Turkije begin mei

08-02-2013 21:44 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik willen begin mei een weekje naar de zon. Lekkere temperatuur, zon, zee, relaxen.

Nou dachten we aan Turkije, maar is het dan ook echt wel warm?

Iemand ervaring?
Nee, in mei regent het daar de hele maand. Daarom is het daar zo groen.
http://www.zonkalender.nl/turkije.htm
Als je goed weer wil hebben kun je het beste naar de Turkse Riviera gaan (zuid Turkije),
En ik zou niet begin mei gaan, aangezien alle scholen dan ook vakantie hebben.

Half mei is sowieso veel beter weer.

En inderdaad Riviera.
Mei kan het echt de hele maand regenen. Ben altijd blij als mei voorbij is. Maar het kan ook mooi weer zijn hoor, de kans is alleen groter dat t regent.
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
Ben vorig jaar half mei twee weken geweest. Behoudens de 1e dag is t alleen maar zonnig en warm weer geweest. Voor ons ideaal. Mochten we nog n keer terug gaan dan zeker in deze periode.
Ikzelf ben vorig jaar rond 15 mei naar Turkse Riviera geweest.

We hebben 2 dagen slecht weer gehad (18 graden) met zo nu en dan een bui, wat wij van de plaatselijke bevolking hoorden is dat het uitzonderlijk slecht weer was. Ach het had ook wel weer zijn charme, dat ze rondliepen onder een parasol, omdat ze geen paraplu's hadden. 1 voordeel, de buien zijn kort maar krachtig en daarna droogt het vlug weer . De andere dagen was het rond de 27 graden.
Wij gaan bijna altijd begin april en begin november naar Turkije. Altijd mooi weer gehad. Nog nooit regen gezien daar!
Micknick, is het dan warm genoeg om bijvoorbeeld in het zwembad te liggen?
Ben een keer die periode in marmaris geweest en meer regen dan zon gehad en het zwembad was nog niet opgewarmd door de zon dus was heel koud. Misschien dat het aan de andere kant van Turkije beter te doen is.
In november is het zeker warm genoeg voor het zwembad.

Ik ben wel eens in mei naar Griekenland geweest en dat was ook goed weer op 1 regendag na oid.
Wij gaan al 10 jaar in de meivakantie naar Turkije, Op een enkele bewolkte dag na hebben we altijd prachtig weer en temperaturen tussen de 22 en 27 graden. Gewoon doen!
Het is ten eerste verboden om reclame te maken voor je eigen blog en/of andere media op dit forum.

Maar ik heb het even gechecked. Blijkbaar verschillen onze meningen over 'hilarisch'...
Je kunt ook naar Egypte gaan. Gegarandeerd mooi zwem/zee/zon/strand weer!
Ik ben diverse keren in Turkije aan de zuidkust (Alanya) geweest in mei en nooit 1 druppel regen gezien. Het was er eerder al vaak behoorlijk warm, rond de 30 graden. Fijne is dat het in mei nog wel 's avonds en 's ochtends koel is. Ik vind het de ideale tijd om te gaan.
Wij moeten ivm mijn werk júist in de meivakantie gaan.

Egypte trekt me echt niet!

We hebben wat leuks in Side gezien! Zuidkant van t land.
Ik ga begin mei naar Side, hoop wel echt op lekker weer!
Wij zijn 2 jaar geleden rond 9 mei in Side geweest voor 14 dagen waarvan 10 dagen regen, regen, regen.

Maar ook weleens begin april in Lara geweest, toen wel prachtig weer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven