Werk & Studie alle pijlers

Post HBO, studiefinanciering?

21-02-2013 17:05 29 berichten
Hallo allen.

Ik wil komend jaar een post- HBO gaan doen, ware het niet dat dat grapje me zo'n ¤6000 gaat kosten, exclusief reiskosten.

Via DUO kan ik nergens meer aanspraak op maken volgens mij..

Is er iemand hier met ervaring/ kennis op dit gebied? Ik vraag me af wat er mogelijk is qua tegemoetkomingen oid.
Alle reacties Link kopieren
Even over een andere boeg.

Is er geen 1- jarige master opleiding die er heel erg op lijkt? Dan is het college geld veel minder en heb je misschien nog wel recht op een ov.

Bestaat die regeling nog dat als ouders betalen voor kinderen ze dit ook van de belasting af kunnen trekken?

Anders zou je ook nog kunnen vragen of je het bedrag van je ouders kan lenen als he het zelf niet kunt opbrengen
quote:PlofKipje84 schreef op 21 februari 2013 @ 18:16:

Wat betreft apparatuur to, een laptop telt alleen wanneer je een it-opleiding volgt en daarvoor een bepaalde laptop nodig hebt. Niet alleen om verslagen mee te maken... Helaas! Vroegah kon je zelfs een kamer ombouwen tot studeerkamer en dan werd zelfs de.verf nog deels terugbetaald.Het ligt iets genuanceerder lees ik. Als je de apparatuur niet voor privédoeleinden gebruikt mag je het aftrekken. Maar zie dat idd maar eens hard te maken in geval van een doorsnee computer.
Ik volg een POST HBO, maar doet dit via mijn werkgever. Deze vergoed alles mits ik mijn diploma maar behaal :-)

Moet je bij deze Post HBO geen baan hebben? Bij mij stellen ze wel eisen in baan, opdrachten, begeleiding e.d.
Klopt MEFunny. Als ik start heb ik in elk geval nog een jaar een baan die goed aansluit, voor het laatste halfjaar van de studie zal ik dan iets moeten verzinnen.

Een stageplek voldoet ook voor zover ik van de summiere informatie op de site zie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven