Het Grote ruiltopic.

26-11-2012 19:35 2296 berichten
Alle reacties Link kopieren
In dit ruiltopic is het mogelijk (zelfgemaakte) spullen, die je zelf niet meer nodig hebt of gebruikt, te ruilen met andere forummers.

Dit in het kader van de recessie of puur omdat je de ander iets gunt!

Wat is het idee? Als je iets in je huis hebt, kleding, boeken, decoratiemateriaal e.d. kun je dit hier op het forum zetten en er

een ander (die het misschien niet zo breed heeft) heel blij mee maken.

Enkele spelregels:

- Je mag geen geldelijke vergoeding vragen voor de zaken die je aanbiedt

- Het is alleen toegestaan (een bijdrage in) de verzendkosten te vragen.

- Geef aan wat je er (eventueel) graag voor terug zou willen hebben.

P.s. Dit topic zal worden verplaatst naar het prikbord, zodra het prikbord ook ter zijner tijd mobiel bereikbaar wordt.
quote:lelytjevandalen schreef op 17 februari 2013 @ 20:56:

Zoon zijn nieuwe kamer hebben we voor +/- 500 euro verbouwd en gekocht. Enige nieuwe erin is zijn matras en kast (kast gekregen van opa en oma)

Zelfs het behang in de outlet gekocht

Leuk is dat dan he, dat je voor zo weinig zulke leuke dingen kan doen.

Ik heb zelfs zelf 2 nijntje schilderijtjes gemaakt voor zoon zijn kamer, en iedereen vind dat helemaal leuk als ze ze zien. Denk dat ik alles bij elkaar voor de complete babyuitzet inclusief wagen en eerste kleding aankopen zo'n 550 euro kwijt was. Kamer was toen we hier kwamen wonen 3 jaar terug helemaal opnieuw geverfd, behangen en nieuwe gordijnen. We zijn dus gaan kijken wat er bij de kleur rood zou passen en wat voor jongen en meisje kon, zo dus op nijntje uit gekomen. En wie weet wordt het over een aantal jaar wel een cars kamer :P Je past de accesoires aan en klaar (als het behang nog mooi is dan )
Ha leuk, hier ook tweedehands kinderkamertjes.

Van zoon opgeschuurd en opnieuw gelakt, van dochter niet eens.

Of dat rijtje tand-afdrukjes er nu of over een half jaartje inzit....

Kleding krijgt zoon nu af en toe nieuw. Omdat hij lang in de maten blijft, èn omdat 2ehands voor jongens in grotere maten vaak totaal afgedragen is.

Ik vind het ook soort van sport.

Ben geloof ik in die 3 jaar dat ik moeder ben ook pas 2 keer in de speelgoedwinkel geweest voor mijn eigen kinderen...

We maken veel speelgoed zelf ook. Extra leuk!
@shenandoah, wat fijn dat de kast zo goed bevalt !

@mamaK; ik ga de kleren die voor mij te groot waren aan mijn zus geven, mogelijk heeft zij er nog wat aan.

Verder heb ik op dit moment alleen een hoesje voor een compact camera te geef, misschien binnenkort weer meer als ik mijn studeerkamer ga uitmesten ;)
Hier wilde man geen 2e hands kamertje. Maar ik heb wel zelf de schilderijtjes gemaakt en ik ga de naam van baby met piepschuime letters bekleden met stof en schilderen en dan ophangen.
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
@zaza; heeft je meid het zwembroekje al eens aangehad?

of ben ik zolang niet geweest dat ze er al is uitgegroeid?
Hallo Dames,

Ik heb ook wat spulletjes die weg kunnen

1. Maxi Cosi, incl voetenzak, zonneschermpje. Ziet er zgan uit

2. Ikea stoel "ektorp" de witte bekleding moet vervangen worden dus je moet zelf een nieuwe kopen.

3. Ikea witte kaptafel + krukje

4. kinderbadje zonder standaard, kleur crème. Je ziet wel een beetje dat hij gebruikt is maar is verder nog prima

5. Wieg voor een Bugaboo kinderwagen. Deze zat per ongeluk in de verkeerde container bij de verhuizing. Misschien dat iemand hem kan gebruiken?

Groet Emmeline
Was vergeten te vermelden dat spullen opgehaald kunnen worden in Noordwijk vanaf medio maart.
@ukkie

Wilde je naam erbij noemen, maar kon niet meer bedenken wat het ook alweer was!

Kast bevalt echt prima!

Grappig is wel dat de katten helemaal gefrustreerd zijn dat deze deur (onderkant) niet open gaat. Van onze vorige kast was het magneetje niet zo stevig, dus als ze even hard duwde ging de deur open. Ze proberen het nu steeds minder, denk dat ze het aan het opgeven zijn :P

@woopsie

Leuk idee, bij de etos hebben ze nu houten en kartonnen letters die je zelf kunt pimpen. Toen ik ze wilde halen was 1 letter van zoon zijn naam steeds op, dus niet gedaan. Uiteindelijk kregen we een super leuk naambordje voor op zijn kamerdeur, dus dat was maar goed ook :P
Meiden, ik ben verliefd op dit hema jurkje

[img]http://www.hema.nl/winkel/baby-en-kind/ ... (33085260)[/img]

Maar hij is overal in maat 80 (of groter) uitverkocht. Heeft iemand deze toevallig? Maat 74 mag ook nog. Ik prop haar er wel in
Ik herhaal nog even mijn lijstje met spullen + nieuwe dingen

Rode lack plank van Ikea (zo'n zwevende)

Tummytub

Fisher price ding voor in de box (met dierengeluidjes, leuk voor baby's van 6 tot 12 maanden)

Een bureautje, wit, met een plank voor een toetsenbord er onder. In niet heel goede staat, echt een opknapper

Een oranje wandrekje met 3 plankjes

Twee rekjes om aan balkon te hangen om daar potten in te doen

Uit zelfde kerstpakket drie kaarsjes met een dierenprint (zebra, tijger etc.)

Op te halen in regio 023. Ik kan foto's mailen als iemand interesse heeft.
Hmmm, raar, waarom krijg ik geen plaatje?

Nou ja, dan maar de link

linkje
Nou dat gaat lekker, ik bedoel de blauw/wit gestreepte
quote:lelytjevandalen schreef op 18 februari 2013 @ 10:07:

Meiden, ik ben verliefd op dit hema jurkje

[img]http://www.hema.nl/winkel/baby-en-kind/ ... (33085260)[/img]

Maar hij is overal in maat 80 (of groter) uitverkocht. Heeft iemand deze toevallig? Maat 74 mag ook nog. Ik prop haar er wel inooohhhh wat leuk!!! Nou wil ik hem ook
Ik heb hem in ik weet niet hoeveel filialen gezocht, maar iedere keer was hij in haar maat uitverkocht. Alleen nog hele kleine maatjes. maar ik wil uhm, ik wil uhm, ik wil uhm

ben ook al mp aan het afspeuren
A heb jullie weer gevonden, had even gemist dat er topics samen waren gevoegd. Heb niks nieuws in de weggeef, maar de zolder opruimen staat op de planning. Wel nog wat kleertjes maat 62 en wellicht een enkel stuk 50 maar dat zou ik even moeten kijken.

Lely ik moet vandaag of morgen langs de hema, ik kan hier nog wel even kijken voor je?
hahahaha ik zit ook op mp. Heb spontaan zin in de zomer, jurkjes......heerlijk!!

Ik kom eind van de week in de buurt van een Hema. Ik zal daar eens kijken (als je er nog geen heb)
Giraf en Joda heel graag.

Mocht het er zijn dan graag maat 80 of 86. Mochten ze er allebei zijn dan graag allebei
@Jet; ik heb vandaag het blauwe shirt aan
Is een van de kindjes toe aan een Nuby bijtring? Ding is weinig gebruikt, kan in de vaatwasser/wasmachine en misschien net even te duur om te proberen of het was is.
Ik heb ook houten puzzels (8, 9 en veel stukjes) om weg te geven. Die zijn te groot om met de post te versturen, dus waarschijnlijk alleen handig als je in de buurt woont/bent van Lelystad.
slabbetjes (nieuw, nooit gebruikt): http://i47.tinypic.com/33elkoy.jpg

De achterkant heeft de print van het dier.
Nog 2 slabbetjes: http://i46.tinypic.com/somw77.jpg
Ik sluit even aan!

@ Emmeline, heb je toevallig een foto van de kaptafel met krukje? Ik ben nog op zoek naar een kaptafel voor mijn dochter (die de helft van jou naam draagt!)

Ik heb in de aanbieding:

Een combisleeper (de grote, ecru met groene stipjes) 4 seizoenenslaapzak

Een m2 tuin

Een grote tent, 2 cabines en een tussenstuk waar je in kunt staan. + losse luifel en grondzeil. 2 keer gebruikt geloof ik. Kamperen is niet mijn mans ding. Jammer!

Binnenkort ga ik de echte grote schoonmaak houden dus dan heb ik nog veel meer vermoed ik!

Ophalen os het handigst, gezien de formaten. Dat kan in Den Haag.

Mail me even op kersenvlaai @ hotmail.nl
@sinasappellikeur

Wat een gave slofjes zeg! En aangezien alles wat zoon heeft nu of te klein of te groot is en het nog wat koud is zonder schoenen/slofjes :P

Wil je me mailen op nickname apenstaartje xs4all punt nl

@lLelytje,

Ook ik moet morgen of overmorgen even langs de hema, ik zal kijken voor je!

@fabienne, wat een leuke slabbertjes! Zoon heeft er helaas al genoeg ;P
Ik heb ook nog een luiertas van Kipling voor de liefhebbers. Is zwart van kleur en er zit een (los) verschoonmatje bij.

Ik kom langzaam op dreef...

4 avenflessen 260 ml (de honingkleurige) met handvaten in roze. De witte ringen zijn licht verkleurd en spenen moet je er zelf bijkopen.

Magnetronsterilisator van Avent. De nieuwe versie waar de honingkleurige flessen ook staand in passen.

Een flessenwarmer van Prenatal. Gekocht maar nooit nodig gehad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven