De vis gaat dood!

17-02-2013 13:38 169 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds gisteren ligt hij/zij bij voorkeur ondersteboven boven in de kom. Als ik even tegen de kom aan tik gaat hij/zij weer zwemmen.

Ik heb niks met vissen. Ik vind ze lelijk en ze stinken, maar toch vind ik het zielig.

Je gaat natuurlijk niet met een goudvis naar de dierenarts om hem/haar te laten inslapen, maar nogmaals; ik vind het zo zielig.
Duss....
Lucht gehapt. Kan soms met een naald (door da) verholpen worden maar dat gaat ook vaak mis. Ik zou 'm uit zijn lijden helpen. Bakje met water en vis even een uurtje in het vriesvak, dan gaat ie "slapen" dan kun je m door de wc spoelen oid. Ik zou 'm niet doorspoelen als ie nog leeft, vinnik zielug.
quote:DollyParton schreef op 17 februari 2013 @ 17:57:

Goudvissen hebben echt maar heel weinig hersenen en voelen dus haast geen pijn. Ze hebben ook maar een geheugen van drie seconden. Dus ze lijden minder (lang) dan andere dieren.Een geheugen van 3 seconden? Wat een onzin! Hoe kan het dan dat mn vissen weten dat ze iedere dag rond 7 eten krijgen? Of dat ze automatisch onderin de vijver gaan zitten als er een vogel voorbij vliegt?
instinkt
quote:DollyParton schreef op 19 februari 2013 @ 11:48:

instinktDacht ik ook!
quote:DollyParton schreef op 19 februari 2013 @ 11:48:

instinktHet gedrag van dieren(in dit geval vissen) is een combinatie van instinctief gedrag en aangeleerd gedrag. Ook vissen zijn goed in staat om dingen te leren, kijk maar eens op yt naar een goudvis die truucjes doet. Lijkt me lastig met een geehugen van 3 sec.
quote:nina1966 schreef op 19 februari 2013 @ 11:21:

Lucht gehapt. Kan soms met een naald (door da) verholpen worden maar dat gaat ook vaak mis. Ik zou 'm uit zijn lijden helpen. Bakje met water en vis even een uurtje in het vriesvak, dan gaat ie "slapen" dan kun je m door de wc spoelen oid. Ik zou 'm niet doorspoelen als ie nog leeft, vinnik zielug.

Neeeeee, niet doen!

Mijn vis had een paar jaar geleden hetzelfde, ook wat teveel lucht gehapt. Na een paar dagen, waarin ik dacht dat hij dood zou gaan, was hij weer de oude.
ja je kan goudvissen echt trucjes leren, heb ik een keer op tv gezien
Is die vis nu al dood?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
nee hij leert trucjes, het idd een fabeltje dat ze een geheugen van 3 seconden hebben.
quote:Lady-Voldemort schreef op 17 februari 2013 @ 19:01:Nee hoor, ik ging nog steeds voor de stoeptegel. Of de dierenarts.Ik zou voor de bijl kiezen, of (op goudvis- & keukenformaat) voor het hakmes. Met een toiletpapiertje erover zodat ie de "bui" niet ziet hangen en de smurrie niet tot tegen het raam spat. Eén welgemikte hak en blub is in de vissenhemel.

Ik denk dat TO haar 3 dagen goudvis-rouw in acht neemt.
De vis doet het nog!

Sinds maandagmiddag zwemt ie ook weer normaal. Gisteren heb ik 'm weer bij de ander in de bak gedaan.
Duss....

Zeker vanzelf leeggelopen. Kinderen ook helemaal blij zeker?
Haha, wat fijn om te weten hoe het is afgelopen!

(Hoe nieuwsgierig kun je zijn.)
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
quote:Lady-Voldemort schreef op 20 februari 2013 @ 18:09:

Zeker vanzelf leeggelopen. Kinderen ook helemaal blij zeker?De jongste is vooral teleurgesteld in mijn 'paranormale gaven'. 'Mama, jij zei toch dat de vis dood ging? Wanneer gaat hij dan dood?'
Duss....
quote:belaaitafelt schreef op 20 februari 2013 @ 18:15:

[...]

De jongste is vooral teleurgesteld in mijn 'paranormale gaven'. 'Mama, jij zei toch dat de vis dood ging? Wanneer gaat hij dan dood?'

E bedankt voor de update!
Ja op wikipedia stond dat het een luchtbel was, zoals hier ook veel is genoemd. Gelukkig heb je hem niet doodgemaakt zeg!
quote:DollyParton schreef op 20 februari 2013 @ 21:33:

Ja op wikipedia stond dat het een luchtbel was, zoals hier ook veel is genoemd. Gelukkig heb je hem niet doodgemaakt zeg!Dat was meer lafheid dan lef.
Duss....
quote:sabbaticalmeds schreef op 17 februari 2013 @ 21:00:

hou je ons op de hoogte?Yep. De vis leeft nog!
Duss....
Geef je wel een happyverderlevenfeestje?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven