Lening op valse naam?
zaterdag 23 februari 2013 om 22:18
Hallo,
Ik heb een behoorlijke nare ex zoals sommige weten hier. Echter was hij wel is alleen voor anderhalf jaar terug in huis. Een tijdje terug maakte een vriendin mij bang dat als iemand dan in je spullen neust hij gewoon via de pc een lening op je naam af kan sluiten? Is dit zo. Soms denk ik stel je voor dat ik ergens iets heb lopen waar ik niks vanaf weet.
Ik heb een behoorlijke nare ex zoals sommige weten hier. Echter was hij wel is alleen voor anderhalf jaar terug in huis. Een tijdje terug maakte een vriendin mij bang dat als iemand dan in je spullen neust hij gewoon via de pc een lening op je naam af kan sluiten? Is dit zo. Soms denk ik stel je voor dat ik ergens iets heb lopen waar ik niks vanaf weet.
zaterdag 23 februari 2013 om 22:20
Voor een lening is naar mijn weten naast een ID bewijs ook een handtekening nodig. Is dit ook zo bij online kredietverstrekkers? Dat zou je even moeten uitzoeken. Als het daar kan op naam en sofinummer en je ex heeft toegang gehad tot je paspoort dan zou het kunnen. Maar het lijkt me dat je daar ook post van krijgt.
zaterdag 23 februari 2013 om 22:32
Als je een nare ex zou hebben die een lening had afgesloten, meer dan een jaar geleden, zou hij dan wel netjes betalen? Het is toch de bedoeling dat JIJ daarvoor opdraait? Dus dat er ondertussen al deurwaarders enzo bij JOU op de stoep zouden staan? Alleen al het feit dat dit niet zo is, zegt mij dat hij niet zo slim is om te kunnen doen Rustig adem blijven halen!
zaterdag 23 februari 2013 om 22:34
Bij leningen die je online afsluit krijg je altijd een kredietovereenkomst thuisgestuurd per post en deze moet je ondertekenen. Daarnaast moet je vaak zaken aanleveren als een werkgeversverklaring, kopieen van recente salarisstroken en/of bankafschriften. Het lijkt me haast onmogelijk om dus namens iemand anders een lening af te sluiten.
zaterdag 23 februari 2013 om 22:36
quote:lilalinda schreef op 23 februari 2013 @ 22:32:
Lening niet, maar ex van een vriendin had wel 'slimme' trucjes via postorders, die haar veel geld gekost hebben.Lijkt me raar. Zolang als de pakketjes niet op het adres van jouw vriendin zijn bezorgd en zij niet heeft getekend voor ontvangst, staat het postorderbedrijf niet erg sterk.
Lening niet, maar ex van een vriendin had wel 'slimme' trucjes via postorders, die haar veel geld gekost hebben.Lijkt me raar. Zolang als de pakketjes niet op het adres van jouw vriendin zijn bezorgd en zij niet heeft getekend voor ontvangst, staat het postorderbedrijf niet erg sterk.
zaterdag 23 februari 2013 om 22:37
zaterdag 23 februari 2013 om 22:38
quote:Cici28 schreef op 23 februari 2013 @ 22:36:
[...]
Lijkt me raar. Zolang als de pakketjes niet op het adres van jouw vriendin zijn bezorgd en zij niet heeft getekend voor ontvangst, staat het postorderbedrijf niet erg sterk.Hoewel de bewijslast bij het bedrijf ligt, kunnen ze toch een BKR-notering op jouw naam laten zetten. En zie daar maar weer eens vanaf te komen...
[...]
Lijkt me raar. Zolang als de pakketjes niet op het adres van jouw vriendin zijn bezorgd en zij niet heeft getekend voor ontvangst, staat het postorderbedrijf niet erg sterk.Hoewel de bewijslast bij het bedrijf ligt, kunnen ze toch een BKR-notering op jouw naam laten zetten. En zie daar maar weer eens vanaf te komen...
zaterdag 23 februari 2013 om 22:47
zaterdag 23 februari 2013 om 22:50
quote:Cici28 schreef op 23 februari 2013 @ 22:36:
[...]
Lijkt me raar. Zolang als de pakketjes niet op het adres van jouw vriendin zijn bezorgd en zij niet heeft getekend voor ontvangst, staat het postorderbedrijf niet erg sterk.
Bij Wehkamp ed hoef je niet te tekenen.
Hij gebruikte een valse naam, wachtte de postbode op, als zij aan het werk was. Nam pakket in ontvangst. Als er al getekend moest worden, deed hij dat met diezelfde valse naam.
Hij verdween met de spullen, en de rekening kwam op haar adres.
Zij stuurde de rekening terug naar Wehkamp, met de mededeling 'niet bekend op dit adres'.
Enorm gezeik geworden, waarbij zij echt moest aantonen, dat zij niet de dader/besteller/ontvanger was.
[...]
Lijkt me raar. Zolang als de pakketjes niet op het adres van jouw vriendin zijn bezorgd en zij niet heeft getekend voor ontvangst, staat het postorderbedrijf niet erg sterk.
Bij Wehkamp ed hoef je niet te tekenen.
Hij gebruikte een valse naam, wachtte de postbode op, als zij aan het werk was. Nam pakket in ontvangst. Als er al getekend moest worden, deed hij dat met diezelfde valse naam.
Hij verdween met de spullen, en de rekening kwam op haar adres.
Zij stuurde de rekening terug naar Wehkamp, met de mededeling 'niet bekend op dit adres'.
Enorm gezeik geworden, waarbij zij echt moest aantonen, dat zij niet de dader/besteller/ontvanger was.
zaterdag 23 februari 2013 om 22:51