Tips voor Brugge??

14-02-2013 19:08 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
heee mensen..

ik ga volgend weekend naar Brugge en ik was benieuwd of iemand nog tips voor mij had wat wel en wat niet te doen...
Even denken want is al lang geleden,volgens mij hebben wij een boottochtje gedaan en zijn naar de brouwerij geweest en verder lekker rondgewandeld..
Brugge is echt een heel leuke stad! Wij zijn naar het chocolademuseum geweest, waar je ook heerlijke chocolade kunt kopen. De stadsbrouwerij is inderdaad ook een aanrader. In de straatjes rond de markt zitten heel veel leuke restaurantjes, met heerlijke mosselgerechten. Oh, we zijn ook nog naar een gratis concert geweest van studenten van het conservatorium. Het was dixieland-avond, dus we zijn in de pauze weg gegaan. Maar wel grappig om eens mee te maken
interessant in Brugge:

- Groeninghe museum (vlaamse primitieven, grootste verzameling)

- Reien (boottochtje!)

- Burg: stadhuis, Basiliek heilig bloed (romaans onderaan, gothisch boven)

- Belfort op de grote markt

- Onze lieve vrouwe-kerk

- Minnewater met begijnhof

lekker lunchen: de Belegde Boterham, kleine St amandsstraat

en Books & Brunch (eten+lezen)Garenmarkt 30

gewoon rondslenteren, NIET de grote winkelstraten
not all who wander are lost
Het Historium is ook leuk! Het is een nieuw, interactief museum dat is gevestigd aan het marktplein. Je loopt met een headset door verschillende ruimtes en krijgt een soort film te zien waarbij je de sfeer kunt proeven van Brugge in de middeleeuwen. Wij vonden het een aanrader!
Restaurant De Zevende Hemel, midden in het centrum. Erg lekker eten!
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Inderdaad gewoon rondslenteren en dan kom je vanzelf op interessante plekken. Voor eten is restaurant de Bocarme een aanrader, is in een kelder uit de 12e eeuw. Zeer sfeervol en lekker eten. Ligt vlakbij de markt. Veel plezier!
Het beste wat je in Brugge kan doen is de trein nemen naar Gent. Veel leukere stad! :-)
Ik lees ook even mee,wij gaan met vrienden in oktober een weekendje. De invulling moet nog komen,en het liefst low budget. dus ben benieuwd..
Oja,fijn weekend in Brugge!!
Gruuthuuse museum, het huis van een vooraanstaande bierbrouwersfamilie. Indrukwekkend!

Chocolademuseum. Daarom!

Heilig Bloed-basiliek- hier is een gotische kapel bovenop een bestaande Romaanse kerk is gebouwd, fantastisch mooi.

En je niks aantrekken van vorstmyschkin, hoewel ik Gent ook leuk vind is Brugge echt fantastisch! Super mooi.
Ja, doorrijden naar Gent.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Zwaai, zwaai ik ga ook volgend weekend en lees mee
thanks voor de tips!!!! ik heb er nu al zin in :D
Erg leuke stad, was er vorig jaar en zou er zo blijven plakken. Wat al gezegd is gewoon lekker rondslenteren, terrasjes pakken, dingen bekijken etc. Veel plezier
Belgische biertjes drinken bij het Brugs Beertje of 't Poatersgat
Ik vond het boottochtje erg leuk En we hebben ook een toren beklommen (is dat Belfort?), was ook leuk, en de moeite waard. En verder chocola eten, bier drinken, Vlaamse frieten en nog meer van die clichés!

Edit: o ik zie nu pas dat dat weekend waarschijnlijk allang geweest is. Nou ja, voor een ander misschien nog nuttig

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven