Entertainment alle pijlers

Obese - 2013

29-01-2013 10:40 2513 berichten
Alle reacties Link kopieren
Obese begint zondag weer! Wie gaat het ook weer trouw kijken?

Vanaf zondag 3 februari gaan zes nieuwe kandiaten, met de steun van presentatrice Wendy van Dijk, aan de slag met de overtollige kilo’s in een nieuwe reeks ‘Obese’ bij RTL 4.

De kandidaten

Ruben (222 kg), Michel (222 kg), Stanley (227 kg), Amanda (138 kg), Lilian (171 kg) en Tamara (163,5 kg) zijn de zes nieuwe deelnemers die de kans krijgen om hun levensstijl drastisch te veranderen. Mede door het succes van de eerste serie, die ook hun ogen heeft geopend, zien zij zelf in dat het zo niet langer kan.

Zwaar traject

Wendy verrast ze met de boodschap dat zij degenen zijn die het zware traject van 300 dagen ingaan. Zij hebben nog een hele lange weg te gaan en weten inmiddels wat ze te wachten staat. Lukt het ze om het tij te keren en een nieuw levensritme te vinden, waardoor ze in ieder geval uit de gevarenzone stappen en gezonder door het leven kunnen?
quote:slevin schreef op 10 februari 2013 @ 21:40:

Ik vind het raar dat Stan zijn vriendin niet had gevraagd voor een dansje. Ik snap die relatie van hun niet. Ga dan helemaal uit elkaar

Helemaal in het begin van het programma werd gezegd dat ze al 20 jaar latten. Hun kinderen zijn dus tijdens een lat-relatie gekomen. Dat is hun keuze geweest en blijkt goed te gaan. Mooi toch?

Ik dacht inderdaad wel dat z'n vrouw deze gelegenheid te baat had kunnen nemen, om óók profijt te hebben van dit programma. Samen laten adviseren over het eten ofzo. Zie je je man 65 kg afvallen en zelf?

Ik vond het vergeleken vorige keer ook wel goed om te zien dat afvallen niet altijd zo makkelijk gaat als bij de vorige kandidaat. Bij hem leek het zo'n makkie, afvallen. Maarja. ik kreeg niet mee dat hij 6 uur per dag sportte.. hoe krijg je dat met een normale werkweek voor elkaar joh!
Later is nu
quote:patries88 schreef op 10 februari 2013 @ 21:42:

[...]

veel mensen jojo-en :-)

10 kilo deraf, 15 erbij.

makkelijk is misschien wat onhandig verwoord maar ik ben het er mee eens dat de echte uitdaging in het eraf houden zit.Dat denk ik ook. Dat zag je bij Oprah, terwijl zij toch heel veel middelen tot haar beschikking heeft. Zij zou makkelijk een personal trainer elke dag kunnen inhuren. Een gym bij haar thuis laten bouwen met een zwembad.
Kokmeeuw

Respect ;)
quote:Kokmeeuw schreef op 10 februari 2013 @ 21:44:

[...]

Haha, dat kan helaas niet. Die zit al met een mooie vrouw thuis op de bank ;)

Echt? Wat jammer!

En Radmilo is wel vrijgezel?

Want dan sluit ik wel weer achteraan in de rij

Voor niks mijn plekje opgegeven voor Lino
Nee ik had het begin niet gezien zat te zappen met net 5 nu is het duidelijk
quote:patries88 schreef op 10 februari 2013 @ 21:39:

Trouwens wat kijken jullie altijd na obese?Divorce kijk ik, super serie
quote:Oudzuid schreef op 10 februari 2013 @ 21:48:

[...]

Dat denk ik ook. Dat zag je bij Oprah, terwijl zij toch heel veel middelen tot haar beschikking heeft. Zij zou makkelijk een personal trainer elke dag kunnen inhuren. Een gym bij haar thuis laten bouwen met een zwembad.Dat heeft ze ook en ook een prive kok.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:patries88 schreef op 10 februari 2013 @ 21:59:

[...]

Echt? Wat jammer!

En Radmilo is wel vrijgezel?

Want dan sluit ik wel weer achteraan in de rij

Voor niks mijn plekje opgegeven voor Lino Nee Radmilo is ook zeer bezet!
Wat is Wendy toch klef met die deelnemers...
heb het gister maar weer eens op gezet,

en vind het een zeer triest programma.

het werkt natuurlijk ook voor geen meter, die Stanley is duidelijk

een emo-eter.

die gaat eten zodra hij zich onzeker voelt, dat is dus een viseuse cirkel...

dan heeft lijnen en sporten (nou ja dat laatste is altijd goed) helemaal geen zin omdat het meer een mentaal probleem is,

maar ja het trekt wel kijkers

die Wendy is idd zeer schreklich, maar dat vond ik al jaren...
Nou, bij deze man had ze weinig keuze, geloof ik. Als ze voor 'm stond had ie haar al in z'n armen

Ik hoop voor deze man dat er nog sessies met de psych komen, zodat hij z'n problemen kan verwerken en in elk geval dit getal eraf houdt

Wat ik nog wel vond: dan ben je 65 kg afgevallen, maar mensen die je niet kennen, zien je gewoon nog als een dik mens, terwijl je jezelf al bijna als 'slank' bestempeld. De vorige kandidaat oogde veel slanker, na z'n afvalrace.
Later is nu
Vond het niet okee van Radmilo dat hij steeds zei: "Knap hoor, voor iemand van 51."

Hij zei ook een keer: "Knap hoor, dat iemand hier op z'n 51ste nog aan begint."

Raar toch? Alsof sporten en afvallen voor iemand van 51 eigenlijk geen nut meer heeft. Alsof iemand van 51 eigenlijk al bijna dood en begraven is.

Verder vond ik Wendy storend plakkerig. Steeds maar aan Stanley plukken en hem om zijn nek vliegen. Je zag het ook steeds aankomen en..... ja hoor, daar hing ze weer.

En dan haar 'betrokkenheid', met dat 'meelevende' gezicht erbij. Kweenie, het komt op mij gespeeld over.

Stanley's eetverslaving zou behandeld moeten worden zoals iedere andere (drugs- of alcohol)verslaving. Het is van dezelfde orde en net zo ernstig en onhoudbaar.

Nu werd er gezegd: 'Het wordt vanzelf minder'. Wat ik helemaal niet geloof. Verslavingen worden nooit vanzelf minder.

Ik hoop dat hij het volhoudt. Wat was hij blij! Leuke man vond ik het, warm gevoelstype.

(Zijn stem klonk bij vlagen vreemd hol, alsof hij door een rioleringsbuis praatte.)

Oh. Deze uitspraak vond ik ook wel leuk: "Discipline heb ik wel, het moet alleen nog even gevonden worden."

.
Wat ik nooit snap van mensen die zoveel snaaien, is hoe ze dat allemaal betalen! Stanley zei dat hij geen snackbar voorbij kan lopen, dat moet een vermogen gekost hebben om 100 kilo vet te kweken!! En dan s avonds nog een snaaiplankje naast zich op de bank........
quote:Zonnebloempje48 schreef op 12 februari 2013 @ 10:09:

Wat ik nooit snap van mensen die zoveel snaaien, is hoe ze dat allemaal betalen! Dat vraag ik me ook altijd af.
quote:Zonnebloempje48 schreef op 12 februari 2013 @ 10:09:

Wat ik nooit snap van mensen die zoveel snaaien, is hoe ze dat allemaal betalen! Stanley zei dat hij geen snackbar voorbij kan lopen, dat moet een vermogen gekost hebben om 100 kilo vet te kweken!! En dan s avonds nog een snaaiplankje naast zich op de bank........

`

Als je niet op vakantie kan, geen auto hebt, niet rookt of drinkt enz dan heb je toch een paar honderd euro `over`. Daarbij heeft hij gewoon een baan dus een patatje van 1 euro nog wat of een zak snoep per dag zal er wel vanaf kunnen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Dat geknuffel snap ik idd ook nooit. De meeste mensen die ík ken zijn het niet gewend om met Jan en Alleman te knuffelen en veel mensen houden er ook helemaal niet van.

Maar dan komt Wendy van Dijk en dan vliegt ze iedereen om de nek.

En dan te bedenken dat de keren die ze langskomt in dat programma, op één of twee handen te tellen zijn. Ze zit echt geen twee keer per week bij die mensen op de thee.
Ach gossie ja die Wendy heeft nu eenmaal een hoge aaibaarheidsfactor.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Nou, ik zag bij deze man toch echt steeds dat HIJ elke kans te baat nam op Wendy op te tillen. En hup, daar lag ze weer op z'n schouder. Best een sterke man! Hoewel hij natuurlijk 1,5e Wendy is afgevallen.

(jaja, 1,5 is overdreven, maar toch)
Later is nu
Helemaal mee eens dreamer. Ik vond dat wendy er ook elke keer wat moeilijk bij keek.
Dat zou kunnen, maar ze doet het bij iedereen he. Ook bij Ushi en al die andere typetjes, eerst neemt ze de mensen in de zeik en dan lacht ze ze uit en dan gaat ze ze knuffelen.

Ik kan me voorstellen dat mensen op zo'n moment iedereen om hun nek willen BEHALVE Wendy van Dijk...
Ik vind het zo zot, dat ze die mensen tot het uiterste oefeningen laten doen met hun dikke lijf!

Ja, leuk joh, voor de camera, en dan dringt het misschien door dat ze echt te dik zijn.

Vandaag of morgen krijgt zo iemand een hartaanval en blijft dood liggen.

Ik bedoel maar, als je korfbal wil gaan spelen moet je eerst medisch gekeurd worden.......!
Ik kijk Obese via uitzending gemist en ik merk bij mezelf dat het nieuwtje (de shock factor?) er toch wel een beetje af is. Vond ik het eerste seizoen nog echt geweeeeldig, nu kijk ik de eerste tien minuten, dan fast forward naar halverwege en dan de laatste 2 minuten.

Efficient tv-kijken, zeg maar
Bij deze man heb ik er wel een hard hoofd in trouwens of hij ooit weer onder de 100 kg komt. Want hij was veel gewicht kwijt maar was in feite nog steeds hartstikke dik. En ik kreeg niet de indruk dat hij er zonder begeleiding nog tientallen kilo's af zou gaan krijgen.

Idd de verslaving was veel te groot bij deze man. Hoe hij het ervoer als mensen om hem heen wel konden eten en hij niet... de hoeveelheid tussendoortjes die hij met zich mee sleepte de hele dag.

(En ik maar denken: Meneer, die andere mensen eten een in de zoveel tijd een ijsje of patatje, echt niet drie keer op een dag...)
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
“Don’t look back – you’re not going that way.”

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven