Gezondheid alle pijlers

Diabetesland

13-07-2011 20:17 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom in Diabetesland waar al je medediabeten 100 jaar gaan worden. Waar je je 'gewoon' 'eventjes' aan je dieet gaat houden :puke: om te voorkomen dat je diabetische voeten of vingers gaat krijgen. Waar retinopathie, falende nieren of zenuwpijnen niet voorkomen en waar ongelimiteerd geklaagd en gezeurd mag worden. Jaja, óók over al die infernisten en dvk's die het –niet gehinderd door daadwerkelijke diabeteservaring- beter weten dan de aloude diabeet zelf.

Dat land waar genoeg ruimte is voor cynisme, sarcasme en flauwe grappen. Dat land waar meegeleefd wordt, waar ervaringsverhalen uitgebreid verteld mogen worden en waar altijd een luisterend oor of een welgemeende knuffel voorhanden is. Waar je gelijkgestemde zielen in het 'diabetesdwars' vindt.

Dus wil je steun en knuffels of wil je 'gewoon' 'even' je verhaal kwijt, doe het dan hier. Iedereen is welkom, want hoe meer zielen hoe meer vreugd!
Laat het los, heb vertrouwen, het komt goed.....
Ik moet even mezelf verduidelijken geloof ik. Die kramp heb ik in mijn spieren. Maandag in allebei mijn voeten en woensdag in allebei mijn kuiten. Heb enorme spierpijn in mijn kuiten nu. Vandaar die supplementen; heeft niets met diarree te maken maar met spierherstel. Althans, dat hoop ik dus.

Vanochtend braaf vacuumgezogen bloedgeprikt. Nu wachten op 26 feb.

Ik had vandaag wel echt pijn in mijn onderbuik. Echt pijn, stond helemaal krom. Na een half uurtje was het over? Ben niet ongesteld geworden, zou ook raar zijn.

Fijn weekend allemaal!
Abc: prima, ik lees het wel. Ik ben benieuwd wie je bent

Chooc, ik denk dat ik die 'hablabla' van jou erin ga houden hoor. Ik moest daar toch zo vreselijk om lachen

Ik heb helaas geen antwoord op je vragen. Zo te lezen heb jij al net zo'n raar lichaam als ik. Mijn lijf reageert ook nooit zoals het zou moeten. Geloof me, je went er vanzelf aan

Wel fijn te horen dat jou dus verder gelukkig niks engs mankeert. Nu alleen nog die verrekte moeheid....

Srizus, het is gelukkig eindelijk weekend. Tjonge, wat duurde deze week eindeloos lang zeg....pfffff....

Ik heb vandaag wel lekker gewerkt, ik zat naast een leuke en lieve collega. Ik kreeg tijdelijk de functie van 'praatpaal' toen we allebei in de mail zaten, maar dat vond ik niet erg. Ik geloof dat ik hem een beetje heb kunnen opbeuren. Hij verliet het pand vrolijker dan toen hij binnenkwam

Ik heb het gevoel dat ik krom praat, dus ik hoop dat je me begrijpt
Lief, wat een gedoe met die spierpijn! Ella heeft dat ook weleens (vast minder dan jij) maar dan leggen we een stuk zeep in haar bed. Heeft iets te maken met het neutraliseren ofzo, echt wetenschappelijk bewezen is het niet natuurlijk maar baadt het niet, dan schaadt het denk ik ook niet.

Hopelijk gaat het snel weer beter met je! Kus!!!

Sri; WEEKEND!!!! Geniet er van, mag dat ook of moet je werken? Nee he? Waar ken jij Abc van? Ik word jaloers hoor, op intieme vriendschappen waar ik niks van weet

Choc; ik zou me er niet zo druk over maken, 40 of 43, scheelt zo weinig en is nog steeds goed! Maar ik kan je er ook niet bij helpen.

Dan ga ik ook even ego. Ik moet volgende week ongesteld worden (keurig 3 weken na de vorige keer ....) en ik heb me een partij hoge suikers! Vanmorgen 14,4. Ontbeten en de rest van de ochtend alleen thee gedronken. Voor de lunch op 17,7. Ik wist niet dat je van thee ook hoge suikers kon krijgen Gegeten en daarna zat ik op 16,9 voor het warm eten op 17 en net lekker puh, op 18,4. Inmiddels heb ik al 31 eh gebolust, alles vervangen (naald, slang, ampul) tegen beter weten in natuurlijk. Inmiddels ben ik behoorlijk dwars want als ik van lucht al hoge suikers krijg, kan ik net zo goed wat lekkers in die lucht stoppen (snaai, snaai chocoladesoezen, mini-snickers/twix en drop). SCHIJT AAN DE SUIKERS!!!!

Zo....
Ris, ik voel helemaal met je mee, bloeddag 14 en nog steeds torenhoge suikers

Zullen we samen lekker de asbakken door de kamer smijten? Jij je kinderen op bed, ik de honden naar buiten en raggen maar???
Setter en Ris

Klote zeg. Het zijn ook kutsuikers.
Ris, ik ken abc van een topic waar ik wel eens kwam buurten. Daar zat Lief ook.

Ik ga niet echt werken, maar ik heb nog wel een berg administratie liggen die weg moet. Heerlijk .

Meiden, allemaal heel veel sterkte met de suikers en alle andere narigheid.
quote:setter schreef op 08 februari 2013 @ 20:39:

Ris, ik voel helemaal met je mee, bloeddag 14 en nog steeds torenhoge suikers

Zullen we samen lekker de asbakken door de kamer smijten? Jij je kinderen op bed, ik de honden naar buiten en raggen maar??? JAAAAAAAAA, mijn humeur is echt om op te schieten... Ook nog.... Gelukkig ben ik niet de enige! Xxxx
Misschien maar goed dat we niet naast elkaar wonen, anders kinkelden we elkaars ramen nog in met die asbakken
*inbrekert*

Chooc wat goed dat je al zoveel kilo's kwijt bent. Vervelend dat er niks is gevonden qua andere oorzaken.

Een voor iedereen hier. Mooi om te zien hoe jullie elkaar steunen bij deze ziekte.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Moon!

Hoe gaat het met jou?
Sorry Chooc, heb ik helemaal overheen gelezen! Je bent al 10 kilo kwijt, wat goed van je inderdaad! Dat is best veel zeg! Chapeau meissie
quote:lief_29 schreef op 09 februari 2013 @ 20:27:

Moon!

Hoe gaat het met jou?

Niet echt lekker, zit al sinds woensdag thuis met de griep en ben alles zo beu.

Gaat vast wel over maar ik ben er nu even klaar mee. Die lamlendigheid de hele tijd
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
voor Moon. Het is een nare griep deze keer, hoor er veel mensen over. Maar daar heb je niks aan. Het is tijd dat het lente wordt!
Nou daar heb ik wel iets aan, begon al te twijfelen of het niet een beetje lang duurde inmiddels. Of het misschien niet alleen maar griep was. Dus blij dit te horen

Over een halfuurtje haalt mijn moeder me op dus dan kan ik tegen andere muren aan gaan kijken

Dank je voor de knuffel
Beterschap Moonlight
Ris en Setter, sterkte met jullie hoge suikers.

Zou er geloof ik volledig van in de stress raken.... dan kun je maar beter met asbakken gaan bowlen idd.

Moonlight: hoor idd maffe verhalen over deze griep, hardnekkig en voor je het weet heb je het broertje erachteraan te pakken. Hoop het niet voor je en laat je maar vertroetelen!

Hier vanmiddag genoten van een bakje dubbelvla, ik had vloeren in de olie gezet en dat leverde me een 2.9 op en ik zou daarna gaan wandelen dus ik heb mijn kans gegrepen ;)
Oooooh jammie dubbelvlaaaaaa

Ik heb vandaag snert gemaakt en gegeten, ook heel jammie Straks nog een lekker bakje yoghurt met niks erin, ook lekker. Mijn suikers gaan vandaag wonderwel beter!

Hoe zijn je suikers nu Carmencita?
Goed gedaan Carmencita!
Suikers gaan goed!

Heel af en toe een uitschieter rond de 7 of 8 maar over het algemeen blijf ik tussen de 5 en 6 na maaltijden. Internist was erg tevreden al moet ik in het derde trimester goed op hypo's letten. Kindje schijnt er dan gevoeliger voor te worden.

Meestal heb ik magere yoghurt met wat zoetstof erin en dat is prima maar eerlijk is eerlijk: er zijn lekkerder toetjes ;)

Voordeel is dat ik nog niet ben aangekomen in kilos maar toch al een aardige buik heb. Kind komt niets tekort en ik krijg geen moedervet zoals het nu lijkt.

Zonder kind had ik dit dieet ook niet volgehouden, het is nogal een oermotivatie om een gezond kind op de wereld te zetten.
Goed Carmencita!

Voor de anderen: ik hoop dat jullie allemaal snel van de griep en andere ellende af zijn!

Hier verder weinig te melden alleen dat ik helemaal gek word van het vocht in mijn onderbenen, dat strakke gevoel en het feit dat ik niet eens sokken kan dragen zonder dat mijn benen helemaal afgekneld worden. Grrr. En ik kom gewoon kilo's aan. Ook niet fijn. En ik heb jeuk en bulten, op mijn benen, achter mijn oren.
Sorry voor het lang niks laten horen en sorry voor deze woedende egopost.

IK WORD GÉK VAN HAAR!!

Mijn moeder dus. Ik ben door privé-omstandigheden voorlopig in haar buurt, dus ook met eten. En ik word echt gillend gek en strontziek van haar KUTopmerkingen! Vandaag ook weer: tussen de middag een kinderbordje pasta gehad, haar opmerking: Ja, Truffel eet teveel pasta. En het was godverdomme de 2e keer deze week dat ik pasta had! Echt, op die momenten HAAT ik dat mens!

Ik maak godverdomme zelf wel uit wat ik eet en hoeveel ik eet! Snapt ze dat na ál die jaren nog steeds niet??? Gék word ik ervan!

IK heb besloten om lekker te eten wat ik wil en dus te genieten, dan is dat toch MIJN keuze?! Ja, ik wéét de consequenties en die accepteer ik. Ik weiger om ubergezond en niet meer lekker te eten, alleen omdat ik diabetes heb. Wanneer dringt dat eens tot haar kop door?

Nogmaals sorry voor deze woedende ego-post. :(
Hey Truf, is alles nog heel? Ik dacht even dat je vanuit je pc'tje in mijn huiskamer alles kort en klein kwam meppen....

Je hoeft niet ubergezond te eten alleen omdat je diabetes hebt, maar er is wel een verschil tussen vreselijk ongezond eten, niet eten en letten op wat je eet.

Ik snap dat je zelf wilt bepalen wat je eet, ik heb ook een godsgruwelijke hekel aan mensen die tegen mij gaan zeggen wat ik wel/niet mag eten (stom voorbeeld: ik speel in een fanfare, we hebben een clubgebouw waar we in de pauzes of na afloop wat kunnen drinken. Ik krijg van de barman NOOIT een koekje bij mijn thee, want dat mag ik volgens hem niet. Dat zegt hij er ook elke keer bij he! ) Dus ik snap wat je bedoelt, maar ik denk dan maar (afhankelijk van mijn bui hihi) "hij weet niet beter" of "het is vast goed bedoeld". En dan laat ik het maar van me afglijden.

Het is voor anderen gewoon niet te begrijpen. Hoe hard ze ook hun best doen (of niet). Zelfs mijn man, met wie ik al 15 jaar samen ben, die er dus al was voor de diabetes, snapt het af en toe nog niet. Kan ook van dat soort dingen zeggen dat ik 'm het liefst zou wurgen, maar hij bedoelt het goed.

Nou weet ik natuurlijk niet hoe de relatie met je moeder is, dus dan zal dit "voorval" vast niet geholpen hebben om de band te versterken.

Weet dat je niet de enige bent! En probeer te bedenken dat ze niet beter weet.

XXX
Ik heb deze week zeker genoeg beweging, dus een kinderbordje pasta kan vast en zeker wel.

Daarnaast eet ik deze week heel veel gezonde rauwkost. Ik ontbijt elke dag. Ik lunch elke dag en het avondeten is niet zoveel als wat ik anders opkan (de rest vul ik dus aan met gezonde rauwkost).

Ik had het ze gewoon nooit moeten vertellen, dat ik diabetes heb.

Ze zeggen wel elke keer dat ik alles tegen ze kan zeggen, maar in de praktijk kan dat dus duidelijk niet.

Ik bepaal wat ik eet en als dat deze week elke dag met de lunch pasta is, dan doe ik dat. Dat is MIJN keuze. En anders ga ik gewoon in hongerstaking. Misschien is het dan duidelijk.
Truffel;

Ik speel even de advocaat van de duivel:

Maar deze week bij je moeder/ouders eet je dus wel gezond en lukt het je om elke dag te ontbijten?

Met wat ik tot nu van je heb gelezen lijkt me dat al een forse vooruitgang!

Kan me voorstellen dat je dan voor je gevoel niet nog een stap harder kan en ook graag wilt horen dat je het al zo veel beter dan anders doet.

Net als Ris denk ik dat ze wel met de beste bedoelingen denken iets te moeten zeggen over je eten. Moeders hebben die neiging nog wel eens, het allerbeste voor hun kind te willen en dat is niet alleen maar omdat ze eigenwijs zijn.
Carmencita, ondanks dat ik snap wat je bedoelt en het voor een deel best met je eens ben, speel ik toch even advocaat van Truffel: ik ken dit soort moeders.

Van die moeders in wier ogen je nooit of te nimmer iets goed doet. Die het niet zien als het na een slechte periode stapje voor stapje iets beter gaat.

Van die moeders voor wie het nooit goed genoeg is, omdat hun kind hen altijd teleurgesteld heeft. Op wat voor manier dan ook maar. Van die moeders die het helemaal niet goed bedoelen omdát ze moeder zijn. Van die moeders die niet gehinderd zijn door moederlijke gevoelens en hun kinderen als hinderen zien.

Vanuit dat standpunt begrijp ik Truffels woede héél goed. Te goed misschien

Truf, is je woede onderhand weer wat bekoeld?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven