Geld & Recht
alle pijlers
Groupon ellende
woensdag 20 februari 2013 18:10
beste mede-forummers, ik heb best aardige ervaringen met Groupon. Leuke uitstapjes, mascara's, en handigheidjes besteld en gewoon ontvangen. Tot vorig jaar! Een groupon gekocht voor een schilder, huis is toe aan een buitenschilderbeurt en de bon gekocht.
Inmiddels eigenlijk drama. Het bedrag is te groot om nou zomaar te laten lopen, maar de schilder reageert niet meer op telefoontjes e.d. Hij is een keer geweest, de grouponcode opgeschreven en sindsdien onbereikbaar
Groupon zelf reageert ook niet op mails. Eigenlijk wil ik de deal ongedaan maken omdat de tegenpartij in gebreke blijft.
Heeft iemand anders hier ervaring mee? Wat gedaan/hoe opgelost?
Inmiddels eigenlijk drama. Het bedrag is te groot om nou zomaar te laten lopen, maar de schilder reageert niet meer op telefoontjes e.d. Hij is een keer geweest, de grouponcode opgeschreven en sindsdien onbereikbaar
Groupon zelf reageert ook niet op mails. Eigenlijk wil ik de deal ongedaan maken omdat de tegenpartij in gebreke blijft.
Heeft iemand anders hier ervaring mee? Wat gedaan/hoe opgelost?
woensdag 20 februari 2013 18:20
woensdag 20 februari 2013 18:23
Er ligt een gerechtelijke uitspraak dat groupon meer verantwoordelijkheid moet nemen in deze situaties:
http://www.nu.nl/e-busine ... idelijker-informeren.html
Dus weer bij groupon aan de bel trekken. Ik heb zelf met problemen wel eens het bedrag teruggestort of in credits uitgekeerd gekregen.
http://www.nu.nl/e-busine ... idelijker-informeren.html
Dus weer bij groupon aan de bel trekken. Ik heb zelf met problemen wel eens het bedrag teruggestort of in credits uitgekeerd gekregen.
woensdag 20 februari 2013 18:28
quote:aarinda schreef op 20 februari 2013 @ 18:23:
Er ligt een gerechtelijke uitspraak dat groupon meer verantwoordelijkheid moet nemen in deze situaties:
http://www.nu.nl/e-busine ... idelijker-informeren.html
Dus weer bij groupon aan de bel trekken. Ik heb zelf met problemen wel eens het bedrag teruggestort of in credits uitgekeerd gekregen.Je link werkt helaas niet.
Er ligt een gerechtelijke uitspraak dat groupon meer verantwoordelijkheid moet nemen in deze situaties:
http://www.nu.nl/e-busine ... idelijker-informeren.html
Dus weer bij groupon aan de bel trekken. Ik heb zelf met problemen wel eens het bedrag teruggestort of in credits uitgekeerd gekregen.Je link werkt helaas niet.
woensdag 20 februari 2013 18:34
Wat een ellende zeg. Schilder heeft de code verzilvert en is daarna verdwenen...
Zeuren bij Groupon tot je erbij neervalt (een percentage van je betaalde geld zit bij hen), maar ook zeker bij de schilder!! Maar ik zou ook kijken of er een forum is waar je wellicht lotgenoten kan vinden/zoeken. Je zal niet de enige zijn die door dit schildersbedrijf is opgelicht...
En als je het aandurft: Bel met een ander nummer voor een verkennende afspraak op een ander adres en confronteer de schilder daar met zijn oplichtingspraktijken. Neem het gesprek desnoods op.
Zeuren bij Groupon tot je erbij neervalt (een percentage van je betaalde geld zit bij hen), maar ook zeker bij de schilder!! Maar ik zou ook kijken of er een forum is waar je wellicht lotgenoten kan vinden/zoeken. Je zal niet de enige zijn die door dit schildersbedrijf is opgelicht...
En als je het aandurft: Bel met een ander nummer voor een verkennende afspraak op een ander adres en confronteer de schilder daar met zijn oplichtingspraktijken. Neem het gesprek desnoods op.
woensdag 20 februari 2013 18:37
quote:mooiedromen schreef op 20 februari 2013 @ 18:26:
Als je inlogt op je groupon account kan je zien of hij je groupon verzilverd heeft.
Misschien kan je hem aanschrijven en een bepaalde periode geven waarin hij moet nakomen. Als hij dat dan niet doet kan je hem in gebreken stellen.Ik heb ingelogd op mijn account maar kan eigenlijk niet vaststellen of inderdaad verzilverd is. Hoe zie ik dat dan?
Als je inlogt op je groupon account kan je zien of hij je groupon verzilverd heeft.
Misschien kan je hem aanschrijven en een bepaalde periode geven waarin hij moet nakomen. Als hij dat dan niet doet kan je hem in gebreken stellen.Ik heb ingelogd op mijn account maar kan eigenlijk niet vaststellen of inderdaad verzilverd is. Hoe zie ik dat dan?
woensdag 20 februari 2013 18:39
woensdag 20 februari 2013 19:26
Laatst was zoiets bij Radar. Dat ging dan wel over mensen die hun auto bij een bedrijf stalden in de buurt van Schiphol terwijl zij zelf op vakantie gingen. Ondertussen reed het bedrijf gewoon met hun auto en maakte daar ook snelheidsovertredingen mee en dus kregen de auto eigenaars de bekeuringen....
Groupon reageerde inderdaad dat de auto eigenaars maar bij het bedrijf moesten klagen en niet bij Groupon..... Er zat ook een advocaat bij die zei dat Groupon fout was in deze. Kijk anders even of je het nog via uitzendinggemist.nl kan terug vinden. Wie weet kom je zo aan informatie waar je wat aan heb.
Vervelend!
Groupon reageerde inderdaad dat de auto eigenaars maar bij het bedrijf moesten klagen en niet bij Groupon..... Er zat ook een advocaat bij die zei dat Groupon fout was in deze. Kijk anders even of je het nog via uitzendinggemist.nl kan terug vinden. Wie weet kom je zo aan informatie waar je wat aan heb.
Vervelend!
woensdag 20 februari 2013 19:47
Je kunt hier ook klagen https://www.klachtenkompas.nl/groupon