Werk & Studie alle pijlers

Eerste baantje

12-02-2013 20:29 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
-
Horeca. Is wel hard werken!

Wat voor studie doe je? Misschien al iets in die richting?
'Wie de werkelijkheid durft aan te kijken en het daarbij weet uit te houden, kan het overkomen dat er een andere kijk op de werkelijkheid komt.' Frans Vosman
21 en nog nooit een baantje gehad?

Waar betaal je alles dan van?

Ik moest even grinniken bij "Ik heb mijn CV klaar" lijkt me ook niet heel veel werk als je alleen maar op school hebt gezeten.
Wellicht kun je je inschrijven bij een studenten uitzendbureuau? Bijv. Studentenwerk. Zij kunnen denk ik het beste aangeven wat misschien wel mogelijkheden zijn als je geen callcenter of huis aan huis sales wilt doen. Voor veel winkels ben je denk ik te oud. Heb je echt nooit eerder een bijbaan of vakantie baan gehad?

Toen ik nog studeerde hingen er ook vaak briefjes en posters op school. Kun je misschien zelfs een studiegerelateerde bijbaan vinden!
Als werken voor de financiën niet hoeft, waarom ga je dan geen stage lopen in je vakgebied?

Onvoorstelbaar overigens, 21 en nog nooit gewerkt...
Zeg maar Spijker.
Of misschien op de uni aan de slag als studentassistent. Verdient nog echt goed tijdens de laatste fase van je studie ook!
Zeg maar Spijker.
Nooit gewerkt? Poeh, succes.
Probeer eens via de werkstudent.
Als student ben ik receptionist geweest bij een publieke instelling en was echt super. Rustig, dus ik heb mijn hele scriptie daar achter de balie geschreven, maar wel met leuke collega's, dus elke dag aanspraak.

Ook heb ik een tijdje in een winkel gewerkt met hele leuke collega's en dat was ook supergezellig.
21 en nog nooit een baantje gehad? Zo, jij krijgt het zwaar...

Ik was 13 toen ik mijn eerste folderwijk had. Sindsdien altijd gewerkt.

Ben benieuwd naar je "cv"...
anoniem_79078 wijzigde dit bericht op 12-02-2013 20:47
Reden: Taalfoutje...
% gewijzigd
Nog nooit gewerkt? Dan lijkt mij horeca of schoonmaakwerk erg leerzaam.
...
21 en nog nooit gewerkt??! Als je voor de financiën niet hoeft te werken, waarom dan geen stage lopen in je vakgebied? Want zonder ervaring lijkt het me moeilijk om ook een bijbaantje te krijgen. Er zijn veel studenten (en niet studenten) op zoek naar een baantje, waarvan het merendeel al enige ervaring heeft en dus voorrang. (Wat staat er op je 'cv', je NAW-gegevens?)

De horeca raad ik je overigens af, dat is leuk, maar wel heel zwaar en dus niet geschikt voor een 'beginner'.

Dus mijn advies: stage of anders op je uni aan de slag als student-assistent.
Tja, lastig! Ook de bijbaantjes liggen momenteel niet voor het oprapen. Ik zou in elk geval niet te kieskeurig zijn en pakken wat je krijgen kan. Je kunt altijd nog switchen als je iets tegenkomt dat je leuker lijkt.

Bij de thuiszorg (als huishoudelijke hulp) hebben ze wel vrij regelmatig mensen nodig en is ook erg flexibel werk.

Of eens bij uitzendbureaus langsgaan en kijken wat ze te bieden hebben.
Je bent 21 en dat is voor een bijbaan al oud. Verder breng je geen ervaring mee en ben je maar 3 dagen per week beschikbaar. Waarom denk jij dat jij een keuze hebt mbt wat je wel en niet wilt? Ik denk dat je heel erg blij mag zijn als je uberhaupt iets kunt vinden!
Ik wil, ik wil dat,

Weet je dat het crisis is? En dat honderdduizenden mensen thuis zitten zonder werk?

Geen eisen stellen, dan heb je geluk als je 3 volle dagen aan het werk mag en kan.

Raar, trouwens dat je nu pas je eerste baantje hebt, terwijl je 21 bent.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Woon je in de buurt van Utrecht?
Als het je niet om het geld gaat, maar alleen om nieuwe ervaringen/nieuwe mensen en een bezigheid zou ik ook gaan stagelopen. Hoewel een bijbaantje bij de thuiszorg waarmee je laat zien dat je ook kan aanpakken, misschien ook niet zo verkeerd is.
En leeg openingspost.....
En niet bij de eerste tegenslag opgeven gaat ook wel helpen.

Wat dacht je nou TO, dat niemand een opmerking zou maken dat je met 21 nog nooit eerder hebt gewerkt? Dat gaan wel meer mensen doen als je een baan zoekt, dus kan je beter een antwoord hebben voorbereid.
Supermarkt, kleding/schoenen/sport winkel, horeca, bouwmarkt?
Wauw, ik wens je veel succes. 21 en nul ervaring.. Dan denk ik dat je horeca sowieso kunt vergeten. Misschien een winkel? H&M heeft toch altijd hordes personeel lopen?

Aangezien iedereen dit wilt weten en niemand het vraagt: Waarom heb je nog nooit een bijbaan gehad?
Zo kom je er nooit in het echte leven... Niet tegen opmerkingen kunnen...
Daar gaat geen antwoord meer op komen carpediem
quote:River_Song schreef op 12 februari 2013 @ 20:55:

Daar gaat geen antwoord meer op komen carpediem pff daar gaat mn nachtrust ;) 1 ding is zeker: het bijbaantje gaat er op deze manier voor to ook niet komen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven