Entertainment alle pijlers

Chimpanzee

20-02-2013 10:15 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aanstaande vrijdag wil ik misschien met mijn oudste dochter, Mopsey van acht, naar de bioscoop.

Nu spelen er meerdere kinderfilms, het is natuurlijk vakantie, maar ik zat eigenlijk aan Chimpanzee te denken. Mopsey is namelijk ook dol op Planet Earth en dat soort natuurbeelden. Bovendien lijkt het me weer eens iets anders dan al die op je af knallende tekenfilms.

Alleen; Mopsey is nogal een watje,

Ze kan intensief meeleven, zeker als het echte dieren zijn, en verdriet en angst komt nogal rauw bij haar binnen. Daarin is ze emotioneel echt nog een jonkie.

Ik vraag me dan ook af of Chimpanzee niet teveel voor haar zal zijn, aangezien ze waarschijnlijk compleet mee zal leven met het aapje.

Is er iemand die al naar deze film is geweest en mij kan zeggen of het wel een positieve wending heeft? Is het, gezien de Disneyfabriek, LionKing-zielig of eerder de Dombo-tragiek? Lionking is even zielig maar verder zonnig en vrolijk, bij Dombo bleef de mineurstemming zelfs bij mij nog heel lang hangen.

Kortom; ik twijfel of mijn Mopsey het leuk zal vinden. Wie geeft me duidelijkheid?
Wat wilde ik nou toch typen?
ik ben afgelopen maandag naar Chimpanzee geweest. Ik heb geen kinderen (nou ja, eentje die nog in mijn buik zit), dus lastig in te schatten of de film geschikt is.

Sommige stukken kunnen best eng zijn. Er zijn twee groepen chimpasees en die andere groep valt deze groep aan. Ter illustratie: ik schrok er ook van (kwam ook door de muziek). Het echte vechten wordt niet expliciet in beeld gebracht en de dood van de moederaap ook niet (zij is kwijt en komt niet meer terug).

Ook wordt er door de chimpasees op kleinere apen gejaagd (wist niet dat ze dat deden).

Uiteindelijk komt het goed met het kleine aapje (dus happy end) en er zit ook best wel humor in de film en zie je hoe het kleine aapje dingen leert en zich ontwikkeld.
Het is een mooie film!

Mooie beelden. Beelden worden idd niet expliciet gegeven.

Denk wel dat je makkelijk naar deze film kan gaan met je dochter.
Prima te doen, ik ben met dochter van 5 geweest!
Dank jullie, dames!
Gaat mama aap dood??
Frankly my dear, I don"t give a damn
Net met Mopsey de trailer bekeken en straks gaan we. Nog nooit heb ik haar zo stellig zien beweren dat ze een film wilde zien. Moest zien. Kleine natuurliefhebster, .
Hij was geweldig. Mops kroop wel even op mijn schoot en had tranen van ontroering, maar ze vond het een fantastische film/documentaire en was zwaar onder de indruk. En ik ook! Mooie beelden, wauw!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven