Gezondheid alle pijlers

2 keer 2 keer de pil genomen, gevaarlijk?

10-02-2013 18:36 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Vanwege dagen die op mijn pilstrip niet gelijk liepen heb ik een aantal keer 2 keer op een dag de pil genomen.

Omdat ik niet zeker was of ik er wel een ingenomen had nam ik voor de zekerheid twee.

Heb nu een nieuwst strip dus zal t niet meer voorkomen maar kan dit geen kwaad? Dat ik zwanger kan worden?

Groetjes
Geen idee of het kwaad kan of niet. Ik heb het vaker gedaan en heb nooit last van gehad.

Heb nu wel al een paar jaar een spiraaltje, want werd gek van het elke dag zo'n ding slikken, en af en toe dus 'inhalen' omdat ik weereens die strip was vergeten mee te nemen ofzo.
Ik heb een tijdlang last gehad van doorbraakbloedingen en als ik het me goed herinner moest ik toen van de huisarts sowieso elke dag twee pillen slikken, dus nee, ik denk niet dat het kwaad kan. Helemaal niet als het maar twee keer is gebeurd.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Het kan in principe geen kwaad maar vergeet niet dat je elke dag hormonen inneemt, dat is niet niks. De pil wordt met het grootste gemak gebruikt maar ze beïnvloeden de gang van zaken in je lijf, niet iets om heel lichtzinnig mee om te gaan. Het kan dus geen kwaad maar wees zorgvuldiger in het gebruik.
Ligt aan de soort pil die je hebt, ligt aan de week waarin je zit, en of je die maand al vaker pillen bent vergeten.

Lees de bijsluiter, bel morgen desnoods de apotheek of huisarts en vraag het voor de zekerheid na, voor je domme dingen doet.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Ligt eraan hoeveel uur je de pil bent vergeten.

Als het alweer bijna tijd is voor de volgende pil heeft het geen zin die van de dag ervoor nog te slikken.

En zwanger?tja, daarvoor hebben ze nu bij krui*vat hele mooie zwangerschapstestjes....maar de kans op zwangerschap lijkt me niet bijzonder hoog, maar de kans bestaat
Ze is geen pil vergeten, ze heeft er 2 op 1 dag ingenomen. En dat 2 keer. Kan geen kwaad en zwanger word je er al helemaal niet door. Je hebt alleen wat meer hormonen binnen gekregen en dat kan je merken door bv misselijkheid of hoofdpijn ofzo. Maar verder is het geen ramp hoor. Gewoon nu weer netjes innemen zoals het hoort.
Lijkt me niet dat het veel kwaad kan en al helemaal niet dat je er zwanger door kunt worden. Een dubbele condoom gebruiken verhoogt de kans op zwangerschap ook niet.
quote:Roelfien schreef op 10 februari 2013 @ 20:10:

Lijkt me niet dat het veel kwaad kan en al helemaal niet dat je er zwanger door kunt worden. Een dubbele condoom gebruiken verhoogt de kans op zwangerschap ook niet.Eh...juist wel. Die gaan nl over elkaar heen schuren en dan stuk, met als gevolg dat je dus zwanger kan worden.

Lijkt me niet dat het veel kwaad kan en al helemaal niet dat je er zwanger door kunt worden. Een dubbele condoom gebruiken verhoogt de kans op zwangerschap ook niet.Is dit serieus? Staat niets voor niets in de bijsluiter dat je absoluut geen 2 over elkaar mag gebruiken ivm scheuren en niet meer veilig zijn.

Lijkt me niet dat het veel kwaad kan en al helemaal niet dat je er zwanger door kunt worden. Een dubbele condoom gebruiken verhoogt de kans op zwangerschap ook niet.Hahaha.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven