Werk & Studie alle pijlers

Dronken collega

10-02-2013 00:31 87 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onlangs uit eten met groep vh werk geweest. Tijdens het eten vroeg ik me al af waar al die flessen wijn heen gingen die ik in hoog tempo voorbij zag komen. Na het eten met een paar nog even het cafe in gegaan en daar bleek 1 collega nogal bijdehante ontboezemingen te gaan doen. We wilden haar naar huis brengen maar ze gaf geen adres, en achterlaten durfden we haar niet. Een paar uur later hebben we uiteindelijk maar de politie gebeld omdat er niets mee te beginnen was. Die hebben haar aangehouden en meegenomen. Terecht denk ik. Nu zie ik haar af en toe op het werk en dan merk je dat zij dan opeens net als ik dan erg gewoon gaat doen. Ongemakkelijk dus. Is dat iets om te bespreken of zo laten ? Van beide weet ik niet wat we ermee opschieten. Ik heb het niet verder verteld, de andere collega's die erbij waren denk ik ook niet. Waarschijnlijk wordt ze er uitgekegeld als het bekend wordt. Ik zit niet te wachten op dit soort kennis/verantwoordelijkheden.
Ik zou het kort bespreken, maar meer in de zin: hee, het was wel een pittige avond he, ik wil je nog wel laten weten dat wat er daar is voorgevallen, tussen ons blijft. Ik merk dat het de laatste tijd een beetje ongemakkelijk is tussen ons, en kan niet de bedoeling zijn.

Zal zij vast heel fijn vinden, en dan is het uit de lucht!
Waarom zou ze eruit gekegeld worden?

Ik zou het wel even met haar bespreken. Omdat dit heel ongemakkelijk is zo. Gewoon vragen hoe het afgelopen is en dat je het een lastige situatie vond. Ik denk dat dat zowel voor haar als voor jou prettig is.

Wel gek dat helemaal niemand haar adres kon achterhalen.
Waarom wordt ze eruit gekeild als dit bekend zou worden?

(Al zie ik het nut er ook niet van in om zoiets ook maar aan iemand door te vertellen)
Kan het zijn dat jij hier extra op let en dus juist jij ongewoon gaat doen? En daardoor gedrag van haar opvat als 'ongewoon' terwijl je er teveel achter zoekt?

Misschien weet ze er helemaal niets meer van? Misschien is dit voor haar normaal?

Ik zou overgaan tot de orde van de dag en me niet meer bezig houden met wat geweest is. Kennelijk houd jij je er nog behoorlijk mee bezig.

Of je vraagt of alles goed met haar is. Want als iemand op een bedrijfsuitje zo door het lint gaat met drank, is er misschien wel iets aan de hand. Maar dan moet je hier wel echt belangstelling voor hebben en niet uit beleefdheid vragen.
Later is nu
je merkt dat ze gewoon doet op haar werk? Belachelijk zeg. mensen die "gewoon doen" op hun werk. Zou niet moeten mogen.
Hoezo zou ze ontslagen worden? Het was toch niet onder werktijd?
quote:sabbaticalmeds schreef op 10 februari 2013 @ 00:45:

je merkt dat ze gewoon doet op haar werk? Belachelijk zeg. mensen die "gewoon doen" op hun werk. Zou niet moeten mogen.

Ja, die zin heb ik ook een paar keer doorgelezen.. me afvragend wat hier nou zo erg aan is.
Later is nu
Zij is door de politie aangehouden en meegenomen voor ..... ontboezemingen?
Bah
quote:573g8b schreef op 10 februari 2013 @ 00:55:

Zij is door de politie aangehouden en meegenomen voor ..... ontboezemingen?Ik gok openbare dronkenschap.
Waarom hebben jullie de politie gebeld? Waarom denk je dat je hier nu nog wat zou moeten doen? Ik vermoed dat je toch niet nog eens met haar zou willen stappen? Dan is afstand en gedeeld geheim juist toch handig? Ik zou er niets mee doen, het is haar ongemakkelijkheid toch?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Dinges kom je ook nog deelnemen aan je eigen topic??
Ik vind het eerlijk gezegd best schofterig dat jullie de politie hebben laten komen.

Als goede collega kon ook iemand haar meenemen om roes uit te laten slapen.
quote:Biebeliee schreef op 10 februari 2013 @ 00:58:

Dinges kom je ook nog deelnemen aan je eigen topic??Ik denk : Ook onaardig om TO zo te noemen......

Dussss.....
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Enn schreef op 10 februari 2013 @ 01:00:

[...]

Ik denk : Ook onaardig om TO zo te noemen......

Dussss..... Oja sorry, ik had er 566 achter moeten zetten
quote:Biebeliee schreef op 10 februari 2013 @ 00:59:

Ik vind het eerlijk gezegd best schofterig dat jullie de politie hebben laten komen.

Als goede collega kon ook iemand haar meenemen om roes uit te laten slapen.Ik denk dat ik zoiets had gedaan idd. Ik vind het al bijzonder dat je op het idee komt om de politie te bellen!
Politie bellen, damn lekkere collega's zijn jullie... Stop haar gewoon in een hotel oid of neem haar mee. Echt not done. Van haar trouwens ook niet, lam worden bij collega's...
alsof de politie niks beters te doen heeft dan dronken collega's naar huis brengen.
Het was niet echt onder werktijd dus je kunt er niets mee. Ik heb wel eens gehad dat een collega dronken op het werk aankwam. Ik heb er toen wel melding van gemaakt voordat ze het bedrijf belachelijk ging maken tijdens klantencontact. Ik heb het een beetje in het midden gelaten want dronken gedrag kan ook iets anders zijn, maar een leidinggevende rook de drank al van tien meter afstand. Ze is toen ontslagen.
quote:Eydis_ schreef op 10 februari 2013 @ 01:13:

Het was niet echt onder werktijd dus je kunt er niets mee.En je hoeft er ook niks mee dus.
Ik vind het nog vreemder dat de politie hiervoor gaat komen. De stad is iedere avond vol met zatlappen die niet naar huis willen. Stel je voor dat ze die allemaal mee naar het bureau nemen.
Wie belt nou de politie als een collega dronken is? Echt heel raar hoor.
Wat was er nou zo schokkend aan haar gedrag dat de politie moest worden gebeld? Begon ze mensen te slaan? Met dingen te gooien?
ga je gezellig de bloemetjes buiten zetten met je collega's beland je in de cel...
En wat zijn de verantwoordelijkheden waarop je niet zit te wachten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven