Lijf & Lijn alle pijlers

Start 2 Run - deel 5

30-11-2011 11:20 1922 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weer een nieuw deel van start to run. Deel 4 had alweer 3000 berichtjes dus hier gaan we weer verder.

Start to run bestaat uit 2 series. Met behulp van een programma op je mp3-speler ren je in 10 weken naar de 5 of de 10 km. Elke week loop je 3 lessen.

Heb je zin om te beginnen, ben je net begonnen of al een tijd bezig? Schrijf dan gezellig met ons mee!

Vorige delen:

Start 2 run deel 1

Start 2 run deel 2

Start 2 Run, deel 4

Download voor je mp3:

Gratis:

http://cid-2302ab90659afe4e.office.live ... ments.aspx

Betaald, maar wel snel en makkelijk: 5 en 10 km

Schema's op papier:

schema's Evy

Om je loopjes te plannen en te meten:

afstandmeten

mapmyrun

runningmap

Rek en strekoefeningen:

atletiekunie

youtube

Aikidostretching

Runinfo.nl

Stretchoefeningen

Knerpknieen, scheurschenen, hobbelheupen, oftewel: blessures:

Blessurewijzer

Blessures

Tabel: rennen met Evy

NaamSerieWeekLeslian5 km11

Tabel: rennen zonder Evy

NaamDoeltempo of km's nuMaxultra M feb 15langste duurloop 57 kmDitaMother15 km januari

Extra tabel voor de kilometermeisjes

NaamDoel 2015mrt2015Max3.000 km17 km 740 km fabienne kmkm kmmother750 km7 km133 kmdita km km km

Doelen 2015

Max: 2015: LDR 120 km (mei)

Mother: 8 februari polderloop, 15 km, 8 maart 2e HM.
@Max, idd. mooie foto's en verslagen. Ook ik vraag mij dus af hoe jij dat doet. Lijkt mij wel dat je moet stoppen om deze foto's te maken toch?

@Fabienne, ik ga in maart ook 10 km. lopen en probeer nu ook meer dan 10 km. te lopen.

Zo, vanmiddag weer 10.5 km. gelopen in 01:14:48 incl. handschoenen en muts, stond best een koude wind.

Wat een gekke training was dit. Ik had via looptijden een route uitgestippeld, maar ik was verdwaald. (Inl. heuvel op + trap)

Ik ben ook een paar keer gestopt wat ik normaal nooit doe.

Lekker gedoucht, nog even werken en daarna lekker voldaan naar huis.

Febr. 42. Totaal: 107 km.
I do not stop when I am tired, I stop when I am done
@ fabienne en mother: ja hoor zeker weten dat ik stop. Als ik ergens op een geweldige heuvel sta en fantastisch uitzicht heb, ga ik toch echt even kijken hoor. Bovendien kan je op veel paden daar helemaal niet hardlopen en moet je uitkijken waar je loopt. Dit soort routes worden dus een soort fartlek training. Word je overigens heel erg sterk van, zulke dingen kan je hier niet eens oefenen. ik heb vandaag ook weer een run gedaan. Geweldige omgeving weer en... foto's gemaakt ja dus stoppen. Ook stoppen om te kijken waar ik was, omkeren etc etc. Voor de runs hier geen enkel probleem. Bovendien train ik vaak via RWR (run-walk-run).

ik vind het een heerlijk gevoel dat ik gewoon ergens even kan genieten van de stilte, of van het uitzicht. Dat ik daarna zonder problemen mijn lichaam weer in beweging kan zetten. Heerlijk. Dát is lopen, dát is genieten. Hahaha de jager van vroeger liep ook niet aan één stuk :-) dat hebben wij onszelf wijs gemaakt. Dat je altijd alles aan één stuk moet doen :-)
Hoi Max

Hij gaat nog super, de les viel wel zwaar door de kou en de wind.

Ik wilde bijna de laatste 2,5 minuten gaan wandelen maar heb het vol gehouden :-)

De afstand die ik nu wandel/ren is 3.6 km dat wordt natuurlijk alleen maar meer.

De route heb ik eens uitgezet in de website afstandmeten. Super makkelijk.

Mooie foto's op je site hoor

Groetjes

dita
Ik lees ondertussen mee en word weer helemaal enthousiast om de deur uit te gaan van alle verhalen!

Mijn pijnklachten zijn nu bijna verdwenen, na heel veel koelen en niet meer hardlopen. Het kriebelt nu toch weer om te beginnen, dus ik heb me net toch iets verstandigs gedaan! Ik heb een atletiek vereniging gemaild met de vraag of ze ook beginnerslessen organiseren, speciaal gericht op een goede looptechniek. Ofzoiets. Nou, ik ben benieuwd. Hoop dat ik straks weer net als jullie als een hertje door het bos sprint :D
Gisteren naar de loopgroep geweest, kon mijn groepje goed bijhouden, behalve de laatste 500 meter voluit, toen raakte ik achter.

Wat het schema betreft doe ik maar wat, ik wil graag naar de loopgroep blijven gaan en dat past niet in het schema. Moet wel 3 x in de week gaan lopen, maar hopen dat de sneeuw morgen mee valt, anders heb ik een erg goede smoes om niet te hoeven gaan. Ik zal zo blij zijn als het weer voorjaar word, ik ben de sneeuw en kou zo zat, ben er helemaal depri van.

feb 27 km

totaal 101 km
Vanavond 6km gelopen, interval training. 2 lesjes achter elka ar van Renate. Die trek ik echt een stuk beter dan Evy.

Morgen geef ik de stand even door, forum nu via tablet.

Edit: februari: 37 km, totaal 82 km
Schijt aan mijn schema, ik blijf mooi binnen bij de kachel
quote:bibianne schreef op 14 februari 2013 @ 17:46:

Schijt aan mijn schema, ik blijf mooi binnen bij de kachel Whahaha, sorry hoor ik moet even lachen!
Hallo allemaal,

ik heb vandaag ook weer eens gelopen. Ben nog steeds een beetje aan het kwakkelen, dus afgemat na een dag werken en studeren.

Ik vond dat ik vandaag weer een loopje moest doen omdat ik vandaag precies een jaar geleden les 1 van Evy heb gedaan en dus een jaar aan het lopen ben :-)

Ik heb vandaag rustig gelopen en 9,04 km gelopen in 56 minuten.

feb 29,1 km 2013 85,8 km
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
@Max, whahaha, dat dacht ik al. Dat gevoel herken ik wel toen het laatst gesneeuwd had en het bos er zo adembenemend mooi uitzag wilde ik zo graag foto's maken maar ja ik kon met mijn huidige telefoon geen foto's maken.

@Elmo, he wat fijn dat de pijnklachten verdwenen zijn. Tuurlijk kan jij straks ook weer als een hertje door het bos sprinten.

@Sun.lover, goed hoor!

Zo, ik heb lekker tussen de middag mijn eerste 10 km. gelopen in het bos over gilbberigge paden/ rechte weg gelopen in 57 minuten en 5 seconde. Ik ben echt zo blij.

Febr. 52 km. Totaal: 117 km
Ha Run-dames!

Zojuist heb ik mijn eerste looprondje met Evy er op zitten. Ben kapot, maar wat voelt het - na wat bijkomen - lekker!

Ik zal mezelf even voorstellen: ik ben Kokette_Suzette. Een half jaar geleden bevallen van een dochter. Sinds de bevalling erg veel problemen om mijn astma onder controle te krijgen. Ben nu redelijk op de been maar moet de conditie van mijn longen (en daarmee uiteraard ook mijn algehele uithoudingsvermogen) opkrikken om weer gezond te worden. Dus heb ik Evy maar in arm genomen :-) Graag kom ik ter inspiratie en gezelligheid met jullie 'meelopen'.
quote:Sun.lover schreef op 15 februari 2013 @ 13:41:

Ik vond dat ik vandaag weer een loopje moest doen omdat ik vandaag precies een jaar geleden les 1 van Evy heb gedaan en dus een jaar aan het lopen ben :-)

Ik heb vandaag rustig gelopen en 9,04 km gelopen in 56 minuten.

feb 29,1 km 2013 85,8 km Wat leuk! Ik dacht trouwens dat je al veel langer liep (gezien je snelheid, je doelen) Ik heb binnenkort ook mijn 1-jarig jubileum
quote:Kokette_Suzette schreef op 16 februari 2013 @ 11:17:

Een half jaar geleden bevallen van een dochter. Sinds de bevalling erg veel problemen om mijn astma onder controle te krijgen. Ben nu redelijk op de been maar moet de conditie van mijn longen (en daarmee uiteraard ook mijn algehele uithoudingsvermogen) opkrikken om weer gezond te worden. Dus heb ik Evy maar in arm genomen :-) Graag kom ik ter inspiratie en gezelligheid met jullie 'meelopen'.

Hi Suzette, wat leuk dat je hier komt meeschrijven. Een ongevraagde tip, maar je moet echt rustig beginnen met hardlopen ivm je astma, maar dat wist je waarschijnlijk wel. Heb je het al een keer eerder gedaan?

Ik ben vorig jaar in april begonnen met Evy. Eigenlijk was ik na 1 les al verknocht. Niet aan Evy trouwens

Succes!
Mother2009: heerlijk, je enthousiaste berichten!

Ik heb gisteravond net voor het avondeten nog snel een korte duurloop gedaan van 5 km. Het was te schemerig om een foto te maken, volgende keer Morgen wil ik een duurloop van 9-9,5 km maken.

februari: 42 km, totaal 2013: 87 km
quote:Fabienne13 schreef op 16 februari 2013 @ 15:19:

[...]

