Terug 'in shape' na zwangerschap. (deel 2)

03-04-2008 14:55 519 berichten
Alle reacties Link kopieren
Motivatie-topic voor (pas) bevallen moeders die graag weer 'terug in shape' willen komen. Iedereen is welkom!

NaamBevallings-

datumHoeveelste Kindje?Lengte..Hoogste gewichtHuidig gewichtStreef-

gewichtKilo's afgevallen

sinds 28/03/08Angela24/04/082de1.72 m85 kg71 kg63 kg4.1 kgBloem05/02/082de1.77 m90 kg76.9 kg70 kg3.1 kgBrite03/05/082de1.68 m82 kg65.6 kg58 kg4.9 kgChoca17/10/071ste1.76 m81 kg70 kg63 kgDextro20/02/082de1.74 m89 kg70.2 kg68 kg7.8 kgDiana24/01/081ste1.77 m102 kg81 kg75 kg3.5 kgDoortje05/07/061ste1.80 m108.9 kg79,2 kg75 kg2,8 kgJudat15/02/081ste1.72 m95 kg83.7 kg70 kg1.3 kgKletskous07/09/072de1.65 m83 kg68 kg65 kg1 kgLabyrint04/08/071ste1.75 m95.5 kg77.9 kg70 kg2.1 kgMarieke12/03/081ste1.74 m85 kg64.6 kg60 kg13.4 kgMarf??/06/061ste en 2de1.75 m105.4 kg87.3 kg10.8 kgNurija14/11/071ste1.70 m93 kg80.4 kg71 kg1.1 kgPips11/01/082de1.73 m88 kg78.5 kg73 kg4.5 kgRammelkont05/02/082de1.68 m103 kg86,5 kg60/65 kg2,5 kgSarah06/03/082de1.72 m110 kg91.5 kg80 kg6.1 kgTesstan20/11/071ste1.67 m85 kg71.4 kg65 kg0.6 kgVisje24/01/081ste1.58 m89.4 kg73.4 kg64 kg4.5 kg

TOTAAL AANTAL KILO'S AFGEVALLEN: 74.1 KG
Vanavond uit eten geweest, dus ik sla het wegen morgen even over!!Benniet afgevallen deze week, maar ook niet aangekomen. hetgaat langzaam maar gestaag... al eentijdje geen uitschieters meer naar de 81 of 82, het begin is er!!

vanavond geen nagerecht gekozen, dus best trots op mezelf!!

vandaag ook die heerlijke mueslibollen van bakker bart gekocht, zijn super lekker!!!

ijsjes koop ik maar niet,behalve die soortendie ik toch niet lekker vind, die geef ik dan aan lief en zijn medewerkers. als ik een ijsje wil, ga ik wel op de fiets met mndochter naar de italiaan, is 6 km verderop, dus dat fiest ik er dan gelijk weer af.

sterkte en succes allemaal morgen!! ik kom wel bijlezen natuurlijk, al ga ik ook morgenavond weer uit eten!!

ben trouwens ook benieuwd hoeveel sarah scott al is afgevallen. ineens niets meer van gehoord..

jammer.

tot morgen meiden, jullie kunnen het!!!!!!!!!
Wil iemand mij even troosten? Dat ik dan op een schoot mag zitten en geknuffeld word? En dat iemand me vertelt dat alles ooit echt wel goed zal komen???

Ik val momenteel dus niets af. Dankzij het stoppen met de bv zijn mijn hormonen gek geworden. Een héle vreemde menstruatie en niet afvallen. Toevallig van de week bij een arts voor iets anders, kregen we het hier over. Het schijnt nogal eens voor te komen dat hormonen na het stoppen nog een hele tijd van slag zijn en je erg veel vocht en dergelijke vast blijf houden en je lichaam als het ware in een soort spaarstand gaat.

Stom, heel stom. Vind ik dan.

Mede dankzij mijn allergieën en intoleranties (echt, dat scheelt een boel verleiding) heb ik al die weken geen stukje taart, koekje, chipje, roomsausje, gefrituurd dingetje of ijsje op. Geen toetjes.

Met veel water en groente en verstandig eten zou er toch wat af moeten gaan: nee dus!

Enfin, ik hou vol (zei zij heel stoer doch met trillende onderlip), dan stá ik maar een x aantal weken stil!

Rothormonen.....

