Gezondheid alle pijlers

Pijnlijke borsten, bruine afscheiding en een spiraal

18-02-2013 13:57 29 berichten
Sinds een aantal dagen heb ik gevoelige borsten. Ook heb ik sinds vandaag bruine afscheiding als ik naar de wc ga. Ik heb sinds 2,5 jaar een spiraal, maar wordt bijna nooit ongesteld (misschien twee keer per jaar, en dan hooguit een dag helderrood bloed). Ik heb hierbij dan nooit pijnlijke borsten. Ik vrij met mijn vriend zonder condoom, omdat ik dus een spiraal heb.

Zwanger zijn lijkt me dus onwaarschijnlijk, maar deze 'menstruatie', als dat het al is, wijkt af van m'n normale menstruatie. Kan dit, na een aantal jaar spiraalgebruik?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een zwangerschapstest doen, dan weet je het zeker.
Maar zwanger worden is toch praktisch onmogelijk als je een spiraal hebt?
quote:liv83 schreef op 18 februari 2013 @ 14:06:

Maar zwanger worden is toch praktisch onmogelijk als je een spiraal hebt?Maar het kan wel. Doe een test als je het echt zeker wil weten.
Ik weet dus niet wanneer ik ongesteld moet worden, omdat ik het bijna nooit ben. Zal het nu te vroeg zijn, of nu maar al testen?

Maar zwanger worden is toch praktisch onmogelijk als je een spiraal hebt?Er is altijd een kans. Succes!
Geen enkele anticonceptie biedt 100% zekerheid, daarom zou ik testen want dan weet je het zeker.
Ik vermoed zelf dat het menstruatie is, heb dat zelf meestal aan het begin.

Maar een test kan natuurlijk nooit kwaad.

Maar zwanger worden is toch praktisch onmogelijk als je een spiraal hebt?Mijn nicht is net bevallen.
quote:liv83 schreef op 18 februari 2013 @ 14:10:

Ik weet dus niet wanneer ik ongesteld moet worden, omdat ik het bijna nooit ben. Zal het nu te vroeg zijn, of nu maar al testen?als je pijnlijke borsten hebt en dat anders nooit hebt en het is een (stel) een teken van zwangerschap, dan ben je al wel ver genoeg om te testen hoor
Het klinkt als het begin van een menstruatie.

Maar een test kan natuurlijk nooit kwaad.
quote:july07 schreef op 18 februari 2013 @ 14:22:

[...]

Mijn nicht is net bevallen.Ken twee vrouwen die ondanks spiraal zwanger werden. Met jouw nicht maakt drie
heb ik de laatste paar maanden elke maand, werd eerst wel gewoon ongesteld ondanks de spiraal maar sinds een paar maanden heb ik zere borsten en heb ik één a twee dagen bruine afscheiding.
die zere borsten heb ik niet de hele maand maar ook die paar dagen.
bruine afscheiding kan een infectie zijn. Misschien toch even een kweekje laten maken
Ik heb het nu ook af en toe, na 4 jaar Mirena. Ik weet ook niet waardoor het komt, maar soms word ik dus een inie mini beetje ongesteld. En krampen en zere tieten Heb de eerste keer ook getest op zwangerschap, omdat ik geen idee had wat er aan de hand was. Ik zou dus, voor de zekerheid, een testje doen en bedenken dat het er gewoon bij hoort!
Trouwens, de meeste vrouwen die met spiraal toch zwanger worden, hebben een koperspiraal. Ik heb een Mirena. En jij, liv83?
Meid laat je niets aanpraten...

Ik heb al jaren bruine afscheiding...

Oud bloed van een klein beetje menstruatie...

En zwanger worden met een spiraal dat scheef zit of er al uit had horen te zijn(verlopen)...ja is mogelijk...

Je hoort een jaarlijkse controle te doen om te kijken of het spiraal nog juist zit.
Ik heb dat ook we eens gehad toen ik mijn mirena nog had, wel een zwangerschapstestje tegenaan gegooit, maar die was uiteraard negatief.
Ik heb 1,5 jaar een spiraaltje, en heb soms bloedingen, soms bruinig en de andere keer helderrood bloed.Als ik dit heb, heb ik ook gevoelige borsten.

Misschien kan het komen omdat je normaal ongesteld zou worden?
Ik heb met een Mirena altijd menstruaties gehad, maar die veranderden wel door de tijd heen, werder eigenlijk steeds zwaarder narma ik hem langer had, alsof de hormonen minder werden of ik er minder op reageerde. Dus een verandering in het patroon kan zeker hoor.
quote:lilalinda schreef op 18 februari 2013 @ 14:23:

[...]

Ken twee vrouwen die ondanks spiraal zwanger werden. Met jouw nicht maakt drieMijn achterbuurvrouw is net bevallen.. dus +1
Ik heb dit regelmatig en heb ook een spiraal. Al een jaar of 3 - 4... Ik maak me er nooit zorgen over.
Dames, bedankt voor jullie reacties! Sommigen van jullie hebben dit dus ook, anderen kennen weer iemand die ondanks een spiraaltje toch zwanger is geraakt. Ik hoop zo niet dat ik zwanger ben, ik kan niet zeggen dat het gewenst is :( Ik heb overigens de Mirena.

Maar goed, met een test heb je zekerheid, dus misschien toch maar zo een kopen. En proberen m'n vriend (van pas een aantal maanden) niet een hartaanval te bezorgen
Liv, dan doe je de test toch zonder zijn medeweten?

Kijk, als het je bedoeling is om zwanger te raken, is mijn opmerking not done. In dit geval wil je niemand laten schrikken...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven