Gezondheid alle pijlers

Diabetesland

13-07-2011 20:17 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom in Diabetesland waar al je medediabeten 100 jaar gaan worden. Waar je je 'gewoon' 'eventjes' aan je dieet gaat houden :puke: om te voorkomen dat je diabetische voeten of vingers gaat krijgen. Waar retinopathie, falende nieren of zenuwpijnen niet voorkomen en waar ongelimiteerd geklaagd en gezeurd mag worden. Jaja, óók over al die infernisten en dvk's die het –niet gehinderd door daadwerkelijke diabeteservaring- beter weten dan de aloude diabeet zelf.

Dat land waar genoeg ruimte is voor cynisme, sarcasme en flauwe grappen. Dat land waar meegeleefd wordt, waar ervaringsverhalen uitgebreid verteld mogen worden en waar altijd een luisterend oor of een welgemeende knuffel voorhanden is. Waar je gelijkgestemde zielen in het 'diabetesdwars' vindt.

Dus wil je steun en knuffels of wil je 'gewoon' 'even' je verhaal kwijt, doe het dan hier. Iedereen is welkom, want hoe meer zielen hoe meer vreugd!
Laat het los, heb vertrouwen, het komt goed.....

Choc; lief dat je het voor me opneemt! Zijn jullie weer opgeknapt?

Sri; leuk, vakantie plannen! Wij hebben voor dit jaar (hoe erg) al de zomervakantie geboekt naar dat mooie pretpark bij Parijs en in december (met de kerstdagen, jawel) gaan we weer....

Truf; ik wil je echt wel helpen, maar het klinkt nu alsof ik wel bijzonder stevig in mijn schoenen moet staan om je verhaal te horen. Dat maakt het lastig om te bepalen wat ik zal doen. Mag ik er nog even over denken? Heb jij een "anoniem" hotmailadres ofzo? Dan kan ik je daar op mailen en hoeven we het niet hier te overleggen.

Hoe ging het met pap eten vandaag? Ik moest vanmorgen nog aan je denken bij het ontbijt, ik had een veel te hoge waarde, dan eet ik ook niet. Ik weet dat het moet omdat ik de energie nodig heb, maar ik krijg een hap door mijn keel. Behalve een beschuitje met muisjes (dat is echt mijn zonde) en een kop koffie.

Srizus, succes met je overredingstocht richting manlief. Ik weet hoe graag je weer naar Indonesië zou willen. Ik gun het je dan ook van harte

Chooc, manlief hier heeft ook 2 weken alle honden in de buurt geëvenaard. Gelukkig had hij geen koorts, hij heeft gewoon doorgewerkt. Maar dat hoesten....pfff.... ik voel met je mee hoor. Sterkte en beterschap voor jullie allebei

Truffel, zo te lezen heb jij het een en ander voor je kiezen gehad in je leven. Sterkte meissie

Tot slot nog een 'wijs' woord voor iedereen die naar de diëtiste "MOET"

Niemand 'moet' naar de diëtiste. Je wilt of je wilt niet, je gaat of je gaat niet, maar niks 'moet'. En als je na één keer bedenkt dat het niks toevoegt aan je leven, besluit dan vooral om niet meer te gaan. Niemand kan je tenslotte dwingen, al denken ze soms van wel.
Bovenstaande posting, en dan vooral het laatste deel, is een piepklein gevalletje van 'projectie' za'k maar zegge

Het moest er blijkbaar even uit. Pfff.... diëtistes
Dag ladies,

Idd een heel weekend in de wolken met het goede nieuws en nog niet helemaal geland maar daar heb ik ook geen haast mee ;).

Choco, het is niet gezellig maar als je niet helemaal fit bent en hij houdt je met gehoest enzo wakker is het misschien slim om een andere slaapplek te zoeken? Mijn vriend was laatst ook aan de smerige rochels en gehoest en toen ben ik op zolder gaan liggen omdat ik dacht dat ik met een of twee slechte nachten ook ziek zou gaan worden. Ben wel flink verkouden geworden maar dat is nu bijna over en niet door de griep overvallen. Verder kan een paar dagen koorts geen kwaad als hij maar genoeg vocht binnenkrijgt en als hij zoveel zweet zal hij extra moeten drinken. Koude drankjes zijn ook fijn met keelpijn, ik was na een keelamandeloperatie gek op half bevroren appelsap. Maar vooral drinken dat ie lekker vind, daar krijg je meer van binnen.
quote:setter schreef op 28 januari 2013 @ 16:57:

Bovenstaande posting, en dan vooral het laatste deel, is een piepklein gevalletje van 'projectie' za'k maar zegge

Het moest er blijkbaar even uit. Pfff.... diëtistes Goed zo Setter, niemand moet iets!

Ik had een schatje van een diëtiste. Ze is wel een beetje een chaoot, ik kreeg gisteren een betalingsherinnering voor een gesprek in mei . Slordig van mij ook natuurlijk, maar ja, ik ben ook een chaoot .

Dank je trouwens voor je succes-wensen. Als mijn contract na 30 april verlengd wordt, wordt de kans aanmerkelijk groter. Dan verplaatsen we de vakantie gewoon naar de herfst, net voor de moesson, want dan is de financiële zekerheid wat groter en kunnen we desnoods sparen.

Maar gaat het niet, dan gaat het niet. En zoals ik al zei: Frankrijk is ook hartstikke leuk. Of Vlieland, ook niet verkeerd. Dat is het voordeel van onze werksituatie: je wordt steeds minder veeleisend.

Oh Ris, Parijs, wat heerlijk! Heel eerlijk gezegd kan het pretpark me gestolen worden, maar Parijs zelf... aaahhhhh. Ik zal echtgenoot eerder naar Indonesië kunnen praten dan naar Parijs, want dat heeft hij afgezworen. Net zoals Engeland, daar wil ik ook zo graag weer heen. Maar ik zoek op vertaalsites regelmatig naar leuke, betaalbare vak-events in Engeland, want dan kan ik dat ook nog eens van de belasting aftrekken. Onnodig te zeggen dat ik van reizen hou maar er te weinig aan toe kom.

Lieverds, vergeef mij deze ego-posting, maar ik zit even een dag bijzonder taai werk van me af te schudden.
Goeie tip van Carmen, veel koud drinken. (Nee, geen wodka uit de vriezer!). En tegen de keelpijn en voor het vochtbehoud: dropjes. Veel dropjes. Zoute dropjes! Was een tip van mijn apothekeresse toen ik een keer hoesttabletten wilde hebben.

Sterkte, Chooc!
Oh en Setter: je hebt helemaal gelijk over dietistes.

Het is jouw lijf en jij hebt daar de allerbelangrijkste stem in.

Jij bent dus ook degene die bepaald welke doelen je wilt stellen en hoe je die wilt/gaat behalen.

Sri: ik zeg.... gaan voor de vakantie! Genieten van iets dat je al zolang zo graag wilt is een hele hoop waard!

Verder: dank voor alle felicitaties! Was het weekend idd druk met het vieren (en positiekleding shoppen want ik begin een buik te krijgen) en leuke dingen doen.
Wodka uit de vriezer

Ik ben ook aan de blaf helaas. Man had vanochtend de assistente gebeld en het is een hardnekkige griep, gewoon uitzieken. Ga straks weer ff bellen of ik codeine voor hem mag halen, ik hoor van iedereen dat dat helpt met onderdrukken. En als ik dan toch naar buiten moet (vrije dag vandaag) haal ik gelijk otrivin neusspray en een lading zoute dropjes.

Drinken doet ie genoeg, hij heeft veel zin in thee. Dus koud drinken doet hem niks.. Raar hoor als je het al zo warm hebt haha. Nou ik hou jullie op de hoogte!

Oh en over dietistes, de mijne doet alsof ze mn beste vriendin is. Heel apart. Maar liever dit dan anders als ik jullie zo lees

Tot later!
Goede tip Setter, ik heb namelijk het gevoel dat ik wel moet. Maar het lijkt me wel handig om in elk geval een keer te gaan.

En heel fijn maar ot: de notificaties werken weer!
Hey ladies!

@Chooc, beterschap voor jullie beiden!

Over dietistes, ik heb eens per jaar een zgn diabetescarroussel. In één avond naar de dvk, oogarts, podoloog en dietiste. Ideaal. Die dietistes (elke keer een andere) zijn ook altijd dunner dan mijn insulinenaaldjes, maar in het algemeen wel realistisch. Toen ik nog 14 kilo zwaarder was, gaf ze aan dat er best wat af mocht, maar aangezien ik was begonnen met zo zwaar sporten ging ze ervan uit dat dat vanzelf zou komen. Afgelopen zomer werd me al verteld dat ik niet dunner mocht worden, dat was 5 kilo geleden dus ik ben wel benieuwd wat ik dit jaar te horen krijg.

Ik heb straks een belafspraak met de MDL-arts en later vanmiddag een date met de internist (db en schildklier). Voel me licht nerveus omdat ik nu volmondig ga toegeven dat het niet goed met mij gaat. Raar is dat hè, alsof het nu echt is en ik een soort van nieuw tijdperk inga. Toegeven aan de heren doktoren dat het echt niet lekker gaat heb ik altijd moeilijk gevonden. Maar ik moet wel. Ik heb ook een rare bult op mijn been, daar moet hij ook maar even naar kijken. En dan is er héél diep van binnen zo'n stemmetje dat zegt: Je lijkt wel zo'n zeurmens, dat voor elk dingetje naar de dokter gaat om te janken. Ik wéét wel dat dat niet zo is, maar toch...
Sorry, hartstikke ego weer....
Lief: Lekker ego is heel fijn soms! Gewoon doen dus!!!! Dikke knuffel voor jou en ik ben trots op je dat je de stap toch weer zet.... weer iets om toe te voegen aan je reeds uit de kluiten gewassen lijstmet ziektes, stoornissen en afwijkingen Ik ben heel benieuwd wat je te horen hebt gekregen!

Sri; Parijs... ja.... Parijs! Daar zijn we vorige zomer op de heetste dag in Frankrijk wel geweest, met twee kinderen in een buggy. Nou nooit meer dus! Gijs stortte toen ergens bij de metro van een roltrap af, hij heeft de littekens nog op zijn schouder staan.En we konden echt nergens met die klote buggy's door de poortjes van de metro. Of dan hadden we eindelijk een lift gevonden en dan stonden we op een platform met 39 roltrappen.... Je zult in Parijs maar gehandicapt zijn en in een rolstoel zitten..... Ella wilde graag de Eiffeltoren zien, dat was gelukt en we hebben lekker burgerlijk over de Seine gevaren met de kids. Ook erg leuk hoor! Toen nog naar de kermis bij de tuinen voor het Louvre en dat vonden vooral onze kinderen helemaal tof. Dit jaar gaan we met vrienden, dus ik heb de stille hoop dat zij een dagje op onze kids willen passen, zodat wij met zijn tweetjes naar Parijs kunnen en dan wil ik dat andersom ook nog wel doen! hihi....

Carmencita; ik kan me voorstellen dat jullie helemaal heppy zijn! Wat zal er een last van je schouders zijn afgevallen, echt superfijn!

@Lief, je bent alles behalve een zeurmens! En toegeven dat het niet goed gaat is supermoeilijk, want als je het eenmaal hebt toegegeven is het er ook echt. En dan kun je niet meer "terug". Beetje moeilijk omschreven maar ik denk dat je wel weet wat ik bedoel.

Mijn diëtiste is (ondanks dat ze zelf dus maar 12 kilo weegt) wel erg aardig hoor. Daar mag ik echt niet over klagen.

Enne.... ruim 6 kilo kwijt inmiddels! Maar nog een lange en moeilijke weg te gaan, het valt me zwaar ( wat een leuke woordspeling hè?)
Dankjewel dames.

Wat goed Ted, 6 kilo!!!!

*ego-alarm en agressie-alarm aan*

Wat een ontzettende enorme ongelooflijke kútdag zeg! Eerst rij je nietsvermoedend en met een mooi plan naar je werk, gaat zomaar ineens je versnelling uit z'n vijf, midden op de snelweg, er weer in gedaan, nog een keer, en wéér ingedaan, gestopt Suzuki service gebeld, drie kwartier wachten, conclusie: Ik weet het niet mevrouw, rijdt u maar naar uw garage, voorzichtig hè!

Op weg terug naar de garage nóg drie keer eruit geschoten, godzijdank aangekomen, werk al gebeld dat ik maar vrij neem, auto achtergelaten, naar huis gelopen, de godganse dag werkwerkwerk aan de telefoon (mijn afdeling kampt met zware bezettingsproblemen deze week), ook PZ nog over een ziekmelding, nou het enige goede nieuws van vandaag is dat ze me op 4 uur medisch en 4 uur thuiswerk heeft gezet voor vandaag.

Vervolgens een soort instorting op de bank, zóóóó moeoeoeoe... Vanaf 1300 paraat gestaan om de telefoon op te nemen ivm beloofde telefoontje van de MDL-arts. NIETS! Helemaal niets verdorie!

Hup, op de fiets naar het ziekenhuis, lekker in de regen... Daar aangekomen in de stress want hij liep uit en ik moest voor 1800 weer bij de garage zijn op de sleutel van mijn leenauto op te halen. Uiteindelijk naar binnen, heb ik toch verdomme gewoon prachtige bloedwaarden! HbA1c 6,6 (hij is blij dat ik er ben om zijn gemiddelde omlaag te halen..., TSH 3.5 Niks geen schildklierhormoon tekort. Helemaal niks mevrouw. Over die darmen zegt hij dat het, als de MDL (als ik die ooit te spreken krijg) niets kan vinden, het eventueel nog autonome neuropathie kan zijn. Dan doen je darmzenuwen het niet meer, maar je kan het niet vaststellen en je kan er ook niets aan doen behalve diarreeremmers slikken. Nou, laten we daar maar niet van uit gaan. Ging ik bijna de deur uit, zegt-ie ineens: Als je gaat braken en koorts krijgt, moet je direct naar de eerstehulp, want dan kan het je bijnierschors zijn, en dan moet je zeggen dat je cortisol moet hebben. Fijn...

Dus met lege handen naar huis, die klote MDL niet gesproken. Ben van ellende die bult vergeten. Ga ik wel voor naar de HA.

Dus.... snel op het fietsje door de regen naar de garage, nog even met de monteur gesproken, wordt minimaal 700 euro en kan nog veel hoger oplopen. Heeft geen bezetting dus moet het ook nog inplannen. Hij hoopt dat hij deze week een stukje kan rijden om het ook eens mee te maken. En anders moet ik mar weer eens over een andere auto gaan praten. GVD (mag dat op Viva?). Met reservesleutel naar huis gefietst, door de regen en nu, nu ben ik heel chagrijnig. Vanavond alleen nog even met Liefman die verdomde auto ophalen en dan ga ik met mijn kop onder de deken en kom ik er voorlopig niet meer onder vandaan.

quote:pixel schreef op 29 januari 2013 @ 12:51:

Goede tip Setter, ik heb namelijk het gevoel dat ik wel moet. Maar het lijkt me wel handig om in elk geval een keer te gaan.Ik had al zo'n vermoeden
Wat een k*tdag Lief!

Chooc inmiddels ook beterschap.

Setter heeft gelijk wat betreft de diëtiste. Als je niet weet of het helpt, waarom zou je dan nog gaan? Ik ben er een paar keer geweest, maar heb ondervonden dat het niks voor mij is. Ik hou me toch niet aan wat zij voorstelt. Heb gewoon een hele aparte eetstijl.

Ik heb ondervonden dat pap echt niks is voor mij. Bah! Nooit meer iets dergelijks proberen dus. Dan maar aan de Evergreen.
En yoghurt met cruesli Truf? Pap is ook nika voor mij ben ik achter..

Jeetje Lief, wat een dag.. Hoop dat vandaag iets beter is

Ik heb vanochtend de vingerprik weer gehad. Zit nu nuchter op 5.8 en ben bijna 10 kilo kwijt (sinds juni). Gaat hier dus de goede kant op

Ik duik mn bed weer in dus tot later!
Ach jee Lief, ik had jouw reactie helemaal over het hoofd gezien. Meissie meissie wat een ongelooflijke K**dag zeg

Hoe gaat het nu met je? Heb je die stomme MDL-arts nog gesproken?
Inderdaad, wat een k*tdag Lief! Sterkte, hoop dat het snel allemaal weer beter gaat. Ook dat gedoe met auto's. Die moeten het gewoon doen en niet teveel kosten. Punt.

Jullie moeten stoppen om je te verexcuseren voor een ego-post hoor. Daar zitten we hier toch voor?

Hier verder weinig te vertellen, maar er hangt een enorme donderwolk om mijn hoofd. Ken je dat? Nou, zal wel overgaan voordat ik iedereen het huis uit gejaagd heb, hoop ik.

Truffel, goed bezig hoor. Pap is ook echt vies, krijg ik ook niet weg 's morgens.

En Set, ik ga wel één keer naar die diëtiste toe en dan zie ik wel.
Zucht... Je gelooft het niet... Zit ik in een overleg, zie een intern telefoontje binnenkomen, die druk ik weg (overleg was even belangrijker), vervolgens 2 (!) voicemail berichten... Huh? Overleg over, is het eerste bericht van een collega, en het tweede, exact op hetzelfde moment, van de MDL. Dat hij het nog thuis zou proberen, maar dat hij me wel weer eens wilde zien want het was al 2 jaar terug. Net thuis afgeluisterd, hij stuurt labforms en zorgt dat ik binnen een maand word gezien. Nou goed, wie weet.

Ik ben zo moe.
Lief .

Adem in, adem uit...

Ik had gisteren een hele reactie getypt, ik druk op send en de hele boel vliegt eruit. Er stonden dan ook een heleboel onnette woorden in, misschien was het dat.

Typisch zo'n situatie waar je zo verrekte weinig aan kunt doen. Ik kan me voorstellen dat je er zo moe van wordt. Wanneer gaat het merendeel van de medische wereld zich eens realiseren dat ze te doen hebben met mensen en niet met 'gevalletjes'?. Er zijn er toch een hoop die je met liefde een doodschop zou geven . Als je als arts niet met mensen wilt omgaan, ga dan de wetenschap in!

Sorry, ben even parallel woest, maar dan met betrekking tot een kennis met soortgelijke, dus zeer herkenbare problemen.

Heel veel sterkte lieverd, laat je er niet onder krijgen!
.
Wat een druif zeg, die MDL-arts van jou. Niet te filmen zeg
Prut!!! Heel verhaal getypt, verkeerde knopje, alles weg. En ik heb geen zin om alles opnieuw te doen. Dus dan maar alleen even een van mij voor iedereen.
Ik lust uitgelekte yoghurt. Cruesli/muesli eigenlijk ook niet. Sorry, ben heel moeilijk, I know.

voor Chooc. Hier trouwens 1,5 kilo kwijt. Tsja, is een beginnetje...

Vervelend he, als je een heel verhaal hebt getypt en om de een of andere reden raak je hem kwijt?! Zou niet mogen gebeuren!

Vandaag wel goed gedronken, maar slecht gegeten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven