Eiwitglazuur invriezen?

21-02-2013 21:11 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Over een week of 2 verwachten wij een kleine.

Nu wil ik als alternatief voor beschuit met muisjes soesjes maken (kopen) en deze dopen in zelfgemaakt glazuur. En hier dan hagelslagjes of sprinkels overheen doen. Het glazuur maak ik van eiwit, poedersuiker en een beetje citroensap.

Ik vraag me alleen af of het verstandig is om deze bv. dit weekend al te maken en dan weer in te vriezen, of beter van niet ivm rauwe eiwit, of dat de sprinkels zacht worden ofzo.

Het zou een hoop werk en tijd schelen als het vast klaar is en dan als er visite komt, ik gewoon wat uit de vriezer kan halen.

Iemand ervaring mee toevallig?
Sorry, mijn bericht was niet voor jou, maar een ander topic..
waarom gebruik je niet gewoon witte chocolade? Ik zou diepvriessoesjes op voorraad houden en witte chocolade. Zoveel werk is het niet om even wat chocolade te smelten in de magnetron en daar de soesjes door te halen en even in de muisjes te dopen.
ik zou er gewoon eentje proberen. Een (diepvries)soesje hoeft niet eerst te ontdooien denk ik... gewoon bevroren glazuren en in de muisjes dopen, weer in de vriezer en dan dag erop kijken hoe het eruit ziet... en smaakt
ik zou er gewoon eentje proberen. Een (diepvries)soesje hoeft niet eerst te ontdooien denk ik... gewoon bevroren glazuren en in de muisjes dopen, weer in de vriezer en dan dag erop kijken hoe het eruit ziet... en smaakt
Je hebt van dr. oetker glazuur in een tube die ook goed hard wordt. Is na openen ongeveer twee weken houdbaar in de koelkast.
In plaats van vers eiwi, eiwitpoeder gebruiken. Dat hoef je niet in te vriezen en in een bakje met strak huishoudfolie prima lang houdbaar. In of buiten de koelkast
Ja witte chocolade kan ik overwegen, hou ik zelf niet echt van. Maar ja het is ook meer voor de visite dan voor mezelf haha.

In een tube lijkt me ook wel handig, kende alleen die pakjes van dr. Oetker die je even moet verwarmen en kneden, maar die kun je niet bewaren geloof ik.

Eiwitpoeder is wat minder praktisch denk ik, aangezien het dan niet vochtig is, of moet je dan water toevoegen ofzo?

Denk dat ik dit weekend maar eens wat dingetjes ga uitproberen, bedankt voor de tips tot zover.
Eiwit glazuur is Royal icing. Als je daar op googled vindt je recepten met eiwitpoeder. Je moet inderdaad water toevoegen, geen kans op salmonella en beter houdbaar. Van Wilton hebben ze ook kant en klare tubes die je niet hoeft te verwarmen of door te kneden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven