Lijf & Lijn alle pijlers

30 day shred

15-01-2013 18:01 3811 berichten
Alle reacties Link kopieren
vandaag begonnen en moet eerlijk toegeven, ik heb het niet tot het einde vol kunnen houden, zijn er nog meer mensen hier mee bezig, voor een beetje verdere motivatie

30 day shred is een workout van 3 levels elk level doe je 10 dagen, het lijkt vrij simpel maar is erg pittig ( vind ik nu na dag 1 tenminste) op internet staan erg veel positieve verhalen, en omdat ik al een aantal weken bezig ben met gezond eten wil ik dit er nu bij gaan doen, dus als iemand zijn succes wil komen delen of mee wil doen, graag!
I always tell the truth, even when I lie
Ik heb mega spierpijn in mijn kuiten. Verder nergens last van gelukkig. Het is dus wel effectief.
I am surrounded by morons
Ook Twis,,dat had ik ook! Is nu bijna weg. Ga vanmiddag level 2 beginnen IEH!
Donderdag extra een lesje ripped erbij gedaan (zit nu op level 1, dag 8)....auwww Spierpijn!!
Ik ga zo de 10de keer level 1 doen. Ik ga wel vooruit, maar om nou te zeggen dat ik m helemaal fluitend doe, nee. Ben benieuwd naar level 2!
Dag 1 level 2 gedaan. OMG, wat voelde ik me een lompe boer. Alles drilde ook nog es lekker alle kanten op, heel fijn. Geloof dat ik level 1 heel erg ga missen..
Ik kan nog steeds niet normaal lopen en ben heel hard uitgelachen door mijn vriendinnen Morgen maar proberen om dag 2 van level 1 te doen. Daar had ik vandaag geen tijd voor en om eerlijk te zijn hadden mijn kuiten dat ook echt niet aan gekund
Oh die spierpijn in m'n kuiten had ik ook, verschrikkelijk! En dat terwijl ik al wel een tijdje hardloop. Toch een andere manier van die spieren gebruiken denk ik. Na 4x werd de spierpijn gelukkig minder.

Ik net voor de 9e x level 1 gedaan. Eindelijk met gewichtjes, ben toch maar voor 1 kg gegaan. Begin nu ook wel nieuwsgierig te worden naar level 2! Het voelt wel goed zo bezig te zijn!
Ik ga zo beginnen met dag 2 van level 1. Zijn jullie gewoon door die spierpijn heen gegaan, zeg maar? Want ook al loop ik weer iets makkelijker, de spierpijn is nog overduidelijk aanwezig. Mijn kuiten zijn nog keihard en zeer pijnlijk.
Heb na dag 4 een dag rust genomen, omdat de spierpijn in m'n kuiten echt te erg was. De dag daarna weer begonnen, ging beter na de eerste serie jumping jacks. Na elke training daarna werd de spierpijn minder en heb er nu geen last meer van. Maar ik weet niet of t slim is om door te gaan of juist niet. Niks forceren is belangrijk denk ik. Succes!
Ik ga het gewoon proberen, denk ik. Wel grappig, de oefeningen gingen me prima af, echt goed te doen, maar ik heb nog NOOIT in mijn leven zo'n spierpijn in mijn kuiten gehad, ook niet na een flink stuk hardlopen. Het is dus zeker effectief
of jullie gebruiken de verkeerde schoenen, als je gaat jumpen dan altijd schoenen met demping aan hoor
Ik ga zo mijn derde keer level 1 doen, gaat prima en ik heb mijn echte dumbrlls gevonden ipv bierflessen. En ja: mijn kuiten doen zeer. Ik loop het liefst overdag op hakken om ze te ontlasten, maar ik ben gewend na elke vorm van exercise spierpijn te hebben en het valt me nog mee.
Ik heb het trouwens overleefd. Jumping jacks kreeg ik nauwelijks voor elkaar, maar de andere cardio-oefeningen gingen wel. Alle overige oefeningen kon ik maximaal mee doen. Nog steeds wel heel gevoelige kuiten

Welke schoenen raad je aan dan, Meds? Ik heb "gewone" sportschoenen die ik gebruikte voor fitness, maar ook hardloopschoenen. Neem aan dat die laatste voor meer demping zorgen?
Gisteren wegens tijdgebrek een rustdagje gehouden. Vandaag dag zes gedaan. Zelfs de cardio kostte me geen moeite meer. Yeah
hardloopschoenen dempen goed, maar indoor schoenen voor bijv. aerobic of steps zijn ook goed
Ik deed het op blote voeten, dus de volgende keer trek ik braaf mijn hardloopschoenen aan.
Ik heb de 5e dag level 2 erop zitten. Ik hou af en toe een rustdagje, want ik kan mijn spieren behoorlijk voelen van deze workout. De plank oefeningen gaan wel beter, maar ik vind het zooooo gemeen dat de laatste cardio een plank oefening heeft en dat daarna de abs ook alleen maar plank is...dat vindt mijn lijf niet leuk.
Foei twisted, arme gewrichten
Haha, mijn gewrichten zal ik voortaan ontlasten. Maar komt die enorme kuitspierpijn ook door de blote voeten?

Maxi, ik ben ook geen fan van planking
Ik ben gewend aan Bodybalance en Essentrics. Daar komt mijn blote voeten tic vandaan
Ja dat kan een oorzaak zijn voor je spierpijn, er komt veel meer kracht op je gewrichten en dat moet worden opgevangen door je spieren. Gelukkig is het gebleven bij spierpijn
Ok, dank voor je uitleg. Ik zal het nooit meer doen.
Planken is wennen. Ik deed eerder wel eens mijn heupen even omhoog om te ontlasten. Het werkt echter beter om laag te blijven met de heupen en daarbij je bil- en beenspieren mee aan te spannen. Dat doet iets minder pijn en daardoor kan je de plank langer volhouden.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik heb even gegoogled op Ripped in 30 en heb alle 4 de weken gevonden op 4shared.com. De linkjes voor de liefhebber:

Week 1

Week 2

Week 3

Week 4
*Meldt zich op aanraden van Meds *

Ik begin dinsdag en ik ben heel benieuwd! Ik wil helemaal geen kilo's kwijt maar gewoon wat meer energie hebben / me niet zo futloos voelen en wat beter in mijn vel zitten.

(Dit wordt alvast mijn mantra voor als ik al knarsetandend die oefeningen doe )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven