ooglaserervaringen...
zondag 3 februari 2013 om 14:12
Misschien is er al n topic over, maar kan t zo snel niet vinden.....
(
Daarom toch hier mn vraag; draag al 23 jaar zachte contactlenzen en ik krijg er steeds meer last van, droge ogen, irritatie huid rondom ogen enz. Daarbij ben ik dat wisselen van bril en lenzen s' morgens en s'avonds zat....
Een bril vind ik vreselijk en is vanwege mn werk (veel agressie) niet praktisch.
Daarom ben ik nu aan het nadenken over het laseren van mn ogen.
Heb al info opgevraagd bij een aantal klinieken die natuurlijk stuk voor stuk de beste zijn zoals ze zelf zeggen en er kan niets bijna misgaan
Wat er dan heel misschien mis gaat kan weer verholpen worden.
Vind t toch best eng, t zijn wel je ogen en je hebt er maar twee...
Heeft er iemand ervaringen(goede en slechte) met ooglaseren?

Daarom toch hier mn vraag; draag al 23 jaar zachte contactlenzen en ik krijg er steeds meer last van, droge ogen, irritatie huid rondom ogen enz. Daarbij ben ik dat wisselen van bril en lenzen s' morgens en s'avonds zat....
Een bril vind ik vreselijk en is vanwege mn werk (veel agressie) niet praktisch.
Daarom ben ik nu aan het nadenken over het laseren van mn ogen.
Heb al info opgevraagd bij een aantal klinieken die natuurlijk stuk voor stuk de beste zijn zoals ze zelf zeggen en er kan niets bijna misgaan
Wat er dan heel misschien mis gaat kan weer verholpen worden.
Vind t toch best eng, t zijn wel je ogen en je hebt er maar twee...
Heeft er iemand ervaringen(goede en slechte) met ooglaseren?
zondag 10 februari 2013 om 21:39
Je hoornvlies moet ook wel geschikt zijn voor lasik. Die van mij waren niet geschikt, dus ik had alleen als optie de lasek.
Het duurde een week voor ik weer aan het werk kon. En nee, je kunt geen bril op helaas. Je moet trouwens verplicht een speciale zonnebril dragen buiten, ik geloof een maand ofzo. Ik was midden in de winter geholpen, maar ach... Niemand die er wat van zei.
Met lasek heb je trouwens wel 1 dag pijn, maar daar heb je ook weer druppels voor. Ik heb ze niet gebruikt. Met lasek krijg je ook ter bescherming zachte lenzen die je dag en nacht draagt. Na een paar dagen worden ze eruit gehaald.
Het duurde een week voor ik weer aan het werk kon. En nee, je kunt geen bril op helaas. Je moet trouwens verplicht een speciale zonnebril dragen buiten, ik geloof een maand ofzo. Ik was midden in de winter geholpen, maar ach... Niemand die er wat van zei.
Met lasek heb je trouwens wel 1 dag pijn, maar daar heb je ook weer druppels voor. Ik heb ze niet gebruikt. Met lasek krijg je ook ter bescherming zachte lenzen die je dag en nacht draagt. Na een paar dagen worden ze eruit gehaald.

maandag 11 februari 2013 om 13:59
quote:freebi schreef op 10 februari 2013 @ 21:30:
Wat fijn om alle ervaringen te lezen!
Ik ben erg aan t twijfelen tussen lasik en lasek... En dan met name omdat t zo lang schijnt te duren voor je bij lasek weer zicht hebt..ik kan niet zomaar twee weken thuis blijven van mn werk... Of kan je daarna je bril op waardoor je beter zicht hebt( misschien n domme vraag hoor..?)
Dat houdt me dus echt n beetje tegen....
Nee, je bril kun je dan echt niet meer op, daar zie je dan echt niks meer door.
Ik heb het in goed overleg met mijn werkgever afgesproken dat ik anderhalve week thuis ben gebleven en toen weer aan de slag. Ik dacht van te voren ook , dat krijg ik niet geregeld, dus ik zou zeggen praat eerst ook even met je baas. Of heb je niet genoeg dagen meer?
Je moet op langer termijn kijken, tuurlijk is het fijn als je lasik kunt doen en het zicht de volgende dag al perfect is, maar ik keek echt op langer termijn.
De keuze kan niemand voor je maken, dat kan alleen jij.
Oja, ik laat liever mijn ogen laseren dat dat ik een kind krijg, kun je zien dat het bij iedereen anders is.
Wat fijn om alle ervaringen te lezen!
Ik ben erg aan t twijfelen tussen lasik en lasek... En dan met name omdat t zo lang schijnt te duren voor je bij lasek weer zicht hebt..ik kan niet zomaar twee weken thuis blijven van mn werk... Of kan je daarna je bril op waardoor je beter zicht hebt( misschien n domme vraag hoor..?)
Dat houdt me dus echt n beetje tegen....
Nee, je bril kun je dan echt niet meer op, daar zie je dan echt niks meer door.
Ik heb het in goed overleg met mijn werkgever afgesproken dat ik anderhalve week thuis ben gebleven en toen weer aan de slag. Ik dacht van te voren ook , dat krijg ik niet geregeld, dus ik zou zeggen praat eerst ook even met je baas. Of heb je niet genoeg dagen meer?
Je moet op langer termijn kijken, tuurlijk is het fijn als je lasik kunt doen en het zicht de volgende dag al perfect is, maar ik keek echt op langer termijn.
De keuze kan niemand voor je maken, dat kan alleen jij.
Oja, ik laat liever mijn ogen laseren dat dat ik een kind krijg, kun je zien dat het bij iedereen anders is.

maandag 11 februari 2013 om 14:05
quote:yogayup schreef op 10 februari 2013 @ 21:39:
Die zonnebril heb ik alleen de eerste dagen gedragen en hoefde ik ook niet verplicht op de eerste maand.
De pijn vond ik meevallen en idd je krijgt nog extra druppels mee, voor het geval je het echt niet kunt verdragen, ook ik heb die niet gebruikt.
De tweede dag was bij mij het "ergste" niet van de pijn, maar toen kon ik geen licht verdragen aan mijn ogen, droog die zonnebril en een pet in huis, en bijna geen verlichting aan en het was nog te fel aan mijn ogen, dag 3 was dat al vele malen beter, en dag 4 was ik alweer helemaal blij ...
Die zonnebril heb ik alleen de eerste dagen gedragen en hoefde ik ook niet verplicht op de eerste maand.
De pijn vond ik meevallen en idd je krijgt nog extra druppels mee, voor het geval je het echt niet kunt verdragen, ook ik heb die niet gebruikt.
De tweede dag was bij mij het "ergste" niet van de pijn, maar toen kon ik geen licht verdragen aan mijn ogen, droog die zonnebril en een pet in huis, en bijna geen verlichting aan en het was nog te fel aan mijn ogen, dag 3 was dat al vele malen beter, en dag 4 was ik alweer helemaal blij ...
maandag 11 februari 2013 om 21:24
quote:lizzytje schreef op 07 februari 2013 @ 21:40:
@ Zanglijster
Een her behandeling zit in het pakket, tot 2 jaar toe als je een rest sterkte van 0,5 of meer hebt, 100% vergoeding, tot 20 jaar toe daarna naar nog steeds korting, dus in het derde en vierde jaar geloof ik betaal je nog maar 10 % en zo verder.
Wat is jou sterkte?
Oh gelukkig. Hoop dat het bijtrekt en dat herbehandeling niet nodig is. Mijn sterkte is -6 en -5.30 als ik de helft van de cilinderafwijking er bij optel.
@ Zanglijster
Een her behandeling zit in het pakket, tot 2 jaar toe als je een rest sterkte van 0,5 of meer hebt, 100% vergoeding, tot 20 jaar toe daarna naar nog steeds korting, dus in het derde en vierde jaar geloof ik betaal je nog maar 10 % en zo verder.
Wat is jou sterkte?
Oh gelukkig. Hoop dat het bijtrekt en dat herbehandeling niet nodig is. Mijn sterkte is -6 en -5.30 als ik de helft van de cilinderafwijking er bij optel.

zaterdag 16 maart 2013 om 15:08
Ja, LASEK + custom vue (lekker prijzig...)
Ik had zachte lenzen en had enorm veel last van droogheid/irritatie. Nu had ik van mezelf dus al heel weinig traanvocht, maar nog wel genoeg om te laseren gelukkig.
Laseren zelf was zo gepiept, daarna was het wel even een weekje afzien (dus als je voor LASEK kiest zou ik absoluut een week vrij nemen), maar daarna nooit meer gekloot met lenzen! Ik vind het heerlijk. Oh ik moet wel zeggen dat het in totaal wel een week of 4 heeft geduurd voordat alles helemaal goed was. In de verte zien ging perfect na een week al, maar van dichtbij lezen was nog een ramp! (heel gek) Dat heeft wel een poosje nodig gehad om bij te trekken. Ook als ik savonds moe was ging ik waziger zien. Dit is allemaal weggegaan.
Ik hou wel voor altijd m'n kunsttranen (vooral als ik wakker word zijn ze vaak een woestijn) maar dat vind ik geen probleem, 1 keer een druppel is dan al genoeg.
Ik had zachte lenzen en had enorm veel last van droogheid/irritatie. Nu had ik van mezelf dus al heel weinig traanvocht, maar nog wel genoeg om te laseren gelukkig.
Laseren zelf was zo gepiept, daarna was het wel even een weekje afzien (dus als je voor LASEK kiest zou ik absoluut een week vrij nemen), maar daarna nooit meer gekloot met lenzen! Ik vind het heerlijk. Oh ik moet wel zeggen dat het in totaal wel een week of 4 heeft geduurd voordat alles helemaal goed was. In de verte zien ging perfect na een week al, maar van dichtbij lezen was nog een ramp! (heel gek) Dat heeft wel een poosje nodig gehad om bij te trekken. Ook als ik savonds moe was ging ik waziger zien. Dit is allemaal weggegaan.
Ik hou wel voor altijd m'n kunsttranen (vooral als ik wakker word zijn ze vaak een woestijn) maar dat vind ik geen probleem, 1 keer een druppel is dan al genoeg.
maandag 25 maart 2013 om 11:22
maandag 25 maart 2013 om 20:14
Ik ben vanmorgen gelaserd! Kwam van -3/-2.5. De behandeling was zo gebeurd, alleen het naar huis wandelen was even een uitdaging. Ik woon 10 min van de kliniek af, maar kreeg mijn ogen nauwelijks open, zo gevoelig was het. Toch veilig thuis geraakt, en daar op advies van de oogarts maar gaan tukken. Twee uur later was het een stuk beter! Alleen lezen is nog lastig. Dus ik ga nu maar weer gauw van het forum af en terug naar mijn luisterboek met de oogjes dicht... Morgen wel gewoon weer proberen aan het werk te gaan, hoewel ik beeldschermwerk doe dus ik kijk wel hoe lang ik het volhoud.
vrijdag 29 maart 2013 om 13:34
Nou, ik ben maandag gelaserd en de behandeling viel echt reuze mee...de voorbereiding van het druppelen enz duurt langer dan dat je op de behandeltafel ligt.
de tweede dag aardig wat pijn gehad, ook licht kon ik moeilijk verdragen en het leek wel of er een zandstorm in mn ogen zat, pfff.
De derde dag nergens geen last meer van, gelukkig.
Lensjes zijn er gisteren uitgehaald en ik hoopte wat meer zicht te hebben, maar helaas...
Hoop dat dit toch wel snel gaat verbeteren, want dat wazige beeld is best lastig...
Al met al meegevallen, nu alleen nog op beter beeld wachten...
de tweede dag aardig wat pijn gehad, ook licht kon ik moeilijk verdragen en het leek wel of er een zandstorm in mn ogen zat, pfff.
De derde dag nergens geen last meer van, gelukkig.
Lensjes zijn er gisteren uitgehaald en ik hoopte wat meer zicht te hebben, maar helaas...
Hoop dat dit toch wel snel gaat verbeteren, want dat wazige beeld is best lastig...
Al met al meegevallen, nu alleen nog op beter beeld wachten...

vrijdag 29 maart 2013 om 14:53
@ Freebi: Bij mij viel het ook vies tegen toen de lenzen eruit gingen, ik had toen maar 30 % zicht, maar geloof me het komt echt goed. Bij mij was het na anderhalve / 2 weken al prima zicht(nog niet perfect,maar kon functioneren) alleen toen kreeg ik dus die aanslag op men rechteroog en zag heel slecht daarmee.
Zoals ik al eerder gemeld had is het zicht nu perfect. Vandaag controle gehad en mijn rechter oog is nu 0 en links - 0,25 (kom van -6 en -6,5) Ik kan zelfs de kleinste lettertjes lezen, terwijl ik voorheen +0,75 had.
Hij zag al niet eens meer aan mijn ogen dat ik gelaserd was.
Voor de behandeling zag ik met 2 ogen 83% en nu zie ik 115%, ik zie ook echt beter dan dat ik ooit met lenzen gedaan heb.
Al met al komt het goed, en lasek heeft iets meer tijd nodig, maar oowww, wat zul je blij zijn met het resultaat
@ Krookje: Jij hebt denk ik(zoals ik het lees) Lasik gedaan, want ik kon echt niet na zo'n korte tijd alweer aan het werk.
Ben dan ook benieuwd of het gelukt is.
Succes dames de komende weken en welkom in de bril/lenzen loze wereld.
Zoals ik al eerder gemeld had is het zicht nu perfect. Vandaag controle gehad en mijn rechter oog is nu 0 en links - 0,25 (kom van -6 en -6,5) Ik kan zelfs de kleinste lettertjes lezen, terwijl ik voorheen +0,75 had.
Hij zag al niet eens meer aan mijn ogen dat ik gelaserd was.
Voor de behandeling zag ik met 2 ogen 83% en nu zie ik 115%, ik zie ook echt beter dan dat ik ooit met lenzen gedaan heb.
Al met al komt het goed, en lasek heeft iets meer tijd nodig, maar oowww, wat zul je blij zijn met het resultaat
@ Krookje: Jij hebt denk ik(zoals ik het lees) Lasik gedaan, want ik kon echt niet na zo'n korte tijd alweer aan het werk.
Ben dan ook benieuwd of het gelukt is.
Succes dames de komende weken en welkom in de bril/lenzen loze wereld.
vrijdag 29 maart 2013 om 19:49
Lizzytje, blij om te lezen dat t goed komt haha!
Ik heb er nu nog wel n beetje hard hoofd in moet
ik eerlijk zeggen.... Maar t is ook nog maar 4 dagen geleden;-))
Ik heb onder andere voor lasek gekozen omdat ik in de ggz werk waar ik veel met agressie te maken heb... Moet er niet aan denken dat ik n knal op mn oog krijg en dat het flapje dat ze bij Lasik maken, losschiet...
Daarbij ist de behandeling met de minste risico's en voeren ze de Lasik niet bij alle klinieken uit in verband met teveel risico's.....
Al met al leek dit me t beste... En bij jou?
Ik heb er nu nog wel n beetje hard hoofd in moet
ik eerlijk zeggen.... Maar t is ook nog maar 4 dagen geleden;-))
Ik heb onder andere voor lasek gekozen omdat ik in de ggz werk waar ik veel met agressie te maken heb... Moet er niet aan denken dat ik n knal op mn oog krijg en dat het flapje dat ze bij Lasik maken, losschiet...
Daarbij ist de behandeling met de minste risico's en voeren ze de Lasik niet bij alle klinieken uit in verband met teveel risico's.....
Al met al leek dit me t beste... En bij jou?

zaterdag 30 maart 2013 om 18:47
Ik heb voor Lasek gekozen, omdat ik zoveel mogelijke risico's wilde uitsluiten, daarbij kwam ook dat het kliniek deze behandeling mij aanraden, gezien mijn vrij dun hoornvlies, grote pupillen en flinke sterkte en bij Lasik is de kans op droge ogen nadien vele malen hoger dan met lasek. Ik had al droge ogen voor de behandeling en ik moet zeggen dat ik na 2 maanden al het gevoel had dat de vochthuishouding in mijn ogen weer redelijk normaal was. Waar ik voorheen met lenzen veel last had van droge ogen, heb ik op die plaatsen nu helemaal geen last meer.
Lasik zou wel gekund hebben, maar ook maar net.
het feit idd dat er kliniken zijn die het niet uitvoeren, zegt idd al genoeg. Mijn eigen arts was zelf ook behandeld met lasek.
En nu na 3 maanden was al niet eens meer te zien dat ik ooit gelaserd was.
Weet je, het is na de behandeling wel iets meer afzien, maar op langer termijn ben ik toch wel echt heel blij met deze methode.
Gaat bij jou helemaal goed komen, maar het heeft tijd nodig,.
Maar echt dit is het mooiste cadeau wat ik mezelf ooit gegeven heb.
niemand ziet het, maar ik wel, en hoe, haarscherp
Sterkt met de oogjes en hou ons op de hoogte
Fijne Pasen
Lasik zou wel gekund hebben, maar ook maar net.
het feit idd dat er kliniken zijn die het niet uitvoeren, zegt idd al genoeg. Mijn eigen arts was zelf ook behandeld met lasek.
En nu na 3 maanden was al niet eens meer te zien dat ik ooit gelaserd was.
Weet je, het is na de behandeling wel iets meer afzien, maar op langer termijn ben ik toch wel echt heel blij met deze methode.
Gaat bij jou helemaal goed komen, maar het heeft tijd nodig,.
Maar echt dit is het mooiste cadeau wat ik mezelf ooit gegeven heb.
niemand ziet het, maar ik wel, en hoe, haarscherp
Sterkt met de oogjes en hou ons op de hoogte
Fijne Pasen
zondag 31 maart 2013 om 11:03
Haha fijn dat t goed komt, jouw verhaal geeft me weer n beetje moed! ( wil ook gewoon te snel....)
Inderdaad als er klinieken zijn die geen Lasik meer uitvoeren zegt dat voor mij genoeg ...
Fijn dat je zo goed ziet!
Ik moet, als t goed is ongeveer 140%gaan zien.... Ben erg benieuwd!
Fijne Pasen, ga je nog iets leuks doen?
Inderdaad als er klinieken zijn die geen Lasik meer uitvoeren zegt dat voor mij genoeg ...
Fijn dat je zo goed ziet!
Ik moet, als t goed is ongeveer 140%gaan zien.... Ben erg benieuwd!
Fijne Pasen, ga je nog iets leuks doen?

zondag 31 maart 2013 om 17:54
Ik ben ook altijd erg Mientje ongeduld, en dat is zeer op de proef gesteld...maargoed, ook beloont
Voor het laseren zeiden ze tegen mij dat er waarschijnlijk maximaal 95% uit te halen was, dus daar zit ik al mooi boven, ik moet wel zeggen dat ik 115% wel raar vind, 115% van wat?
Maar 140% zou echt super zijn, maar ook is 115% al super scherp kan ik je vertellen
Kun je nu al goed op de PC werken? Ik had daar de eerste twee weken toch wel moeite mee, moest het beeld goed groot scrollen.
Nou lekker blijven druppelen en al het goede werk heeft tijd nodig
Voor het laseren zeiden ze tegen mij dat er waarschijnlijk maximaal 95% uit te halen was, dus daar zit ik al mooi boven, ik moet wel zeggen dat ik 115% wel raar vind, 115% van wat?
Maar 140% zou echt super zijn, maar ook is 115% al super scherp kan ik je vertellen

Kun je nu al goed op de PC werken? Ik had daar de eerste twee weken toch wel moeite mee, moest het beeld goed groot scrollen.
Nou lekker blijven druppelen en al het goede werk heeft tijd nodig
zondag 31 maart 2013 om 18:34
Nou, ik wacht het maar rustig af en ga maar niet steeds de nummerborden proberen te lezen, haha.
Ik vind het ook wel bijzonder hoor dat ze verwachten dat je meer dan 100% gaat zien, meer dan dat kan toch niet?
Maargoed blijkt toch te kunnen.....
Ik kan redelijk op de pc werken, maar op mn telefoon gaat het nog beter..
De letters hoeven niet vergroot te worden, maar het beeld wisselt nogal van helder naar wazig, dus dat is vermoeiend.
Morgen is het een week geleden......we wachten af.
Ik vind het ook wel bijzonder hoor dat ze verwachten dat je meer dan 100% gaat zien, meer dan dat kan toch niet?
Maargoed blijkt toch te kunnen.....
Ik kan redelijk op de pc werken, maar op mn telefoon gaat het nog beter..
De letters hoeven niet vergroot te worden, maar het beeld wisselt nogal van helder naar wazig, dus dat is vermoeiend.
Morgen is het een week geleden......we wachten af.
maandag 1 april 2013 om 19:01
Ik heb mijn Ogen afgelopen zomer laten laseren en deed 4 uur later alweer boodschappen! Ik ben bij Optical Expres geweest, heb daar een goed gevoel aan over gehouden. Er werd goed en eerlijk geadviseerd, wat wel en niet kon en waarom. Ik zie nu tussen de 140 en 150%!! Kan het iedereen aanraden, dit had ik jaren eerder moeten doen...!