Meanwhile: ik ben benieuwd naar jullie resultaten en ik vind ook dat jullie het allemaal heel knap doen! (f)
Labyrinth Je bent zo goed bezig, daar zul je toch eens resultaat van moeten zien zou je zeggen. Ik kan me voorstellen dat dit frustrerend is.

Ik was vanmorgen 90,4 (net als de rest van de week) De afgelopen week heb ik ook niet veel gedaan om er wat af te krijgen.. Misschien toch een schop onder mijn kont nodig dat ik niet te laks word?
Labyrint: komt goed!!! Hoorde laatst dat iemand juist bakken was afgevallen nadat ze gestopt was met de bv. Maarja, ieder lichaam is anders en reageert anders.

Maar ik kan me voorstellen dat het zwaar frustreert als je zo je best doet! Uiteindelijk gaat het er echt wel af hoor, zeker weten!! Volgende week moet er gewoon wat af zijn, al is het gewoon voor je eigen motivatie, want dit is gewoon niet leuk. Sterkte en kom op he!!!!!

Marf: schpperdeschop.... maare, jij was toch al heel goed bezig? Moet je zien hoeveel je al kwijt bent, enne, de boog kan niet altijd gespannen zijn.. volgende week is er ook bij jou weer wat af!!

Hier was de stand vanochtend verbazingwekkend 71,8 (1,4 kilo eraf). Dat was na het voeden. Uurtje later 72,2 (zouden borsten zich binnen een uur laten vol lopen met 0,4 kilo melk???). Maargoed, hou voor het schema maar lekker 71,8 aan. Dat motiveert extra om het eraf te houden tot volgende week....

De kilo's fluctueren wel erg vind ik. De ene dag kan ik een kilo zwaarder zijn dan de andere dag. Zou dat toch met vocht vasthouden te maken hebben, of naar de wc moeten gaan te maken hebben? Ik eet nu elke dag zo'n Activia yoghurt en dat helpt wel voor de darmen heb ik het idee.

Nou, sterkte allemaal weer!!
*biedt labyrinth schoot en schouder aan* ik ken het hoor!! na 1,5 jaar bv te hebben gegeven en het netjes te hebben afgebouwd kwam ik ook aan toen ik echt gestopt was.. hoe gezond en matig ik ook at.. Je lichaam heeft een hele tijd iets heel prachtigs gedaan , probeer dat voor ogen te houden!! zo gauw je weer in balans bent (hormonaal gezien) zul e zien dat he afvallen veel makkelijker gaat!!! Volhouden dus!! Je bent zo goed bezig!!!!

ik ga morgen wegen.. vanmorgen vergeten..
Lbyrinth; Ik kan me voorstellen dat het niet motiveert; zo verantwoord eten en dan toch niet afvallen...bah! Het gaat vast goed komen als je lichaam weer wat minder hormonaal is. Bij mijn dochter heb ik ook BV gegeven, hoopvol als ik was dacht ik dat de kilo's eraf zouden VLIEGEN. Tegenvaller.... ik kwam juist aan. Dit vanwege de traagwerkende schildklier (waar ik pas heeeel laat achterkwam) en toen was het al heel slecht gesteld met mijn lijf. Pfff, weet nog goed hoe k*t ik me toen voelde. Maar, bij jou komt goed!!! Hou vol.

Dextro; 1,4 kilo eraf? Top! Ook mijn gewicht fluctueert tijden sde dag; 's avonds een kilo zwaarder dan 's ochtends! Vreemd, he? Misschien komt het inderdaad door de BV en de melk?

Mijn gewicht vanmorgen: 70,2 kilo (-1,3) vanaf woensdag. Maar ik ben nog in de 'snel-gewicht-verlies-dagen' zo pril na de bevalling, dus eigenlijk klopt het niet helemaal... Maar ik ben natuurlijk wel blij!

En, Doortje; die bollen zijn lekkerrrr!
Jullie zijn lief!!!! En heel knap, want jullie zijn allemaal een stukje lichter of hebben lekker nog niet gewogen.

Na een voeding hebben borsten zo'n uurtje nodig om weer driekwart vol te lopen, geloof ik. Dus dextro: kan heel goed!
Labyrint> Ik zou er ook echt flink de balen van hebben als ik zo gezond als jou at en gewoon geen gram afvallen!!! Das flink KxT!

Ik stond vanochtend op de weegschaal en jawel 74.4 dus wel wat afgevallen maar niet geweldig veel. En waarschijnlijk heb ik het er vandaag alweer bij gegeten.... Chocolade cashewnoten (kan het nog fouter????) en vanmiddag heerlijk met mijn dochter koekjes MET chocola gegeten. Ai, ben benieuwd hoeveel ik morgenochtend ben. Ik kan dus niet eens per week wegen, ben daar te nieuwsgierig voor.

Groetjes en ik ga vavo proberen NIET te zondigen...
Hier weer een re-de-lijk-e dag; niet veel gesnoept op een eierkoek na dan. En, (angela ook hier) chocolade rozijnen. Ik dacht nog; geen chocolade noten kopen, want die zijn nog slechter... Het is trouwens het enige snoepgoed dat ik gekocht heb vandaag, en das heel wat voor mij!
Goedenavond allemaal!!

Niets eraf niets erbij, dus ik weeg nog steeds 69 kilo.

Hopelijk volgende week een kilootje eraf?? Gisteren naar de sportschool geweest en morgenochtend weer. Na mijn 1e zwangerschap ben ik een half jaar lang echt wel 3 a 4 keer per week geweest! Pfff, dat lukt me nu echt niet meer...

Vandaag patat gegeten met een kaassoufle...slecht!!!

Truste!
vanavond weer uit eten geweest, heelgezellig en lekker, maar ga dit weekend weer streng doen!!!!!!!!!!! Ben weer super gemotiveerd!!

Sterkte allemaal, kom gauw weermeerschrijven!!
Vanmorgen alweer iets eraf (69.6 kilo) maar telt eigenlijk niet, he? Wel blij dat ik de "6" bereikt heb. Ik kon mijn nieuwsgierigheid niet bedwingen. Net wel een pizza op, mijn schoonmoeder trakteerde! Morgen staat er weer een verantwoorde maaltijd op het menu.
Héél herkenbaar, ik heb ook een vreugdedansje staan doen op de badkamer toen ik de 6 had gezien. Vanmorgen was het zelfs 67.3 kg, maar vanavond uit eten geweest (met alles erop en eraan) dus dat zal er morgen wel weer anders uitzien.
marieke, je gaat echt hard!! Toen ik de zeven zag was ik ook super blij!!! ach, we komen er wel, t is aleen hard werken!! Komende week gelukkig geen etentjes gepland en wel twee keer sportschool, scheelt enorm die etentjes, in negatieve zin dan!! morgen sla ik het warm eten een keertje over en doe ik een brood-fruit dag.

succes allemaal!!

hebben vanav om 5 uur gegeten,want vriendlief moest nog even aan het werk. ben benieuwd of ik de avond zo doorkom!! jullie horen het!!
Oeps, ik ben in overtreding en meld mij nu pas. Nog slechter nieuws: ik ben een kilo aangekomen . Ik mocht 1.5 week niet sporten en moest extra rusten. Dat vond ik dermate frustrerend dat ik ook gelijk maar meer ben gaan snaaien met een kilo extra als resultaat

Vandaag echter alle moed verzameld en ik ga er weer voor :-) Hopelijk heb ik vrijdag a.s. die extra kilo er weer af (ik mag weer sporten namelijk).

Veel succes allemaal deze week!
Help, ik heb gezondigd, en hoe!!

Vanochtend naar de dierentuin geweest, heerlijk met ons gezinnetje. Zooo gezellig met een gebakje erbij, paar likjes van mijn dochters ijsje + thuis een stokbrood met Paturain gegeten, toen visite met een dikke koek, chocoladeballen, chips etc.... Gisteren al een dikke vette pizza gehad...

Was 73.8 (zaterdag) maar durf nu al niet meer op de weegschaal te staan. Ga proberen om idd alleen de vrijdag te wegen. MOrgen maar een yoghurt/ brood dag. Niet teveel dieten, is niet goed voor de borstvoeding. Weet iemand ook waarom dat zo is????? IK neem het maar voor zoete koek aan maar weet eigenlijk helemaal niet waarom.

Weet iemand ook wanneer je mag sporten als je bevallen bent? Is dat na een aantal weken zo, of na een aantal maanden?

Ga Medium verder kijken, Morgen wordt het afzien wat eten betreft maar ga ook heerlijk een stuk lopen met mn kleine.
Hé Angela,

Dit vond ik erover op medicinfo.nl:

Mag ik direct gaan lijnen?

Tijdens de zwangerschap heeft je lichaam vetreserves opgeslagen. Dit is een natuurlijke reactie. Die vetkussentjes zijn bedoeld als reserve voor jouw baby: via de borstvoeding gaat hij die reservevoorraad van jou opgebruiken. Borstvoeding helpt dan ook vaak mee om de extra kilo's kwijt te raken. Het is niet verstandig om te gaan lijnen terwijl je borstvoeding geeft: er zijn allerlei afvalstoffen in het vet opgeslagen, en door de vetreserves te gebruiken komen die afvalstoffen ook vrij en bereiken ze jouw kindje via de borstvoeding. Begin op zijn vroegst met lijnen als je gestopt bent met het geven van borstvoeding (en alleen als je je weer fit genoeg voelt om de strijd met je gewicht aan te gaan natuurlijk!).
Over afvallen en bv geven: ik vraag me dan af of het ook slecht is om kilo's kwijt te raken zonder dat je lijnt zegmaar. Ik raak nl redelijk vanzelf kilo's kwijt (ik eet normaal en probeer niet te veel te snoepen). En volgens mij kan dat geen kwaad, alleen als je echt streng lijnt. Maar zeker weten doe ik het ook niet. In elk geval zou je niet meer dan een pond per week af moeten vallen geloof ik (en dat is bij mij, gelukkig, vind ik zelf...vaak wel iets meer). Maarja, of dat dus kwaad kan? Ik weet het niet.
Ik vraag me dat ook wel eens af dextro. Maar aan de andere kant, ik eet wel voldoende en gezond. Ik denk dat het vooral opgaat als je echt 'te weinig' eet met als doel om af te vallen. Als je borstvoeding geeft moet je minimaal 1800 caloriën per dag binnen krijgen, daar kom ik (meestal) wel aan. Door het voeden verbrand je per dag al 600 tot 700 caloriën, als je daarnaast nog een beetje beweegt, val je al af.
Hoi Marieke,

Bedankt voor de info! Ik zal ook zeker niet streng gaan lijnen maar oppassen kan natuurlijk geen kwaad. En ik kom echt wel over die 1800 heen hoor met mijn voeding.":)

Iemand misschien ook nog tips over sporten? Wanneer wel en wanneer niet?
Angela: Ik heb gelezen in een boek "in vorm na de bevalling" dat je pas na de 6 weken, dus na de na de "na-controle", echt weer mag gaan sporten. En dan nog voorzichtig.

Je kan ook voelen of er nog een spleet tussen je rechte buikspieren zit, als die breder is dan twee vingers, dan mag je sowieso nog geen (zware, liggende) buikspieroefeningen doen.

Maar fietsen, wandelen en zwemmen is altijd goed.
Hai meiden,

Ik was even een paar dagen niet online.

Heb me dus ook niet gewogen afgelopen vrijdag.

Maar ik doe nog wel mee hoor!

A.s. vrijdag zal ik me weer melden.

Succes allemaal.
Nou, ik ben net terug van vakantie en er was niets af of bijgekomen...echt niet normaal he?

Maandag gaan chocaman en ik beginnen met Sonja, moet bij allebei wel wat kilo's af en zo wordt het misschien nog wat gemakkelijker omdat ik best wel een gezelligheidseter ben...

nog meer Sonja-meiden erbij? Heb nog niet alles teruggelezen maar hoop dat ik er straks tijd voor heb! Ik ga zelf vanaf vandaag al beginnen met lijnen...zal me vrijdag nog eens wegen en kom het dan melden (ook als het niet goed nieuws is!)

Ik doe dus nog steeds wel mee hoor...en vanaf nu serieus ook!
Hier geen Sonja... Maar probeer minder te snoepen.

Gisteren als ontbijt en dikke vette koek gehad, en smiddags nog een kein milkiway. wel lang gewandeld en toen alleen maar verantwoorde dingen gegeten. Vandaag hoop ik de gezonde trend door te kunnen zetten.

ik ga voor de 73 kilo aan het einde van deze week!

Groetjes
Hoi meiden, hier ook niet zo'n goede dag. Mn collega gaat weg en tracteerde op koek. Heel veel sloegen af en ik zag haar sip kijken.. en ik kan met haar het beste opschieten, dus... je raadt het al..

Daarnaast had ik om elf uur mn brood voor tussen de middag al op dus bij bakker bart om 1 uur een bruin broodje zalm gehaald.. klein beetje warm eten gehad en geen toetje. is er nog hoop???

Ga nu verder met strijken!

Gister wel weer naar bodypump geweest, was erg leuk!!

Sterkte meiden!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven