Is dit het servies voor mij?

20-02-2013 16:46 47 berichten
Inmiddels ben ik goed en wel volwassen, maar eet nog steeds van een allegaartje. Borden waar stukjes af zijn en koffiekopjes die geen van allen bij elkaar passen etc.

Ik wil eigenlijk wel een mooi servies. Maar het aanbod is zo enorm dat ik het telkens uitstel. Ik kan natuurlijk naar ikea gaan en daar mijn hele servies halen, maar ik ben een beetje 'klaar' met ikea.

Nu heb ik een mooi servies gevonden. Borden, ontbijtborden, bekers en koffiekopjes en het mooiste van het servies vind ik de kan.

Maar.... wanneer gebruik in een kan? Ik heb geen mooie kast waar ik het servies in kan zetten zodat ik het kan 'showen'.

Wat denken jullie? Is dit iets of hebben jullie een leuk idee? Misschien een goede tip?

Ik wil een serieus servies, maar wel robuust en stoer.
Het ziet er mooi uit en robuust, maar ik zou eens nadenken of je wel bekers wilt met een vierkant handvat, persoonlijk ligt dat bij mij niet lekker in de hand.

De kan is natuurlijk altijd los te kopen als je hem echt graag wilt.

Als je al borden hebt die gechipt zijn, dan zou ik nadenken over een stevig porseleinen servies, iets van Rosenthal of zo. Dit servies doet mij aan als aardewerk en dat is veel kwetsbaarder.

Veel succes met je zoektocht.
Als je vooral de kan mooi vindt, maar die niet van plan bent te gebruiken, zou ik nog eens goed naar de rest kijken. Vind je de borden en de kopjes ook zo mooi? Want dáár kijk je de komende jaren tegenaan.

Ik heb mijn servies uitgekozen op de zaken die ik het meest gebruik: de borden en de kommen. Van het servies dat ik uiteindelijk heb gekozen vond ik de kopjes bijvoorbeeld niet zo mooi, maar de borden vond ik helemaal het einde en daar eet ik iedere dag van. Kopjes gebruik ik toch nooit, dus is het niet erg dat ze minder mooi zijn (en toevoeging: die heb ik daarom niet gekocht )
Oh, goed idee. De vierkante handgrepen zijn misschien wel helemaal niet fijn als de beker vol zit.

De borden zijn allemaal heel erg oud (denk derde- en vierdehands) en waren veelal al stuk toen we ze kregen. We zijn niet echt bordensmijters! We hebben trouwens ook geen afwasmachine, dus daar hoef ik geen rekening mee te houden.
Alle reacties Link kopieren
Zet de kan op tafel en gebruik 'm als vaas. Mooi servies al denk ik erg modegevoelig. Misschien een tip: ook ik zat jaaaaten geleden in eenzelfde situatie. Was een duur servies en ik kocht telkens iets of kreeg weet wat voor mijn verjaardag. Je kan het al raden: ik zat met een on-af servies terwijl het van de markt gehaald werd. Jammer! Dus spaar en koop het in een keer is mijn tip.
Je kunt de kan met water op tafel zetten tijdens het eten. Maar een glas vullen bij de kraan werkt natuurlijk net zo goed, daar hoef je niet zo'n ruimte-innemend-monster voor te kopen.

Maar als je die kan mooi vindt, kun je hem inderdaad als vaas gebruiken.

En moet je alles in 1x kopen? Als in 'de borden, bekers-met-vierkante-handgreep en de kan'?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:krabpaal schreef op 20 februari 2013 @ 16:53:

Oh, goed idee. De vierkante handgrepen zijn misschien wel helemaal niet fijn als de beker vol zit.

De borden zijn allemaal heel erg oud (denk derde- en vierdehands) en waren veelal al stuk toen we ze kregen. We zijn niet echt bordensmijters! We hebben trouwens ook geen afwasmachine, dus daar hoef ik geen rekening mee te houden.Als je een duurzaam servies wilt, waar je een tijdje mee gaat doen, kun je beter wel rekening houden met een vaatwasser. Want het zou zonde zijn als je ooit een vaatwasser aanschaft, en daardoor ook weer een nieuw servies moet kopen.
Misschien de kan gewoon maar los kopen en een ander servies uitzoeken.

Ik weet ook niet of ik écht weg ben van de rest van het servies. Het complete plaatje spreekt me gewoon erg aan, maar als ik overtuigd was geweest had ik het al lang gekocht natuurlijk.
Gaaf servies maar inderdaad die vierkante handgrepen lijken mij ook niet comfi. Ik heb mijn servies allemaal verschillende merken maar wel in 1 stijl zegmaar. Geef geen grote etentjes waar alles tegelijk op tafel komt dus in mijn geval hoeft het ook niet allemaal gelijk te zijn. Ook kwestie van smaak denk ik. Vind zelf Villeroy&Boch prachtig maar daar denkt mijn bankrekening anders over
Ik zit voor je te kijken bij de Bijenkorf en kom je servies tegen van Piet Hein Eek, ik dacht iets aparts voor je gevonden te hebben.

Het is dik porselein, dus dat zit wel goed en het is in een aardige prijsrange.

Misschien kun je de bekers apart kopen van een ander merk.
Ik heb servies van Iittala, ooit speciaal gekocht en gespaard omdat het oersterk is. Verder heel simpel, gebroken wit met mooie eenvoudige vormen (24h.). Vooral de basisdingen.

Hoewel het reteduur spul was ben ik er wel blij mee, want ik heb na tien jaar nog steeds geen stukken uit mijn borden.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Ja die kan als vaas, leuk idee! Heb je een linkje? (Of de prijs van de kan, dan weet ik meteen of ik nog steeds enthousiast ben )
Ach ja...

toen ik op mezelf ging kreeg ik allerlei serviesgoed van huis mee, en van tante Truus en van de buurvrouw etc. Een allegaartje kortom.

Toen we gingen trouwen en een echt koophuis betrokken, vonden we het tijd voor een volwassen bij elkaar passend servies. Dus een set gekocht...nu tien jaar verder zijn van de borden stukjes af gechipt, zijn er diverse kopjes gesneuveld, hebben we weer andere kopjes erbij die we cadeau kregen, hebben we aanvullingen gekocht, maar niet in dezelfde stijl want dat was niet meer te koop. Kortom weer een allegaartje.

En zo blijft het ben ik bang. Ik accepteer nu maar dat ik altijd een allegaartje aan serviesgoed zal hebben (en ook aan handdoeken)
quote:mamsks schreef op 20 februari 2013 @ 17:06:

Ja die kan als vaas, leuk idee! Heb je een linkje? (Of de prijs van de kan, dan weet ik meteen of ik nog steeds enthousiast ben )De kan is 27,50 dus dat valt reuze mee.
De kan lijkt overigens redelijk groot, maar hij is maar 22 centimeter hoog.
Een heel servies is toch saai? Ik heb als binnende factor bloemen, maar dat is het dan ook.

Wil je wel allemaal hetzelfde kijk eens op marktplaats. Veel complete merkserviesen waar mensen op uitgekeken zijn in de aanbieding
quote:Starshine schreef op 20 februari 2013 @ 17:08:

Ach ja...

toen ik op mezelf ging kreeg ik allerlei serviesgoed van huis mee, en van tante Truus en van de buurvrouw etc. Een allegaartje kortom.

Toen we gingen trouwen en een echt koophuis betrokken, vonden we het tijd voor een volwassen bij elkaar passend servies. Dus een set gekocht...nu tien jaar verder zijn van de borden stukjes af gechipt, zijn er diverse kopjes gesneuveld, hebben we weer andere kopjes erbij die we cadeau kregen, hebben we aanvullingen gekocht, maar niet in dezelfde stijl want dat was niet meer te koop. Kortom weer een allegaartje.

En zo blijft het ben ik bang. Ik accepteer nu maar dat ik altijd een allegaartje aan serviesgoed zal hebben (en ook aan handdoeken)

Ja, daar ben ik ook wel een beetje 'bang' voor. Qua handdoeken, bestek ent theedoeken staan we er ook ongeveer zo voor.

We hebben 8 mooie borden voor als er visite komt maar dat was het dan.

Ik weet ook niet in hoeverre ik me er aan stoor maar wanneer ik bij vrienden ben wezen eten die alles mooi, netjes en matchend hebben, dan wil ik dat eigenlijk ook wel. Aan de andere kant eten we hier nu ook al meer dan tien jaar van en het eten smaakt er prima op!
Kennisen van mij hebben op marktplaats! een servies gekocht. Heb daar zelf nooit over nagedacht maar het is wel logisch dat daar het een en ander te vinden is met alle eenpersoonshuishoudens die ineens weer twee persoons worden enzo. Er zijn ook zat mensen die een heel servies gekregen hebben met het trouwen en nu eens wat anders willen. Die kennissen hebben bv een van oorsprong 8 persoons servies als 6 persoons gekocht. Heel mooi en alles compleet, voor zes dan. Villeroy en boch voor 100 euro.
Ben mp al aan het afspeuren, Bedankt voor de tip nina en orleander!
Die kan is fijn voor in de zomer met lekkere gekoeld drank met ijsblokjes..of sangria..voor op het terras.

Ik weet niet of het al gezegd is geworden..heb niet alles gelezen.
Trouwens, ook hier een allegaartje van 'servies'. Het mag de naam nog niet eens hebben haha.

Maar kan wel wat leukers bedenken dan voor goed servies te gaan. Zolang het schoon is en niet uit elkaar valt vind ik het prima.

Tevens snap ik het willen showen van servies niet. Niks zo stom en saai als een stel borden en kopjes in een kast in je huiskamer, waar alleen met speciale gelegenheden de kastdeur van open mag.
Ik ben dol op serviezen. Ik heb twee serviezen van Villeroy & Boch zo goed als compleet (incl koffiepotten en fondueborden) en dagelijks eten we van italla borden.

Ik vind het op leuk om uit te pakken als mensen komen eten. Zoveel mogelijk servies moet dan worden gebruikt! Wel van hetzelfde uiteraard.
Waar wil je de kan voor gaan gebruiken? Ik heb gewoon een IKEA servies aangevuld met andere spullen en ik vind het prima. Ieder zijn ding maar geef liever geld uit aan een mooi schilderij dan aan serviesgoed
Ik ben jaaaaaren geleden begonnen met sparen voor een servies van wedgewood (edme plain). Tijdloos en oersterk en ook best duur. Ik spaar nog steeds zeg maar.

Ik gebruik het ook niet in de dagelijkse routine, maar wel met feestdagen ed. Ik heb het in de kast staan (vitrine) en ben er nog steeds blij mee. Verder hebben we borden van de hema, glazen van de ikea en mokken van de markskramer.
quote:Tuorrebout schreef op 20 februari 2013 @ 18:03:

Ik ben jaaaaaren geleden begonnen met sparen voor een servies van wedgewood (edme plain). Tijdloos en oersterk en ook best duur. Ik spaar nog steeds zeg maar.

Ik gebruik het ook niet in de dagelijkse routine, maar wel met feestdagen ed. Ik heb het in de kast staan (vitrine) en ben er nog steeds blij mee.Zie je, daar heb je het al!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven