Gezondheid alle pijlers

zetpil en koortslip

17-02-2013 19:38 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik gaf mijn dochter net een zetpil en deed de zetpil eerst in mijn mond om de harde randjes er af te halen, vergeten dat ik een koortslip heb. Freak m nu een beetje want ik heb de zetpil al gegeven. Ik heb de pil niet over we lip gesmeerd maar wel echt in me mond gehad, oh voel me zo dom! Ik woon in heg buitenland en kan niet zomaar ff de dokter bellen hier, kan er uiteraard wel naar toe maar is 45 min rijden. Zal t ernstig zijn?
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
quote:nona_88 schreef op 17 februari 2013 @ 20:05:

Je hoeft je geen zorgen te maken, je hebt je dochter waarschijnlijk niet besmet.Waarom denk je dat?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:paloma schreef op 17 februari 2013 @ 19:52:

Ik ben geen dokter maar ik denk dat je je nergens zorgen over hoeft te maken. Je dochter zal in haar leven nog veel bacteriën en andere rotzooi naar binnenkrijgen maar het menselijk lichaam is een wonderbaarlijk fenomeen die vooralsnog alles afstoot wat er niet hoort.Dit is erg dom.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
quote:saaaaar81 schreef op 17 februari 2013 @ 20:24:

[...]

Dit is erg dom.Bron????
quote:paloma schreef op 17 februari 2013 @ 19:52:

Ik ben geen dokter maar ik denk dat je je nergens zorgen over hoeft te maken. Je dochter zal in haar leven nog veel bacteriën en andere rotzooi naar binnenkrijgen maar het menselijk lichaam is een wonderbaarlijk fenomeen die vooralsnog alles afstoot wat er niet hoort.

Natuurlijk niet. Herpes is een virus wat voor altijd in je leven blijft en op de meest onverwachte momenten tot een uitbraak komt.

Niets om je zorgen om te maken.
Ja nouschi sorry. Ik moest er al aan denken.
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
Heb je een bron, istar? Anders word je niet geloofd.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 17 februari 2013 @ 20:30:

Heb je een bron, istar? Anders word je niet geloofd.De bron zit in mijn zenuwuiteinden. Vier keer gordelroos, maar das niets om je zorgen om te maken.
quote:Istar_ schreef op 17 februari 2013 @ 20:32:

[...]

De bron zit in mijn zenuwuiteinden. Vier keer gordelroos, maar das niets om je zorgen om te maken.

Wat raar; je lichaam stoot dat toch af?

quote:blijfgewoonbianca schreef op 17 februari 2013 @ 20:33:

[...]

Wat raar; je lichaam stoot dat toch af?

Tuurlijk! Daarom heb ik ook zo af en toe een uitbraak
Hoe oud is je dochter, Norma-Jeane? Voor zuigelingen en jonge kinderen kan een besmetting heel risicovol zijn. Houd haar in de gaten, maar als ze ziek wordt, meld dan aan de arts dat ze besmet kan zijn via jouw koortslip.

Het is overigens een stuk hygiënischer, ook zonder koortslip, om een zetpil tussen je vingers te verwarmen. Je kunt ook een beetje vaseline op het topje doen, zodat 'ie makkelijker naar binnen glijdt.
Hier vind je betrouwbare informatie over een koortslip en (mogelijke besmetting/voorkomen van besmetting bij) baby's: http://www.dokterdokter.n ... -behandeling-en-voorkomen
quote:Istar_ schreef op 17 februari 2013 @ 20:29:

[...]Natuurlijk niet. Herpes is een virus wat voor altijd in je leven blijft en op de meest onverwachte momenten tot een uitbraak komt.

Niets om je zorgen om te maken.Die zetpil zit er al in dus een beetje laat om daar nog zorgen over te maken. Daarbij kan die virus op wel 1000 andere manieren in je lichaam komen. Ik heb het ook en ik heb er vaker geen last van dan wel en dat komt mede omdat het lichaam het weer afstoot.
Paloma, lees de link even die ik gepost heb.
quote:paloma schreef op 17 februari 2013 @ 20:48:

[...]

Die zetpil zit er al in dus een beetje laat om daar nog zorgen over te maken. Daarbij kan die virus op wel 1000 andere manieren in je lichaam komen. Ik heb het ook en ik heb er vaker geen last van dan wel en dat komt mede omdat het lichaam het weer afstoot.

Je stoot het virus niet af. Herpes zit voor altijd in je zenuwuiteinden.

En ja, bij kleine kinderen is het wél iets om je zorgen om te maken, omdat het levensbedreigend kán zijn.
En TO's dochter is 4 maanden...
quote:paloma schreef op 17 februari 2013 @ 20:48:

[...]

Die zetpil zit er al in dus een beetje laat om daar nog zorgen over te maken. Daarbij kan die virus op wel 1000 andere manieren in je lichaam komen. Ik heb het ook en ik heb er vaker geen last van dan wel en dat komt mede omdat het lichaam het weer afstoot.

Dus omdat jij er nooit last van hebt...

"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven