Pijnlijke borsten, bruine afscheiding en een spiraal

maandag 18 februari 2013 om 13:57
Sinds een aantal dagen heb ik gevoelige borsten. Ook heb ik sinds vandaag bruine afscheiding als ik naar de wc ga. Ik heb sinds 2,5 jaar een spiraal, maar wordt bijna nooit ongesteld (misschien twee keer per jaar, en dan hooguit een dag helderrood bloed). Ik heb hierbij dan nooit pijnlijke borsten. Ik vrij met mijn vriend zonder condoom, omdat ik dus een spiraal heb.
Zwanger zijn lijkt me dus onwaarschijnlijk, maar deze 'menstruatie', als dat het al is, wijkt af van m'n normale menstruatie. Kan dit, na een aantal jaar spiraalgebruik?
Zwanger zijn lijkt me dus onwaarschijnlijk, maar deze 'menstruatie', als dat het al is, wijkt af van m'n normale menstruatie. Kan dit, na een aantal jaar spiraalgebruik?

maandag 18 februari 2013 om 14:22
quote:liv83 schreef op 18 februari 2013 @ 14:10:
Ik weet dus niet wanneer ik ongesteld moet worden, omdat ik het bijna nooit ben. Zal het nu te vroeg zijn, of nu maar al testen?als je pijnlijke borsten hebt en dat anders nooit hebt en het is een (stel) een teken van zwangerschap, dan ben je al wel ver genoeg om te testen hoor
Ik weet dus niet wanneer ik ongesteld moet worden, omdat ik het bijna nooit ben. Zal het nu te vroeg zijn, of nu maar al testen?als je pijnlijke borsten hebt en dat anders nooit hebt en het is een (stel) een teken van zwangerschap, dan ben je al wel ver genoeg om te testen hoor

maandag 18 februari 2013 om 14:45
Ik heb het nu ook af en toe, na 4 jaar Mirena. Ik weet ook niet waardoor het komt, maar soms word ik dus een inie mini beetje ongesteld. En krampen en zere tieten Heb de eerste keer ook getest op zwangerschap, omdat ik geen idee had wat er aan de hand was. Ik zou dus, voor de zekerheid, een testje doen en bedenken dat het er gewoon bij hoort!

maandag 18 februari 2013 om 14:47
Meid laat je niets aanpraten...
Ik heb al jaren bruine afscheiding...
Oud bloed van een klein beetje menstruatie...
En zwanger worden met een spiraal dat scheef zit of er al uit had horen te zijn(verlopen)...ja is mogelijk...
Je hoort een jaarlijkse controle te doen om te kijken of het spiraal nog juist zit.
Ik heb al jaren bruine afscheiding...
Oud bloed van een klein beetje menstruatie...
En zwanger worden met een spiraal dat scheef zit of er al uit had horen te zijn(verlopen)...ja is mogelijk...
Je hoort een jaarlijkse controle te doen om te kijken of het spiraal nog juist zit.

maandag 18 februari 2013 om 15:22

maandag 18 februari 2013 om 17:03
Dames, bedankt voor jullie reacties! Sommigen van jullie hebben dit dus ook, anderen kennen weer iemand die ondanks een spiraaltje toch zwanger is geraakt. Ik hoop zo niet dat ik zwanger ben, ik kan niet zeggen dat het gewenst is
Ik heb overigens de Mirena.
Maar goed, met een test heb je zekerheid, dus misschien toch maar zo een kopen. En proberen m'n vriend (van pas een aantal maanden) niet een hartaanval te bezorgen

Maar goed, met een test heb je zekerheid, dus misschien toch maar zo een kopen. En proberen m'n vriend (van pas een aantal maanden) niet een hartaanval te bezorgen