Dronken collega
zondag 10 februari 2013 om 00:31
Onlangs uit eten met groep vh werk geweest. Tijdens het eten vroeg ik me al af waar al die flessen wijn heen gingen die ik in hoog tempo voorbij zag komen. Na het eten met een paar nog even het cafe in gegaan en daar bleek 1 collega nogal bijdehante ontboezemingen te gaan doen. We wilden haar naar huis brengen maar ze gaf geen adres, en achterlaten durfden we haar niet. Een paar uur later hebben we uiteindelijk maar de politie gebeld omdat er niets mee te beginnen was. Die hebben haar aangehouden en meegenomen. Terecht denk ik. Nu zie ik haar af en toe op het werk en dan merk je dat zij dan opeens net als ik dan erg gewoon gaat doen. Ongemakkelijk dus. Is dat iets om te bespreken of zo laten ? Van beide weet ik niet wat we ermee opschieten. Ik heb het niet verder verteld, de andere collega's die erbij waren denk ik ook niet. Waarschijnlijk wordt ze er uitgekegeld als het bekend wordt. Ik zit niet te wachten op dit soort kennis/verantwoordelijkheden.
zondag 10 februari 2013 om 20:37
Jullie hadden die collega zo snel mogelijk in een taxi moeten zetten (zodra duidelijk was dat ze iets teveel ophad) en dan had ze die chauffeur heus wel haar adres gegeven. Er móeten collega's zijn geweest die hebben gemerkt in welk tempo ze dronk en welk effect dat op haar had. Dus er had veel eerder ingegrepen moeten worden.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
maandag 11 februari 2013 om 08:01
maandag 11 februari 2013 om 08:06
quote:lionlily schreef op 11 februari 2013 @ 08:01:
Maar de vraag blijft natuurlijk waarom NIEMAND haar mee naar huis heeft genomen. Als goede collega zou ik dat meteen doen, liever een nacht een beetje ongemakkelijk dan op deze manier met haar omgaan. Jakkes. Is dat gewoon niet in jullie opgekomen, of wilde niemand dat?Nou inderdaad. Ik zou me achteraf echt ontzettend rot voelen tegenover die collega.
Maar de vraag blijft natuurlijk waarom NIEMAND haar mee naar huis heeft genomen. Als goede collega zou ik dat meteen doen, liever een nacht een beetje ongemakkelijk dan op deze manier met haar omgaan. Jakkes. Is dat gewoon niet in jullie opgekomen, of wilde niemand dat?Nou inderdaad. Ik zou me achteraf echt ontzettend rot voelen tegenover die collega.
maandag 11 februari 2013 om 08:12
quote:Frizzy schreef op 11 februari 2013 @ 08:06:
[...]
Nou inderdaad. Ik zou me achteraf echt ontzettend rot voelen tegenover die collega.Ik ook! Medemenselijkheid ontbreekt volledig in je postings, Dinges! Het is je f*cking collega! Niet zomaar iemand op straat. Je brengt waarschijnlijk minimaal 20 uur per week met haar door.
[...]
Nou inderdaad. Ik zou me achteraf echt ontzettend rot voelen tegenover die collega.Ik ook! Medemenselijkheid ontbreekt volledig in je postings, Dinges! Het is je f*cking collega! Niet zomaar iemand op straat. Je brengt waarschijnlijk minimaal 20 uur per week met haar door.
maandag 11 februari 2013 om 14:37
quote:camomille schreef op 10 februari 2013 @ 20:37:
Oh wat erg. Ook voor die collega! Een van de redenen dat ik tijdens een borrel met collega"s niet borrel maar fris, en tijdens een diner hooguit een glas wijn drink. De reden waarom ik ook bewust met de auto naar dat soort dingen ga. Dronken worden bij collegas is echt te genant voor woorden.
Idd. En dan moeten de mensen die zo verstandig zijn om fris te blijven gaan zeulen met een dronken collega. Die niet zo verstandig is. Leuk als je jong bent. Maar een dronken collega meeslepen naar huis. Trap op, in bed keilen. En dan bij jouw maar in huis laten slapen. Want dat doe je voor collegas.
Nou nee. Collega is zelf verantwoordenlijk voor te veel zuipen.
Het wordt niet opgedrongen die drank. Ik vind zulke types niet prettig. En dan later weer gewoon op het werk gezellig doen.
Bij mij ben je dan in achting gedaalt....
Zeker als je geen 18 meer bent....
Oh wat erg. Ook voor die collega! Een van de redenen dat ik tijdens een borrel met collega"s niet borrel maar fris, en tijdens een diner hooguit een glas wijn drink. De reden waarom ik ook bewust met de auto naar dat soort dingen ga. Dronken worden bij collegas is echt te genant voor woorden.
Idd. En dan moeten de mensen die zo verstandig zijn om fris te blijven gaan zeulen met een dronken collega. Die niet zo verstandig is. Leuk als je jong bent. Maar een dronken collega meeslepen naar huis. Trap op, in bed keilen. En dan bij jouw maar in huis laten slapen. Want dat doe je voor collegas.
Nou nee. Collega is zelf verantwoordenlijk voor te veel zuipen.
Het wordt niet opgedrongen die drank. Ik vind zulke types niet prettig. En dan later weer gewoon op het werk gezellig doen.
Bij mij ben je dan in achting gedaalt....
Zeker als je geen 18 meer bent....
maandag 11 februari 2013 om 14:39
To heeft toch ook haar adres gevraagd ?? Dat zij die niet wil geven is haar probleem. Of moet de verantwoording bij to liggen als haar dronken collega zo raar doet...
Collega is toch zelf verantwoordenlijk om zich zo te laten gaan...
Nu wordt het omgedraait. Als een dronken lap niks wil dan houdt het op.
Collega is toch zelf verantwoordenlijk om zich zo te laten gaan...
Nu wordt het omgedraait. Als een dronken lap niks wil dan houdt het op.
maandag 11 februari 2013 om 14:41
Maar de vraag blijft natuurlijk waarom NIEMAND haar mee naar huis heeft genomen. Als goede collega zou ik dat meteen doen, liever een nacht een beetje ongemakkelijk dan op deze manier met haar omgaan. Jakkes. Is dat gewoon niet in jullie opgekomen, of wilde niemand dat?
Waarom ligt de verantwoordenlijkheid gewoon niet bij de dronken collega. Ze wilden haar toch al thuis brengen. Misschien kun dat mens niet eens met iemand mee naar huis. Lekker vooruitzicht straks nog de kots op ruimen want het is je collega. En die laat je niet in de kou staan ???
Nee maar die collega is wel lekker egoitisch om dronken te worden...
Maar de vraag blijft natuurlijk waarom NIEMAND haar mee naar huis heeft genomen. Als goede collega zou ik dat meteen doen, liever een nacht een beetje ongemakkelijk dan op deze manier met haar omgaan. Jakkes. Is dat gewoon niet in jullie opgekomen, of wilde niemand dat?
Waarom ligt de verantwoordenlijkheid gewoon niet bij de dronken collega. Ze wilden haar toch al thuis brengen. Misschien kun dat mens niet eens met iemand mee naar huis. Lekker vooruitzicht straks nog de kots op ruimen want het is je collega. En die laat je niet in de kou staan ???
Nee maar die collega is wel lekker egoitisch om dronken te worden...
maandag 11 februari 2013 om 14:48
Niet om het een of ander en ik heb best een aardige relatie met mijn collega's, maar er komt er echt geen een bij mij thuis logeren. Kortom, ik had dus ook echt geen stomdronken collega mee naar mijn eigen huis genomen. Het is een collega, geen vriend/vriendin. En die scheidslijn hou ik er heel graag in. Had best een taxi voor haar willen bestellen en zelfs willen voorschieten maar daar houdt het dan ook echt wel bij op. Toen ik jonger was een keer die fout gemaakt. Een dronken collega een plek op de bank aanbieden. Totdat ik 's nachts wakker werd en het 'heerschap' aan me zat te frunniken in mijn slaapkamer. Sodemieter op zeg. Ik neem echt nooit meer iemand meer naar huis sindsdien tenzij het vrienden zijn.
Deze 'collega's' hebben deze dame ook rustig door laten pimpelen en grepen ook pas in toen het te laat was. Ik laat dan wel geen collega slapen bij me, maar voor ze genant werd had ik haar al uit de 'situatie' gehaald om maar zo te zeggen om die dame tegen zichzelf te beschermen. Maar deze 'collega's' vonden het in het begin maar wat grappig dat ze over de grens heen ging hoogstwaarschijnlijk
Deze 'collega's' hebben deze dame ook rustig door laten pimpelen en grepen ook pas in toen het te laat was. Ik laat dan wel geen collega slapen bij me, maar voor ze genant werd had ik haar al uit de 'situatie' gehaald om maar zo te zeggen om die dame tegen zichzelf te beschermen. Maar deze 'collega's' vonden het in het begin maar wat grappig dat ze over de grens heen ging hoogstwaarschijnlijk
maandag 11 februari 2013 om 14:52
Mijn huidige collega's zou ik ook niet mee naar huis nemen in dronken toestand. Maar ik zou ook nooit de politie hebben gebeld.
Je had haar vriend/man/ouders kunnen bellen of een hotel kunnen regelen als ze echt niets wilde geven (zat er echt niets in haar tas wat bruikbaar was om een adres te achterhalen?)
Ik vind niet alleen dat zij zich moet doodschamen, maar jullie ook door de politie in te schakelen. Lekker collegiaal.
Je had haar vriend/man/ouders kunnen bellen of een hotel kunnen regelen als ze echt niets wilde geven (zat er echt niets in haar tas wat bruikbaar was om een adres te achterhalen?)
Ik vind niet alleen dat zij zich moet doodschamen, maar jullie ook door de politie in te schakelen. Lekker collegiaal.
maandag 11 februari 2013 om 18:25
Maar de vraag blijft natuurlijk waarom NIEMAND haar mee naar huis heeft genomen. Als goede collega zou ik dat meteen doen, liever een nacht een beetje ongemakkelijk dan op deze manier met haar omgaan. Jakkes. Is dat gewoon niet in jullie opgekomen, of wilde niemand dat?Vroeg ik mij ook al af. Want ik had dat ook gedaan. Maar dan word je reactie afgedaan als vuilspuiterij..
Maar de vraag blijft natuurlijk waarom NIEMAND haar mee naar huis heeft genomen. Als goede collega zou ik dat meteen doen, liever een nacht een beetje ongemakkelijk dan op deze manier met haar omgaan. Jakkes. Is dat gewoon niet in jullie opgekomen, of wilde niemand dat?Vroeg ik mij ook al af. Want ik had dat ook gedaan. Maar dan word je reactie afgedaan als vuilspuiterij..
dinsdag 12 februari 2013 om 12:38
quote:emv schreef op 11 februari 2013 @ 18:25:
[...]
Vroeg ik mij ook al af. Want ik had dat ook gedaan. Maar dan word je reactie afgedaan als vuilspuiterij..
Ja, gek he? Ik snapte de reacties op mijn bericht ook niet?! Het is toch een basis medemenselijke reactie om iemand te helpen die ik ken.
En nee, ik houd ook niet van dronken mensen en ik zou zeker eens als ze uitgeslapen is een gesprek met haar aangaan, maar het blijft een collega, iemand die je vaak ziet en die zich heeft laten gaan. Stom, maar moet ze daarvoor gestraft worden met een strafblad?
[...]
Vroeg ik mij ook al af. Want ik had dat ook gedaan. Maar dan word je reactie afgedaan als vuilspuiterij..
Ja, gek he? Ik snapte de reacties op mijn bericht ook niet?! Het is toch een basis medemenselijke reactie om iemand te helpen die ik ken.
En nee, ik houd ook niet van dronken mensen en ik zou zeker eens als ze uitgeslapen is een gesprek met haar aangaan, maar het blijft een collega, iemand die je vaak ziet en die zich heeft laten gaan. Stom, maar moet ze daarvoor gestraft worden met een strafblad?