Hi Suzette, wat leuk dat je hier komt meeschrijven. Een ongevraagde tip, maar je moet echt rustig beginnen met hardlopen ivm je astma, maar dat wist je waarschijnlijk wel. Heb je het al een keer eerder gedaan?

Ik ben vorig jaar in april begonnen met Evy. Eigenlijk was ik na 1 les al verknocht. Niet aan Evy trouwens

Succes!Hi Fabienne, dank voor je tip. Nee dat wist ik eerlijk gezegd niet. Ik heb wel eerder periodes hardgelopen, maar toen was de astma stabiel en minimaal.
Je longen zijn nu snel geïrriteerd en je wil niet die irritatie, maar dat ze meer zuurstof gaan opnemen. Als je ze irriteert door te snel van start te gaan, zullen ze nooit in betere conditie komen. Dus eerst zorgen dat je longen meer zuurstof op gaan nemen. En dat kan eigenlijk alleen als je heel rustig opbouwt. Zo langzaam dat je je soms afvraagt of je wel aan het hardlopen bent

Vriendin van mij heeft ook astma. Zij heeft Evy 2x achter elkaar gedaan. De eerste keer voor meer conditie/lucht. De tweede keer om aan de snelheid te werken.

Het hangt wel van je basisconditie af hoe snel je kunt opbouwen, maar als ik lees dat je een half jaar geleden bent bevallen, zal je conditie nog niet zo geweldig zijn. Die was bij mij toen echt vreselijk slecht :-)
Dank, klinkt plausibel.

De longarts zei tegen me: 'gewoon gaan doen, je loopt vanzelf tegen je grens aan, deze is voor iedereen anders.'

Wanneer na je bevalling was jij weer wat fitter?
Suzette, welkom, leuk dat je mee komt lopen

Mother, het sneeuwde hier echt heel erg hoor, geen weer om naar buiten te gaan

Mooie tijd heb je gelopen over 10 km, alle rede om blij te zijn.

Fabienne, loop jij ook in een mooie omgeving ? Ik loop altijd in het bos, maar neem nooit echt de tijd om foto`s te maken. Mijn nieuwe tel maakt best leuke foto`s en die heb ik altijd bij me, voor als ik mijn poot verzwik en ik ergens in het bos lig. Duik zo ver het bos in dat ik nooit iemand tegen kom.

Morgen ga ik weer rondje Bussloo lopen, vorig jaar was het niet omdat ze van Bussloo geld wilden hebben. Nu is de start ergens anders en kan het weer door gaan. Doe 1 rondje van 7.5 km want 2 keer hetzelfde rondje lopen vind ik zo stom, doe ik echt niet. Kijk ook altijd bij elke loop naar de route en als de 10 km het rondje van de 5 maar dan 2x is blijf ik thuis.

Ga op 3 maart weer safari joggen, heb ik in het najaar ook gedaan en het was zo leuk dat ik nog een keer mee ga. Lekker met een gids mee herten kijken in het bos. Als dan op zondag de wekker gaat om 6 uur vind ik mezelf niet goed wijs maar als je eenmaal in het bos loop ben je dat weer vergeten
quote:Kokette_Suzette schreef op 16 februari 2013 @ 17:02:

Wanneer na je bevalling was jij weer wat fitter?Dat wil je niet weten Ik had na een half jaar nog niet de puf/moed om te gaan bewegen. Laten we het erop houden dat zwanger zijn en bevallen niet mijn kwaliteiten zijn. Ik heb een lange periode nodig gehad om weer mezelf te zijn (ong 1,5 jaar na de bevalling).
Ik heb mijn telefoon mee zodat ik weet hoever ik ben en hoe hard ik heb gelopen .

Rondje Bussloo klinkt goed. Omgeving schijnt prachtig te zijn! Dat heb ik ook: Ik ga niet 2x hetzelfde rondje lopen. Dan loop ik wel de korte afstand of ik ga niet. Doe ik thuis ook niet met de trainingen.

7,5 km vind ik zelf een leuke afstand.

Die safari klinkt echt super! Waar doe je dat?
Zo les 10 zit er op was eigenlijk afgelopen woensdag de bedoeling.

Maar het weer zat toen niet mee op naar les 11

Fijn weekend allemaal
9,5 km gelopen. Héérlijk weer! Ik had me te warm gekleed, dus het was flink zweten.

Dit was op de helft van de route: http://i47.tinypic.com/15x92fk.jpg
februari: 51 km, totaal 2013: 97 km
Zo net mijn les weer gedaan op naar 12.

5 maanden geleden woog ik nog 135 kg,een gastric bypass in september en nu al 99 kg en 3 x in de week hardlopen hihi.

Ben helemaal blij op alle fronten
Wauw, wat goed, Dita! Terecht dat je blij bent. Je mag heel erg trots zijn op jezelf!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven