Inboedelverzekering.
zondag 10 februari 2013 om 12:56
Even een vraag over inboedelverzekeringen;
Er is hier een goede inboedelverzekering, maar nu zat ik mij af te vragen.
Ooit moest je alle serienummers noteren van alles, samen met aankoopbon.
Een hele tijd terug werd er aanbevolen om dure apparatuur van postcode en huisnummer te voorzien, (ingraveren, net als bij de fiets)
Daarna was het een tijd dat er een stift met speciale ïnkt op de markt kwam .
Natuurlijk hopen wij dat er niet wordt ingebroken, ondanks de goede beveiligingen.
Maar alle tips voor de inboedelverzekering is welkom.
Eigenlijk heb ik geen idee hoe een verzekeringsbedrijf momenteel wilt zien als je diefstal/inbraak wilt gaan declareren.
Alles is hier goed beveiligd, maar van mijn kant is de vraag, hoe werkt dat nu met bv laptop, digi camera, plat tv scherm?
Hoe wilt de verzekeringsmaatschappij het bewijs van eigendom in dit digitale tijdperk zien?
Natuurlijk kan ik hierover bellen, maar wat is jullie ervaring hier mee?
Zelf zat ik er aan te denken om foto's te nemen en op een usb stick te zetten, en die apart wegleggen.
Er is hier een goede inboedelverzekering, maar nu zat ik mij af te vragen.
Ooit moest je alle serienummers noteren van alles, samen met aankoopbon.
Een hele tijd terug werd er aanbevolen om dure apparatuur van postcode en huisnummer te voorzien, (ingraveren, net als bij de fiets)
Daarna was het een tijd dat er een stift met speciale ïnkt op de markt kwam .
Natuurlijk hopen wij dat er niet wordt ingebroken, ondanks de goede beveiligingen.
Maar alle tips voor de inboedelverzekering is welkom.
Eigenlijk heb ik geen idee hoe een verzekeringsbedrijf momenteel wilt zien als je diefstal/inbraak wilt gaan declareren.
Alles is hier goed beveiligd, maar van mijn kant is de vraag, hoe werkt dat nu met bv laptop, digi camera, plat tv scherm?
Hoe wilt de verzekeringsmaatschappij het bewijs van eigendom in dit digitale tijdperk zien?
Natuurlijk kan ik hierover bellen, maar wat is jullie ervaring hier mee?
Zelf zat ik er aan te denken om foto's te nemen en op een usb stick te zetten, en die apart wegleggen.
zondag 10 februari 2013 om 13:28
zondag 10 februari 2013 om 22:14
@asimov over het algemeen is het niet zo dat jij standaard een vast bedrag krijgt maar het maximale bedrag is op gezins- en huissamenstelling gebaseerd. Er komt meestal gewoon een expert langs en die maakt een schatting.
Het is altijd handig om aankoopbonnen van dure apparaten en fotos van unieke sieraden online te bewaren.
Het is altijd handig om aankoopbonnen van dure apparaten en fotos van unieke sieraden online te bewaren.