race voor twee functies. Brood op de plank is even noodzaak, en ik pak alles aan wat ik kan krijgen...

Belangrijkste punt is dat ik als alleenstaande papa zo min mogelijk in de avonduren wil werken. Nu zijn er dus twee opties, waar ik waarschijnlijk uit moet kiezen:

- Klantenservice KPN Glasvezel Particulieren. Technische helpdesk.

- Via Detacheerder (halfjaar contract, daarna verlenging)

- 7-23u beschikbaar, Max. 3x p.w. 's avonds werken.

of:

- Ziggo Zakelijk (ondernemers dus...) Administratieve helpdesk.

- Via Randstad

- 8-20u beschikbaar, Max. 2x p.w. 's avonds werken.

Als ondernemer en techneut wordt dit lastig, omdat KPN mij meer aanspreekt qua richting, en Ziggo meer voor wat betreft de bellers...

Bovendien krijg ik van KPN het eerst uitsluitsel. Als ik daar aan de slag ga mis ik het laatste stapje in het sollicitatieproces bij Ziggo, omdat dat 2 dagen later is dan mijn eerste eventuele werkdag bij KPN.

Bij beide bedrijven schat ik de kans op 80% om te worden aangenomen.

Heeft iemand ervaring met werken bij deze twee clubs?

Thanks!
Mijn optie staat er niet bij: ik word praktisch nooit door een callcenter gebeld. Reden: mijn telefoonabonnement bij XS4All heeft de mogelijkheid om inkomende nummers te blokkeren - óók als je niet kunt zien wat het nummer is!

Dus ieder callcentrum dat me ooit gebeld heeft, heb ik precies één keer aan de lijn gehad. Een callcenter dat nu belt, krijgt te horen "De persoon die u probeert te bereiken, is niet gediend van dit soort telefoontjes". Ik had het niet beter kunnen formuleren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven