Hulp in de huishouding

18-02-2013 13:16 87 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd of veel van jullie hulp krijgen bij de huishouding?

Ik werk zelf 4 dgn en mijn vriend werkt onregelmatige diensten, gemiddeld per week ook 36 uur.

We hebben een nieuwbouwwoning, 2 slaapkamers.

Eerst deed ik altijd alles zelf in het weekend maar ik ben het een beetje zat. Mijn vriend helpt ook maar ik vindt het de laatste tijd zo zonde van onze tijd samen. En ik heb een bloedhekel aan strijken...

Ik ben zelf wel een echte * poets * qua badkamer en stofzuigen enzo

We hebben er nog enigzins moeite mee om een onbekende in ons huis te hebben. Zijn dus een beetje in onze omgeving aan het rondvragen.

Hebben jullie hulp? Hoe ben je eraan gekomen? Wat doet hij of zij en wat betaal je per uur?

quote:Lady-Voldemort schreef op 18 februari 2013 @ 17:25:

[...]

Tsk, luiwammes. Je hebt toch nog jonge benen?

.Zie de post van Leentje
quote:Derpina schreef op 18 februari 2013 @ 15:56:

Ik vind het een soort van 'lui' overkomen nu. Dat zij daar haar geld aan uit wilt geven prima.Das niet Luit, dat is Efficiënt! Terwijl ik werk, wordt mijn huis als vanzelf schoon. Ideaal!
Nou ik kom wel aan die 70 euro, maar vind het vaak wel leuk om even zelf boodschappen te doen. En even zelf te kijken. Ik zie toch vaak liever wat ik koop;) Maar dat is ook voor iedereen anders denk ik. Maar ik vind persoonlijk dat dit niets met lui te maken heeft. Maar gewoon met wat je leuk vind om te doen
quote:Derpina schreef op 18 februari 2013 @ 15:46:

Je werkt 4 dagen dus je bent 1 dag vrij. Het lijkt me dat je dan niet alle taken in het weekend hoeft te doen.

En nieuwbouw is dat van toepassing?

En even serieus 2 slaapkamers, een woonkamer,badkamer, toilet? Daar wil jij een poets voor? Dat heb je in een halve dag schoon.Jaloers?
quote:littlemissvixen schreef op 18 februari 2013 @ 18:00:

[...]

Jaloers?Waarop zou zij jaloers moeten zijn? op een hulp voor een tientje per uur?
quote:marlenertje1960 schreef op 18 februari 2013 @ 22:15:

[...]

Waarop zou zij jaloers moeten zijn? op een hulp voor een tientje per uur?

Wellicht. Als ze het zelf niet kan betalen en graag zou willen dan zou ze jaloers kunnen zijn.

Maar het kan ook gewoon een enorme zuurpruim zijn. Die heb je hier op het forum ook...
Beste beslissing genomen in 2012! We werken beide full time, ik volledig in de n8, vriend voornamelijk s nachts.

Het is de buurvrouw van een vriend van vriend.

Onze poets (niet zelf bedacht, zo noemt zij zich voordat er iemand over valt) komt elke week voor 3 uur. Ze krijgt er 12.50 p/u voor maar aangezien ik erg lui ben (poets niet zelf ) ligt er iedere week 40 klaar voor haar.

Ze doet de beneden verdieping (hal, toilet, hondenmand, keuken huiskamer soppen, stofzuigen, dweilen. Bank wordt iedere week helemaal schoongemaakt (hard nodig met 4 katten en een hond). Boven de hal en badkamer soppen stofzuigen en dweilen. Als we eens niet thuis zijn neemt ze de slaapkamer mee.

Vaak ruimt ze de vaatwasser ook nog uit en is ze de keuken aan het re-organiseren.

Ze is geweldig, netjes, goed met de beesten en vooral voor ons belangrijk, stil!
Oh en een onbekende in je huis terwijl je er niet bent? Went snel, heel snel! Zeker als je in een schoon fris huis binnen stapt.

*kijkt al uit naar donderdag*
Wij zijn ook zo blij met onze hulp Fram. Is er zo eentje die alles uit zichzelf doet. Is echt heel fijn want zo hoef ik niet eens na te denken over het huishouden.
Als je het heel vervelend vind dat er iemand in je huis is als je er niet bent zou je de hulp ook op je vrije dag kunnen laten komen. Dat zou ik zelf niet doen want ik zou mij opgelaten voelen als ik niets aan het doen was terwijl zij werkt.
quote:sugarmiss schreef op 20 februari 2013 @ 13:59:

Als je het heel vervelend vind dat er iemand in je huis is als je er niet bent zou je de hulp ook op je vrije dag kunnen laten komen. Dat zou ik zelf niet doen want ik zou mij opgelaten voelen als ik niets aan het doen was terwijl zij werkt.Totaal geen moeite mee. Ik ben af en toe thuis als de hulp er is, en dan ga ik rustig met een kop koffie een boek zitten lezen, of TV kijken, of iets voor mezelf doen op de computer, of wat dan ook. Waarom moet ik me dan opgelaten voelen? Zij wordt toch keurig betaald voor haar werk? En ik ben op dat moment toevallig vrij. Moet ik dan het werk waar ik háár voor betaal, op dat moment zelf gaan lopen doen omdat ik me anders schuldig zou moeten voelen ofzo?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Ik voel me ook opgelaten als zij aan het werk is als ik thuis ben (en niets zit te doen). Ik ga dan lekker winkelen Happy days!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven